Άνθρωπος προς αντικατάσταση αγγέλων

37
aetos64 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: με τι μέτρο μετράς το ανώτερο από το κατώτερο ;
Με το μέτρο της Δημιουργικής Ιεραρχίας.
Σύγκρισις προς τους ανθρώπους. Οι άγγελοι είναι υποστάσεις απείρως κατώτεραι των της Αγίας Τριάδος, "σύνδουλοι" ημών των ανθρώπων (Αποκ. ιθ´ 10, κβ´ 8,9). Πιθανώτατα κατά την αρχικώς δημιουργηθείσαν φύσιν των και την καθορισθείσαν θέσιν των, οπωσδήποτε δε μετά την δοκιμασίαν των, είναι κτίσματα ανώτερα ημών ("βραχύ τι παρ' αυτούς ηλαττωμένων", Εβρ. β´ 7). Η υπεροχή των όμως αύτη δεν είναι απόλυτος, διότι και ο άνθρωπος, θεούμενος δια της εις Χριστόν πίστεως, είναι δυνατόν να φθάση εις την μακαριότητα αυτών, έτι δε και να υπερβή αυτούς. Οι δίκαιοι, εν τω ουρανώ, ως εβεβαίωσεν ο Σωτήρ, θα διαβιούν ως οι άγγελοι και θα είναι όμοιοι προς αυτούς. Ήδη δε η Εκκλησία έχει την πεποίθησιν, ότι μία τουλάχιστον ανθρωπίνη υπόστασις από τούδε υπέρκειται όλων των Ασωμάτων Δυνάμεων, η Θεοτόκος, χαρακτηριζομένη ως "τιμιωτέρα των χερουβίμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των σεραφείμ", ως και "ανωτέρα πάντων των ποιημάτων του Υψίστου". Ομοίως, ο ιερός Χρυσόστομος, εις ένα των θαυμασίων εγκωμιαστικών λόγων του προς τον Παύλον, δεν διστάζει να εξάρη αυτόν υπέρ τους αγγέλους. Εσχατολογικώς, λοιπόν, αι μεγάλαι διαφοραί μεταξύ των δύο τούτων ειδών της λογικής κτίσεως παύουν υφιστάμεναι. Εις τον μέλλοντα αιώνα θα υπάρχουν διαφοραί ουχί μεταξύ αγγέλων και ανθρώπων, αλλά μεταξύ πλέον και έλασσον δεδοξασμένων θεοεικέλλων λογικών όντων, χωρίς να έχουν σημασίαν αι επί μέρους οντολογικαί διακρίσεις μεταξύ των δύο κόσμων, του αγγελικού και του ανθρωπίνου.


Η εσχατολογική αύτη προοπτική, μαρτυρουμένη τρανότατα εις την Γραφήν και την λοιπήν Παράδοσιν, συνηγορεί υπέρ της παραδοχής, ότι το κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν, ου μετέχουν άγγελοι και άνθρωποι, εξικνείται και εις τας σωματικάς αναλογίας. Δεδομένου, ότι εις τον μέλλοντα αιώνα το ανθρώπινον είδος θα εισέλθη ενσώματον, η ομοιότης του προς το αγγελικόν δεν αποκλείεται να εκτείνεται και εις τους σωματικούς χαρακτήρας, χωρίς βεβαίως να ελλείπουν διαφοραί, ούσαι όμως άνευ ιδιαιτέρας σημασίας. Αν ούτω θα συμβαίνη, τότε δέον να παραδεχθώμεν, ότι αι επί γης αγγελοφάνειαι δεν έχουν το νόημα ανθρωποπαθούς συμβολισμού, αλλά αντιστοιχούν εις μίαν πραγματικότητα. Η μορφή και το σχήμα των εμφανιζομένων αγγέλων είναι περίπου τα πραγματικά. Τα ζωόμορφα είδη εξ αυτών (χερουβίμ και σεραφείμ), ως παραδέχεται η νεωτέρα ερμηνευτική, είναι απλώς επίδρασις ασσυροβαβυλωνιακών προτύπων εις την Παλαιάν Διαθήκην.

http://oodegr.co/oode/dogma/ktisi/aggeloi1.htm#10%CE%B2
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Άνθρωπος προς αντικατάσταση [εκπεσόντων] αγγέλων

38
Να φανταστώ ότι αυτή η παράδοση υπάρχει και στον Ιουδαισμό με τη διαφορά ότι εκεί εκπληρώνεται διαμέσου της Καμπάλα ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Άνθρωπος προς αντικατάσταση [εκπεσόντων] αγγέλων

39
LAPTONAS έγραψε:Να φανταστώ ότι αυτή η παράδοση υπάρχει και στον Ιουδαισμό με τη διαφορά ότι εκεί εκπληρώνεται διαμέσου της Καμπάλα ;
Νομίζω πώς όλα τα ''στοιχεία'' της ορθόδοξης θεολογίας υπάρχουν σε όλες τις θρησκείες.
Η διαφορά βρίσκεται στην κλίση προς την Ζωή ή τον Θάνατο.

Re: Άνθρωπος προς αντικατάσταση [εκπεσόντων] αγγέλων

40
aetos64 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Να φανταστώ ότι αυτή η παράδοση υπάρχει και στον Ιουδαισμό με τη διαφορά ότι εκεί εκπληρώνεται διαμέσου της Καμπάλα ;
Νομίζω πώς όλα τα ''στοιχεία'' της ορθόδοξης θεολογίας υπάρχουν σε όλες τις θρησκείες.
Η διαφορά βρίσκεται στην κλίση προς την Ζωή ή τον Θάνατο.
Αυτό το στοιχείο δεν υπάρχει νομίζω σε καμία άλλη θρησκεία εκτός από την Ορθοδοξία και πιθανόν την Καμπαλιστική θεολογία του Ιουδαϊσμού.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τι ήταν οι Έκπτωτοι Άγγελοι;

41
κι άλλη αναφορά ότι οι άνθρωποι μπορούν να πάρουν τη θέση των αγγέλων
Εἶπε κάποιος γέροντας:

- Μὴν ἀπορεῖς πού, ἂν καὶ ἄνθρωπος, μπορεῖς νὰ γίνεις ἄγγελος.

Γιατὶ κι ἐμᾶς ἀγγελικὴ δόξα μᾶς περιμένει. Αὐτὴν ὅμως ὁ ἀγωνοθέτης (Χριστός) τὴν ὑπόσχεται σ᾿ ἐκείνους ποὺ ἀγωνίζονται.
***

Εἶπε ὁ ἀββᾶς Ὑπερέχιος:

- Νὰ ἔχεις παντοτινὰ τὸ νοῦ σου στὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν, καὶ εὔκολα θὰ τὴν κληρονομήσεις.

Από το βιβλίο Μικρὸς Εὐεργετινός http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 92&t=16462
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Περίεργα πλάσματα”