Re: Γιατί νηστεύουμε;

10
Αγαπητέ LAPTONAS, με το που έστειλε μια επιστολή ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Ι. Θεοδωρόπουλος στον Πατριάρχη, δεν σημαίνει ανυπακοή στην Εκκλησία.
dominique έγραψε:...Δεν θεσμοθετήθηκε απο την εκκλησία,αλλά απο τον ίδιο τον Θεό…
Και βέβαια αγαπητή dominique, από τον Θεό θεσμοθετήθηκε η νηστεία αρχικά, και η Ορθόδοξη Εκκλησία συνεχίζει τη θεσμοθέτηση αυτή. Άρα τα μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας οφείλουν να νηστεύουν.
Τώρα, τη νηστεία του κάθε μέλους, σε συνδυασμό με τη συμπεριφορά του σε άλλα θέματα της πίστεώς μας, ο μόνος αρμόδιος να την αξιολογήσει είναι ο Θεός.

Re: Γιατί νηστεύουμε;

11
Vassilis_1 έγραψε:
dominique έγραψε:...Δεν θεσμοθετήθηκε απο την εκκλησία,αλλά απο τον ίδιο τον Θεό…
Και βέβαια αγαπητή dominique, από τον Θεό θεσμοθετήθηκε η νηστεία αρχικά, και η Ορθόδοξη Εκκλησία συνεχίζει τη θεσμοθέτηση αυτή. Άρα τα μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας οφείλουν να νηστεύουν.
Τώρα, τη νηστεία του κάθε μέλους, σε συνδυασμό με τη συμπεριφορά του σε άλλα θέματα της πίστεώς μας, ο μόνος αρμόδιος να την αξιολογήσει είναι ο Θεός.
Ακριβώς, για αυτό όπως διαπιστώνεται ο σκοπός για τον οποίο νηστεύουμε δεν είναι επειδή είναι θεσμοθετημένο από την εκκλησία της Ελλάδος, μάλιστα αν το δούμε έτσι τότε εφόσον είναι μία Θεοσύστατη πρακτική δοσμένη από το Θεό από τα χρόνια του Αδάμ τότε θα έπρεπε να λέμε ότι νηστεύουμε επειδή είναι θεσμοθετημένη η νηστεία από τον ίδιο τον Δημιουργό μας.

Αυτή η διαπίστωση όμως δεν απαντάει στο "γιατί νηστεύουμε" αλλά ποια είναι η προέλευση της νηστείας. Ο λόγος που νηστεύουμε ασφαλώς δεν είναι και δε πρέπει να είναι ο θεσμός ή η προέλευση της αλλά ο σκοπός για τον οποίο νηστεύουμε. Γιατί λοιπόν νηστεύουμε ; Ποιος είναι ο σκοπός; (ερώτημα)
LAPTONAS έγραψε: ο σκοπός της νηστείας εν τέλη είναι παθοκτόνος. Αν κάποιος μπορεί να μην έχει πάθη και χωρίς να νηστεύει τότε δεν υπάρχει λόγος να νηστεύει. Αν πάλι νηστεύει αλλά δεν περιορίζονται τα πάθη του, τότε στην ουσία η νηστεία δεν έχει κανένα νόημα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Γιατί νηστεύουμε;

12
Απαντάω ξεχωριστά στο θέμα της υπακοής για ευνόητους λόγους.
Vassilis_1 έγραψε:Αγαπητέ LAPTONAS, με το που έστειλε μια επιστολή ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Ι. Θεοδωρόπουλος στον Πατριάρχη, δεν σημαίνει ανυπακοή στην Εκκλησία.
Κι εγώ όταν σου φέρνω αντιρρήσεις ή όταν γενικώς αμφισβητώ δεν σημαίνει ότι είμαι ανυπάκουος στην Εκκλησία - αλλά εσύ μπορεί να βλέπεις τις αντιρρήσεις μου και να νομίζεις λανθασμένα πως είμαι. Λες να συμβαίνει το ίδιο και με τον Αρχιμανδρίτη;

Εν πάση περίπτωση, ο Θεοδωρόπουλος όσο και εγώ φέρνουμε αντιρρήσεις στο θέμα του Οικουμενισμού. Πες μου λοιπόν εφόσον ξεκίνησες να μιλάς για υπακοή : στο θέμα του Οικουμενισμού που είναι ένα ξεχωριστό θέμα, πρέπει να κάνουμε πλήρη και τυφλή υποταγή; ή πρέπει να φέρνουμε αντιρρήσεις όταν διαπιστώνουμε ότι κάτι δεν πάει καλά ; ή μήπως πιστεύεις ότι όλα πάνε καλά ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Γιατί νηστεύουμε;

13
LAPTONAS έγραψε: ο σκοπός της νηστείας εν τέλη είναι παθοκτόνος. Αν κάποιος μπορεί να μην έχει πάθη και χωρίς να νηστεύει τότε δεν υπάρχει λόγος να νηστεύει. Αν πάλι νηστεύει αλλά δεν περιορίζονται τα πάθη του, τότε στην ουσία η νηστεία δεν έχει κανένα νόημα.
Φίλε LAPTONAS, αυτά που γράφεις είναι καινοφανή, είναι προσωπικές σου απόψεις, δικαίωμά σου να τις έχεις, αλλά αυτές σου οι απόψεις δεν συνάδουν με την τοποθέτηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο θέμα της νηστείας.

Ας δούμε τι μας λέει η Ορθόδοξη Εκκλησία την παραμονή της Σαρακοστής.
Διαβάζουμε στο Ωρολόγιο: (σελ. 365) http://books.google.gr/books?id=xdkGAAA ... &q&f=false
…σπουδάσωμεν επανελθείν πάλιν εις την αρχαίαν εκείνην μακαριότητα και δόξαν, δια νηστείας και υπακοής εις πάντα τα θεία προστάγματα.
Σαφέστατη η θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας: νηστεία και υπακοή εις πάντα τα θεία προστάγματα.

Re: Γιατί νηστεύουμε;

14
Αν πάλι νηστεύει αλλά δεν περιορίζονται τα πάθη του, τότε στην ουσία η νηστεία δεν έχει κανένα νόημα.
Ας δούμε τι λέει πάνω σε αυτό η Ιερά Μονή Σαγματά
Εικόνα

Και μια ερώτηση,ο Χριστός για ποιο λόγο νήστεψε 40 μέρες;
Μήπως είχε πάθη;
Μήπως υπάρχει άνθρωπος χωρίς πάθη;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Γιατί νηστεύουμε;

15
dominique έγραψε: Και μια ερώτηση,
Αυτές είναι 2 ερωτήσεις. :cooll
dominique έγραψε:Μήπως υπάρχει άνθρωπος χωρίς πάθη;
Άνθρωπος χωρίς πάθη δεν υπάρχει, γιαυτό κι εγώ λέω ότι "ΑΝ" μπορεί να μην έχει πάθη ας μη νηστεύει.
dominique έγραψε: ο Χριστός για ποιο λόγο νήστεψε 40 μέρες;
Μήπως είχε πάθη;
Ο Χριστός πρώτον δεν ήταν άνθρωπος, έπειτα δεν νήστεψε για να περιορίσει τα πάθη του εφόσον δεν είχε. Νήστεψε για άλλο λόγο.

Εσύ για ποιο λόγο λες ότι νήστεψε 40 μέρες; Διότι αν υπάρχει κι άλλος ουσιαστικός σκοπός καλό είναι να τον εξετάσουμε.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Γιατί νηστεύουμε;

16
Ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας, στους δύο λόγους του «Περί νηστείας», επιλεγμένα αποσπάσματα των οποίων ακολουθούν σε ελεύθερη απόδοση, εξετάζοντας ιστορικά και θεολογικά το θεσμό, ορίζει ως αληθινή νηστεία τόσο την αποχή από ορισμένες τροφές όσο και την αποξένωση από την κακία. Γενικά συστήνει την καθολική εγκράτεια και την ασκητική τοποθέτηση απέναντι στα υλικά στοιχεία του κόσμου, τοποθέτηση που αποτρέπει την υποδούλωση του χριστιανού στα κτιστά και επιτρέπει την ελεύθερη και σωτήρια υποταγή του στο άγιο θέλημα του Κτίστη.

http://www.impantokratoros.gr/nhsteia.el.aspx

Re: Γιατί νηστεύουμε;

17
LAPTONAS έγραψε: Ο Χριστός πρώτον δεν ήταν άνθρωπος…
Φίλε LAPTONAS θα ήσουν σωστός εάν εκφραζόσουν ως εξής: “Ο Χριστός πρώτον δεν ήταν μόνο άνθρωπος”.

Με τον τρόπο που εκφράστηκες δείχνεις σαν να δέχεσαι τη μία φύση του Χριστού, δηλαδή τη Θεϊκή, όπως πιστεύουν οι μονοφυσίτες.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία όμως διδάσκει ότι ο Χριστός, με το που ήλθε στον κόσμο, είναι Θεός και Άνθρωπος.
dominique έγραψε: Μήπως υπάρχει άνθρωπος χωρίς πάθη;
Πολύ σωστή η ρητορική ερώτησή σου αγαπητή dominique.
Οπότε η νηστεία είναι επιβεβλημένη (για όσους δεν έχουν πρόβλημα υγείας), για όλα τα μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία θεσμοθέτησε τη νηστεία ως εξής:

Ωρολόγιο: (σελ. 365) http://books.google.gr/books?id=xdkGAAA ... &q&f=false
…σπουδάσωμεν επανελθείν πάλιν εις την αρχαίαν εκείνην μακαριότητα και δόξαν, δια νηστείας και υπακοής εις πάντα τα θεία προστάγματα.

Re: Γιατί νηστεύουμε;

18
aetos64 έγραψε:Ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας, στους δύο λόγους του «Περί νηστείας», επιλεγμένα αποσπάσματα των οποίων ακολουθούν σε ελεύθερη απόδοση, εξετάζοντας ιστορικά και θεολογικά το θεσμό, ορίζει ως αληθινή νηστεία τόσο την αποχή από ορισμένες τροφές όσο και την αποξένωση από την κακία. Γενικά συστήνει την καθολική εγκράτεια και την ασκητική τοποθέτηση απέναντι στα υλικά στοιχεία του κόσμου, τοποθέτηση που αποτρέπει την υποδούλωση του χριστιανού στα κτιστά και επιτρέπει την ελεύθερη και σωτήρια υποταγή του στο άγιο θέλημα του Κτίστη.

http://www.impantokratoros.gr/nhsteia.el.aspx
Ο Χριστός όμως δεν νήστεψε απέχοντας από ορισμένες τροφές αλλά δεν έφαγε τίποτα. Άρα ποια νηστεία είναι η σωστή ; Η αποχή από ορισμένες τροφές ή από όλες ;

ἡμέρας τεσσαράκοντα πειραζόμενος ὑπὸ τοῦ διαβόλου, καὶ οὐκ ἔφαγεν οὐδὲν ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις· καὶ συντελεσθεισῶν αὐτῶν ὕστερον ἐπείνασε.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”