Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

10
Μάλιστα... ευχαριστώ Dominique για τα λινκ
Πηγή αρχαίου κειμένου: http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/t ... s-maximos/
Πηγή νεοελληνικού κειμένου: http://paterikakeimena.blogspot.gr/2010/04/200.html
[/quote]
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

11
Οσίου Πατρός ημών Νικοδήμου του Αγιορείτου, ερμηνεία εις τους κανόνας της Πεντηκοστής.

Προλεγόμενα
Εν ταυτώ και Ερμηνεία Εις την Ακροστιχίδα του Κανόνος της Πεντηκοστής[1]

1] Σημειούμεν ενταύθα ότι Πεντηκοστή ονομάζεται η παρούσα εορτή, διότι από της Κυριακής της Αναστάσεως έως της Κυριακής ταύτης του Αγίου Πνεύματος πεντήκοντα ημέραι αριθμούνται, και ούτε περισσότεραι, ούτε ολιγώτεραι. Ο δε Θεολόγος Γρηγόριος λέγει ότι ο επτά αριθμός ο τιμώμενος παρά τη Γραφή εγέννησε και την τιμήν της Πεντηκοστής.

«Ο γάρ επτά, φυσίν, εφ’ εαυτόν συντιθέμενος, γεννά τον πεντήκοντα μιας δεούσης ημέρας, ην εκ του μέλλοντος αιώνος ροσειλήφαμεν, ογδόην τε ούσαν την αυτήν και πρώτην, μάλλον δε μίαν και ακατάλυπτον. δει γαρ εκείσε καταλήξαι τον ενταύθα σαββατισμόν των ψυχών, ως δοθήναι μερίδα τοις επτά και γε τοις οκτώ. καθώς ήδη τινές των προ ημών το Σολομώντιον εξειλήφασι»
(Λόγος εις την Πεντηκοστήν).


Ποία δε είναι η ογδόη αύτη και πρώτη, μάλλον δε μία και ακατάλυτος;

Η αγία Κυριακή, η ογδόη μεν ούσα, ως υπέρ την εβδόμην αριθμουμένη. πρώτη δε, ως αρχή των ημερών. και μία, ως εικών του μέλλοντος αιώνος νυν, τότε δε εσομένη αυτός ο μέλλων αιών ο ανέσπερος και αδιάδοχος. και όρα περί τούτου εν τη ερμηνεία του εσχάτου Τροπαρίου του Κανόνος του Πάσχα τι λέγει περί της Κυριακής ο μέγας Βασίλειος, και ο Θεσσαλονίκης Γρηγόριος τι λέγει εν των Τροπαρίων «Αύτη η κλητή» . ίνα μη και εδώ τα αυτά λέγωμεν.

Λέγει τε και ο Σχολιαστής Νικήτας.

«Επεί η του μέλλοντος αιώνος ημέρα ουκ έχει μεθ’ αυτήν ετέραν διαδεχομένην αυτήν, ουδέ καταλύεται τη δύσει του Ηλίου, χρη εκείνην μίαν μεν ονομάζειν, ως αδιάδοχον, ακατάλυτον δε, ως ανέσπερον. εικότως δε την μίαν ταύτην την λείπουσαν εκ του μέλλοντος αιώνος προσελάβομεν. αναγκαίον γαρ εις την εκείσε κατάστασιν καταλήξαι την ενταύθα κατάπαυσιν των ψυχών: ήτοι την δια θανάτου από των εγκοσμίων έργων αργίαν. ώσπερ και ο επτά καταλήγει εις τον οκτώ. ώστε κατά τούτον τον λόγον δοθήναι μερίδα φροντίδος τοις επτά, τω βίω τούτω. και ούτω τοις οκτώ τω μέλλοντι, φροντιζόντων ου του παρόντος βίου μόνον, αλλά και του μέλλοντος. ούτω γαρ τινες εξειλήφασι το Σολομώντιον εκείνο, το εν τω Εκκλησιαστή λεγόμενον «Δος μερίδα τοις επτά και γε τοις οκτώ» . επτά μεν νοήσαντες τον παρόντα βίον. οκτώ δε τον μέλλοντα.
Τινές δε σαββατισμόν ψυχών ενόησαν το στήναι εν τω μέλλοντι τα κινούμενα πάντα. ο δε μέγας Μάξιμος τοιούτον τε λέγει, ότι του Κυρίου κατά την ογδόην ημέραν (ήτις είναι η Κυριακή. ουδεμία γαρ άλλη ογδόη εστί) φανερουμένου, τουτέστι κατά την παρουσίαν αυτού, και τοις μεν Δικαίοις το ευ είναι παρέχοντος, τοις δε αμαρτωλοίς το φευ είναι απονέμοντος, σαββατίζουσι τότε αι ψυχαί, πάσαν λαβούσαι παύλαν κινήσεως, και κίνησιν παντελώς ουκ έχουσαι μετά την του ζητουμένου φανέρωσιν. του γαρ ζητουμένου φανερωθέντος, κίνησις αργεί πάσα των κινουμένων».



Συ δε μοι όρα ενταύθα, αγαπητέ, τα προνόμια όπου έχει η αγία Κυριακή. εν Κυριακή γαρ άρχισεν η Κτίσις. εν Κυριακή άρχισεν η της Κτίσεως ανακαίνησις. εν Κυριακή άρχισεν η τελείωσις της Κτίσεως. και τη μεν αρχήν της Κτίσεως ενήργησεν ο Πατήρ ιδιαιτέρως, και τοι συνεργούντων και του Υιού και του Πνεύματος. την δε αρχή της ανακαινίσεως ενήργησεν ο Υιός ιδιαιτέρως δια της αυτού αναστάσεως. την δε τελείωσιν της Κτίσεως ενήργησε το Πνεύμα το Άγιον δια της σημερινής αυτού καταβάσεως. Ιδού πόσον ετίμησε την αγίαν Κυριακήν όλη η Αγία Τριάς.

http://anavaseis.blogspot.gr/2012/06/blog-post_03.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

12
LAPTONAS έγραψε:
54. Εκείνος που συμπλήρωσε την έκτη ημέρα κατά το θέλημα του Θεού με κατάλληλα έργα και σκέψεις και ολοκλήρωσε και αυτός, όπως ο Θεός, τα έργα του, πέρασε δια μέσου της κατανοήσεως όλο το κόσμο των όντων, που τα εξουσιάζουν η φύση και ο χρόνος, και ήρθε στη μυστική θεωρία των αιώνων και των αιωνίων, όπου σαββατίζει νοερά κατά τρόπο ακατάληπτο με την ολοκληρωτική εγκατάλειψη και υπέρβαση των όντων. Εκείνος τώρα που αξιώθηκε και την όγδοη ημέρα, αναστήθηκε και αυτός όπως ο Θεός από τους νεκρούς - δηλαδή από όλα, από τα αισθητά και τα νοητά, τους λόγους και τα νοήματα - και έζησε την μακάρια ζωή του Θεού, του μόνου που αληθινά και λέγεται και είναι κατά κυριολεξίαν ζωή, γιατί έγινε και ο ίδιος Θεός με τη θέωση.
Δηλαδή οι μέρες αντιπροσωπεύουν τα πνευματικά στάδια του ανθρώπου. Η όγδοη υπαγορεύει το αιώνιο ευ των άρρητων μυστηρίων. Την ένωση με το αιώνιο.
dominique έγραψε:Ετσι οπως το καταλαβαίνω και εγω ναι,αλλά αναφέρεται απο την εκτη της δημιουργίας, στην έβδομη του σαββατισμού και στην όγδοη της θέωσης που είναι και ο σκοπός του Χριστιανού.
Ὁ ἄνθρωπος, ὡς γνωστόν, δημιουργήθηκε ἀπό τόν Θεόν, τήν ἕκτη ἡμέρα, καί θά ζεῖ ἐδῶ στήν γῆ, ὅσο χρόνο θά διαρκέσει αὐτή ἡ ἕκτη "ἡμέρα".

Γι’ αὐτό καί ἡ Παρασκευή, πού εἶναι ἡ ἕκτη (6η) ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος, συμβολίζει ὅλη τήν παρούσα ζωή τοῦ κάθε ἀνθρώπου, ἀπό τόν πρώτο ἄνθρωπο τόν Ἀδάμ, μέχρι καί τόν τελευταῖο ἄνθρωπο πρίν τήν Δευτέρα Παρουσία.

Γι’ αὐτό καί ἐνῶ ὅλες οἱ ἄλλες ἡμέρες τῆς ἑβδομάδος, ὀνομάζονται, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, αὐτή ὀνομάζεται Παρασκευή καί ὄχι ἕκτη (6η) ἐπειδή ἀκριβῶς πρέπει ὅλοι μας κατά τήν διάρκεια τῆς ἡμέρας αὐτῆς (τῆς Παρασκευῆς) νά παρασκευάζουμε καί νά προετοιμάζουμε τό πέρασμα μας ἀπό αὐτή τήν ζωή, (τήν 6η), στήν ἄλλη ζωή, (τήν 7η) μετά τόν θάνατό μας.



Τό Σάββατο εἶναι ἡ ἑβδόμη (7η) ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος καί συμβολίζει τόν θάνατον, τόν ὕπνο, τήν ἀνάπαυση καί κατάπαυση ὅλων ὅσων φεύγουν ἀπό τήν παρούσα αὐτή ζωή (τήν 6η) και περιμένουν νά περάσουν στήν ὀγδόη (8η) δηλαδή τήν Κυριακή, ὅταν θά γίνει ἡ Ἀνάσταση τῶν νεκρῶν.



Ἐνῶ ἡ Κυριακή εἶναι ἡ πρώτη ἀλλά καί ὀγδόη (8η) ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος, εἶναι ἀφιερωμένη στόν Κύριό μας καί στήν Ἀνάστασή Του καί συμβολίζει, τήν αἰώνιο ζωή καί τήν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.

ΠΗΓΗ

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

13
Ἀγίου Συμεών Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης

Άπόκρισης Ξ'

Περὶ τῶν ἑπτὰ αἰώνων,καὶ πότε θέλη εἶναι τὸ τέλος.

Έννοοῦσι πολλοὶ Ἄγιοι,ὲν οἷς καὶ ὁ Θεολόγος Γρηγόριος,ὅτι περὶ τοῦ μέλλοντος αἰῶνος εἴρηται τὸ ρητόν,

"τὸ δὸς μερίδα τοῖς ἑπτά,καὶ γὲ τοῖς ὀκτώ"

ἑπτὰ μὲν τὸν ἕβδομον ἐξηγοῦντες χρόνον τοῦ Κόσμου,ὄγδοον δὲ τὸν μέλλοντα,ὡς ἀπέραντον.

Δι'αὐτὴν τὴν αἰτίαν καὶ ὁ Μωυσῆς,ὡς λέγουσιν,εἶπε μίαν τὴν πρώτην ἡμέραν,ὡς πρώτην οὖσαν πρὸς τὴν ἑβδομήν,πρὸς τὸ σάββατον δηλονότι,ὀγδόην δὲ λέγη τὴν ἀκόλουθον τῆς ἑβδόμης ἡμέραν,κατὰ τὴν ὁποίαν καὶ ὁ Κύριος ἀνέστη,καὶ θέλη γείνη καὶ ἡ τελευταία τῆς
κοινῆς ἀναστάσεως, καὶ μετὰ τὴν ὁποίαν δὲν θέλη εἶσθαι πλέον νὺξ,ἀλλ'αὐτὴ μία,καὶ μόνη θέλη εἶσθαι ἡμέρα.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

14
Μέγας Βασίλειος -Εις τον προφήτην Ησαίαν
Τὴν ἡμέραν Κυρίου τὴν μεγάλην, ἣν οὐχὶ ὁ αἰσθητὸς οὗτος ἥλιος ποιήσει , ἀλλ ' ἀνατολὴ τοῦ τῆς δικαιοσύνης Ἡλίου καταφωτίσει, ἥτις μία ἔσται καὶ διηνεκὴς , διάδοχον νύκτα μὴ ἔχουσα , ἀλλὰ τῷ αἰῶνι παντὶ συμπαρεκτεινομένη.
Ὁ μὲν περὶ τὰ ἐν γενέσει πράγματα χρόνος , διότι ἀπὸ ἑπτὰ ἡμερῶν ἀνακυκλουμένων πληροῦται· ὅθεν καὶ ὁ μετὰ τὴν κατάστασιν ταύτην αἰὼν, ὀγδόη εἴρηται ἐν τῇ Γραφῇ· καὶ ψαλμοὶ ὑπὲρ τῆς ὀγδόης ἀντὶ τοῦ , ὑπὲρ τοῦ μετὰ τὸν χρόνον τοῦτον, αἰῶνος .
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

15
Συμεών ο Νέος Θεολόγος - Βίβλος των ηθικών - Λόγος α΄.

α΄. Μερική τις φυσιολογία περί τῆς τοῦ κόσμου κτίσεως καί τῆς πλάσεως τοῦ Ἀδάμ.


Διατί οὖν ἐν τῇ ἑβδόμῃ ἡμέρᾳ οὐκ ἐποίησε τόν παράδεισον μέλλοντα γενέσθαι, ἀλλά μετά τήν παραγωγήν πάσης ἅμα τῆς κτίσεως κατά ἀνατολάς τοῦτον ἐφύτευσεν; Ἐπειδή ὁ Θεός, ὡς προειδώς τά πάντα, τάξει καί καταστάσει εὐκόσμῳ τήν κτίσιν ἐδημιούργησε καί τάς μέν ἑπτά ἡμέρας εἰς τύπον τῶν ἑπτά αἰώνων τῶν ὕστερον μελλόντων διελθεῖν ἔταξε, τόν δέ παράδεισον ἐφύτευσε μετά ταῦτα, ὡς τοῦ μέλλοντος αἰῶνος ὄντα σημαντικόν. Τίνος οὖν ἕνεκεν τήν ἡμέραν, ἥτις ἐστίν ἡ ὀγδόη, ταῖς προλαβούσαις ἑπτά οὐ συνῆψε τό Πνεῦμα τό Ἅγιον; Ἐπειδήπερ τῷ κύκλῳ τούτων τῶν ἡμερῶν συναριθμεῖσθαι ταύτων οὐχ ἥρμοζεν, ἐν ᾧ πρώτη καί δευτέρα καθεξῆς αἱ ἑπτά ἀνακυκλοῦσαι τάς ἑβδομάδας ἀποτελοῦσι, πολλάς ἐν τούτῳ τάς πρώτας καί τοσαύτας τάς ἑβδόμους ἀπεργαζομένας ἡμέρας, ἀλλ᾿ ἔξωθεν τούτων ἐκείνην εἶναι ἐχρῆν ὡς ἀρχήν ἤ τέλος μή ἔχουσαν. Οὐδέ γάρ νῦν μέν οὐκ ἔστι, μέλλει δέ γενέσθαι καί ἀρχήν λήψεσθαι· ἀλλά καί ἦν πρό τῶν αἰώνων καί ἔστι νῦν καί ἔσται εἰς αἰῶνας αἰώνων, ἀρχήν δέ λαβεῖν λέγεται, ὅτε πάντως ἐλεύσεται καί ἡμῖν ἐσχάτως ἀποκαλυφθῇ ἀνέσπερος μία ἡμέρα καί ἀτελεύτητος ἐν τῷ καθ᾿ἡμᾶς γινομένη.

Μετάφραση

«Τάς έπτά ήμέρας (ό Θεός) τάς έδιώρισε νά είναι είς τύπον τών έπτά αιώνων όποϋ μέλλουν νά άπεράσουν ύστερον. Τόν δέ παράδεισον τόν έφύτευσεν ύστερον άπό αύτάς τάς έπτά ήμέρας, διά νά είναι τύπος τού μέλλοντος αίώνος. Άμή (άλλά) διατί τό Πνεύμα το 'Άγιον τήν όγδόην ήμέραν δέν τήν άρίθμησε μαζί μέ τάς έπτά; έπειδή ήτον άνάρμοστον νά μετράται καί αύτή μαζί μέ τάς έπτά, αί όποϊαι άνακυκλούμεναι κάμνουν τάς τόσας, καί τόσας έβδομάδας, καί χρόνους, καί αιώνας.

Άλλά έπρεπεν ή όγδόη νά είναι έξω άπό τάς έπτά, ώσάν όπού δέν έχει ούτε άρχήν, ούτε τέλος. Διατί ούδέ τώρα μέν είναι, μέλλει δέ νά γένη καί νά λάβη άρχήν, άλλά καί πρό τών αιώνων ήτον, καί τώρα είναι, καί θέλει είναι είς αιώνα αίώνος, όμως λέγεται πώς δέν είναι τώρα, άλλά μέλλει νά λάβη άρχήν, ότι θέλει έλθη έξ άπαντος (οπωσδήποτε), καί θέλει φανερωθη είς ήμάς όλοϋστερινά, καί θέλει γένη μία ήμέρα άνέσπερος, καί άτελεύτητος»


Την μετάφαρση την πήρα απο εδώ

http://www.paterikiorthodoxia.com/2014/ ... osmou.html

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

16
Αγίου Συμεώνος του νέου Θεολόγου / Βίβλος των ηθικών / Λόγος β΄. / γ΄. Ἀνακεφαλαίωσις τῶν ἐν τῷ πρώτῳ λόγῳ ῥηθέντων περί ταῆς τοῦ Ἀδάμ καί τῆς Εὔας καί τῶν ἑπτά ἡμερῶν καί αἰώνων καί τῆς τοῦ παραδείσου φυσικῆς θεωρίας.

Ἐπεί δέ πρό τῶν αἰώνων ἐγίνωσκεν ὁ Θεός ὅτι παραβῆναι μέλλει καί τήν ἐκ παλιγγενεσίας αὐτοῦ ἀνάπλασιν προωρίσατο, διά τοῦτο καί τούς τῆς ἀναπλάσεως ἀρραβῶνας, μετά τό κτίσαι αὐτόν πάντα καί καταπαῦσαι καί τούς καιρούς καί τούς αἰῶνας ἐν ταῖς ἑπτά ἡμέραις μυστικῶς προσημᾶναι, (129) οἱονεί ζύμην καί σπόρον καί μερίδα ἀφ᾿ ἑνός ἑκάστου τῶν ἔργων αὐτοῦ ὕστερον ἔλαβεν, ἵνα τάς ἐκ τῶν ἔργων μερίδας τῶν κτισθέντων ἐν ταῖς ἑπτά ἡμέραις μή ἐν αὐταῖς αὐτάς ἀλλ᾿ ἐν τῇ ὀγδόῃ λαβών, τόν μέλλοντα αἰῶνα διά τῆς ἐν αὐτῇ δημιουργίας προϋπογράψῃ, μή ἀριθμήσας ταύτην ταῖς ἑπτά μηδέ δήλην αὐτήν ποιήσας, ἀλλ᾿ ἀγνοουμένην μέν εἴασε κεῖσθαι αὐτήν ὅλως τοῖς πρό τοῦ νόμου, δηλωθεῖσα δέ τοῖς ἐν νόμῳ προφήταις ἀμυδρῶς πως καί ἀπαγγελθεῖσαν πεποίηκε, φανερωθεῖσαν δέ ἡμῖν τοῖς πιστοῖς καί διαυγάσασαν ὡς ἐν πρωΐαν, καθά δή καί προσδοκῶμεν τόν ἄδυτον τῆς δικαιοσύνης ἥλιον ὅσον οὔπω ἐξανατεῖλαι.


Μερίδας δέ εἶπον λαβεῖν αὐτόν ἐκ μέν τῆς γῆς ἁπάσης ὡς χωρίον ἕν ἐν ᾧ ἐφύτευσε τόν παράδεισον, ἐκ δέ τοῦ ὅλου σώματος τοῦ Ἀδάμ μίαν πλευράν ἤτοι μέλος ἕν, ἐκ δέ τῶν ἡμερῶν οὐδέν. Τίνα τρόπον; Ἐπειδή αἱ μέν μερίδες αὗται ἐλήφθησαν ὡς ἀνακαινισθῆναι δι᾿ αὐτῶν τά συγγενῆ καί συμφυῆ καί τοῖς οὐρανίοις συναφθῆναι ὀφείλοντα, αἱ δέ ἡμέραι, οὐκ ἀνακαινισθῆναι ἀλλά τελείως παυθήσεσθαι μέλλουσαι ὑπό τῆς ἡμέρας ἐκείνης, ἐάθησαν, καί τούτου ἕνεκεν μερίδα ἀνακαινισμοῦ οὐκ ἔλαβεν ἐξ αὐτῶν ὁ Θεός, ἀπό τῶν αἰώνων δέ ἔλαβε. Πῶς; Ἄκουσον.

Ἑπτά ὤφειλον πληρωθῆναι αἰῶνες κατά τόν ἀριθμόν τῶν ἑπτά ἡμερῶν. Οἱ μέν οὖν ἕξ ἤδη παρῆλθον, ὁ δέ γε ἕβδομος οὐ τελειοῦται, ἀλλ᾿ ἐξ αὐτοῦ λαμβάνει τήν μερίδα καί ἐπισυνάπτει τῷ ἀϊδίῳ καί μή ἔχοντι τέλος αἰῶνι. Τό δέ, πόσον προώρισε λαβεῖν, ἤ πότε τό τέλος τῶν ἡμερῶν τούτων μέλλει γενέσθαι, οὐδείς οἶδεν εἰ μή μόνη ἡ Ἁγία Τριάς, ἡ μία καί ἀδιαίρετος θεότης. Τό γάρ παρά τοῦ Σωτῆρος ῥηθέν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὅτι οὐδέ ὁ Υἱός ταύτην οἶδε τήν ἡμέραν καί ὥραν, κατά τήν τῆς ἀνθρωπότητος αὐτοῦ φύσιν εἶπεν ἀγνοεῖν οὐ κατά τήν τῆς θεότητος. (130)

Τίνος οὖν ἕνεκεν ἀπό τῶν ἡμερῶν μερίδα οὐκ ἔλαβεν, ἀπό δέ τῶν αἰώνων λαμβάνει; Ἐπειδή οἱ μέν αἰῶνες οὗτοι ἀπό ἡμερῶν καί ἑβδομάδων μετρούμενοι αἰῶνες καλοῦνται, ὁ δέ μέλλων αἰών καί ἀΐδιος, οὐ μετρητός ὑπό ἡμερῶν, ἀλλ᾿ ἀμέτρητος καί ἔστι καί ἔσται καί ἀτελεύτητος· ἡμερῶν δέ μή μελλουσῶν εἶναι, ἀλλ᾿ αἰῶνος, οὐκ ἐκ τῶν ἡμερῶν μερίδα, ἀλλ᾿ ἐκ τῶν αἰώνων, τῶ μέλλοντι αἰῶνι λαβών συνάπτει.

Ἡ μέντοι μερίς τῆς γῆς, αὐτός δηλαδή ὁ παράδεισος, τύπος τῆς ἄνω Ἱερουσαλήμ, φημί δή τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν, ἦν, ἐν ᾧ καί τόν ἄνθρωπον ἔθετο ὁ Θεός, ἵνα ἀπό τοῦ τύπου καί τῆς σκιᾶς ἐπί τήν ἀλήθειαν κατά προκοπήν ἀναχθῇ. Τό δέ ξύλον τῆς ζωῆς τό ἐν μέσῳ τοῦ παραδείσου εἰκών ἦν τῆς αἰωνίου ζωῆς, ἥτις ἐστίν ὁ Θεός. Ἡ δέ πλευρά τοῦ Ἀδάμ ἡ εἰς γυναῖκα οἰκοδομηθεῖσα τύπος ὑπῆρχε τῆς Ἐκκλησίας, ἕτερον πάλιν ὄν καί τοῦτο οἰκονομίας μυστήριον, ἵνα, ὁπόταν ἐκπέσῃ ἀπό τῆς εἰκόνος τῆς εἰς τύπον γεγονυίας τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν, ὅς ἦν ὁ παράδεισος, καί τῆς τοῦ ξύλου <τῆς> ζωῆς, διά τῆς πλευρᾶς τῷ Χριστῷ καί Θεῷ συναφθῇ καί εἰς ἐκεῖνο πάλιν αὐτό τό ἀρχαῖον καί πρῶτον ἀναχθῇ κάλλος.


http://www.orthodoxfathers.com/Logoi-Ag ... -tis-Eyas-

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

17
Η Οκτωηχία της Βυζαντινής Μουσικής και η όγδοη ημέρα


Όσο η Οκτωηχία όσο και ο Εορτολογικός Λειτουργικός Κύκλος των Οκτώ εβδομάδων, έχουν άμεση σχέση με την Όγδοη Ημέρα, για την οποία μας μίλησαν κυρίως οι Καππαδόκες Πατέρες οι οποίοι ασχολήθηκαν εκτενώς με τη Θεολογία Της.

Σύμφωνα με αυτήν, η Ογδόη είναι η Ημέρα του Κυρίου, η Αγία και Τιμημένη Κυριακή κατά την οποία συνέβη το σωτηριολογικό γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου7, η «δι ́ ἑαυτῆς ἐμφανίζουσα τὴν μετὰ τὸν χρόνον τοῦτον κατάστασιν, τὴν ἄπαυστον ἡμέραν, τὴν ἀνέσπερον, τὴν ἀδιάδοχον, τὸν ἄληκτον ἐκεῖνον καὶ ἀγήρω αἰῶνα»8. Για εμάς αυτή, είναι η όγδοη και η πρώτη9. Ο αριθμός οκτώ περιέχει τη δύναμη της Αναστάσεως και είναι τύπος του κόσμου «τῆς καινῆς ζωῆς»10.

Κάτω από αυτό το πνεύμα, ο συμβολισμός της Όγδοης Ημέρας αποκτά εσχατολογικό και μεταφυσικό νόημα και περιεχόμενο. Εκφράζει και αντικατοπτρίζει την Βασιλεία του Θεού, την αιωνιότητα και τελικά τη Δευτέρα του Κυρίου Παρουσία και τη μελλοντική κρίση. Η ροή αυτή του χρόνου εκφράζεται με το εορτολόγιο του εκκλησιαστικού έτους και ιδιαίτερα με το λειτουργικό κύκλο των οκτώ εβδομάδων που σχετίζεται άμεσα με την οκτώηχη αναστάσιμη υμνογραφία, που πρώτος μας εισήγαγε ο Ιερός Δαμασκηνός. Έτσι λοιπόν, με αφετηρία την Εορτή των Εορτών, το Άγιο Πάσχα του Κυρίου, ξεκινά και ο λειτουργικός αυτός κύκλος των Οκτώ εβδομάδων να ανακυκλώνεται καθ ́ όλη τη διάρκεια του εκκλησιαστικού μας έτους, έως το επόμενο Πάσχα.


7 Μ . Βασιλείου , Εις την Εξαήμερον Β ́ , 8, ΒΕΠΕΣ 51, σελ . 204, 14.
8 Μ. Βασιλείου , Περί του ΑγίουΠνεύματος ΚΖ , 66, ΒΕΠΕΣ 52, σελ. 288, 17-19.
9 Ιουστίνου , Διάλογος 138, 1, ΒΕΠΕΣ 3, σελ . 335, 25-27.
10 Ωριγένους , Εις ψαλμούς , ΒΕΠΕΣ 15, σελ . 247, 10-12.


Απόσπασμα απο:
Ανακοίνωση του π . Γεωργίου Σταθοπούλου Αρχιδιακόνου της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας
Γ ́ Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογικό και Ψαλτικό
Θέμα: Οι κλάδοι των Οκτώ Ήχω
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ἡ ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ ἀτελεύτητος βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

18
Ο Χριστός περιετμήθη την όγδοη μέρα. Η ογδόη ημέρα είναι σημαντικό κεφάλαιο για την ορθόδοξη θεολογία και πίστη. Σε έξι μέρες κατά το βιβλίο της Γένεσης εποίησε ο Θεός το σύμπαν και την έβδομη αναπαύτηκε. Οι πατέρες της Εκκλησίας μας λένε πως αυτές οι μέρες ήταν μεγάλες χρονικοί περίοδοι και πως όλα αυτά είναι σύμβολα.


Η εβδόμη ημέρα που αναπαύτηκε ο Θεός είναι η εποχή του κόσμου που ζούμε Είναι ακόμα η αγαπημένη ημέρα των ιουδαίων όπου την εορτάζουν και την λένε Ανάπαυσις το γνωστό μας δηλ Σάββατον. Η Ογδόη ημέρα όμως που λέγεται και μία και πρώτη και Κυριακή δηλ ημέρα του Κυρίου είναι η νέα ημέρα της Εκκλησίας.

Η ογδόη ημέρα ξεκινά με την ανάσταση του Χριστού και διαρκεί αιώνια. Στην όγδοη ημέρα ζούμε όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί και ενώ ο χρόνος γύρω μας φαίνεται ότι περνά και εμείς μεγαλώνουμε και τα πάντα φθείρονται και πεθαίνουν και κάτι άλλο ξαναγεννιέται η ΄’ογδόη ημέρα μένει πάντα ίδια και αιώνια.
Που γίνεται αυτό το θαύμα αδερφοί μου; Μα μέσα στα μυστήρια της Εκκλησίας. Εκεί όλα μένουν άφθαρτα αιώνια και παντοτινά. Όταν λέμε "ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του αγίου Πνεύματος" Στην αρχή της λειτουργίας και των αλλων μυστηρίων ομολογούμε πως φύγαμε από αυτόν τον κόσμο και μπήκαμε για μια στιγμη στον κόσμο της βασιλειας του θεού. Τα μυστήρια δεν ανήκουν σε αυτό τον κόσμο αλλά στην ογδόη ημέρα. Ογδόη ημέρα λοιπόν λέμε την ημέρα μετά τη δημιουργία και την ανάπαυση , την αιώνια ημέρα της βασιλείας του Θεού. Για αυτό και ο Χριστός την ογδόη περιετμήθη για να βάλει τέλος στον παλαιό κόσμο και να εγκαινίσει τον νέο.

Read more: http://iereasanatolikisekklisias.blogsp ... z4C2nJmBTA



Ὀγδόην, σύνηθες τῆ Γραφῆ ὀνομάζειν, τὴν μετα τῆν ἑβδόμην τουτέστι, τὴν τοῦ παρόντος αἰῶνος ζωὴν καὶ διαγωγὴν, ἦς τύπος, ἡ όκταήμερος περιτομή. Ὁ τε σοφὸς Σολομῶν, «διδόναι μερίδα τοῖς ἑπτὰ» παραινῶν, «καὶ γε τοῖς ὀκτὼ», τὴν ἐκεῖθεν ἀποκατάστασιν καὶ τὸν ἐνταῦθα βίον ἡμῖν ὑπαινίττεται.

Ἁγιος Ἀναστἀσιος Σιναίτης - PG 89,1117
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”