Re: Γιατί νηστεύουμε;

19
LAPTONAS έγραψε:
aetos64 έγραψε:Ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας, στους δύο λόγους του «Περί νηστείας», επιλεγμένα αποσπάσματα των οποίων ακολουθούν σε ελεύθερη απόδοση, εξετάζοντας ιστορικά και θεολογικά το θεσμό, ορίζει ως αληθινή νηστεία τόσο την αποχή από ορισμένες τροφές όσο και την αποξένωση από την κακία. Γενικά συστήνει την καθολική εγκράτεια και την ασκητική τοποθέτηση απέναντι στα υλικά στοιχεία του κόσμου, τοποθέτηση που αποτρέπει την υποδούλωση του χριστιανού στα κτιστά και επιτρέπει την ελεύθερη και σωτήρια υποταγή του στο άγιο θέλημα του Κτίστη.

http://www.impantokratoros.gr/nhsteia.el.aspx
Ο Χριστός όμως δεν νήστεψε απέχοντας από ορισμένες τροφές αλλά δεν έφαγε τίποτα. Άρα ποια νηστεία είναι η σωστή ; Η αποχή από ορισμένες τροφές ή από όλες ;
Αυτή που θεσμοθέτησε η εκκλησία... (Όλα όσα θα πουν σε σας να πράττετε. Σύμφωνα
όμως με τα έργα τους να μην πράττετε» (Ματθ. 21, 2-3).)

Re: Γιατί νηστεύουμε;

21
Γιώργος έγραψε:Κανονικα,μετρο μας πρεπει να είναι ο Αγιος Παισιος,ο οποιος δεν ετρωγε τίποτα!Πρεπει να φτασουμε σε αυτά τα πνευματικα μετρα ώστε να μην εχουμε αναγκη από τροφή.....
Τι εννοείς δεν έτρωγε τίποτα ; δεν έτρωγε αντίδωρο ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Γιατί νηστεύουμε;

23
aetos64 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
aetos64 έγραψε:Ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας, στους δύο λόγους του «Περί νηστείας», επιλεγμένα αποσπάσματα των οποίων ακολουθούν σε ελεύθερη απόδοση, εξετάζοντας ιστορικά και θεολογικά το θεσμό, ορίζει ως αληθινή νηστεία τόσο την αποχή από ορισμένες τροφές όσο και την αποξένωση από την κακία. Γενικά συστήνει την καθολική εγκράτεια και την ασκητική τοποθέτηση απέναντι στα υλικά στοιχεία του κόσμου, τοποθέτηση που αποτρέπει την υποδούλωση του χριστιανού στα κτιστά και επιτρέπει την ελεύθερη και σωτήρια υποταγή του στο άγιο θέλημα του Κτίστη.

http://www.impantokratoros.gr/nhsteia.el.aspx
Ο Χριστός όμως δεν νήστεψε απέχοντας από ορισμένες τροφές αλλά δεν έφαγε τίποτα. Άρα ποια νηστεία είναι η σωστή ; Η αποχή από ορισμένες τροφές ή από όλες ;
Αυτή που θεσμοθέτησε η εκκλησία... (Όλα όσα θα πουν σε σας να πράττετε. Σύμφωνα
όμως με τα έργα τους να μην πράττετε» (Ματθ. 21, 2-3).)
Η εκκλησία έχει θεσμοθετήσει π.χ. τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή μια ορισμένη νηστεία.

Γιατί είναι καλύτερη η νηστεία που θεσμοθέτησε η εκκλησία για την Μ.Τ. και δεν είναι καλύτερη η νηστεία που θεσμοθέτησε ο Κύριος με πλήρη αποχή τροφής;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Γιατί νηστεύουμε;

24
Γιώργος έγραψε:Όταν λεω ''τιποτα'' εννοώ ''τιποτα''!Δεν εχεις διαβασει τον βίο του;
Έχω διαβάσει τον Ασυρματιστή, αλλά δε θυμάμαι να λέει τίποτα τέτοιο. Που το διάβασες να το δούμε ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Γιατί νηστεύουμε;

26
Γιώργος έγραψε:Ψαξε λιγο στο διαδυκτιο και θα το βρεις....Γεματο από Παισιο είναι το Internet.....

https://www.google.gr/?gws_rd=ssl#q=%CF ... F%84%CE%B1
Ήταν πάμφτωχος ο πατήρ Παΐσιος. Δεν είχε τίποτα. Πολλοί άνθρωποι του άφηναν χρήματα. Τα έκρυβαν, για να τα βρη μετά. Όμως ο Γέροντας, όταν έβρισκε χρήματα, συνήθως τα έβαζε μέσα σε βιβλία ή περιοδικά και τα έδινε. Τόσο φτωχός ήτανε, που κάποτε θυμάμαι μού είπε ότι δεν είχε ούτε πεντακόσιες δραχμές για να αγοράση ψωμί. Δεν είχε πετρογκάζ, δεν είχε τίποτε απ’ αυτά τα μαγειρικά είδη. Είχε ένα-δύο κουτιά από κονσέρβες, και μέσα σ’ αυτά έρριχνε τσάι ή έβραζε ρύζι. Είχε και μία μικρή κατσαρόλα, που τη χρησιμοποιούσε, όταν σπάνια φιλοξενούσε ξένους. Τότε. όπως έλεγε, έρριχνε και μια κουταλιά φακές μέσα για να γίνη επίσημο γεύμα.

Έτρωγε και καμιά ντομάτα ή χόρτα, που είχε από το μικρό του κήπο. Όταν έμενα εγώ μαζί του, μού έλεγε κάθε δύο μέρες: "Σήκω να πας να φας σε κανένα Μοναστήρι και να ‘ρθης πίσω". Στο κελλί του είχε μόνο τσάι και παξιμάδια. Τίποτε άλλο. Αυτός ο άνθρωπος μπορώ να πω ότι, όσο τρώμε εμείς σ' ένα γεύμα, το έτρωγε σε δυο εβδομάδες. Πραγματικά ήταν ένας άσαρκος άνθρωπος, ένας επίγειος άγγελος και ένας ουράνιος άνθρωπος. Δεν ήταν μόνο ότι δεν έτρωγε σχεδόν τίποτα, αλλά και δεν κοιμόταν σχεδόν καθόλου...


-> Έτρωγε
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”