ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΜΕ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ

1
Ο μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, με αφορμή την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχου στο Μιλάνο, θέτει μια σειρά ερωτημάτων προς τον Παναγιώτατο, ενώ στον επίλογο της μακροσκελούς επιστολής του εκφράζει την ανησυχία ότι με τις ενέργειές του ο κ. Βαρθολομαίος δημιουργεί προβλήματα στην ενότητα της Εκκλησίας.

Παραθέτουμε μικρό απόσπασμα της επιστολής:


«Ποιά πανορθόδοξη ἀπόφαση;Λαμβάνουμε υἱϊκῶς θάρρος καί ἐρωτοῦμεν Ὑμᾶς,Παναγιώτατε Δέσποτα: Ἡ μετάβαση Ὑμῶν, τοῦ ΟἰκουμενικοῦΠατριάρχου, τῆς Σεπτῆς Κορυφῆς τῆς ὑπ’ οὐρανόνὈρθοδοξίας, στό Μιλάνο ὑπῆρξε ἀποτέλεσμα καί ἀπόφαση κάποιας Συνόδου Πανορθοδόξου; Θεωροῦμε ὅτι γιά ἕνατέτοιο σοβαρό ζήτημα, πού ἅπτεται τῶν σχέσεων μέ τούςαἱρετικούς Παπικούς, θά ἔπρεπε νά ἐρωτηθοῦν ἅπασαι οἱκατά τόπους Ἱερές Σύνοδοι τῶν Ἱεραρχῶν τῶν ὈρθοδόξωνἘκκλησιῶν καί νά ὑπάρχει συγκατάθεση, ἀπόφαση, εὐλογία.

Ἡ πανορθοδόξως ἀποφασισθεῖσα διεξαγωγή θεολογικοῦδιαλόγου μέ τήν ἑτεροδοξία καλύπτει τέτοιες ἐνέργειες«συγχοροστασίες καί συμπροσευχές»;Β) Ἐκκλησιολογική σύγχυσηΕἶναι πασιφανές, ὅπως προκύπτει ἀπό τίς ὁμιλίες, πούἐκφώνησε ἡ Ὑμετέρα Παναγιότης στό Μιλάνο, ὅτι διδάσκετεκαινοφανῆ, πρωτοφανῆ καί οἰκουμενιστική ἐκκλησιολογία,ἡ ὁποία, βεβαίως, τυγχάνει ἀλλοτρία καί ξένη πρός τήνὈρθόδοξη Ἐκκλησιολογία. Ἀποδέχεσθε τίς κακόδοξεςοἰκουμενιστικές θεωρίες περί «ἀδελφῶν Ἐκκλησιῶν» και«δύο πνευμόνων».

Ἀναγνωρίζετε τίς αἱρετικέςπαρασυναγωγές τοῦ Παπισμοῦ καί τοῦ Προτεσταντισμοῦ(Λουθηρανοί, Μεταρρυθμισμένοι) ὡς «Ἐκκλησίες» ἰσότιμεςκαί ἰσάξιες τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἀναγνωρίζετε τόναἱρεσιάρχη Πάπα, τούς Καρδιναλίους, τούς Πάστορες σάν νάἔχουν ἔγκυρη ἱερωσύνη, μυστήρια καί ἀποστολική διαδοχή.Χρησιμοποιεῖτε ὁμοειδῆ θεολογία καί γιά τούς ἀλλοθρήσκους(Μουσουλμάνους, Ραββίνους). Γιά Σᾶς, Παναγιώτατε, ὅλες οἱπαραπάνω αἱρέσεις μαζί μέ τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησίαἀποτελοῦν ἤδη τή «Μία Ἐκκλησία», ἡ ὁποία ὅμως, στόνπαρόντα καιρό εἶναι διηρημένη καί προχωρᾶ πρός τήνἑνότητά της».

Και ο επίλογος:

«Προυχωρήσατε ἤδη πολύ. Οἱ πόδες Ὑμῶν ψαύουσι πλέοντά ρεῖθρα τοῦ Ρουβίκωνος. Ἡ ὑπομονή χιλιάδων εὐσεβῶνψυχῶν, Κληρικῶν καί λαϊκῶν, συνεχῶς ἐξαντλεῖται. Διά τήνἀγάπην τοῦ Κυρίου, ὀπισθοχωρήσατε! Μή θέλετε νά δημιουργήσητε ἐν τῇ Ἐκκλησία σχίσματα καί διαιρέσεις.Πειρᾶσθε νά ἑνώσητε τά διεστῶτα καί τό μόνον ὅπερ θάκατορθώσητε, θά εἶναι νά διασπάσητε τά ἡνωμένα καί νάδημιουργήσητε ρήγματα εἰς ἐδάφη ἕως σήμερον στερεά καί συμπαγῆ. Σύνετε καί συνέλθετε! Ἀλλά φεῦ! Διηνύσατεπολλήν ὁδόν. Ἤδη πρός ἑσπέραν ἐστί καί κέκλικεν ἡ ἡμέρα…»


Ολόκληρη η επιστολή εδω

http://www.scribd.com/doc/151479094/%CE ... E%9C%CE%9F
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΜΕ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ

4
Συγχαρητήρια στον μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Αντιδράσεις θα υπάρχουν, εμάς όμως πρέπει να μας ενδιαφέρει η αλήθεια.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΜΕ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ

5
Ο π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, Η ΕΠIΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Εγραψε ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, στο ιστολόγιο “Αναστάσιος”, το ακόλουθο σχόλιο στην ανάρτηση της πρόσφατης επιστολής του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον Παναγιότατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο:

“Η επιστολή του σεβ. Πειραιώς θέτει το δάκτυλο επί των τύπων των ήλων:
Το βασικό ερώτημα είναι αν ο Παπισμός αποτελεί Εκκλησία (εν εκκλησιολογική εννοία) ή αίρεση με βάση την Ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση.
Αν είναι Εκκλησία είναι βλασφημία να τον χαρακτηρίζουμε ως αίρεση και αν είναι αίρεση είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να χαρακτηρίζεται ως Εκκλησία.
Σε αυτό το καίριο και καθοριστικό ερώτημα καλείται - ουσιαστικά υποχρεούται πλέον - να απαντήσει το Φανάρι με απόλυτη σαφήνεια και χωρίς υπεκφυγές.
Από την απάντηση στο ερώτημα αυτό κρίνονται όλα.”

Ορθή είναι βεβαίως η παρατήρηση του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου ότι το Βατικανό - σε τελευταία ανάλυση - είναι είτε Εκκλησία είτε αίρεση και το Φανάρι υποχρεούται να δώσει σαφή και πειστική απάντηση στο ερώτημα.

Εκφράζουμε όμως βαθύτατες επιφυλάξεις αν το Φανάρι θα δώσει σαφή απάντηση στο ερώτημα του Σεβ. Πειραιώς.

Μπορεί να υποχρεούται ηθικά να απαντήσει.

Μπορεί να υποχρεούται δογματικά, αλλά στην πράξη αλλιώς λειτουργούν οι “υποχρεώσεις”.

1.) Καταρχήν δεν γνωρίζουμε αν θα δεήσει να απαντήσει καθόλου στην επιστολή ή αν θα τη βάλει στο αρχείο.

2.) Αν θα απαντήσει υπηρεσιακά, δηλαδή στο στυλ “Σεβασμιότατε Πειραιώς, ελήφθη επιστολή σας και πρωτοκολλήθηκε.”

3.) Αν θα την επιστρέψει ως απαράδεκτη στον αποστολέα της λόγω του περιεχομένου, λόγω του ύφους ή λόγω της οδού που εστάλη στον Πατριάρχη (κατευθείαν και όχι διά της Ιεράς Συνόδου).

4.) Αν θα την στείλει πίσω στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος για τα περαιτέρω,

κοκ.

Εμείς φυσικά θέλουμε να δώσει σαφή απάντηση το Φανάρι, αλλά δεν βλέπω ότι κατ’ ανάγκην θα συμβεί αυτό.

Υπάρχει βεβαίως η περίπτωση να πάρει ορθοδοξότατη απάντηση ο Σεβ. Πειραιώς που να λέγει ότι ασφαλώς και το Φανάρι θεωρεί την Ορθοδοξία τη μόνη Εκκλησία, οι δε διάλογοι που αναπτύσσει αποσκοπούν την επάνοδο των πεπλανημένων στην Εκκλησία και ότι το Πατριαρχείο ενεργεί στους διαλόγους σύμφωνα με αποφάσεις Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων, ότι όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες συμμετέχουν στους διαλόγους, κτλ., κτλ., κτλ..

Σε απλά Ελληνικά. Το Φανάρι δεν έχει λόγο να επιτρέψει να αναπτυχθεί διάλογος προς την κατεύθυνση που εμείς επιθυμούμε.

Εχει πολλές πρόσφορες διεξόδους.

Για την ώρα πάντως διαπιστώνομε μια έντονη προσπάθεια εκ μέρους των ηρακλειδέων του Θρόνου, να παρουσιαστεί ως φαιδρή η επιστολή του Σεβασμιότατου Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον Παναγιότατο.

Αυτό γίνεται σαφές λ.χ. με τη σχετική ανάρτηση του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου στο ιστολόγιο "Ιδιωτική οδός" και με το σχετικό άρθρο του αιδεσιμολογιότατου Μεγάλου Πρωτοπρεσβύτερου του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεωργίου Τσέτση στον Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οικουμενισμός - Πανθρησκεία”

cron