Χριστούγεννα παγκοσμιοποιημένα ἤ Ἐλληνορθόδοξα;

1
Εικόνα

Πολλὲς φορὲς κατὰ τὸ πάρελθον ἐπεχειρήθη νὰ καταργηθῇ ἡ ἑορτὴ τῶν Χριστουγεννων διὰ τῆς βίας ἀπὸ τὸ χριστιανικὸ πλήρωμα τῆς ἐκκλησίας. Τὸ 1644 στὴν Βρεττανία, ὁ Ὄλιβερ Κρόμγουελ καὶ τὸ κόμμα τῶν πουριτανῶν, ἐθέλησαν νὰ καταργήσουν μὲ νόμο τὰ Χριστούγεννα. Ἔτσι ἡ ἥμερα ἀπηγορεύθη νὰ εἶναι ἀργία, ἡ δὲ βουλὴ συνεδρίαζε κάθε χρόνο τὴν ἥμερα τῶν Χριστουγέννων γιά περισσότερο ἀπὸ μία δεκαετία.

Τὸν περασμένο αἰῶνα στὴν κομμουνιστικὴ Ῥωσσία εἶχαν ἀπαγορευθῇ τὰ Χριστούγεννα ἀπὸ τὸ 1917 ὡς τὸ 1990 ὁπὀτε καὶ κατέρρευσε τὸ καθεστώς. Ἐπὶ κυβερνήσεως δὲ Στάλιν εἶχαν ἀντικατασταθῇ ἀπὸ τὰ σταλινούγεννα!

Ἡ χειρότερη ὅμως πολεμικὴ τῶν Σιωνιστῶν εἲναι αὐτὴ τῆς ἐκκοσμικεύσεως τῶν Χριστουγέννων, ἡ ὁποία μεταβάλῃ τὸ ὑπερκόσμιο γεγονὸς σὲ ἐγκόσμιο καὶ ὑλιστικό. Ἐφθάσαμε σήμερα, νὰ προβάλουμε μία ἐντελῶς εἰδωλολατρικὴ ἀτμόσφαιρα στὰ σπίτια μας καὶ ὡς ἐκ τούτου καὶ στὴν κοινωνία μας, ἀφοῦ ἔτσι μᾶς προτιμᾷ ἡ παγκοσμιοποίηση καὶ ἡ κίνηση τῆς Νέας Ἐποχῆς.

Στὶς ΗΠΑ οἱ λεγόμενοι «πολιτικὰ ὀρθοὶ Ἀμερικανοί», ὑπὸ τὸ πρόσχημα τῆς μὴ προσβολῆς τάχα τῶν ἀλλοθρήσκων (βλέπε καὶ τοὺς ἐν Ἑλλάδι διαννοουμένους) ἔχουν ἐπιδοθῇ σὲ ἔναν ἀγῶνα ἀπαλείψεως κάθε ἀναφορᾶς στὰ Χριστούγεννα. Ὅμως καὶ στὴν ὀρθοδόξη(;) πατρίδα μας εἶναι δυσεύρετες πλέον οἱ εὐχετήριες κάρτες ποὺ ἀναγράφουν «καλὰ Χριστούγεννα», ἀφοῦ βεβαίως ὁ νεοέλληνας μόνον ὡς ἀπλὲς γιορτὲς ἤ διακοπὲς ἐκλαμβάνει τὰ Χριστούγεννα. Ἀκόμη καὶ ἡ «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ» συγχρονισμένη σὲ αὐτὸ τὸ πνεῦμα καὶ ὄχι στὸ ἑλληνορθόδοξο (ρωμαίικο) γράφει ἀπὸ τὰ Χριστούγεννα τοῦ 2004 σὲ ὅλες τὶς φωτεινὲς ἐπιγραφὲς της «καλὲς γιορτὲς».

Ἐπιπροσθέτως....
κατάφερε δυστυχῶς ἡ παγκοσμιοποίηση νὰ πιστέψουμε πὼς Χριστούγεννα χωρὶς δένδρο δὲν ὑφίστανται!!! Τὸ δένδρο κατέληξε νὰ εἶναι τὸ παγκόσμιο σύμβολο τῶν Χριστουγέννων καὶ ταυτοχρόνως κατέληξε νὰ βρίσκεται στὸ ἐπίκεντρό τῆς ἑορτῆς, μετατοπίζοντας τὴν προσοχή μας καὶ ἀπὸ Αὐτὸ τὸ Θεῖο Βρέφος. Τὸ ἔθιμο αὐτὸ δὲν ἔχει καμμία σχέση μὲ τὶς ἑλληνορθόδοξες παραδόσεις μας, πρὶν ἀπὸ δύο αἰῶνες ἦταν τελείως ἄγνωστο σὲ ὅλο τὸν κόσμο πλὴν τῆς Γερμανίας καὶ ἔχει παντελῶς παγανιστικὲς ρίζες. Γράφει ὁ π. Θ. Ζήσης, καθηγητὴς πανεπιστημίου στὴν θεολογικὴ σχολή: «Ἀπὸ τὶς πληροφορίες τῶν πηγῶν, τῆς βιβλιογραφίας καὶ τῆς ζωντανῆς ἐμπειρίας καὶ πραδόσεως δὲν ἀπομένει ἴχνος ἀμφιβολίας περὶ τοῦ ὅτι τὸ χριστουγεννιάτικο δένδρο εἶναι ξενόφερτο ἔθιμο. Ἀποτέλει αὐτὸ κατασταλλαγμένη καὶ ἀμάχητη γνώση.»1 Ὅπως ἔγραψε καὶ ὁ καθηγητὴς λαογραφίας Δ. Λουκάτος ἐμφανίστηκε γιὰ πρώτη φόρα τὸ 1833 στὸ Ναυπλιο ἐπὶ Ὀθωνος. Ἀπὸ τότε ἐπεκτάθηκε στὶς λίγες ἀριστοκρατικὲς οἰκογένειες τῶν Ἀθηνῶν. Ἕναν αἰῶνα μετά, κατὰ τὴν γερμανικὴ κατοχή, ἐπεκτάθηκε καὶ στὰ εὐρύτερα λαϊκὰ στρωματά. Μετὰ τὴν ἀπελευθέρωση καὶ μάλιστα μετὰ τὸ 1950 διεδόθηκε περισσότερο ἀπὸ τοὺς Ἀγγλους καὶ τοὺς Ἀμερικανοὺς ποὺ παρέμειναν στὴν Ἑλλάδα.

Κι ἂν δὲν νοοῦνται Χριστούγεννα χωρὶς δένδρο, ὁμοίως δὲν νοοῦνται Χριστούγεννα χωρὶς «Ἀη Βασίλη»! Ἀκόμη καὶ ὡς πρὸς τὸ ὄνομά του ἡ παγκοσμιοποιημένη ἐκδοχὴ τοῦ ἄη Βασίλη προκαλεῖ σύγχυση. «Σάντα Κλάους» τὸν λένε οἱ Δυτικοί, ὄνομα ποῦ παραπέμπει στὸν Ἅγιο Νικόλαο. Ὑπάρχει ὅμως σύγκριση; Ἀπὸ τὴν Ἑσπερία (Σκανδιναυία) ὁ ἕνας, ἀπὸ τὴν Ρωμανία (Βυζάντιο) ὁ ἕτερος. Λίαν στρουμπουλὸς ὁ ἕνας, μᾶλλον ἀσκητικὸς καὶ ὀλιγαρκὴς ὁ δεύτερος. Γέρος μὲ λεύκη γενειάδα ὁ φράγκος, νέος μὲ μαῦρα μακριὰ γένεια ὁ δικός μας.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Χριστούγεννα παγκοσμιοποιημένα ἤ Ἐλληνορθόδοξα;

2
Ὅταν κάποιοι μιμοῦνται τὴν ζωὴ ἑνὸς Ἅγιου κατὰ τὴν προτροπὴ τῆς ἐκκλησίας μας «ἑορτὴ Ἅγιου, μίμησις Ἅγιου», κάποιοι ἄλλοι ντύνονται μὲ τὴν στολὴ τοῦ «χονδροβασίλη» καὶ κυκλοφοροῦν στοὺς δρόμους ὡσὰν καρνάβαλοι, διότι δὲν ὑπάρχει κάτι ἀνώτερο νὰ τοὺς ἐμπνεύσει!

Ὁ «Ἀη Βασίλης» ὅμως συνεπάγεται καὶ πολλὰ δῶρα! Στὶς ΗΠΑ ὑπολογίζεται ὅτι τὰ δῶρα ὑπερβαίνουν τὸ 0,5% τοῦ ΑΕΠ. Στὴν Ν. Ὑορκη, μάλιστα, ἡ τελετὴ τῆς ἁφῆς τοῦ χριστουγεννιάτικου δένδρου, ἐγκαινιάζει ἐπισημως μία περίοδο ξέφρενων ἀγορῶν ποὺ τελειώνουν μὲ τὶς ἐκπτώσεις στὶς ἀρχὲς τοῦ χρόνου! Ἡ ὑπερκατανάλωση, δηλαδή, σὲ ὅλο της τὸ μεγαλεῖο!

Τὸ χειρότερο ὅμως εἶναι ὅτι ἡ παραδοσιακὴ Θεία Λειτουργία τῶν Χριστουγέννων ἀντικαθίσταται ἀπὸ τὰ ξενύχτια , τὰ «ρεβεγιὸν» καὶ τὴν χαρτοπαιξία. Τόσο ὅμως ὁ 43ος κανόνας τῶν Ἀποστόλων, ὅσο καὶ ὁ 50ος τῆς ΣΤ Οἰκουμενικῆς Σύνοδου καταδικάζουν μὲ ἀφορισμὸ τοὺς πιστοὺς ποὺ παίζουν μὲ χρήματα! Συνεπῶς, στὴν «ὅλη μαγεία τῶν Χριστουγέννων» εἶναι ἐντεταγμένα καὶ τὰ παιχνίδια τῆς τύχης, τὰ ὁποία μαζὶ μὲ ὅλα τὰ παραπάνω, θὰ μᾶς κάνουν νὰ νοιώσουμε ὡραία καὶ κάπως διαφορετικὰ ἀπὸ τὶς ἄλλες μέρες! Πραγματικά, μὲ πόσο κατώτερα ἀλλὰ καὶ πόσο ἐπιβλαβῆ πράγματα ἐπιχειρεῖται νὰ ὑποκατασταθῆ ἡ Πίστη τοῦ Χριστοῦ!

Ἡ παγκοσμιοποίηση, ὅμως, καὶ ἡ Νέα Ἐποχὴ δὲν θὰ παύσουν νὰ παραγάγουν ἑορτὲς δῆθεν Χριστιανικὲς (ὅπως τοῦ ἀνυπάρκτου Ἁγίου Βαλεντίνου) ἡ καὶ νὰ προσπαθοῦν νὰ καταργοῦν μὲ τὸν τρόπο τους τὶς Χριστιανικὲς (ὅπως αὐτὴ τῶν γενέθλιων μὲ τὴν ὁποία ἐπιχειρεῖται ἡ κατάργηση τῆς ὀνομαστικῆς ἑορτῆς).

Ἐξάλλου ὅταν ἀποδίδουμε στὰ Χριστούγεννα τὸ πραγματικό τους νόημα καὶ ὅταν τὰ ἑορτάζουμε πνευματικά, τότε ἐπιτυγχάνεται καὶ ὁ μέγας σκοπὸς τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ. Ὅσον ἀφορᾷ δὲ τὸ λεγόμενο χριστουγεννιατικο κλίμα, δεν ἐχουμε ἀνάγκη τὰ ξενόφερτα-φράγκικα ἔθιμα. Ἀντὶ τοῦ στολισμοῦ ἑνὸς δένδρου ἂς καταφύγουμε στὸν στολισμὸ ἑνὸς καραβιοῦ, ὅπως ἐκαναν καὶ οἱ πρόγονοί μας, τὸ ὁπο[οο συμβόλιζε τὴν ἐκκλησία. Ἂς ψαλλουμε τὰ καλαντα, μιμούμενοι τὰ κάλαντα τῶν ἀγγέλων, ποὺ ἐκεῖνο τὸ βράδυ στὴν Βηθλεὲμ ἀνήγγειλαν τὸ χαρμόσυνο γεγονὸς τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ. Ἂς κόψουμε τὴν βασιλόπιττα τιμῶντας ἔτσι τὸν Μέγα Βασίλειο. Μὰ πάνω ἀπὸ ὅλα ἂς προσευχηθοῦμε να γεννηθῇ καὶ φέτος ὁ Χριστὸς στὴν καρδιὰ μας…

Ἂς προσπαθήσουμε ἀπὸ τοῦδε καὶ στὸ ἑξῆς νὰ ζήσουμε τὰ Χριστούγεννα πιό… Ρωμέῃκα!

Πηγη
http://orthodoxia-ellhnismos.blogspot.c ... st_11.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Χριστούγεννα παγκοσμιοποιημένα ἤ Ἐλληνορθόδοξα;

3
οχι παιδία ο χοντροβασίλη έχει πιο βαθή νόημα....ΑΑΑΑΑΑ ΠΑΛΙ ΘΑ ΑΝΟΙΞΩ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΠΑΛΙ ΟΙ ΜΑΣΩΝΙΔΕΣ ΘΑ ΜΕ ΚΥΝΗΓΑΝ.

Α- λοιπόν ο χοντροβασίλης που γενήθηκε απο την coca cola( καθαρά εβραική εταιρία ) 'Εχει πολλά κρυμμένα μυστικά είναι ο κόκκινος άγιος που στόν αποκρυφισμό είναι και ο κόκκινος μάγος, δες ΑΛΙΣΤΕΡ ΚΡΟΟΥΛΗ.Επίσης ζεί με τα ξωτικά που έχουν καθαρά Δρυίδικη προέλευση και όσοι τρέξουν να τους υπερασπιστούν, θυμίζω ότι στης τελετές τους υπήρχαν και ανθρωποθυσίες.

Β το τριγωνάκι που όλοι ξέρουμε είναι το γνωστό το τρίγωνο, παραδοσιακό Εβραϊκό μουσικό όργανο. ΕΔΩ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑΥΤΟ (Πηγή: Κάρλ Νέφ, "Ιστορία της μουσικής").


Γ Αχ αυτό το δέντρο με της μπάλες που δεν είναι τίποτα περισσότερο απο το εβραικό καμπαλιστικό δεντρο της ζωής με τα ΣΕΦΙΡΩΘ

ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
Δεν είμαστε όσα πιστεύουμε, αλλά όσα πράττουμε.

Re: Χριστούγεννα παγκοσμιοποιημένα ἤ Ἐλληνορθόδοξα;

4
Καραβακι και παλι καραβακι!!!
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Χριστούγεννα παγκοσμιοποιημένα ἤ Ἐλληνορθόδοξα;

5
exkalimper έγραψε:οχι παιδία ο χοντροβασίλη έχει πιο βαθή νόημα....ΑΑΑΑΑΑ ΠΑΛΙ ΘΑ ΑΝΟΙΞΩ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΠΑΛΙ ΟΙ ΜΑΣΩΝΙΔΕΣ ΘΑ ΜΕ ΚΥΝΗΓΑΝ.

Α- λοιπόν ο χοντροβασίλης που γενήθηκε απο την coca cola( καθαρά εβραική εταιρία ) 'Εχει πολλά κρυμμένα μυστικά είναι ο κόκκινος άγιος που στόν αποκρυφισμό είναι και ο κόκκινος μάγος, δες ΑΛΙΣΤΕΡ ΚΡΟΟΥΛΗ.Επίσης ζεί με τα ξωτικά που έχουν καθαρά Δρυίδικη προέλευση και όσοι τρέξουν να τους υπερασπιστούν, θυμίζω ότι στης τελετές τους υπήρχαν και ανθρωποθυσίες.

Β το τριγωνάκι που όλοι ξέρουμε είναι το γνωστό το τρίγωνο, παραδοσιακό Εβραϊκό μουσικό όργανο. ΕΔΩ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑΥΤΟ (Πηγή: Κάρλ Νέφ, "Ιστορία της μουσικής").


Γ Αχ αυτό το δέντρο με της μπάλες που δεν είναι τίποτα περισσότερο απο το εβραικό καμπαλιστικό δεντρο της ζωής με τα ΣΕΦΙΡΩΘ

ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ

KAI ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ :541
ΣΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟΝ ΚΟΡΦΟ ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΩΛΙΑΖΟΥΝ ΗΓΕΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ.\nΟΥ ΠΟΣΟΙ ΑΛΛΑ ΠΟΥ.

Re: Χριστούγεννα παγκοσμιοποιημένα ἤ Ἐλληνορθόδοξα;

6
Γιατί το μαρκετινγκ του Αι Βασίλη αποδίδει καλύτερα από το δικό σου!




Αγιος Βασίλης ή Αι Μαρκετινγκ


Αϊ Βασίλης ή Αϊ Έμπορος;


Το δώρο του Αι-Βασίλη είναι το αποτελεσματικότερο
όπλο του μαρκετινγκ. Ανακάλυψε πώς μπορείς κι
εσύ να το χρησιμοποιήσεις για ν' αυξήσεις τα κέρδη σου!


Σ’ ακούω να ψιθυρίζεις ότι ο Αϊ-Βασίλης δεν αξίζει ούτε καν για τα μικρά παιδιά.

Συμφωνώ εν μέρει ... πράγματι ο καλοθρεμμένος «μπούλης» δεν έχει καμία σχέση με τη Χριστιανική κοσμοθεωρία ..., δεν υπάρχει τίποτε το «ασκητικό» που να τον συνδέει με τη διδασκαλία του Ιησού.



Τα μαγαζιά που πουλάνε "Χριστιανισμό" κάνουν τα "κορόϊδα" στο θέμα του Αι-Βασίλη

Κι όμως ΟΛΑ τα μαγαζιά (η καθολική, προτεσταντική και ορθόδοξη εκκλησία) που εμπορεύονται το «προϊόν» Χριστιανισμός, κάνουν τα «κορόιδα» ...

Αποδέχονται με εκκωφαντική σιωπή το «καπέλωμα» του ίδιου του πνευματικού τους ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ προϊόντος, από κάποιο «κοκκινοσκούφη» που δημιουργεί συνθήκες καταναλωτισμού.


Κινεί δηλαδή την αγορά, αφού μικροί και μεγάλοι ψωνίζουν μη αναγκαία προϊόντα.



Το όνομα που του ταιριάζει καλύτερα είναι ο Αϊ-Έμπορος...
... Συμφωνείς;



Μπορεί λοιπόν ο Αϊ-Βασίλης να ωφελήσει κι εσένα με κάτι χρήσιμο για την επαγγελματική σου δραστηριότητα;



Η απάντηση είναι ένα κατηγορηματικό ΝΑΙ!



Γιατί ναι;



Κατ’ αρχήν ο Άγιος-Βασίλης δεν πλήττεται από οικονομικές κρίσεις ..., ή έστω, η ύφεση τον επηρεάζει λιγότερο απ’ όλους μας.



Ο λόγος που οι εμπορικές του στρατηγικές λειτουργούν πολύ καλύτερα από τις δικές σου είναι γιατί, χρησιμοποιεί την ψυχολογία του καταναλωτή προς όφελός του. Ξέρει καλά ότι δεν χρειάζεται να ρισκάρει με καινούρια «κόλπα», αφού η αποτελεσματική του μέθοδος έχει δοκιμαστεί σε βάθος αιώνων.



Το άγνωστο εμπορικό όπλο του Αϊ-Βασίλη

Ποιό είναι το κύριο χαρακτηριστικό του που άντεξε στο χρόνο;



Αν μπεις στην «καρδιά» του άγιο-βασιλιάτικου marketing, η λέξη «σταθερότητα» περιγράφει με σαφήνεια την αποτελεσματικότητά του.

Το « Brand» Santa- Claus είναι σταθερό μέσα στο πέρασμα των αιώνων ..., οι τωρινές κι όλες οι προηγούμενες γενιές καταναλωτών εκτίθενται στο ίδιο εμπορικό μήνυμα, χωρίς ν’ αλλάξει το λογότυπο.


Η φαινομενικά «αγαθή» φιγούρα, που φέρνει δώρα στα «καλά» παιδιά, είναι συνυφασμένη με το ισχυρότερο αφηρημένο ουσιαστικό που ίσως έχει εφεύρει το νους των θνητών ... την ΕΛΠΙΔΑ.



Ο Αι-Βασίλης «ταυτίζεται» με το πανίσχυρο ψυχολογικό εμπορικό όπλο, την «ελπίδα», με τον ίδιο τρόπο που η « VOLVO» ταυτίζεται με την «ασφάλεια» στην οδήγηση.

Σχεδόν όλα τα παιδιά της Γης, ελπίζουν ότι ο Santy θα ικανοποιήσει τις επιθυμίες τους

Τα ψευτο-golden boys το αγνοούν ... με τεράστιο κόστος!

Κι όμως ... ακόμη κι εταιρίες κολοσσοί, όπως η McDonald' s, δεν διδάσκονται τίποτε από την αποτελεσματικότητα του Άι-Βασίλη.



Αλλάζουν το λογότυπο και το μήνυμά τους, μόλις αρχίσουν να το βαριούνται!!



Η McDonald' s στήθηκε μ’ επιτυχία σ’ όλο τον πλανήτη, πουλώντας προϊόντα, που εγώ, δεν μπορώ να φάω.

Η επιτυχία της στηρίχθηκε στο ότι «απέκτησε» την αγορά της «οικογένειας». Ο καλύτερος πελάτης του παιδιού είναι οι γονείς του.

Για να το ευχαριστήσουν, το πάνε να φάει junk. Μαζί του τρώνε κι αυτοί. Και δεν είναι μόνο οι γονείς ..., είναι και οι παππούδες που επιζητούν ν’ «αγοράσουν» την αγάπη του εγγονιού τους.



Και ξαφνικά, η αγορά στόχος φαίνεται ν’ αλλάζει. Αντί για την οικογένεια, η McDonald' s αρχίζει να στοχεύει τους teenagers.



Δεν μπορώ να μπω στο μυαλό του διευθυντή marketing που ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για να «πιάσει» την αγορά των σχεδόν απένταρων εφήβων, τη στιγμή που του «ανήκουν» οι πολύ πιο εύποροι γονείς και παππούδες.

Και των οποίων η ψυχολογική ανάγκη για «αγορά αγάπης» είναι πολύ εντονότερη από την ανάγκη « cool» life style των εφήβων.



Δωρεάν μάθημα στο μαρκετινγκ από τον "Αϊ Έμπορο"

Φαίνεται ότι ελάχιστοι επαγγελματίες καταλαβαίνουν το μάθημα στο marketing, που τους δωρίζει απλόχερα ο Αϊ-Βασίλης.



Ο Αϊ-Βασίλης δεν αμφιταλαντεύεται ..., στοχεύει με απόλυτη ακρίβεια, το τμήμα της αγοράς που ονομάζεται «παιδιά». Και δημιούργησε το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημά του με βάση αυτή την αγορά-στόχο.



Κάποιος άλλος, άπειρος εμποράκος, θα έμπαινε στον πειρασμό ν’ αλλάξει το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημά του ... θα προσπαθούσε ν’ αλλάξει τη συνταγή που του αποφέρει χρήμα με «ουρά».



Το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα υποδηλώνει εξ αρχής την εξυπηρέτηση μιας συγκεκριμένης κατηγορίας καταναλωτών.

Η δημιουργία του προϋποθέτει γνώση των ψυχολογικών αναγκών του καταναλωτή και τις αδυναμίες του ανταγωνισμού. Δεν είναι ένα λογότυπο κι ένα σλόγκαν.

Ο ΑΪ-Βασίλης διαθέτει ίσως το ισχυρότερο ΜΑΠ στον πλανήτη ... το δημιούργησε στο πέρασμα των αιώνων και δεν είναι εύκολο να του το «πάρεις», διότι στηρίζεται στη ΜΟΝΑΔΙΚΗ διαφορετικότητά του.



Αυτή η διαφορετικότητα του κοκκινοντυμένου, χαμογελαστού γεροντάκου με την άσπρη γενειάδα, είναι εμφανής.

Τι αγνοούν οι περισσότεροι επαγγελματίες

Όμως, το σημαντικότερο σημείο, που σχεδόν όλοι οι επαγγελματίες αγνοούν, είναι ότι το μήνυμα που εκπέμπει ο Αι-Βασίλης είναι ταυτόχρονα και ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟ.

Το μήνυμα που εκπέμπει Αι-Βασίλης, είναι ο συνδυασμός της εικόνας του παππού με το έλκυθρο, που φέρνει στο παιδί, τον «πελάτη» του, αυτό που τόσο ποθεί ... το δώρο!

Δυο τελευταία λόγια για το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα

To 1960, ο Rosser Reeves έγινε ο «πατέρας» του όρου Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα ( Unique Selling Proposition). Στο βιβλίο του « Reality in Advertising» εισήγαγε για πρώτη φορά στο marketing αυτή την τόσο αποτελεσματική τεχνική, λέγοντας:

"Το κάθε διαφημιστικό μήνυμα πρέπει να αποτελεί μια πρόταση οφέλους προς τον καταναλωτή. Το διαφημιστικό σου μήνυμα πρέπει να λέει: «αγόρασε αυτό το προϊόν και θα εισπράξεις αυτό το όφελος"

Με άλλα λόγια πρέπει ν’ απαντήσεις με σαφήνεια στην ερώτηση «Γιατί να ψωνίσω από σένα και να μην προτιμήσω τον ανταγωνιστή σου που προσφέρει όμοια προϊόντα και υπηρεσίες;»

Δοκίμασε να απαντήσεις την παραπάνω ερώτηση. Μόλις το καταφέρεις, θα κρατάς στα χέρια σου το πιο "θανατηφόρο" όπλο για το μαρκετινγκ της επαγγελματικής σου δραστηριότητας.



Καλή επιτυχία!

Γιώργος Δροσουλάκης





Για να πούμε την αλήθεια όμως ο Αι Βασίλης(που δεν έχει σχέση με τον γνωστό άγιο της Ορθοδόξου εκκλησίας)καθιερώθηκε απο την Coca cola,μάλιστα όμως ακούσατε!



Ο επίσημος σχεδιαστής του είναι ο Huddon Sundblom.
Εικόνα


Το πρώτο ντεμπούτο του Αι Βασίλη με την Coca Cola,απο το 1931,δια χειρός Huddon Sundblom.





Ενώ, λοιπόν, η Κόκα Κόλα χρησιμοποιεί την εικόνα του Santa Claus για να αυξήσει την κατανάλωσή της κατά την χειμερινή περίοδο, μετά από εβδομήντα χρόνια «συνεργασίας» διαπιστώνεται ότι και ο Santa Claus διαδόθηκε χάρη στην Κόκα Κόλα. Η κυρίαρχη εικόνα του Santa Claus πια είναι του συμπαθούς γενειαφόρου ένστολου πάνω στο έλκηθρο να παραδίδει δώρα και να πίνει Κόκα Κόλα. Τα Χριστούγεννα μάλιστα, κυρίως στις παιδικές και εφηβικές ηλικίες, έγιναν άρρηκτα συνδεδεμένα, όχι με την εικόνα του Χριστού αλλά μ’ αυτή του Άγιου Βασίλη.



Ως εδώ έχει καλά. Χριστούγεννα όμως δεν είναι -εκτός των άλλων- μόνο αυτός καθ’ αυτός ο Santa Claus αλλά ό,τι περιβάλλει την εικόνα του Άγιου Βασίλη. Με το υπερφυσικό χάρισμα του σούπερ-ήρωα (είναι αθάνατος, πετάει σαν το Superman, κατεβαίνει τις καμινάδες με την ίδια ευχέρεια που αναρριχάται ο Spiderman), τα δώρα και τις ευχές που απλόχερα προσφέρει, προσκομίζει στις συνειδήσεις των ανθρώπων πιστοποιητικά καλοσύνης και αγαθοέργειας. Γίνεται αυτόματα αποδεκτός και παίρνει μια θέση στο πάνθεον των «καλών». Με μία όμως πιο προσεκτική ματιά, είναι πράγματι «καλός» ο Santa Claus; Ποια είναι λοιπόν η προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο, αν θεωρήσουμε «καλoσύνη» την κοινωνική προσφορά; Καμία. Εκτός αν τα χιλιάδες κινητά, gameboy, κούκλες που μιλάνε, πλαστικά όπλα, βελτιώνουν τον τρόπο σκέψης μας και δίνουν αρμονία στη ζωή μας.





Δεν προσπαθώ να ηθικολογήσω και να απορρίψω συλλήβδην το δυτικό τρόπο ζωής και τις συνήθειες που μας έχει κληρονομήσει. Θα μπορούσε όμως κάλλιστα ο Άγιος Βασίλης να περιορίσει την πληθώρα των αγαθών που καταναλώνονται την περίοδο των γιορτών, να αλλάξει ρότα στο έλκηθρο του και να αφιερώσει λίγες μέρες και στις χώρες του Τρίτου Κόσμου. Άλλα μάλλον δε θα το κάνει, γιατί έτσι θα «σπάσει» την εξίσωση που με μαθηματική ακρίβεια έχει δημιουργηθεί: Χριστούγεννα + οικογένεια= δώρα + κατανάλωση= Άγιος Βασίλης + Εταιρεία (μπορείτε να τη διαβάσετε και ανάποδα). Η πράξη της κατανάλωσης, μάλιστα, νομιμοποιείται απολύτως και τελικά καθαγιάζεται κατά τη διάρκεια των Χριστουργέννων. Δεν είναι μία πράξη εγωιστική, αλλά ηθικά καλή, αφού πρόκειται για κατανάλωση-προσφορά: αγοράζουμε δώρα για την οικογένεια και τους φίλους.

Ίσως θα ήταν καλύτερα, λοιπόν, αν ο Άγιος Βασίλης κυκλοφορούσε με το χαρακτηρισμό του έξυπνου και καθ’ όλα νόμιμου «Επιχειρηματία»



Πηγές

http://feleki.wordpress.com

http://www.emporiko-oplostasio.com

Βικιπαίδεια
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Χριστούγεννα παγκοσμιοποιημένα ἤ Ἐλληνορθόδοξα;

8
Από την απάτη των Christmas στη γιορτή των Χριστουγέννων





(Παναγιώτης Ασημακόπουλος, καθηγητής θεολόγος)



Το τοπίο θυμίζει έντονα αυτό της Αμερικής μετά το μεγάλο οικονομικό κραχ του 1929. Η μουδιασμένη τότε και απελπισμένη κοινωνία δεχόταν ασμένως την προ τριών ετών (1926) ανακάλυψη της Coca Cola ως παυσίπονο στα δεινά της. Αναφέρομαι στον Santa Claus (τον ψευδεπίγραφο Άη Βασίλη), ο οποίος προβλήθηκε – κυρίως στα παιδιά, το καλύτερο αγοραστικό κοινό – ως η ελπίδα μέσα στις δυσκολίες, ως το αμυδρό φως μέσα στο σκοτάδι της οικονομικής κατάρρευσης με τα υλικά δωράκια που έφερνε μέσα από τις καμινάδες. Εμπόριο με ισχυρές δόσεις καπήλευσης της θρησκείας: το καλύτερο όπιο για το λαό. Πόσο δίκιο είχες, Κάρολε!!




Περνώντας τα χρόνια, η χαζοχαρούμενη φυσιογνωμία του Santa επιβλήθηκε ως σήμα κατατεθέν της εορταστικής περιόδου ακόμη και σε αυτούς που είναι αντίθετοι με τον καπιταλισμό, ακόμη και σε αυτούς που αντιτίθενται στον οδοστρωτήρα των πολυεθνικών.... Βάλαμε κι άλλα εμπορικά και διανοητικά κατασκευάσματα για να «εμπλουτίσουμε» τις άγιες ημέρες. Έτσι φτάσαμε σήμερα σε μια γλυκανάλατη γιορτή, με κούφιες και μηχανικές ευχές για αγάπη, ειρήνη και υγεία. Φτάσαμε στον ωραίο μύθο περί Χριστού και στη μαγική νύχτα των Χριστουγέννων. Έτσι, η θρησκεία που φοράει «τα γιορτινά της» είναι μόνο μια ωραία ιστορία δίπλα στο τζάκι, ο Χριστούλης είναι απλά ένα ροδοκόκκινο πλαστικό μωράκι, η καρδιά μας γίνεται πρόσκαιρα γλυκιά και απλόχερη (προς φίλους και συγγενείς βέβαια…). Ως συνέπεια, το συμπέρασμα ότι οι γιορτές είναι για τα παιδιά με τη βασική έννοια ότι σε αυτά αρέσουν τα παραμυθάκια, είναι αναπόφευκτο.



Ο οίκτος μας για τα παιδάκια που πεινάνε, εύκολα παραμερίζεται μετά από δυό μπουκιές ροδοψημένη γαλοπούλα. Μπορεί να αγοράσαμε και ευχετήριες κάρτες από φιλανθρωπικούς συλλόγους ή να δώσαμε κατιτίς στον ταλαίπωρο που μας καθάρισε το τζάμι του αυτοκινήτου στο φανάρι, χωρίς βέβαια να καταφέρουμε να απωθήσουμε αρκετά βαθιά την αμφιβολία μήπως δεν έχει πραγματική ανάγκη. Ε, αυτές τις μέρες η φιλανθρωπική μας διάθεση φουντώνει, άσχετα αν λίγο πριν αναστενάξαμε όταν πληροφορηθήκαμε πόσο κοστίζει το καλάθι της νοικοκυράς. Χαρήκαμε που θα γίνουν από τους δήμους εορταστικά συσσίτια για τους απόρους και άστεγους, λες και τις άλλες ημέρες του χρόνου έχουν πού να φάνε και να μείνουν. (Ας είναι καλά κάποιες ενορίες)…

Όλα αυτά τα συναισθήματα λίγες ημέρες μετά την Πρωτοχρονιά θα τα κλείσουμε στο κουτί με τα Χριστουγεννιάτικα για να τα βάλουμε στο πατάρι ή θα τα αποθέσουμε στον κάδο απορριμμάτων μαζί με το πλαστικό δεντράκι και τις στιμμένες λεμονόκουπες για το ψητό, εφόσον του χρόνου θα αγοράσουμε καινούρια.

Δυστυχώς, αυτή τη γιορτή στην «ορθόδοξη» Ελλάδα την έχουμε καταντήσει αγνώριστη. Μια ματιά να ρίξει κανείς γύρω του, ελάχιστα θυμίζουν την παράδοσή μας και την ορθόδοξη θεολογία περί της γέννησης του Χριστού. Ακόμη και τα λόγια από τα κάλαντα αντί να γίνονται αντικείμενο προσοχής συχνά χάνονται στον αέρα, καθώς έχουμε άλλα πιο σημαντικά να κάνουμε. Αλήθεια, ποιος επιλέγει να διαβάσει τις χριστουγεννιάτικες ιστορίες του Παπαδιαμάντη από το να δει τα «Μαγικά Χριστούγεννα» της Disney;

Προσωπικά, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα με το κοσμικό – εορταστικό περιτύλιγμα των Χριστουγέννων (που δεν είναι απαραίτητα κακό), εάν ήταν έντονη και η εκκλησιαστική και ορθόδοξη διάσταση της γιορτής. Μήπως όμως και εμείς οι «εκκλησιαστικοί» (κληρικοί, θεολόγοι, πιστός λαός) χάσκουμε αποβλακωμένοι ενώπιον των ψεύτικων λαμπιονιών που αναβοσβήνουν;

Είναι ο Χριστός ο αληθινός Θεός μας που γίνεται άνθρωπος για να διώξει το σκοτάδι της αμαρτίας και να μας οδηγήσει πάλι στη ζωή του Παραδείσου; Λέει κάτι στην προσωπική μας ζωή η γέννησή Του; Στη γέννησή Του συγκλονίζεται κανένας ή οι προετοιμασίες μας περιορίζονται στην ετοιμασία των μελομακάρονων, στην προμήθεια του άφθονου κρέατος και στην αγορά των ρούχων που θα κάνουν εντύπωση; Λίγο να προσεγγίζαμε το μυστήριο της γέννησης του Θεανθρώπου μέσα από την υμνολογία της Εκκλησίας θα κατανοούσαμε πόσο κενό είναι το περίφημο «πνεύμα των Χριστουγέννων» μπροστά στην αληθινά χριστουγεννιάτικη φράση ότι «ο Θεός έγινε άνθρωπος για να κάνει τον άνθρωπο Θεό».

Τι έχουμε κάνει και ως διοικούσα Εκκλησία και ως χριστιανικό πλήρωμα, ώστε να προβάλουμε την προσωπικότητα, το έργο και τη διδασκαλία του ασκητή επισκόπου Μεγάλου Βασιλείου απέναντι στο χαζοχαρούμενο κατασκεύασμα των πολυεθνικών κερδοσκοπικών εταιριών; Ενοχλείται κανείς από την πλαστογράφηση του ονόματος του σπουδαίου αυτού Πατέρα της Εκκλησίας, του μεγάλου θεολόγου και σπουδαίου κοινωνικού αγωνιστή, στον οποίο αποδίδονται ιδιότητες προσβλητικές και αντιχριστιανικές;

Ρώτησαν κάποιον τι σημαίνουν γι’ αυτόν τα Χριστούγεννα. Και είπε: «Στα παιδικά μου χρόνια ένα ωραίο παραμύθι για να κοιμάμαι γλυκά, αργότερα άγχος και τρέξιμο για να προλάβω να αγοράσω, να στολίσω, να φάω και να διασκεδάσω και τώρα… τίποτα». Τελικά, μήπως να ξανακοιταχτούμε στον καθρέπτη της πίστης και να αναρωτηθούμε αν βλέπουμε πουθενά το Χριστό; Φανταστείτε στο σπίτι μας να πηγαίναμε στο παιδικό δωμάτιο, να κοιτάζαμε την κούνια και… το μωρό μας να έλειπε. Να μην βρίσκαμε τίποτα. Άραγε, τι θα κάναμε; Έχει το Χριστό μέσα η φάτνη της καρδιάς μας ή είναι άδεια; Σε λίγο η περιλάλητη «μαγεία των ημερών» θα φύγει. Ο Χριστός θα μείνει; Θα Τον ακολουθήσει κανείς μας μετά τη φάτνη ξέροντας ότι τον περιμένει σταυρός; Έχουμε κατανοήσει ότι η χριστιανική ζωή για όσους την επιλέγουν δεν είναι μια μαγική θρησκευτική υπόθεση, αλλά συνοδοιπόρευση με το Χριστό, μια σταυροαναστάσιμη πορεία; Θα φορτώσουμε πάλι στην πλάτη του Χριστού τα λάθη των Χριστιανών ώστε να έχουμε ένα ωραίο πρόσχημα για να Του κλείσουμε την πόρτα; Θα κάνουμε και τα φετινά Χριστούγεννα άλλο ένα αποπροσανατολιστικό ψυχοναρκωτικό ή θα γίνουμε πραγματικοί μαθητές Αυτού που είπε ότι η Βασιλεία του Θεού είναι μέσα μας;

Καλά Χριστούγεννα μαζί με το Χριστό. Ας μην είναι τα Χρόνια μας Πολλά, αρκεί να είμαστε μαζί Του…

(Πηγή: thriskeftika.blogspot.com)
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οικουμενισμός - Πανθρησκεία”