Σε αυτό το θέμα ας δούμε το τρόπο με τον οποίο μέλη της Ορθόδοξης εκκλησίας της Ελλάδος αντιμετωπίζουν τις κινήσεις του Πατριάρχου Βαρθολομαίου σχετικά με τις Οικουμενιστικές κινήσεις.
Ξεκινάμε λοιπόν με την ακόλουθη πηγή :
Πηγή (αρχικό κείμενο) :
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... KRATOR.pdf
Δανείζομαι λοιπόν τη εισαγωγή :
Ἡ παρακάτω παρουσίαση βασίζεται σέ μιά κριτική πού ἄσκησαν οἱ Ἁ γιορεῖτες Πατέρες ( Φεβρουάριος 2007) γιά τή συμμετοχή τῶν Ὀρθοδόξων γενικῶς στό « Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν Ἐκκλησιῶν », ( Π . Σ . Ε .) ὡς Ὑπόμνημα τῆς « Ἐπί τῶν Δογμάτων Ἱεροκοινοτικῆς Ἐπιτροπῆς » . Μέσα σ ’ αὐτό , καταπολεμοῦνται κυρίως ὅσα ὑπεγράφησαν στήν Θ ́ Γενική Συνελεύση τοῦ Π . Σ . Ε . στό Porto Alegre τῆς Βραζιλίας τό Φεβρουάριο τοῦ 2006, σάν πιό τελευταῖος ( καί πιό ὀδυνηρός ) « καρπός » τοῦ Π . Σ . Ε .
και παρακάτω :
Δέν θά σχολιάσουμε πολλά , διότι θά γίνουν τά ἐπί μέρους σχόλια παρακάτω· παρακαλοῦμε μόνον νά γίνουν ἀντιληπτά ἀπό τούς ἀναγνῶστες δύο π ράγματα : ( α ) τό βάρος ἀπωλείας τῶν ψυχῶν ὀρθοδόξων καί ἑτεροδόξων , τό ὁποῖο προέρχεται ἀπό τήν ὑπογραφή αἱρετικῶν κειμένων ἀπό Ὀρθοδόξους . Ὅσοι στό μέλλον θά διαβάζουν κείμενα αἱρετικά ὑπογεγραμμένα ἀπό Ὀρθοδόξο υς Κληρικούς ἤ ἄλλους ἀντιπροσώπους , θά ὑφίστανται τή βλαβερώτατη ἐπίδραση τῆς πεποιθήσεως , ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία ταυτίζεται μέ τίς αἱρετικές πλάνες καί ὅτι δέν πιστεύει γιά τόν ἑαυτό της κάτι ἀνώτερο ἀπό τίς ἑτερόδοξες κοιν ότητες· ( β ) τό βάρος μιᾶς ὑπογραφῆς καθ ’ ἑαυτήν· ἡ ὑπογραφή ( ὡς « χαρακτήρ » μιᾶς ὑποστάσεως , ἑνός προσώπου ) ἐπέχει τή θέση τοῦ ὑπογράφοντος , ὡς εἰκόνα του . Διά τοῦτο ὅσοι στούς ἀρχαίους δι ωγμούς ἀρνοῦνταν τόν Χριστόν ἐγ γράφως , ὑπογράφοντας κάποιον σχετικό λίβελλο , γιά νά ἀποφύγουν τό μαρτύριο , θεωρούνταν « πεπτωκότες » (« lapsi ») μέ τήν ἰδιαίτερη ὀνομασία « λιβελλοφόροι » (« libellatici »). Συνειδητοποιώντας τοῦτο , οἱ προδώσαντες τήν ὁμολογία τῆς ἀληθείας στή σύνοδο Φερράρας‐Φλωρεντίας (1438 μ . Χ .) ὅταν ἐπέστρεψαν στήνΒασιλεύουσα μετενόησαν πικρῶς γιά τήν ὑπογραφή τους . Παραθέτουμε δύο κείμενα σχετικά μέ τά ὡς ἄνω δύο σημεῖα .
και ποιούς εννοούν Ορθόδοξους που υπογράφουν ;
Σχολιάζουν λοιπόν παρακάτω οι Αγιορείτες τη δήλωση του Πατριάρχου Βαρθολομαίου :
«Ἀπηλλαγμένοι λοιπόν τῶν ἀγκυλώσεων τοῦ παρελθόντος καί ἀποφασισμένοι νά παρα μείνωμεν ἡνωμένοι καί νά ἐργασθῶμεν ἀπό κοινοῦ, ἐθέσαμεν, πρό δύο ἐτῶν, κατά τήν διάρκειαν τῆς Θ ́ Συνελεύσεως ἐν Porto Alegre Βραζιλίας , τάς βάσεις μιᾶς νέας περιόδου εἰς τήν ζωήν τοῦ Συμβουλίου, λαμβάνοντες ὑπ’ ὄψιν τό σημερινόν πλαί σιον τῶν διεκκλησια στικῶν σχέσεων, ὡς καί τάς σημειωθείσας εἰς τόν οἰκουμενικόν χῶρον σταδιακάς ἀλλαγάς. Χαίρομεν, διότι εἰς τό ἐπίκεντρον τῶν δραστηριοτήτων τοῦ Συμβουλίου εὑρίσκεται πάντοτε τό ὅραμα τῶν ἐν αὐτ ῷ δραστηριοποιουμένων Ἐκκλησιῶν, διά τήν ἐπίτευξιν, τῇ χάριτ ι τοῦ Θεοῦ, τῆς ἑνότητος ἐν τῇ αὐτῇ πίστει καί πέριξ τῆς αὐτῆς Εὐχαριστιακῆς Τραπέζης».
Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος
Τονίζουν οι Αγιορείτες το "τάς βάσεις μιᾶς νέας περιόδου" για να δείξουν την παρουσία της Νέας Εποχής-Νέας Τάξης Πραγμάτων στο λόγο του Πατριάρχου.
Και συμπληρώνουν παρακάτω :
Φυσικῶς ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία ( ἔξω ἀπό τίς δηλώσεις τοῦ Porto Alegre ) ταυτίζει ἀντιθέτως τά ὅρια τῆς Ἐκκλησίας μόνον μέ τά ὅρια τῆς Ὀρθοδοξίας· ὅποιος εἶναι ἐκτός Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας , εἶναι ἐκτός Ἐκκλησίας ! Ἡ ποικιλία τῶν χαρισμάτων πού ἀναφέρει ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος ( Α ́ Κορινθίους 12, 4 ἑ . ) ἑρμηνεύεται ἀπό τό Π . Σ . Ε . στό Porto Alegre καί ὡς ποικιλία δογμάτων ( ἐφ ’ ὅσον μόνον περί τοιαύτης διαφορᾶς πρόκειται μεταξύ τῶν μελῶν τοῦ Π . Σ . Ε .) καί παρορᾶται ἡ διαπίστωση τοῦ Ἀποστόλου Παύλου « εἷς Κύριος , μία Πίστις , ἕν Βάπτισμα » ( Πρός Ἐφεσίους 4, 5 ) .
Δείχνουν λοιπόν οι Αγιορείτες ότι υπάρχει πλήρης αντίθεση της Ορθόδοξης Παράδοσης και των θέσεων που υπογράφει ο Πατριάρχης. Διαφωνούν ξεκάθαρα. Ολόκληρο το κείμενο εδώ :
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... KRATOR.pdf