aetos64 έγραψε:LAPTONAS έγραψε:aetos64 έγραψε:
Το καταλαβαίνουμε όταν αγωνιζόμαστε αδιαλείπτως κατά της κενοδοξίας και της υπερηφάνειας, όπως λέει πιό πάνω ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορέιτης στο ''εκ δεξιών πειρασμών''. Η ταπείνωση είναι το κλειδί.
Η ταπείνωση είναι το κλειδί για να φωτιστούμε αλλά όταν φωτιστούμε πως ξέρουμε ότι αυτό είναι φως αληθινό και όχι κάποια πλάνη ; Μπορεί κι ένας αγωνιστής ιλλουμινατι να υποστηρίξει ότι έχει φωτιστεί και να είναι και ταπεινός ενδεχομένως.
Με την ταπεινή εμπιστοσύνη στο Θεό, με την προσευχή, τον εκκλησιασμό πως συνεχίζει να μας φωτήζει.
Γέροντας Παΐσιος: Περί πλάνης
Όποιος δεν έχει νιώσει την ανώτερη χαρά, την παραδεισένια, δεν έχει δηλαδή πνευματικές εμπειρίες, εύκολα μπορεί να πλανηθή, αν δεν προσέξη. Ο διάβολος είναι πονηρός. Ερεθίζει λίγο την καρδιά του ανθρώπου και τον κάνει να αισθάνεται μια ευχαρίστηση, οπότε τον πλανάει, δίνοντάς του την εντύπωση ότι η ευχαρίστηση αυτή είναι πνευματική, θεία. Κλέβει την καρδιά και νομίζει ο άνθρωπος πως πάει καλά. «Δεν ένιωσα, ταραχή», λέει. Ναι, αλλά αυτό που ένιωσες δεν είναι η πραγματική, η πνευματική χαρά. Η πνευματική χαρά είναι κάτι το ουράνιο.
Ο διάβολος μπορεί να παρουσιασθή και σαν άγγελος ή σαν άγιος. Ο καμουφλαρισμένος δαίμονας σε άγγελο ή σε άγιο σκορπάει ταραχή – αυτό που έχει -, ενώ ο πραγματικός Άγγελος ή Άγιος σκορπάει πάντα χαρά παραδεισένια και αγαλλίαση ουράνια.
Ο ταπεινός και καθαρός άνθρωπος, ακόμη και άπειρος να είναι, διακρίνει τον Άγγελο του Θεού από τον δαίμονα που παρουσιάζεται σαν άγγελος φωτός, γιατί έχει πνευματική καθαρότητα και συγγενεύει με τον Άγγελο. Ενώ ο εγωιστής και σαρκικός πλανιέται εύκολα από τον πονηρό διάβολο. Όταν ο διάβολος παρουσιάζεται σαν άγγελος φωτός, αν ο άνθρωπος βάλη έναν ταπεινό λογισμό, εξαφανίζεται…
ΛΟΓΟΙ Γ’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
“ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ”
ΣΟΥΡΩΤΗ
Άρα και αν κάποιος που νιώθει φωτισμένος κάνει έναν ταπεινό λογισμό θα χάσει τον "φωτισμό" αν δεν είναι αληθινός.