Η περίπτωση: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

1
Οι Γερμανοί πουλάνε τον Σκαραμαγκά και ταυτόχρονα...ενοχλούνται!

Κρίνουν πλέον «ασύμφορη» την επένδυση και αφήνουν «στον αέρα» περίπου 2.000 θέσεις εργασίας

Προβληματισμό στην κυβέρνηση προκαλεί η απόφαση της γερμανικής ΤhyssenΚrupp να προχωρήσει στην πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά- με περίπου 2.000 Ελληνες εργαζομένους- μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων με την ελληνική κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση του προγράμματος κατασκευής υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ενημερώθηκε προ ημερών ότι ο γερμανικός όμιλος προτίθεται να προχωρήσει τον επόμενο μήνα στη διενέργεια διαγωνισμού για την πώληση των Ναυπηγείων, θεωρώντας πως η επένδυσή τους στην Ελλάδα δεν είναι πλέον συμφέρουσα.

Κυβερνητικές πηγές εξέφρασαν χθες την έντονη δυσφορία τους για την εξέλιξη αυτή, επισημαίνοντας ότι το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων οφείλεται αποκλειστικά στην πλήρη αδιαλλαξία που έδειξαν οι Γερμανοί, ( ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟ Ας ΠΡΟΣΕΧΑΝΕ...)προσθέτοντας πως το μόνο που ενδιαφέρει την ελληνική κυβέρνηση είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, οι οποίες έτσι κι αλλιώς θα κινδύνευαν μετά τον Μάιοτότε εκπνέει το χρονοδιάγραμμα της συμφωνίας για πάγωμα των απολύσεων που είχε υπογράψει η εταιρεία όταν ανέλαβε τα Ναυπηγεία.

Για το ζήτημα αυτό πιθανώς συνομίλησε χθες στις Βρυξέλλες ο Πρωθυπουργός με την καγκελάριο της Γερμανίας κυρία Ανγκελα Μέρκελ, αν και όταν ρωτήθηκε χθες από τους δημοσιογράφους δήλωσε ότι είχαν μόνο μια εγκάρδια χειραψία.

Οπως πληροφορείται πάντως «Το Βήμα», για την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ενδιαφέρονται ήδη τουλάχιστον τρεις όμιλοι από την Ελλάδα και από το εξωτερικό που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα κατασκευής σκαφών για το Πολεμικό Ναυτικό.

Το ενδιαφέρον του έχει εκφράσει ήδη ο όμιλος Ταβουλάρη, που κατέχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνος και Νεωρίου στη Σύρο, και για τον λόγο αυτόν τίθεται ζήτημα δημιουργίας μονοπωλιακού καθεστώτος.

Ενδιαφέρον εκφράζει ήδη και ο όμιλος Λαυρεντιάδη, αλλά και άλλοι έλληνες επενδυτές, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι για τα Ναυπηγεία θα δείξουν ενδιαφέρουν και γαλλικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, αφού η κυβέρνηση έχει ήδη αποφασίσει την αγορά έξι φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά με την προϋπόθεση ότι ένα ποσοστό 35% θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα με τη μέθοδο της συμπαραγωγής.

πηγη το βήμα
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Η περίπτωση: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

2
Οι διαπραγματεύσεις με τη Γαλλία ενόχλησαν το Βερολίνο

Η προβληματική σχέση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας ΤhyssenΚrupp βρίσκεται σε οριακό σημείο, έπειτα από αλλεπάλληλα κρούσματα ασυνεννοησίας, με επίκεντρο το υποβρύχιο «Παπανικολής».

Οπως όμως μεταφέρεται από ανθρώπους που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις διαθέσεις της γερμανικής εταιρείας και της γερμανικής κυβέρνησης ο εκνευρισμός τους έχει κορυφωθεί ύστερα από τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Αμυνας κ. Ευ. Μεϊμαράκη σχετικά με τους σχεδιασμούς της ελληνικής κυβέρνησης για τα μελλοντικά εξοπλιστικά προγράμματα.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι η γερμανική εταιρεία και η κυβέρνηση του Βερολίνου έχουν σαφώς ενοχληθεί από το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχεδόν επισήμως ότι έχουν ήδη αρχίσει διαπραγματεύσεις με τη Γαλλία για την ανάθεση της κατασκευής των φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, αφήνοντας έξω από το παζάρι των εξοπλισμών τη Γερμανία. Η τελευταία αυτή εξέλιξη σε συνδυασμό με όλα τα προβλήματα των προηγούμενων ετών εκτιμάται ότι έχουν οδηγήσει τις σχέσεις Αθήνας- Βερολίνου σε οριακό επίπεδο, με ορατή την απειλή αποχώρησης των Γερμανών- πράγμα που προφανώς θα μεταφραστεί και σε απειλή για τις θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η όποια εξέλιξη θα συνδυαστεί με τον χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο θα επιλυθεί τελικά το ζήτημα με το «Παπανικολής», πράγμα που από πλευράς εταιρείας εκτιμάται ότι θα γίνει «με τον έναν ή τον άλλο τρόπο». Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο ίδιος ο υπουργός Αμυνας αυτήν την περίοδο έχει ανακύψει νέο ζήτημα προς διευθέτηση. Επειδή για την αντιμετώπιση της κλίσης έχουν προσαρμοστεί στο σκάφος πτερύγια, το ίχνος του στα ραντάρ το καθιστά εμφανέστερο. Για τον λόγο αυτό το υπουργείο Αμυνας επιθυμεί να αναδιαπραγματευθεί την τιμή, πράγμα που αρνούνται οι Γερμανοί.

ΑΓΓ. ΚΩΒΑΙΟΣ

ΠΗΓΗ ΤΟ ΒΗΜΑ
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Η περίπτωση: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

3
Επειτα από 5 χρόνια πιάνουν ξανά δουλειά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Τον Φεβρουάριο η ολοκλήρωση μεταβίβασης στον όμιλο Προκοπίου, τα νέα σχέδια
Εικόνα
Ηλίας Μπέλλος
09.01.2023 • 07:43
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αποζημίωσης των περίπου 750 εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από την Ειδική Διαχείριση, προκειμένου να ολοκληρωθεί το τελευταίο βήμα για την παράδοση των ναυπηγείων –ελεύθερων υποχρεώσεων– στον όμιλο του Γιώργου Προκοπίου. Η μεταβίβαση του τμήματος των ναυπηγείων που ελέγχει η Ειδική Διαχείριση θα δώσει το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της εξαγοράς του υπόλοιπου τμήματος του συγκροτήματος που κατέχει η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου, για το οποίο επίσης έχει πλειοδοτήσει ο όμιλος Προκοπίου. Εφόσον δεν υπάρξει οποιοδήποτε απρόοπτο, η διαδικασία θα τελειώσει έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Και υπεράκτια αιολικά
Εν τω μεταξύ, ήδη στελέχη του επενδυτή έχουν καταγράψει όλες τις ανάγκες ή μηχανολογικό κι άλλον εξοπλισμό που θα χρειαστούν τα ναυπηγεία ώστε να τεθούν άμεσα σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επενδυτής προτίθεται να επενδύσει διαδοχικά ποσό άνω των 100 εκατομμυρίων για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του συγκροτήματος. Μεταξύ των δραστηριοτήτων που αναμένεται να αναπτυχθούν στα ναυπηγεία, πέραν της επισκευής εμπορικών και άλλων επιβατηγών πλοίων, περιλαμβάνεται και η συντήρηση, επισκευή και ναυπήγηση πολεμικών πλοίων αλλά και θαλαμηγών. Αλλες ναυπηγήσεις που θα μπορούσε να αναλάβει το συγκρότημα είναι εξοπλισμού για υπεράκτια αιολικά πάρκα. Το επιχειρηματικό σχέδιο του επενδυτή περιλαμβάνει ακόμα σχέδια δυνητικής ανάπτυξης μονάδας έρευνας και ανάπτυξης νέων ναυπηγικών τεχνολογιών, όπως και κέντρου logistics. Σύμφωνα με πληροφορίες αξιολογείται ακόμα και η κατασκευή αεριοστροβιλικής μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου φυσικού αερίου.

Οι αποζημιώσεις
Η Ειδική Διαχείριση έχει εισπράξει ένα μεγάλο μέρος των απαιτήσεών της από το ελληνικό Δημόσιο, οι οποίες προκύπτουν από αποζημίωση που της έχει επιδικάσει διαιτητική απόφαση και που μετά φόρων υπολογίζονται στα επίπεδα των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Με αυτά τα κονδύλια θα χρηματοδοτήσει άμεσα τις αποζημιώσεις απολύσεων των εργαζομένων αλλά και την εξόφληση του μέρους των μισθών τους που της αναλογεί για την περίοδο που «τρέχει» αυτή τα ναυπηγεία (ειδικά πιστώματα ή 35% του μισθού τους). Η διαδικασία που προβλέπεται από τον νόμο, δηλαδή η γνωστοποίηση των δρομολογούμενων ομαδικών απολύσεων στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας (ΑΣΕ), έχει ήδη γίνει και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί. Οι εργαζόμενοι θα λάβουν από αυτή τη διαδικασία περίπου 75 εκατομμύρια, ενώ επιπλέον χρήματα έναντι των απαιτήσεών τους –που σύμφωνα με ορισμένους υπολογισμούς ανέρχονται συνολικά στα 180 εκατομμύρια– θα λάβουν και από τον πίνακα διανομής του προϊόντος της Ειδικής Διαχείρισης. Δηλαδή των χρημάτων που έχει συγκεντρώσει από τις πωλήσεις του ενεργητικού των ναυπηγείων. Από αυτό το προϊόν, ωστόσο, θα αποζημιωθούν, όπως προβλέπεται, και οι άλλοι πιστωτές, μεταξύ των οποίων το Δημόσιο, η Τράπεζα Πειραιώς αλλά και προμηθευτές.
Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Προκοπίου επικράτησε στους δύο διαγωνισμούς που έγιναν για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά το καλοκαίρι του 2021 προσφέροντας 37,3 εκατ. ευρώ για να αγοράσει το τμήμα που πουλούσε η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), υπερθεματίζοντας έπειτα από τρεις γύρους έναντι της έτερης υποψήφιας Pyletech, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου, και άλλα 25,2 εκατ. στον παράλληλο διαγωνισμό του Ειδικού Διαχειριστή (ΕΝΑΕ) για το άλλο μισό του ναυπηγείου έναντι 22,1 εκατ. ευρώ που προσέφερε η Pyletech. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, συνολικού εμβαδού περίπου 700 στρεμμάτων, βγήκαν προς πώληση σε δύο διαγωνισμούς για δύο διακριτά, αλλά γειτονικά τμήματα: έναν από τον Ειδικό Διαχειριστή (350,7 στρέμματα) που φιλοξενεί και την κυρίως υποδομή και έναν από την ΕΤΑΔ (332,1 στρέμματα) που φιλοξενεί τη μεγάλη κτιστή δεξαμενή.
Η διαδικασία από τότε που τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τέθηκαν σε Ειδική Διαχείριση μέχρι σήμερα έχει αγγίξει τα πέντε χρόνια, ενώ κατά το διάστημα από το καλοκαίρι του 2021 μέχρι πριν από μερικούς μήνες κατατέθηκαν και συζητήθηκαν πλήθος προσφυγών κατά της λειτουργίας των ναυπηγείων και της διαδικασίας, μεταξύ των οποίων και του Δήμου Χαϊδαρίου που αξίωνε τον αιγιαλό για δημόσια χρήση, αλλά προσέκρουσε τελικά σε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έβαλε τέλος σε κάθε είδους αμφισβητήσεις και ενστάσεις.

Φρεγάτες και κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού  

Η ανάληψη και εκτέλεση έργου για το Πολεμικό Ναυτικό από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι μεταξύ των σχεδιασμών της νέας ιδιοκτησίας τους. Είτε αφορά τις επισκευές και αναβαθμίσεις των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, είτε τις συντηρήσεις και άλλα προγράμματα που συνδέονται με τα υποβρύχια –τα οποία όπως και οι φρεγάτες έχουν κατασκευαστεί εκεί–, είτε τέλος αφορά νέα ναυπηγικά προγράμματα, όπως για παράδειγμα αυτό των κορβετών.   
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Γιώργος Προκοπίου έχει ξεκαθαρίσει πως τα ναυπηγεία θα είναι διαθέσιμα στο Πολεμικό Ναυτικό, εφόσον αυτό τα χρειαστεί τόσο για επιχειρηματικούς όσο και για εθνικούς λόγους, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι βασίζει το επιχειρηματικό σχέδιο στην ύπαρξη τέτοιου έργου. Να σημειωθεί πως τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι αυτά που ναυπήγησαν τα υποβρύχια 214 του Πολεμικού Ναυτικού. Εκτός από αυτά έχουν επίσης συμμετάσχει στη ναυπήγηση των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ αλλά και των υποβρυχίων 209.    
Επίσης, στις αρχές Δεκεμβρίου έγινε γνωστό ότι η Naval Group υπέβαλε προσφορά προς το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στη σχετική διαδικασία για την προμήθεια τεσσάρων κορβετών, η οποία προβλέπει ότι οι τρεις από αυτές θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα από ελληνικά ναυπηγεία και συγκεκριμένα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το συνολικό τίμημα της προσφοράς ανέρχεται στα επίπεδα του 1,7 δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα η πρόταση των Ιταλών της Fincantieri φαίνεται να κινείται στα ίδια επίπεδα τιμής, ωστόσο συνδέεται με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.    
Υπενθυμίζεται ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ιδρύθηκαν το 1937 και έπειτα από δύο δεκαετίες, και ειδικότερα το 1958, μεταβιβάστηκαν στον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο που τα χρησιμοποίησε για την κατασκευή και συντήρηση πλοίων, αλλά και για μετασκευές μεταχειρισμένων εμπορικών πλοίων που αποκτούσε η ναυτιλιακή του. Η θέση τους είναι η ίδια με αυτή των παλαιότερων ναυπηγείων του τότε Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού, που μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο είχαν αχρηστευθεί λόγω εκτεταμένων ζημιών.  

https://www.kathimerini.gr/economy/5622 ... karamagka/
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Παγκόσμια - Ελληνική Οικονομία”

cron