Τα εννέα Χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος

1
Μελετώντας το βιβλίο με τίτλο "Η Θρησκεία είναι Νευρολογική ασθένεια, η δε Ορθοδοξία η Θεραπεία της" βρήκα κάτι πολύ ενδιαφέρον.

Ο Ιωάννης Ρωμανίδης κάνει αναφορά για "Γένη γλωσσών" ως το πρώτο χάρισμα που δίνει το Άγιο Πνεύμα στον Πιστό.
Το βιβλίο εδώ http://www.free-ebooks.gr/gre/ebook/888

Έψαξα εδώ -> http://www.oodegr.com/oode/biblia/baptpn1/perieh.htm


και βρήκα το εξής :
Όταν η Αγία Γραφή αναφέρεται στους Χριστιανούς ως: ΄΄γιούς του Θεού΄΄, δεν αναφέρεται σε άλλους, παρά μόνο στους ΄΄εν Πνεύματι΄΄ πιστούς, που έχουν την ΄΄αδιάλειπτη προσευχή΄΄ στην καρδιά τους.

΄΄Όσοι γαρ Πνεύματι Θεού άγονται, ούτοι... υιοί Θεού εισιν... ελάβετε Πνεύμα υιοθεσίας εν ω κράζομεν: "Αββά ο Πατήρ". Αυτό το Πνεύμα συμμαρτυρεί τω πνεύματι ημών ότι εσμεν τέκνα Θεού΄΄.

-Ρωμαίους 8/η΄ 14 - 16.

Μήπως αυτό σημαίνει ότι όποιος δεν γλωσσολαλεί δεν είναι Χριστιανός;
Βρίσκω τελικώς ότι τα "Γένη γλωσσών" είναι η "προσευχή της καρδιάς"

πολύ χαρακτηριστικά λέει :
Στο διάστημα που είναι καθαιρόμενος, αν και είναι κληρονόμος της βασιλείας, το Άγιο Πνεύμα δεν κάνει αισθητή την παροουσία του στην καρδιά του, επειδή ο Θεός τον θεωρεί δεδουλωμένο στην αμαρτία,
Συνεπώς το πρώτο χάρισμα προκύπτει από την "κάθαρση" και εκδηλώνεται ως "προσευχή καρδιάς" (ή "γένη γλωσσών") ;;;;
Όταν ο πιστός καθαριστεί, και το Άγιο Πνεύμα αρχίσει να λαλεί στην καρδιά του "Αββά ο Πατήρ", τότε ο Θεός τον θεωρεί άξιο "γιό του", να διαχειριστεί τα χαρίσματα που θα του δοθούν.
http://www.oodegr.com/oode/biblia/baptpn1/kef20.htm

Τι είναι τελικά τα "γένη γλωσσών" έχει βιώσει κάποιος κάτι τέτοιο ;;;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Τα Χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος

2
Στην Ορθόδοξη Πίστη το Άγιο Πνεύμα είναι μία από της υποστάσεις του Θεού. Στο Σύμβολο της πίστης ο ορθόδοξος μαρτυρεί πίστη "εις το Πνεύμα το άγιον, το κύριον, το ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λάλησαν δια των προφητών". Το Άγιο Πνεύμα ως πηγή, είναι γνωστό ότι προσέφερε τα χαρίσματα στους απόστολους όπως άλλωστε προσφέρει και σε όλα τα μέλη της εκκλησίας του Χριστού. Σε αυτό το θέμα θα δούμε συνοπτικά τα χαρίσματα που δίνει πραγματικά το Άγιο Πνεύμα σε όσους ζουν με βαθύτατη πίστη τη ζωή τους και αξιώνονται με την Χάρη Του.

Ο Παύλος και λέει: «Για όλα αυτά τα χαρίσματα ενεργεί το ένα και μοναδικό Πνεύμα, που τα μοιράζει όπως θέλει στον καθένα χωριστά» (Α’ Κορ. 12,11). Ποια είναι όμως αυτά τα χαρίσματα ;

Μελετώντας τη Καινή Διαθήκη και τους Αγίους της Εκκλησίας θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα χαρίσματα χωρίζονται σε 3 κατηγορίες και διακρίνονται συνολικά σε εννέα , δηλαδή τρία σε κάθε κατηγορία. Αυτά είναι τα εξής :

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ: Λόγος σοφίας, Λόγος γνώσης, Διάκριση πνευμάτων.
ΔΥΝΑΜΗΣ: Πίστη, Χαρίσματα Θεραπειών, Ενέργειες Θαυμάτων.
ΦΩΝΗΤΙΚΑ: Προφητεία, Γλώσσες, Ερμηνεία των γλωσσών.


«Όπως θέλει», λέει η Καινή Διαθήκη, όχι όπως έχει διαταχθεί. «Μοιράζει», και δεν μοιράζεται. Έχει εξουσία, και δεν εξουσιάζεται. Ο Παύλος λέει πως έχει και το Άγιο Πνεύμα την ίδια εξουσία, που έχει και ο Πατήρ. Κι όπως είπε για τον Πατέρα «ο Θεός είναι εκείνος που ενεργεί παντού και πάντα» (Α’ Κορ. 12,6), έτσι λέει και για το Άγιο Πνεύμα «για όλα αυτά τα χαρίσματα ενεργεί το ένα και μοναδικό Πνεύμα, που τα μοιράζει όπως θέλει στον καθένα χωριστά». Είδες τέλεια εξουσία που έχει; Γιατί όσα πρόσωπα έχουν την ίδια φύση και ουσία είναι φανερό ότι έχουν και την ίδια εξουσία, και όσα έχουν την ίδια αξία, σ’ αυτά μία είναι η δύναμη και η εξουσία.

Κορινθίους Α' 12:7. Σε κάθε έναν (πιστό), δίνεται η φανέρωση του Πνεύματος προς το συμφέρον (της εκκλησίας).
Κορινθίους Α' 12:8. Σε άλλον μεν δίνεται διαμέσου τού Πνεύματος λόγος σοφίας, σε άλλον δε λόγος γνώσης, σύμφωνα με το ίδιο Πνεύμα·
Κορινθίους Α' 12:9. Σε άλλον δε πίστη, διαμέσου τού ίδιου Πνεύματος· σε άλλον δε χαρίσματα θεραπειών, διαμέσου τού ίδιου Πνεύματος·
Κορινθίους Α' 12:10. Σε άλλον δε ενέργειες θαυμάτων, προφητείες, διακρίσεις πνευμάτων, σε άλλον δε γένη γλωσσών, σε άλλον δε ερμηνεία γλωσσών·
Κορινθίους Α' 12:11. και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως αυτό θέλει.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η Θέωση ως αυτοσκοπός του Χριστιανού

3
LAPTONAS έγραψε:
Τι είναι τελικά τα "γένη γλωσσών" έχει βιώσει κάποιος κάτι τέτοιο ;;;
Τα γένη γλωσσών είναι η γλωσσολαλιά, όπως αναφέρεται στην ΚΔ και όχι όπως των Πεντηκοστιανών. Οχι, δεν έχω βιώσει κάτι τέτοιο και όχι επίσης δεν είναι απόδειξη πίστης.

Το συγκεκριμένο χάρισμα εξάντλησε τη χρησιμότητά του τα πρώτα χριστιανικά χρόνια όταν και απετέλεσε σημαντικό σημείο και απόδειξη στους Ιουδαίους για το ότι το Αγιο Πνεύμα ήταν διαθέσιμο και στους εθνικούς μαζί με την Επαγγελία. Οι σημερινές γλωσσολαλιές των χαρισματικών είναι κατά κανόνα είτε απάτες είτε δαιμονικοί δάκτυλοι.

Στο παρακάτω άρθρο υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σημεία ως προς το θέμα αν και στη βαρβαρική

http://www.scionofzion.com/tongues5.htm

Re: Η Θέωση ως αυτοσκοπός του Χριστιανού

4
M__ έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Τι είναι τελικά τα "γένη γλωσσών" έχει βιώσει κάποιος κάτι τέτοιο ;;;
Τα γένη γλωσσών είναι η γλωσσολαλιά, όπως αναφέρεται στην ΚΔ και όχι όπως των Πεντηκοστιανών. Οχι, δεν έχω βιώσει κάτι τέτοιο και όχι επίσης δεν είναι απόδειξη πίστης.

Το συγκεκριμένο χάρισμα εξάντλησε τη χρησιμότητά του τα πρώτα χριστιανικά χρόνια όταν και απετέλεσε σημαντικό σημείο και απόδειξη στους Ιουδαίους για το ότι το Αγιο Πνεύμα ήταν διαθέσιμο και στους εθνικούς μαζί με την Επαγγελία. Οι σημερινές γλωσσολαλιές των χαρισματικών είναι κατά κανόνα είτε απάτες είτε δαιμονικοί δάκτυλοι.

Στο παρακάτω άρθρο υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σημεία ως προς το θέμα αν και στη βαρβαρική

http://www.scionofzion.com/tongues5.htm
Δηλαδή τι ακριβώς είναι γιατί στην Κ.Δ. δεν λέει πολλές λεπτομέρειες ;

Είναι η ικανότητα κάποιος να μιλάει πολλές γλώσσες ;
Είναι η ικανότητα κάποιος να μιλάει και να γίνεται αντιληπτός σε πολλές γλώσσες ;

Αν δε κάνω λάθος στα βιβλία του γέροντα Παίσιου, αναφέρει ότι έμπαιναν για ερωτήσεις στο κελί του , ξένοι από άλλες χώρες, και συνεννοούνταν κανονικά . Μήπως είναι αυτό η γλωσσολαλιά ;

Ο Παύλος αναφέρει ότι στην προσπάθεια τους στην Κορινθο αν θυμάμαι καλά να ασκήσουν τη γλωσσολαλιά έβγαζαν ακατανόητους ήχους ενώ σε άλλες εκκλησίες το λειτουργούσαν κανονικά, τι ακριβώς ήταν όμως αυτό ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η Θέωση ως αυτοσκοπός του Χριστιανού

5
LAPTONAS έγραψε:
Δηλαδή τι ακριβώς είναι γιατί στην Κ.Δ. δεν λέει πολλές λεπτομέρειες ;

Είναι η ικανότητα κάποιος να μιλάει πολλές γλώσσες ;
Να μιλάει ξένες γλώσσες, ανθρώπινες, που όμως δεν διδάχθηκε ποτέ. Οπως την Πεντηκοστή.

Αν δε κάνω λάθος στα βιβλία του γέροντα Παίσιου, αναφέρει ότι έμπαιναν για ερωτήσεις στο κελί του , ξένοι από άλλες χώρες, και συνεννοούνταν κανονικά . Μήπως είναι αυτό η γλωσσολαλιά ;
Ακριβώς
Ο Παύλος αναφέρει ότι στην προσπάθεια τους στην Κορινθο αν θυμάμαι καλά να ασκήσουν τη γλωσσολαλιά έβγαζαν ακατανόητους ήχους ενώ σε άλλες εκκλησίες το λειτουργούσαν κανονικά, τι ακριβώς ήταν όμως αυτό
Δεν έλεγε αυτό ο Παύλος, αλλά έλεγε πως αν αρχίζουν άτακτα να μιλάνε όλοι σε γλώσσες θα ακούγεται σαν ακατάληπτος όχλος. Γι αυτό ζήτησε τάξη και απαραιτήτως κάποιον να ερμηνεύει για κάθε έναν που μιλάει.

Re: Η Θέωση ως αυτοσκοπός του Χριστιανού

6
M__ έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Δηλαδή τι ακριβώς είναι γιατί στην Κ.Δ. δεν λέει πολλές λεπτομέρειες ;

Είναι η ικανότητα κάποιος να μιλάει πολλές γλώσσες ;
Να μιλάει ξένες γλώσσες, ανθρώπινες, που όμως δεν διδάχθηκε ποτέ. Οπως την Πεντηκοστή.

Αν δε κάνω λάθος στα βιβλία του γέροντα Παίσιου, αναφέρει ότι έμπαιναν για ερωτήσεις στο κελί του , ξένοι από άλλες χώρες, και συνεννοούνταν κανονικά . Μήπως είναι αυτό η γλωσσολαλιά ;
Ακριβώς
Ο Παύλος αναφέρει ότι στην προσπάθεια τους στην Κορινθο αν θυμάμαι καλά να ασκήσουν τη γλωσσολαλιά έβγαζαν ακατανόητους ήχους ενώ σε άλλες εκκλησίες το λειτουργούσαν κανονικά, τι ακριβώς ήταν όμως αυτό
Δεν έλεγε αυτό ο Παύλος, αλλά έλεγε πως αν αρχίζουν άτακτα να μιλάνε όλοι σε γλώσσες θα ακούγεται σαν ακατάληπτος όχλος. Γι αυτό ζήτησε τάξη και απαραιτήτως κάποιον να ερμηνεύει για κάθε έναν που μιλάει.
Άρα ως χάρισμα δεν εξαφανίστηκε στη πορεία της εκκλησίας (δεν ισχύει δηλαδή ότι ήταν χάρισμα μόνο των πρώτων χριστιανικών χρόνων), απλά στις μέρες μας εμφανίζεται μόνο σε όσους έχουν αποκτήσει το θείο χάρισμα, δηλαδή μεμονωμένους αγίους γέροντες που έχουν διάχυτη την θεία Χάρη, οι οποίοι είναι πολύ λίγοι φυσικά..
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η Θέωση ως αυτοσκοπός του Χριστιανού

7
LAPTONAS έγραψε: Άρα ως χάρισμα δεν εξαφανίστηκε στη πορεία της εκκλησίας (δεν ισχύει δηλαδή ότι ήταν χάρισμα μόνο των πρώτων χριστιανικών χρόνων), απλά στις μέρες μας εμφανίζεται μόνο σε όσους έχουν αποκτήσει το θείο χάρισμα, δηλαδή μεμονωμένους αγίους γέροντες που έχουν διάχυτη την θεία Χάρη, οι οποίοι είναι πολύ λίγοι φυσικά..
Κανένα χάρισμα δεν εξαφανίστηκε αλλά το συγκεκριμένο περιορίστηκε σημαντικά για τον λόγο που ανέφερα. Μάλλον δεν το έθεσα εγώ σωστά. Και στους αγιους γέροντες που λες πιθανότατα θα εμφανιστεί όταν υπάρχει λόγος να εμφανιστεί, η επικοινωνία δηλαδή όπως στο παράδειγμα του Παίσιου που ανεφερες. Σαν χαρακτηριστικό σημείο πίστης όμως εξάντλησε σε μεγάλο βαθμό τη χρησιμότητά του τα πρώτα χρόνια μιας και ήταν βασικά σημείο για τον φυσικό Ισραήλ.

Re: Η Θέωση ως αυτοσκοπός του Χριστιανού

8
Προσοχή όμως στα χρόνια του Αντιχρίστου,διότι μέσω τεχνολογιας και αλλων σατανικών μεθόδων,ο αντίχριστος θα ομιλεί ταυτοχρονα σε όλον τον κόσμο.

Δηλαδή θα λεέι κάτι και θα το ακούνε όλοι στην δικια τους όμως γλώσσα.


Κάτι παρόμοιο αν θυμάμαι καλά θα κάνει και ο πτωχός βασιλέας...... έτσι δεν είναι gladiator ή κάνω λάθος?
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Η Θέωση ως αυτοσκοπός του Χριστιανού

9
M__ έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Άρα ως χάρισμα δεν εξαφανίστηκε στη πορεία της εκκλησίας (δεν ισχύει δηλαδή ότι ήταν χάρισμα μόνο των πρώτων χριστιανικών χρόνων), απλά στις μέρες μας εμφανίζεται μόνο σε όσους έχουν αποκτήσει το θείο χάρισμα, δηλαδή μεμονωμένους αγίους γέροντες που έχουν διάχυτη την θεία Χάρη, οι οποίοι είναι πολύ λίγοι φυσικά..
Κανένα χάρισμα δεν εξαφανίστηκε αλλά το συγκεκριμένο περιορίστηκε σημαντικά για τον λόγο που ανέφερα. Μάλλον δεν το έθεσα εγώ σωστά. Και στους αγιους γέροντες που λες πιθανότατα θα εμφανιστεί όταν υπάρχει λόγος να εμφανιστεί, η επικοινωνία δηλαδή όπως στο παράδειγμα του Παίσιου που ανεφερες. Σαν χαρακτηριστικό σημείο πίστης όμως εξάντλησε σε μεγάλο βαθμό τη χρησιμότητά του τα πρώτα χρόνια μιας και ήταν βασικά σημείο για τον φυσικό Ισραήλ.
Συμφωνούμε :ex
emman έγραψε:Προσοχή όμως στα χρόνια του Αντιχρίστου,διότι μέσω τεχνολογιας και αλλων σατανικών μεθόδων,ο αντίχριστος θα ομιλεί ταυτοχρονα σε όλον τον κόσμο.

Δηλαδή θα λεέι κάτι και θα το ακούνε όλοι στην δικια τους όμως γλώσσα.


Κάτι παρόμοιο αν θυμάμαι καλά θα κάνει και ο πτωχός βασιλέας...... έτσι δεν είναι gladiator ή κάνω λάθος?
κι αυτό σωστό , εδώ θίγεις κάτι άλλο. Ένα από τα εννέα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, εκτός από τα γένη γλωσσών που είπαμε, είναι η διάκρισης πνευμάτων. Συνεπώς κάποιοι μέσα από την εκκλησία θα είναι σε θέση να διακρίνουν το ψευδές (τεχνητή φωνή, haarp, ραδιομαγνητικούς ήχους κτλ) από το αληθές. Έτσι δεν είναι ;;; Ή μήπως άλλη ιδιότητα έχει αυτό το χάρισμα ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”