Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

28
dominique έγραψε:Εφόσον υπάρχουν άνθρωποι που διαστρεβλώνουν τα συγγράμματα των Πατέρων ή διαστρεβλώνουν και την Αγία Γραφή,όπως για παράδειγμα διάφοροι αιρετικοί,και άλλα αναφέρονται και άλλα καταλαβαίνουν και αλλιώς τα ερμηνεύουν,ναι νομίζω πως πρέπει να ενημερώνεται ο κόσμος για την ορθή ερμηνεία.

Οπότε ξαναγυρναμε στο
Ἐφώτισε πρῶτον τὸ Ἅγιον Πνεῦμα τοὺς ἁγίους Προφήτας καὶ μᾶς ἔγραψαν τὴν Ἁγίαν Γραφήν· ἐφώτισε δεύτερον τοὺς ἁγίους Ἀποστόλους· ἐφώτισε καὶ τρίτον τοὺς ἁγίους Πατέρας καὶ μᾶς ἐξήγησαν τὰ βιβλία τῆς Ἐκκλησίας μας, διὰ νὰ ἠξεύρωμεν ποῦ περιπατοῦμεν.


Οἱ μέν προτεστάντες λένε "μόνο Γραφή", οἱ ἄλλοι λένε "ὄχι Γραφή", καί ἔρχεται στό μέσον ἡ Ἐκκλησία ἡ Ὀρθόδοξος καί λέει· "Ἐρευνᾶτε τάς γραφάς" (Ἰωάν. 5, 39). Νά διαβάζετε τήν Ἁγία Γραφή, ἀλλά ὄχι μέ τό δικό σας πνεῦμα, πού μπορεῖ νά πλανηθῇ, ἀλλ' ὅπως τήν ἑρμηνεύουν οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας.

Οι μεν πρωτεσταντες λενε <<πανω απο ολα η Γραφη >>

Οι καθολικοι λενε <<πανω απο ολα η παραδοση >>

Εμεις η ορθοδοξοι λεμε πανω απο ολα η εκκλησια

Αυτη εχει το αλαθητο.Σε αυτηγ κανουμε υπακοη.

Οταν η αγια γραφη που διαβαζει κανεις ειναι ερμηνευμενη βαση των πατερων δεν ειναι αναγκαιο να διαβασει πατερες ωστε να βρει την σωστη ερμηνεια της. Ηδη διαβαζει την ορθη ερμηνεια των πατερων.

Τωρα τα βαθυτερα νοηματα που εχουν στα συγγραματα τους οποιος μπορει καλο ειναι να τα διαβαζει και να ωφελειται

"Ἐρευνᾶτε τάς γραφάς" (Ἰωάν. 5, 39).

Το χωριο που παρεθεσες δεν αναφερεται σε εντολη προς τους πιστους για να διαβαζουν τις γραφες , αλλα αναφερεται στο γεγονος που τους ειπε ο Κυριος,

<< σεις ερευνατε τας γραφας διοτι νομιζετε οτι δι αυτων θα εχετε ζωην αιωνιον, εκεινες μαρτυρουν δι εμε και ομως δεν θελετε να ελθετε σε εμε >>

Ειναι αναφορα του τι εκαναν οι Εβραιοι. Σε αυτο το χωριο δεν γινεται αναφορα στην εντολη της ερευνας των γραφων, αλλα στο λογο που το εκαναν οι Εβραιοι

Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

29
Τό δεύτερο θέμα, μέ τό ὁποῖο θά ἀπασχοληθοῦμε δι᾽ ὀλίγον, στήν σημερινή μας
Σύναξη, ἀγαπητοί συλλειτουργοί ἀδελφοί, εἶναι τό κήρυγμα τοῦ θείου λόγου.

Τό κήρυγμα εἶναι ἀναγκαῖο στήν Ἐκκλησία, ἀφοῦ ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ σαρκώθηκε καί
ἦλθε κάτω στήν γῆ, γιά νά δώσει τήν καινήν διδαχήν Του πρῶτον καί νά προ-
σφέρει τόν Ἑαυτό Του θυσία στόν Γολγοθᾶ ὑπέρ ἀφέσεως τῶν ἁμαρτιῶν μας
ἔπειτα.

Καί ἐμεῖς οἱ ἱερεῖς ὡς ἀντιπρόσωποι τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ αὐτά τά δύο
πρέπει νά ἔχουμε ὡς κύριο διακόνημά μας: Νά τελοῦμε τήν θεία Λειτουργία, πού
εἶναι πραγματική ἀναπαράσταση τοῦ Πάθους καί τῆς Ἀνάστασης τοῦ Χριστοῦ,
καί νά κηρύττουμε τήν Διδαχή τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι γραμμένη στό ἅγιο Εὐαγ-
γέλιο.

Τό κήρυγμα, ξαναλέγω, εἶναι ἀπαραίτητο στήν Ἐκκλησία, γι᾽ αὐτό καί
τό Ἅγιο Πνεῦμα ἐμφανίστηκε στούς μαθητές τοῦ Χριστοῦ σέ εἶδος «γλωσσῶν».
Γιατί «γλωσσῶν»;

Γιά νά ὑποδηλωθεῖ σ᾽ αὐτούς ὅτι πρέπει νά εἶναι κήρυκες τοῦ
Ἰησοῦ Χριστοῦ σ᾽ ὅλα τά ἔθνη, ὅπως καί ὁ Ἴδιος τούς εἶπε: «Πορευθέντες μα-
θητεύσατε πάντα τά ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτούς... διδάσκοντες αὐτούς τηρεῖν
πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν». Τό κήρυγμα, ξαναλέγω, εἶναι ἀναγκαιότατο στήν
Ἐκκλησία καί ὅπου λείπει, δέν ὑπάρχει πνευματικότητα ἤ εἶναι ρηχή πνευμα-
τικότητα.

Ἀλλά νά ἐξηγούμαστε, γιατί αὐτό ἀκριβῶς εἶναι αὐτό πού θέλω νά θίξω. Λέγω
καί ξαναλέγω ὅτι τό κήρυγμα εἶναι ἀναγκαιότατο στήν Ἐκκλησία, ἐννοῶ ὅμως
τό σωστό κήρυγμα. Γιατί πολλά ἀπό τά ἀκουόμενα κηρύγματα δέν εἶναι κηρύγ-
ματα καί πολύ καλύτερα θά ἦταν νά ἔλειπαν.

Πολύ ὡραῖα τό εἶπε κάποιος, ὅτι «τό καλύτερο ἔργο πού ἔχουν νά κάνουν μερικοί ἱεροκήρυκες εἶναι νά κλείσουν τό
στόμα τους»!!! Πολλά ἀκουόμενα κηρύγματα εἶναι μέν πομπώδη καί μέ ὡραία
φρασεολογία ἐκφερόμενα καί ἐντυπωσιάζουν μέ τήν ἔκφρασή τους, ἀλλά ἄν τά
στίψεις, δέν θά βγάλεις οὔτε μιά σταγόνα ἀπό λόγο Θεοῦ. Εἶναι ἀνθρώπινος λόγος.


(α) Τό κήρυγμα πρέπει νά εἶναι ἑρμηνεία τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ, ὁ δέ λόγος τοῦ
Θεοῦ εἶναι στήν Ἁγία Γραφή. Τήν Ἁγία Γραφή τήν ἑρμήνευσαν σωστά οἱ ἅγιοι
Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας. Ὥστε ὁ ἱεροκήρυκας γιά νά προσφέρει σωστά τήν
ἑρμηνεία τῆς Ἁγίας Γραφῆς πρέπει νά ἔχει μελετήσει τούς ἁγίους Πατέρες. Πῶς
βγαίνεις, παπᾶ μου, νά κηρύξεις, ἀφοῦ δέν διάβασες τήν Ἁγία Γραφή, οὔτε τήν
διδασκαλία κάποιου Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας;

Ἀφοῦ λοιπόν ὁ νοῦς σου δέν ἔχει
ποτιστεῖ ἀπό τόν λόγο τοῦ Θεοῦ, πῶς τολμᾶς νά βγαίνεις στήν Ὡραία Πύλη νά
κηρύξεις; Τί θά πεῖς; Θά πεῖς ἁπλᾶ νά εἴμαστε καλοί ἄνθρωποι καί νά εἶναι ἀγα-
πημένα τά ἀνδρόγυνα; Ἀλλ᾽ αὐτό τό λένε καί οἱ Σύλλογοι στίς συγκεντρώσεις
τους καί οἱ ποδοσφαιριστές στά γήπεδά τους.

Τόσο πολύ εὔκολη, παπᾶ μου, θεώρησες τήν διδαχή τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ, γιά τήν ὁποία ὁ ἅγιος Κοσμᾶς πού τήν
ἔκανε, καί σέ ἁπλό ἀκόμη λαό, ἔλεγε: «Ἐγώ ἐδιάβασα πολλά βιβλία, τά βάθη
τῆς σοφίας ἐρεύνησα»!
Ποιός τώρα Δεσπότης νά τιμωρήσει αὐτόν τόν παπᾶ,
πού εἶναι καί ἀρχιμανδρίτης, καί βγαίνει στήν Ὡραία Πύλη καί λέει καί λέει
χωρίς νά ἔχουν τά λόγια του οὔτε ἕνα ρακοπότηρο θεολογίας;


Τουλάχιστον ἐγώ,
καί ζητῶ συγγνώμη γι᾽ αὐτό, ἀπαγορεύω στήν Μητρόπολή μου τοιαῦτα κηρύγ-
ματα. Ἐπιθυμῶ ὅλοι οἱ ἱερεῖς νά κηρύττουν, ἀλλά νά κηρύττουν λόγο Θεοῦ.

Ἐπειδή μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ ἀγάπησα τόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί κοπίασα σ᾽
αὐτόν (καί θέλω νά ζήσω πολλά χρόνια γιά νά βιώσω τήν μετάνοιά μου καί γιά
νά κοπιάσω περισσότερο στόν λόγο τοῦ Θεοῦ, στήν ἑρμηνεία τῶν Ἁγίων Γραφῶν),
γι᾽ αὐτό ταράσσομαι καί συγχίζομαι, ὅταν βλέπω μερικούς νέους κληρικούς καί
μάλιστα ἀρχιμανδρίτες νά παίρνουν τόσο φτηνά τήν ὑπόθεση τοῦ ἱεροῦ κηρύγμα-
τος καί νά παριστάνουν τόν ἱεροκήρυκα, χωρίς πρῶτα νά ἔχουν μαθητεύσει στήν
μελέτη τῶν ἁγίων Πατέρων.



(β) Τό κήρυγμα πρέπει νά εἶναι ἱερή κατήχηση. Νά λέγει δηλαδή ὁ ἱεροκήρυκας
στόν λαό τίς ἀλήθειες τῆς πίστεώς μας, ὅπως αὐτές τίς βίωσαν οἱ ἅγιοί μας.
Ὥστε λοιπόν λέγω τώρα ὅτι τό κήρυγμα πρέπει νά εἶναι δογματικό, νά ἔχει δη-
λαδή τίς ἀλήθειες, τά δόγματα, τά «ἀγκωνάρια» τοῦ ἱεροῦ οἰκοδομήματος τῆς
πίστης μας, καί νά εἶναι ἔπειτα συναξαριστικό.

(γ) Μέ λύπη μου, πατέρες, λέγω ὅτι ἡ Μητρόπολή μας ἔχει ἀνάγκη ἀπό ἱερή
κατήχηση. Οἱ χριστιανοί μας, αὐτοί μέ τούς ὁποίους σεῖς συναναστρέφεστε κα-
θημερινῶς, δέν ξέρουν τίποτε, μά τίποτε δέν ξέρουν ἀπό τίς ἀλήθειες τῆς πίστης
μας. Δέν ξέρουν νά σοῦ ποῦν λίγα λόγια γιά τήν Ἁγία Τριάδα, γιά τό ἔργο πού
ἔκανε ὁ Ἰησοῦς Χριστός στόν κόσμο, γιά τό μυστήριο τῆς Θεοτόκου Μαρίας καί
γιά τό χαροποιό πού θά ἔχει ἡ Δευτέρα τοῦ Κυρίου Παρουσία. Ἄν δέν ξέρουν αὐτά
τά βασικά τῆς πίστης μας, τότε τί ξέρουν;

Καί γιά τήν ἄγνοιά τους αὐτή, σᾶς
ἐρωτῶ, πατέρες, ποιός φταίει;

Φταίει ὁ δήμαρχος ἤ ὁ περιφερειάρχης; Ὁ παπᾶς
βέβαια φταίει καί ἐγώ ὁ δεσπότης φταίω, γιατί ἄν τό κήρυγμά μου δέν ἀναφέρεται
σ᾽ αὐτά τά «ἀγκωνάρια», ὅπως τά εἶπα, τῆς πίστης μας καί τό κήρυγμά μου λέει
κάτι γενικά θρησκευτικά πράγματα πού μπορεῖ νά φαίνονται καί ὡραῖα, γιατί θά
θίγουν καί σύγχρονα προβλήματα, τότε ἀφήνω ἀκατήχητο τόν λαό.

Καί τότε
ἔρχονται οἱ αἱρετικοί, οἱ Χιλιαστές, οἱ Προτεστάντες καί ἄλλοι, ὅπως καί πράγματι
ἦρθαν πέρυσι στά χωριά μας, καί ὁ λαός μας δέν θά μπορεῖ νά τούς ἀντιμετωπίσει,
γιατί τόν ἀφήσαμε ἀκατήχητο σέ στοιχειώδεις ἀλήθειες τῆς πίστης μας.


Ἔχω
ἀκούσει κηρύγματα ἱερωμένων, πτυχιούχων μάλιστα τῶν θεολογικῶν σχολῶν, μέ
καλή καί ρητορική ἔκφραση, ἀλλά τά κηρύγματά τους δέν ἔχουν μέσα τους κα-
θόλου κατήχηση.

Ἀντίθετα, γνωρίζω κηρύγματα ἁπλῶν ἱερέων, πού φαίνεται σ᾽
αὐτά ἡ θερμή ἀγάπη τους στόν Χριστό, κηρύγματα μέ θεολογία, γιατί οἱ ἁπλοί
ἱερεῖς τῶν κηρυγμάτων αὐτῶν λέγουν γιά τήν θεία Λειτουργία, γιά τήν ἀλήθεια
τῆς ὀρθόδοξης πίστης, γιά τό ψέμα τοῦ παπισμοῦ καί γιά τό σκοτάδι τῶν αἱρέσεων.
Κηρύγματα πού λέγουν γιά παράδεισο καί γιά κόλαση.

Ἀλήθεια, πατέρες μου, γιά
νά σᾶς πῶ πόσο τά ἀκουόμενα κηρύγματα δέν εἶναι ὀρθόδοξα. Γιά θυμηθεῖτε, πα-
ρακαλῶ, θυμηθεῖτε καλά, ἀπό πότε ἔχετε νά ἀκούσετε κήρυγμα, πού μιλάει γιά
παράδεισο καί γιά κόλαση. Πέρασε πιά καί στόν χῶρο μας ἕνα νεώτερο ρεῦμα,
«μεταπατερικό» ρεῦμα, πού λέει ὅτι σοκάρει ὁ λόγος γιά κόλαση καί παράδεισο,
ἐνῶ ὁ σκοπός τῆς πνευματικῆς ζωῆς, ὅπως λέγουν τά πατερικά βιβλία καί ὅπως
δίδασκαν οἱ παλαιοί ἱεροκήρυκες, εἶναι νά ἀγωνιζόμαστε νά κερδίσουμε τόν γλυκό
παράδεισο καί νά μή καταδικαστοῦμε στήν φρικτή κόλαση.


Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”

cron