"'Ετσι έπεσε το Boeing της ΗΛΙΟΣ" - Για πρώτη φορά μιλά ο...

1
"'Ετσι έπεσε το Boeing της ΗΛΙΟΣ" - Για πρώτη φορά μιλά ο πιλότος του F-16 της Π.Α.
Πολλά σκοτεινά σημεία από την τραγωδία του αεροσκάφους της εταιρείας ΗΛΙΟΣ, στις 14 Αυγούστου 2005 φωτίστηκαν από την κατέθεση που έδωσε στο δικαστήριο της Κύπρου ο ένας από τους δύο πιλότους των F-16 που προσέγγισαν το αεροσκάφος και προσπάθησαν να έρθουν σε επικοινωνία μαζί του, χωρίς αποτελεσμα. Ένα κρίσιμο ζήτημα που απαντήθηκε είναι ότι παρά το γεγονός ότι υπήρξαν ισχυρά στοιχεία για κατάσταση RENEGADE, δηλαδή για ενδεχόμενη τρομοκρατική ενέργεια (κατάληψη αεροσκάφους και εν συνεχεία κατεύθυνσή του επάνω σε επίγειους στόχους, όπως έγινε στις 11 Σεπτεμβρίου του 2001 στη Ν.Υόρκη) ουδέποτε τέθηκε θέμα "ενεργητικής αναχαίτισης" αποδεικνύοντας κατ'αυτό τον τρόπο μία τεράστια τρύπα στην ασφάλεια της χώρας.


Στην ακροαματική διαδικασία, κατέθεσε εκ μέρους της κατηγορούσας αρχής ο επισμηναγός Παναγιώτης Αθανασόπουλος, επικεφαλής του σχηματισμού δύο F16 που απογειώθηκαν από τη βάση της Τανάγρας για να αναχαιτίσουν το μοιραίο αεροσκάφος, το οποίο έκανε γύρους πάνω από την Κέα και δεν απαντούσε στις κλήσεις του Κέντρου Ελέγχου Πτήσεων Αθηνών (ΚΕΠΑΘ).

Ο Π.Αθανασόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι είναι εκπαιδευμένος στις αναχαιτίσεις και στη συνοδεία πολιτικών αεροσκαφών, ανέλυσε το οπτικογραφημένο υλικό που καταγράφηκε από τις κάμερες των δύο μαχητικών, καθώς και τις επικοινωνίες που έκανε ο ίδιος ως επικεφαλής με τα ραντάρ της πολεμικής αεροπορίας, με το ΚΕΠΑΘ, αλλά και τις προσπάθειες που κατάβαλε για να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με το πιλοτήριο του μοιραίου αεροσκάφους.

Οπως είπε ο επισμηναγός από τη στιγμή που ήρθαν σε οπτική επαφή με το Boeing, προσπάθησε επανειλημμένως με ταλαντεύσεις των πτερύγων του F16 να ειδοποιήσει το μοιραίο Boeing.

Οπως εξήγησε, σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙ του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), οι ταλαντεύσεις των πτερύγων καταδεικνύουν σε ένα αεροσκάφος ότι αναχαιτίζεται και ότι πρέπει να ακολουθήσει το αεροσκάφος που διεξάγει την αναχαίτιση. Από την πλευρά του, το αναχαιτισμένο αεροσκάφος πρέπει να απαντήσει επίσης με ταλάντευση των πτερύγων του, πράγμα που σημαίνει ότι καταλαβαίνει και συμμορφώνεται.

''Αυτό περίμενα να δω από το Boeing, αλλά δεν το είδα'', ανέφερε απαντώντας στις ερωτήσεις της κατηγορούσας αρχής ο κ. Αθανασόπουλος.

Στην παρουσίαση του οπτικογραφημένου υλικού, ακούγεται η φωνή του κ. Αθανασόπουλου να ειδοποιεί, πότε το ΚΕΠΑΘ και πότε το σταθμό των στρατιωτικών ραντάρ, ότι ''έχω κάνει τα οπτικά σήματα αναχαίτισης, (αλλά) το αεροσκάφος συνεχίζει με δεξιά στροφή και δεν ανταποκρίνεται''.

Ο Π. Αθανασόπουλος είπε πως μετά τις ταλαντεύσεις των πτερύγων του F16 και τη μη ανταπόκριση από το Boeing και κατόπιν οδηγιών από το σταθμό των ραντάρ, πήγε ακόμη πιο κοντά στο αεροσκάφος, προκειμένου να δει τι συμβαίνει στο πιλοτήριο του μοιραίου Boeing.

Ακολούθως και ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν στα 34.000 πόδια, ο ειδοποιεί ότι "στη θέση του κυβερνήτη δεν βλέπει κανέναν, ενώ στο κάθισμα του συγκυβερνήτη βλέπει έναν άνθρωπο γερμένο μπροστά. Εκείνη τη στιγμή το αεροσκάφος βρισκόταν στα 34.000 πόδια".

Παράλληλα, ειδοποίησε ότι στην καμπίνα των επιβατών επικρατούσε σκοτάδι και ότι από το φως που έμπαινε στη καμπίνα από τα παράθυρα διέκρινε ότι είχαν πέσει οι μάσκες, καθώς και δύο άτομα που φορούσαν τις μάσκες τους.

Την ίδια ώρα, προσπαθεί να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με το αεροσκάφος. ''Αεροσκάφος της Ηλιος πάνω από την Κέα, έχετε αναχαιτιστεί από το αεροσκάφος της Ελληνικής Αεροπορίας Περσέας 400, παρακαλώ αναγνωρίστε'', έλεγε ο επισμηναγός χωρίς καμία ανταπόκριση.

Μάλιστα είπε ότι ότι προσπάθησε να κάνει οπτικά σήματα στους δύο ανθρώπους που είδε ότι φορούσαν τις μάσκες τους χωρίς αποτέλεσμα.

Οπως είπε, ενώ το αεροσκάφος ξεκίνησε να χάνει ύψος, κάποια στιγμή είδε ένα άτομο, που δεν φορούσε στολή πιλότου, αλλά μπλε γιλέκο και γαλάζιο πουκάμισο, να εισέρχεται στο πιλοτήριο, να κάθεται στη θέση του κυβερνήτη, να φορά τα ακουστικά και να βάζει τα χέρια στο τιμόνι.

Σύμφωνα με τον Αθανασόπουλο, το αεροσκάφος από κλίση δεξιά που είχε, παρουσιάζει μεγάλη αριστερή κλίση, ενώ αντιστρέφει ξανά την αριστερή κλίση και αυξάνει ταχύτητα και κάνει άνοδο. Προφανώς είναι η στιγμή που ο ιπτάμενος φροντιστής έβγαλε τον αυτόματο πιλότο.

Ωστόσο στη συνέχεια, ο εισμηναγός έσπασε τον κλειστό σχηματισμό με τον οποίο ακολουθούσε από κοντά το αεροσκάφος, επειδή του δημιουργήθηκε ανησυχία ότι το Boeing θα έχανε τη στήριξή του επειδή το αεροσκάφος μείωνε ''ραγδαία'' την ταχύτητά του.

Όπως είπε στο δικαστήριο ο πιλότος της Π.Α., συνέχισε να κάνει οπτικά νοήματα με το χέρι του στον άνθρωπο που βρισκόταν στο πιλοτήριο χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.

Σε κάποια στιγμή, ο ίδιος είδε ότι ο άνθρωπος που βρισκόταν στο πιλοτήριο τον αντιλήφθηκε, γύρισε προς το μέρος του και τον κοίταξε. Αμέσως του έκανε το χέρι το σήμα για προσγείωση και έκανε ένα ελιγμό, αλλά ο άνθρωπος στο πιλοτήριο δεν συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις του.

Οπως είπε, το πρόσωπο που βρισκόταν στο πιλοτήριο αντίθετα το έδειξε κάτι με το δεξί του δείκτη προς τα κάτω. Προφανώς του έδειξε ότι θα προσπαθούσε να το προσγειώσει.

Ακολούθως το πρόσωπο, ''κοίταξε μπροστά και δεν κοίταξε προς το μέρος μου μέχρι την πρόσκρουση'', είπε ο αξιωματικός της Π.Α.

Ερωτηθείς από το Δικαστήριο αν η κίνηση του χεριού προς τα κάτω σημαίνει κάτι, είπε ότι δεν μπορεί να γνωρίζει.

Σε αυτό το στάδιο, ακούστηκε από το οπτικογραφημένο υλικό και όπως εξήγησε ο κ. Αθανασόπουλος, άλλος ένας σχηματισμός από μαχητικά Mirage 2000 απογειώθηκε από την Τανάγρα.

Στη συνέχεια, το Boeing ξεκίνησε να χάνει συνεχώς ύψος και τα μαχητικά αναγκάστηκαν να σπάσουν το σχηματισμό.

Η πτώση συνεχίστηκε μέχρι την πρόσκρουση, οπόταν ακούγεται από το οπτικογραφημένο υλικό η φωνή του Αθανασόπουλου να λέει στον ασύρματο ''May Day May Day έχουμε πρόσκρουση πολιτικού αεροσκάφους, το αεροσκάφος έχει πέσει σε κορφή βουνού''.

Οπως εξήγησε, έβλεπε το μακάβριο θέαμα από ψηλά, επειδή το αεροσκάφος λίγο πριν την πρόσκρουση οριζοντιοποιήθηκε, η πρόσκρουση έγινε πρώτα με την κοιλιά και όχι με το ρύγχος του Boeing. Ακολούθως, το αεροσκάφος ξεκίνησε να σέρνεται, ενώ ένα κομμάτι της ατράκτου σπάει και άρχισαν να πετάγονται πράγματα απ' έξω.

Στη συνέχεια άρχισε να διαλύεται το περίβλημα της ατράκτου και να αποκαλύπτονται οι δοκοί του σκάφους, ενώ ακολούθως το πιλοτήριο αποσπάστηκε από το υπόλοιπο τμήμα ''και έφυγε σαν μετεωρίτης''.

Με το σύρσιμο του αεροσκάφους άρχισαν οι πτέρυγες να διαλύονται, ενώ η ουρά συμπιεζόταν προς τα μπρος.

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, η δική του κάμερα, από τα 30 λεπτά χρόνου, έγραψε μόνο τα 25 διότι είχε καταγραμμένη μια προηγούμενη πτήση, ενώ η κάμερα του δεύτερου μαχητικού δεν ξεκίνησε από την αρχή την καταγραφή, κατ' εντολή του ιδίου, προκειμένου ''να εκμεταλλευτούν και τα δύο 30λεπτα'' της καταγραφής.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΣΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟΝ ΚΟΡΦΟ ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΩΛΙΑΖΟΥΝ ΗΓΕΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ.\nΟΥ ΠΟΣΟΙ ΑΛΛΑ ΠΟΥ.

Re: "'Ετσι έπεσε το Boeing της ΗΛΙΟΣ" - Για πρώτη φορά μιλά ο...

2
Ακομα δεν τα εχουν βγαλει ολα,αμα τα βγαλουν ποτε δεν ξερω...


Τέσσερα ήταν τα μαχητικά ρέεε !!! Δύο F 16 από την 111 ΠΜ και δύο εφεδρικά Mirage 2000 από την 114 ΠΜ - Τα Mirage κατέρριψαν το Boing τής « ΗΛΙΟΣ »!!!
Δίκη «Ήλιος»: Αιχμές κατά των ελληνικών αρχών

Με επίθεση του συνηγόρου υπεράσπισης εναντίον των ελληνικών αρχών για την έλλειψη συντονισμού με την Πολεμική Αεροπορία συνεχίστηκε σήμερα η δίκη της Ήλιος. Η διαδικασία συνεχίστηκε με την αντεξέταση του Επισμηναγού της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας Παναγιώτη Σταθόπουλου, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής του σχηματισμού των δυο μαχητικών F16 που απογειώθηκαν από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας για να αναχαιτίσουν το μοιραίο αεροσκάφος της Ήλιος.

[ ΕΜΕΙΣ, ΕΡΩΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ:

Τα μαχητικά Mirage 2000 από την Τανάγρα κατέρριψαν το Boing τής « ΗΛΙΟΣ » ρέεε !!! Θα μάς πη ποτέ κάποιος, γιατί βρέθηκαν μόνο 118 πτώματα και όχι 121;

http://esxatianasxesi.blogspot.com/2010 ... 21_19.html ]

«Εσχάτη Γραμμή Ανασχέσεως»

Ο δικηγόρος υπεράσπισης Γιώργος Παπαϊωάννου άφησε αιχμές κατά των ελληνικών αρχών σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αναχαίτισης του μοιραίου Boeing 737-300 της εταιρείας «Ηλιος» από τη στιγμή που αυτό εισήλθε στο FIR Αθηνών μέχρι και τη στιγμή της πτώσης του στο Γραμματικό. Ο κ. Παπαϊωάννου, επιχείρησε σήμερα να αναδείξει ενδεχόμενες αμφιβολίες αναφορικά με την ορθότητα των όσων ανέφερε στην κατάθεση του ο μάρτυρας. Ο μάρτυρας απαντώντας σε ερώτηση της υπεράσπισης, ανέφερε πως δεν υπήρχαν οδηγίες προς τον ίδιο, σε ποιο αεροδρόμιο θα οδηγούσαν το μοιραίο αεροσκάφος για προσγείωση μετά την αναχαίτιση.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταθόπουλος οι οδηγίες οι οποίες έλαβε πριν από την απογείωση των δυο μαχητικών F16, ήταν ουσιαστικά εντολή σχηματισμού για ταχεία απογείωση και αναχαίτιση πολιτικού αεροσκάφους, το...

οποίο είχε χάσει επικοινωνία. Ο ίδιος όπως είπε, δεν γνώριζε από πού προερχόταν το αεροσκάφος.

Ο κ. Παπαϊωάννου έθεσε το ερώτημα στον μάρτυρα αν μεσολάβησαν 12 λεπτά από τη στιγμή που διαπίστωσε ότι κάποιο άτομο εισήλθε στο πιλοτήριο του μοιραίου αεροσκάφους (11:48) μέχρι τη στιγμή που διαπίστωσε ότι το άτομο αυτό τον αντιλήφθηκε (12:00), όπως προκύπτει και μέσα από την κατάθεση του. Ο μάρτυρας σημείωσε ότι σύμφωνα την απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών αυτό είναι σωστό.

Η υπεράσπιση ρώτησε στη συνέχεια αν ο μάρτυρας θεωρεί ότι οι οδηγίες για την αναχαίτιση του μοιραίου αεροσκάφους του δόθηκαν σε κατάλληλο χρόνο και έγκαιρα. Ο μάρτυρας απάντησε: «Δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, εγώ εκτελώ διαταγές, τα άλλα είναι θέμα της διοίκησης».

Ακολούθως ο Ελλαδίτης Επισμηναγός, ρωτήθηκε, για το κατά πόσο έχει διατυπώσει την άποψη ότι αν οι οδηγίες για αναχαίτιση δίνονταν πιο έγκαιρα, πιθανόν η εξέλιξη των γεγονότων να ήταν διαφορετική. Απαντώντας ο μάρτυρας, ανέφερε ότι η υπεράσπιση στηρίζεται σε υποθέσεις και πιθανότητες και ότι ο ίδιος δεν μπορεί να γνωρίζει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Η υπεράσπιση ρώτησε επίσης, γιατί δεν δοκίμασε να επικοινωνήσει σε άλλες συχνότητες πέραν της συχνότητας των VHF στην οποία επιχείρησε αρχικά να επικοινωνήσει με το μοιραίο αεροσκάφος και των UHF στην οποία επιχείρησε ακολούθως τέσσερεις φορές να επικοινωνήσει με το μοιραίο αεροσκάφος. Ο κ. Σταθόπουλος, ότι εφήρμοσε τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και ότι δεν γνώριζε τι ασυρμάτους διέθεταν τα πολιτικά αεροσκάφη.

Ο κ. Σταθόπουλος ανέφερε ακόμη ότι ενημέρωνε και το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Αθηνών (ΚΕΠΑΘ) αλλά και το σταθμό των ραντάρ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αναφορικά με τις προσπάθειες που διενεργούσε για επικοινωνία με το αεροσκάφος και τις συχνότητες που χρησιμοποιούσε, γεγονός, που όπως είπε, καταγράφεται στις συνομιλίες.
Ο συνήγορος υπεράσπισης, ολοκληρώνοντας την αντεξέταση του μάρτυρα επεσήμανε ότι στις 9:30 της 14ης Αυγούστου του 2005 το μοιραίο αεροσκάφος εισήλθε στο FIR Αθηνών, στις 10:59 δόθηκαν οι οδηγίες για την απογείωση των δυο μαχητικών F16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, στις 11:05 τα δυο μαχητικά απογειώθηκαν για να αναχαιτίσουν το μοιραίο αεροσκάφος. Πράγμα που σημαίνει, τόνισε, ότι το μοιραίο αεροσκάφος πετούσε εντός του FIR Αθηνών χωρίς επικοινωνία, για μιάμιση ώρα.

Παράλληλα απευθυνόμενος στον μάρτυρα, συμπλήρωσε ότι από τις 11:48 μέχρι και τις 12:00, προσπαθούσε για 12 ολόκληρα λεπτά να επικοινωνήσει με το άτομο που βρισκόταν στο πιλοτήριο, σε συχνότητες που δεν έφεραν αποτέλεσμα και χωρίς να ρωτήσει για άλλες συχνότητες. Ο κ. Παπαϊωάννου, παρατήρησε ότι από τη συνολική εικόνα που αποκόμισε, όλοι όσοι συμμετείχαν στη επιχείρηση έμειναν παθητικοί θεατές, αφού για ολόκληρη μιάμιση ώρα υπήρχε το αεροσκάφος στον εναέριο χώρο της Αθήνας χωρίς να δοθούν οδηγίες για απογείωση των μαχητικών αεροσκαφών.

Η συνέχεια της ακροαματικής διαδικασίας θα δοθεί τη Δευτέρα 22 Μαρτίου στις 9:00 το πρωί.
ΣΗΜΕΡΙΝΗ



ΕΣΧΑΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΝΑΣΧΕΣΕΩΣ
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ειδησεις απο την Ελλάδα”