Re: Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση

37
sarotos έγραψε:ενταξει λαπτονα,

για να μην συνεχιζουμε ανοητως, η κατακλειδα ειναι πως δεν μπορει να σωθει κανεις χωρις να εχει ορθοτητα δογματων και αγαπη.
χρειαζονται και τα 2.
εαν κατι απο τα 2 λειπει, δεν δυναται να δει ο ανθρωπος Βασιλεια ουρανων.

εαν πρεπει να θεσουμε ανωτεροτητα σε καποιο απο τα 2 ειναι λαθος.
δεν ειναι ανωτερη η αγαπη απο την Ορθοτητα της πιστεως, οπως δεν ειναι και η Ορθοτητα της πιστεως ανωτερη της Αγαπης.

ομως, η αγαπη ειναι αποτελεσμα της Ορθοτητος της πιστεως.

να το πουμε διαφορετικα,
μπορει καποιος να εχει Ορθοτητα Δογματων χωρις αγαπη, αλλα κανεις δεν μπορει να εχει Αγιοπνευματικη αγαπη χωρις Ορθοτητα Δογματων.

αυτα...
Δεν νομίζω ότι αυτή η συζήτηση είναι ανόητη, οι άλλες μπορεί, αλλά αυτή δεν είναι καθόλου.

την αγάπη την έκανες "αγιοπνευματική" αγάπη,
και τη γνώση την έκανες "Ορθότητα δογμάτων"....

ενώ εγώ μίλησα για αγάπη ανθρώπινη που δείχνει ο άνθρωπος στον συνάνθρωπο ή στον πλησίον όπως είπε και ο Κύριος

απορώ , τι δυσκολία βρίσκεις στο να αποδεχθείς ότι η αγάπη έρχεται πρώτη; (άλλο ανώτερη άλλο πρώτη) εκτός να μετράμε την ανωτερότητα με βάση τι έρχεται πρώτο λες και είναι αγώνας δρόμου. Πρώτη όμως έρχεται η αγάπη, διότι ο Ιησούς Χριστός ο Κύριος μας είπε :

37 ὁ δὲ Ἰησοῦς ἔφη αὐτῷ· Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου· 38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή. 39 δευτέρα δὲ ὁμοία αὐτῇ· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν. 40 ἐν ταύταις ταῖς δυσὶν ἐντολαῖς ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆται κρέμανται.

δεν είπε Γνωρίσεις Κύριον ή Γνωρίσεις τον πλησίον

Κι επειδή είπες πως είμαι τάχα οικουμενιστής, επειδή είπα πως απέναντι μου προτιμώ ανθρώπους που πρωτίστως έχουν αγάπη, θα ήθελα να σε ρωτήσω κι εγώ εσύ τι ακριβώς είσαι ;

γιατί για να τοποθετείς τόσο έντονα την ορθότητα δογμάτων και την ...γνώση πρωτίστως ακόμα και από την αγάπη, μάλλον δεν είσαι Χ.Ο. με την κοινή έννοια (δηλαδή χριστιανός ορθόδοξος του νέου ημερολογίου) και από όσο ξέρω ούτε ΓΟΧ είσαι - όχι ότι αυτό σημαίνει κάτι κακό για μένα. Λοιπόν αν κάνω λάθος, να με συγχωρείς αλλά θα ήθελα να μου πεις ακριβώς που πιστεύεις, διότι από όσο ξέρω δεν είσαι ούτε του νέου ημερολογίου.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση

38
Δεν νομίζω ότι αυτή η συζήτηση είναι ανόητη, οι άλλες μπορεί, αλλά αυτή δεν είναι καθόλου.
οποιαδηποτε συζητηση μπορει να καταντησει ανοητη
την αγάπη την έκανες "αγιοπνευματική" αγάπη,και τη γνώση την έκανες "Ορθότητα δογμάτων"....
δεν τα εκανα εγω ετσι.
ΕΙΝΑΙ ετσι...

αλλιως μιλαμε για μια ουμανιστικη αγαπη,
και μια γνωση "γνωστικισμου" και "συγκρητισμου"
ενώ εγώ μίλησα για αγάπη ανθρώπινη που δείχνει ο άνθρωπος στον συνάνθρωπο ή στον πλησίον όπως είπε και ο Κύριος
αγαπη εδειξε και ο καλος σαμαρειτης
αγαπη δειχνει και η μανα στο παιδι, και ο ενας ληστης σε εναν αλλον.
αυτου του επιπεδου την αγαπη, μπορει να την εχει ο καθε ενας. ητε ειναι προτεσταντης, ητε σαμαρειτης, ητε ληστης, ητε παπικος κλπ..
αυτην την αγαπη, την εχει ο καθε ενας εμφυτη μεσα του. αλλος την καλιεργει περισσοτερο και αλλος λιγοτερο.
ητε αυτος που την καλιεργει περισσοτερο, ητε αυτος που την καλιεργει λιγοτερο, ειναι ατελης και ελαχιστη.
η πραγματικη αγαπη, ειναι καρπος του Αγιου Πνευματος, οπου πλεον γινεται τελεια αγαπη.
και για να φτασει ο ανθρωπος στο σημειο αυτο να λαβει τον καρπο του Αγιου Πνευματος, την τελεια αγαπη, προυποθετει να εχει Ορθοτητα πιστεως φιλε μου.

νομιζω πως ειναι αρκετα ξεκαθαρο..
απορώ , τι δυσκολία βρίσκεις στο να αποδεχθείς ότι η αγάπη έρχεται πρώτη; (άλλο ανώτερη άλλο πρώτη) εκτός να μετράμε την πρωτιά με βάση τι έρχεται πρώτο. Πρώτη έρχεται όμως διότι ο Ιησούς Χριστός ο Κύριος μας είπε
:37 ὁ δὲ Ἰησοῦς ἔφη αὐτῷ· Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου· 38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή. 39 δευτέρα δὲ ὁμοία αὐτῇ· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν. 40 ἐν ταύταις ταῖς δυσὶν ἐντολαῖς ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆται κρέμανται.
διοτι λαπτονα, ΔΕΝ ερχεται πρωτη.
η αγαπη ειναι αποτελεσμα της ορθοτητας της πιστεως και οχι το αντιθετο.
ξαναλεω λοιπον...
ενας ανθρωπος μπορει να εχει Ορθοτητα Πιστεως και να μην εχει αγαπη.
ενας ανθρωπος ομως που δεν εχει Ορθοτητα πιστεως, ειναι αδυνατον να εχει αγαπη (Αγιοπνευματικη).

η πρωτη εντολη,
"Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου· 38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή."

για να αγαπησει καποιος εξολη την καρδια του και εξολη την δυανοια του τον Θεο, δεν το κανει απο μονος του, αλλα το χαρισμα αυτο του το δινει ο ιδιος ο Θεος. και δεν του το δινει το χαρισμα αυτο, εαν δεν εχει πρωτιστως Ορθοτητα Πιστεως.
ποιος ειναι αυτος που πραγματι αγαπα τον Χριστο?
ο Χριστος ειπε:
"Ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς, εκείνος εστίν ο αγαπών με"
και πως προσκυνηται και λατρευεται ο Θεος?
"Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν"

ο Θεος λοιπον προσκυνηται εν "αληθεια" και οχι εν αιρεσι και ψευδους.
αγαπα τον Θεο, αυτος που κρατα τις εντολες Του.
και η μεγαλυτερα εντολη του, ειναι η Ορθοτητα της Πιστεως εφοσον ο Θεος ειπε πως προσκυνειται εν αληθεια.
αγαπα λοιπον τον Θεο σου, εν αληθεια, δηλαδη Ορθη Πιστη.
οσο και αν αγαπας τον Θεο με ολο σου το ειναι, εαν δεν υπαρχει Ορθοτητα Πιστεως, η αγαπη αυτη που εχεις δεν προκειται ποτε να γινει Αγιοπνευματικη Αγαπη, δηλαδη να καρποθει απο το Αγιο Πνευμα. θα ειναι μια αγαπη σε ανθρωπινο επιπεδο οπου ο καθε ανθρωπος την εχει εμφυτη μεσα του, και αλλος την καλιεργει περισσοτερο και αλλος λιγοτερο.
οπως βεβαιως, και καποιος που εχει Ορθοτητα Δογματων, εαν δεν εχει καλιεργησει την αγαπη που εχει δωσει εμφυτη ο Θεος σε καθε ανθρωπο, τοτε ποτε δεν θα καρπωθει η αγαπη του απο το Πνευμα το Αγιο, και αυτος επισης ποτε δεν θα αποκτησει πνευματικη προκοπη.
και για χαρην της αληθειας,
αυτος που εχει Δογματικη αληθεια και δεν εχει αγαπη, δεν καλιεργει εμπρακτως την αγαπη που εχει εμφυτη μεσα του, ειναι σε πολυ χειροτερη μοιρα απο εκεινον που τουλαχιστον την καλιεργει.

η ολη διαφωνια μας λοιπον, εγκυται λαπτονα ως προς το "πρωτειο".
εαν η Αγαπη ειναι πρωτη και υστερα η Ορθοτητα της Πιστεως.
δεν μπορω να δεχτω κατι τετοιο, διοτι η Αγιοπνευματικη Αγαπη ειναι αποτελεσμα της Ορθοτητος της πιστεως και οχι το αντιθετο.
Κι επειδή είπες πως είμαι τάχα οικουμενιστής, επειδή είπα πως απέναντι μου προτιμώ ανθρώπους που πρωτίστως έχουν αγάπη, θα ήθελα να σε ρωτήσω κι εγώ εσύ τι ακριβώς είσαι ; γιατί για να τοποθετείς τόσο έντονα την ορθότητα δογμάτων και την ...γνώση πρωτίστως ακόμα και από την αγάπη, μάλλον δεν είσαι Χ.Ο. με την κοινή έννοια (δηλαδή χριστιανός ορθόδοξος του νέου ημερολογίου) και από όσο ξέρω ούτε ΓΟΧ είσαι. Λοιπόν αν κάνω λάθος, να με συγχωρείς αλλά θα ήθελα να μου πεις ακριβώς που πιστεύεις, διότι από όσο ξέρω δεν είσαι ούτε του νέου ημερολογίου.
πουθενα δεν ειπα οτι εισαι οικουμενιστης λαπτονα.
αν ειναι δυνατον !

ειπα:
"ουτε οικουμενιστης να ησουν βρε λαπτονα δεν θα εγραφες αυτα."

και προφανως βρε λαπτονα, δεν το ελεγα με εννοια πως θεωρω εσενα οικουμενιστη..

τωρα, για να απαντησω στην ερωτηση σου, ακολουθω το Πατριο εορτολογιο φιλε μου.
ανοικω σε συνοδο που ακολουθει το Πατριο εορτολογιο.

κλεινοντας, σου βαζω αποσπασμα για τα λογια που σου εγραψα πιο πανω, λογια του Ιωαννη του Χρυσοστομου περι πιστεως και αγαπης.

και λεει ακριβως αυτο που σου λεω τοσο καιρο λαπτονα, οτι ειναι αδυνατον καποιος να εχει πραγματικη αγαπη, αν δεν εχει Ορθη Δογματικη Πιστη.

ιδου:

Αν αναζητήσουμε την εσώτερη σχέση της πίστεως με την αγάπη, ο άγιος της κατά Χριστόν παιδείας (ο Αγιος Χρυσοστομος) θα μας πληροφορήσει ξεκάθαρα για την προτεραιότητα της ορθής πίστεως έναντι της γνησίας αγάπης. «Από πίστεως ειλικρινούς η αγάπη τίκτεται» P.G. 62, 509.



Η αγάπη καθεαυτήν αλλά και ο βαθμός της αγάπης, συνδέονται στενά με την προαίρεσή μας. Ως προς τη φύση της η αγάπη δεν έχει κορεσμό, αλλά απεναντίας διαρκώς αυξάνει. Αυτό βέβαια στο πλαίσιο της Εκκλησίας είναι ευνόητο, γιατί η αγάπη ως καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι άκτιστη ενέργεια του Θεού. Έτσι, εύλογα η πρόοδος σ' αυτήν είναι χωρίς τέλος.




η αγαπη λοιπον λαπτονα, ερχεται δευτερη κατα σειραν οχι ως προς την Αξια, αλλα ως προς το αιτιατον.
δηλαδη, Αιτια της πραγματικης αγαπης, ειναι η Ορθοτητα της Πιστεως και οχι το αντιθετο.

οπως και ο Θεος Πατερας ειναι ανωτερος του Χριστου, οχι ως προς την Αξια, αλλα ως προς το αιτιατον.
ο Χριστος γενναται απο τον Πατερα και οχι το αντιθετο.

ετσι και η Αγαπη γενναται απο την Ορθη Πιστη και οχι το αντιθετο.

ελπιζω να μην χρειαζεται περεταιρω αναλυση.
ειναι αρκετα ξεκαθαρο...

Re: Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση

39
sarotos έγραψε: διοτι λαπτονα, ΔΕΝ ερχεται πρωτη.
η αγαπη ειναι αποτελεσμα της ορθοτητας της πιστεως και οχι το αντιθετο.
ξαναλεω λοιπον...
ενας ανθρωπος μπορει να εχει Ορθοτητα Πιστεως και να μην εχει αγαπη.
ενας ανθρωπος ομως που δεν εχει Ορθοτητα πιστεως, ειναι αδυνατον να εχει αγαπη (Αγιοπνευματικη).
Μόνο με τη βίωση της αγάπης μπορούν να χαρακτηριστούν οι άνθρωποι ως μαθητές του Χριστού, σύμφωνα με τη ρητή διαβεβαίωσή του: «εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοί μαθηταί εστέ, εάν αγάπην έχητε εν αλλήλοις»50. Το γεγονός, ότι αγαπούμε το Θεό, αποτελεί απόδειξη ότι είμαστε χαρισματικώς τέκνα του Θεού51. Μόνον η αγάπη αναδεικνύει τους ανθρώπους ως αγίους, επειδή αυτή συνοψίζει όλη την αρετή. Είναι περιεκτική όλων των αρετών. Άλλωστε, με αυτή σωζόμαστε όλοι52, με αυτή θα είμαστε όμοιοι με το Θεό στη βασιλεία του53 και αυτή είναι εκείνη, που μας δίνει τη δυνατότητα στην παρούσα ζωή να γευθούμε τη μέλλουσα αιώνια ζωή54.
Η γνήσια αγάπη συνδέεται με την καθαρότητα του βίου55 και χαρακτηρίζεται από τον μεγάλο Παιδαγωγό της εν Χριστώ ζωής ως «μείζων πασών των αρετών56», ως αρχή και τέλος κάθε αρετής57. Αποτελεί την κε­φαλή, τη ρίζα, την πηγή και τη μητέρα όλων των αρετών.
http://www.impantokratoros.gr/D556FEE4.el.aspx
sarotos έγραψε: η πρωτη εντολη,
"Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου· 38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή."

για να αγαπησει καποιος εξολη την καρδια του και εξολη την δυανοια του τον Θεο, δεν το κανει απο μονος του, αλλα το χαρισμα αυτο του το δινει ο ιδιος ο Θεος. και δεν του το δινει το χαρισμα αυτο, εαν δεν εχει πρωτιστως Ορθοτητα Πιστεως.
ποιος ειναι αυτος που πραγματι αγαπα τον Χριστο?
ο Χριστος ειπε:
"Ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς, εκείνος εστίν ο αγαπών με"
και πως προσκυνηται και λατρευεται ο Θεος?
"Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν"

ο Θεος λοιπον προσκυνηται εν "αληθεια" και οχι εν αιρεσι και ψευδους.
αγαπα τον Θεο, αυτος που κρατα τις εντολες Του.

και η μεγαλυτερα εντολη του, ειναι η Ορθοτητα της Πιστεως εφοσον ο Θεος ειπε πως προσκυνειται εν αληθεια.
αγαπα λοιπον τον Θεο σου, εν αληθεια, δηλαδη Ορθη Πιστη.
οσο και αν αγαπας τον Θεο με ολο σου το ειναι, εαν δεν υπαρχει Ορθοτητα Πιστεως, η αγαπη αυτη που εχεις δεν προκειται ποτε να γινει Αγιοπνευματικη Αγαπη, δηλαδη να καρποθει απο το Αγιο Πνευμα.
ναι
sarotos έγραψε: θα ειναι μια αγαπη σε ανθρωπινο επιπεδο οπου ο καθε ανθρωπος την εχει εμφυτη μεσα του, και αλλος την καλιεργει περισσοτερο και αλλος λιγοτερο.
οπως βεβαιως, και καποιος που εχει Ορθοτητα Δογματων, εαν δεν εχει καλιεργησει την αγαπη που εχει δωσει εμφυτη ο Θεος σε καθε ανθρωπο, τοτε ποτε δεν θα καρπωθει η αγαπη του απο το Πνευμα το Αγιο, και αυτος επισης ποτε δεν θα αποκτησει πνευματικη προκοπη.
και για χαρην της αληθειας,
αυτος που εχει Δογματικη αληθεια και δεν εχει αγαπη, δεν καλιεργει εμπρακτως την αγαπη που εχει εμφυτη μεσα του, ειναι σε πολυ χειροτερη μοιρα απο εκεινον που τουλαχιστον την καλιεργει.
Όταν λες δογματική αλήθεια τι ακριβώς εννοείς ; Θέλω ορισμό εδώ : Γιατί ο Χρυσόστομος έζησε μεταξύ 344 και 354 συνεπώς στην διδασκαλία του δεν περιλαμβάνει τις δογματικές αποφάσεις που έγιναν μετέπειτα, ούτε τη Δογματική που έχουμε σήμερα. Δογματική αλήθεια νομίζουν πως έχουν και οι καθολικοί αλλά έχουν ξεφύγει.
sarotos έγραψε: η ολη διαφωνια μας λοιπον, εγκυται λαπτονα ως προς το "πρωτειο".
εαν η Αγαπη ειναι πρωτη και υστερα η Ορθοτητα της Πιστεως.
δεν μπορω να δεχτω κατι τετοιο, διοτι η Αγιοπνευματικη Αγαπη ειναι αποτελεσμα της Ορθοτητος της πιστεως και οχι το αντιθετο.
Αν λάβουμε υπόψη τον Άγιο Χρυσόστομο όπως το θέτει αυτός τότε συμφωνώ. Αυτός όμως δεν θεωρεί την πίστη που λες διάφορη της αγάπης αλλά υποσύνολο της αγάπης. Σε αυτή την περίπτωση την τοποθετεί πρώτη ως θεμέλιο λίθο της αγάπης. Γιαυτό άλλωστε και λέει :

Αυτή τα συνδέει όλα και όλους μας58. Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση των μυστηρίων του Θεού, αλλά και από αυτό το μαρτύριο59. Είναι ανώτερη απ' όλα τα θαύματα, χαρακτηριζόμενη ως «σημείον σημείων απάντων μείζον»60

συνεπώς όταν μιλάει για αγάπη αυτό περιλαμβάνει την ορθή πίστη.

Συνεπώς αν έχω απέναντι μου - όπως σου είπα αρχικά :happy2 κάποιον με αγάπη τότε είμαι σίγουρος πως έχει και ορθή πίστη. Όταν όμως έχω κάποιον που λέει πως έχει Ορθή πίστη. και δεν έχει αγάπη, τότε αυτό μου δείχνει πως δεν έχει και ορθή πίστη.
sarotos έγραψε: πουθενα δεν ειπα οτι εισαι οικουμενιστης λαπτονα.
αν ειναι δυνατον !

ειπα:
"ουτε οικουμενιστης να ησουν βρε λαπτονα δεν θα εγραφες αυτα."

και προφανως βρε λαπτονα, δεν το ελεγα με εννοια πως θεωρω εσενα οικουμενιστη..
έτσι τα πετάς και δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Εγώ βέβαια το καταλαβαίνω γιαυτό και σε ρώτησα για να το ξεκαθαρίσουμε. Άλλοι όμως ;
sarotos έγραψε: τωρα, για να απαντησω στην ερωτηση σου, ακολουθω το Πατριο εορτολογιο φιλε μου.
ανοικω σε συνοδο που ακολουθει το Πατριο εορτολογιο.
Αυτήν εδώ εννοείς ; http://www.synodinresistance.org/index-el.html
sarotos έγραψε: κλεινοντας, σου βαζω αποσπασμα για τα λογια που σου εγραψα πιο πανω, λογια του Ιωαννη του Χρυσοστομου περι πιστεως και αγαπης.

και λεει ακριβως αυτο που σου λεω τοσο καιρο λαπτονα, οτι ειναι αδυνατον καποιος να εχει πραγματικη αγαπη, αν δεν εχει Ορθη Δογματικη Πιστη.

ιδου:

Αν αναζητήσουμε την εσώτερη σχέση της πίστεως με την αγάπη, ο άγιος της κατά Χριστόν παιδείας (ο Αγιος Χρυσοστομος) θα μας πληροφορήσει ξεκάθαρα για την προτεραιότητα της ορθής πίστεως έναντι της γνησίας αγάπης. «Από πίστεως ειλικρινούς η αγάπη τίκτεται» P.G. 62, 509.

Η αγάπη καθεαυτήν αλλά και ο βαθμός της αγάπης, συνδέονται στενά με την προαίρεσή μας. Ως προς τη φύση της η αγάπη δεν έχει κορεσμό, αλλά απεναντίας διαρκώς αυξάνει. Αυτό βέβαια στο πλαίσιο της Εκκλησίας είναι ευνόητο, γιατί η αγάπη ως καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι άκτιστη ενέργεια του Θεού. Έτσι, εύλογα η πρόοδος σ' αυτήν είναι χωρίς τέλος.

η αγαπη λοιπον λαπτονα, ερχεται δευτερη κατα σειραν οχι ως προς την Αξια, αλλα ως προς το αιτιατον.
δηλαδη, Αιτια της πραγματικης αγαπης, ειναι η Ορθοτητα της Πιστεως και οχι το αντιθετο.

οπως και ο Θεος Πατερας ειναι ανωτερος του Χριστου, οχι ως προς την Αξια, αλλα ως προς το αιτιατον.
ο Χριστος γενναται απο τον Πατερα και οχι το αντιθετο.

ετσι και η Αγαπη γενναται απο την Ορθη Πιστη και οχι το αντιθετο.

ελπιζω να μην χρειαζεται περεταιρω αναλυση.
ειναι αρκετα ξεκαθαρο...
Μα αγαπητέ έπρεπε αρχικά να τοποθετηθείς σύμφωνα με τον Άγιο Χρυσόστομο. Διότι από θεολόγο σε θεολόγο υπάρχουν διαφορές ως προς την διατύπωση.
:0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση

40
LAPTONAS έγραψε:
Αν αναζητήσουμε την εσώτερη σχέση της πίστεως με την αγάπη, ο άγιος της κατά Χριστόν παιδείας (ο Αγιος Χρυσοστομος) θα μας πληροφορήσει ξεκάθαρα για την προτεραιότητα της ορθής πίστεως έναντι της γνησίας αγάπης. «Από πίστεως ειλικρινούς η αγάπη τίκτεται» P.G. 62, 509.
Την ορθότητα της πίστεως εδώ ο Χρυσόστομος την συγκεκριμενοποιεί στην ειλικρίνεια.
Την ορθότητα της πίστεως στην ΠΔ την συγκεκριμενοποιούσαν με τις 613 mitvahs.
Την ορθότητα της πίστεως στην σημερινή εποχή και μέσα στα πλαίσια της ορθοδοξίας την έχω δει να γίνεται ελατήριο που περιστασιακά φτάνει και τις 6013 mitzvhas ανάλογα με τον ομιλητή.

Βοηθήστε με λοιπόν λίγο. Τί ορίζουμε ορθότητα της πίστεως, δογματικά, σαν γνώση, μέσα στην ορθοδοξία? Εγώ ο καημένος που έχω μελετήσει την Αγία Γραφή και τις Οικουμενικές συνόδους για να ξεκαθαρίσω το δόγμα στο οποίο πιστεύω, τί άλλο πρέπει να μελετήσω για να έχω γνώση και ορθότητα πίστεως μέσα στην ορθοδοξία? Αν τηρώ όλα τα δογματικά της Βίβλου και των Οικουμενικών Συνόδων, τί μου λείπει για να πιστεύω ορθά?

Οι τυφλωμένοι Εβραίοι τον καιρό της ΠΔ είχαν βρε παιδί μου μια λίστα με 613 εντολές οι οποίες ξεκαθάριζαν τί σημαίνει ορθότητα της πίστεως ώστε να μπορούν όλοι, μορφωμένοι, αγράμματοι, έξυπνοι, πτωχοί τω πνεύματι, ολοι να ξέρουν που βαδίζουν. Εμάς η λίστα μας τί περιλαμβάνει? Πόσα bullet points πρέπει να καλύψω για να είμαι ορθός στην πίστη μου και ποια είναι αυτά? Γιατί το σύβολο της πίστεως το καταλαβαίνω. Την ανιδιοτελή αγάπη για τον πλησίον και την αληθινή αγάπη για τον Θεό την καταλαβαίνω, την θυσία την καταλαβαίνω, την μετάνοια την καταλαβαίνω, την τριαδικότητα όπως ορίστηκε στις οικουμενικές συνόδους την καταλαβαίνω, την ενσάρκωση την καταλαβαίνω, την τελική κρίση την καταλαβαίνω, την δικαιοσύνη την καταλαβαίνω, τις υπόλοιπες δογματικές τοποθετήσεις των οικουμενικών, την ανάσταση του σώματος του Κυρίου, τη μη μετενσάρκωση των ψυχών, το βάπτισμα, την εξομολόγηση, την μετάληψη, τα καταλαβαίνω. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το ΤΙ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ότι πρέπει να καταλάβω και να τηρήσω ώστε να έχω ορθή πίστη και να μπορώ μετά από αυτό να αγαπήσω κι εγώ ο κακόμοιρος.
Βοηθήστε λίγο βρε παιδιά. Μια λίστα ζητάω ο πτωχός να μετρήσω κι εγώ αν έχω ορθή πίστη ή όχι γιατί είναι προφανές ότι αυτά όλα που προανέφερα δεν αρκούν. Αν όχι μια λίστα, μια βιβλιογραφία πέραν όσων ανέφερα που να έχει δογματίσει η Ορθόδοξη Εκκλησία ότι αποτελεί δογματική προυπόθεση πέραν της Αγίας Γραφής και των Οικουμενικών συνόδων.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Re: Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση

44
Όταν λες δογματική αλήθεια τι ακριβώς εννοείς ; Θέλω ορισμό εδώ : Γιατί ο Χρυσόστομος έζησε μεταξύ 344 και 354 συνεπώς στην διδασκαλία του δεν περιλαμβάνει τις δογματικές αποφάσεις που έγιναν μετέπειτα, ούτε τη Δογματική που έχουμε σήμερα. Δογματική αλήθεια νομίζουν πως έχουν και οι καθολικοί αλλά έχουν ξεφύγει.
δεν υπαρχει ορισμος περαν του ορισμου της Δογματικης Αληθειας.
οταν μιλαμε για Δογματικη Αληθεια, μιλαμε για την Αληθεια της Πιστεως.
τα Δογματα της Εκκλησιας ειναι οι προυποθεσεις της πιστεως οπου οριζουν καποιον ως χριστιανο η οχι.
εαν καποιος δεν εχει Ορθη πιστη, δεν οριζεται ως χριστιανος.
εαν καποιος εχει Ορθη πιστη, δηλαδη Ορθα δογματα, τοτε λογιζεται ως χριστιανος.
Αν λάβουμε υπόψη τον Άγιο Χρυσόστομο όπως το θέτει αυτός τότε συμφωνώ. Αυτός όμως δεν θεωρεί την πίστη που λες διάφορη της αγάπης αλλά υποσύνολο της αγάπης.
που ειπα κατι διαφορετικο?

παρακαλω να μου παραθεσεις τα λογια μου οπου λεω κατι διαφορετικο απο το παραπανω !

ξεκαθαρισα τοσες και τοσες φορες, οτι εαν μιλησουμε περι σωτηρειας, τοτε δεν γινεται κανενας να σωθει εαν δεν εχει και τα 2, ητε Ορθη πιστη, ητε αγαπη.

αυτο που ξεκαθαρισα , και που ηταν η διαφωνια μας, ηταν ως προς το πρωτειο.
και σου ξεκαθαρισα επισης, πως δεν εχει κανενα απο τα 2 πρωτειο ως προς την αξια αλλα ως προς το αιτιατον.
οτι δηλαδη η αγαπη τικτεται απο την Ορθοτητα της Πιστεως και οχι το αντιθετο.
η αγαπη ειναι καρπος του Αγιου Πνευματος, και για να λαβει καποιος καρπο εξ Αγιου Πνευματος, προυποθετει να ειναι Ορθοδοξος.
εαν δεν ειναι Ορθοδοξος, τοτε ειναι αδυνατον να λαβει τον καρπο του Αγιου Πνευματος που ειναι η αγαπη.

ειναι τοσο ξεκαθαρο και απλο βρε φιλε μου, και ομως βλεπεις, γινεται ολοκληρη συζητηση εξ εγωισμου μας...

τι να πω
Αυτή τα συνδέει όλα και όλους μας58. Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση των μυστηρίων του Θεού, αλλά και από αυτό το μαρτύριο59. Είναι ανώτερη απ' όλα τα θαύματα, χαρακτηριζόμενη ως «σημείον σημείων απάντων μείζον»60
ακριβως !
κανενας ομως δεν μπορει να την αποκτησει, εαν πρωτιστως δεν εχει Ορθοτητα πιστεως.
συνεπώς όταν μιλάει για αγάπη αυτό περιλαμβάνει την ορθή πίστη.
εαν μιλας για Αγιοπνευματικη αγαπη και οχι ουμανιστικη, τοτε ναι.
Συνεπώς αν έχω απέναντι μου - όπως σου είπα αρχικά κάποιον με αγάπη τότε είμαι σίγουρος πως έχει και ορθή πίστη. Όταν όμως έχω κάποιον που λέει πως έχει Ορθή πίστη. και δεν έχει αγάπη, τότε αυτό μου δείχνει πως δεν έχει και ορθή πίστη.
αρχικα λαπτονα μου δεν μιλαγες για Αγιοπνευματικη αγαπη, αλλα για μια αγαπη που εχει ο καθε ενας μεσα μας.
εγω σου εκανα αυτον τον διαχωρισμο, της απλης ουμανιστικης αγαπης απο την Αγιοπνευματικη, και αυτο, διοτι με ρωτησες αν εχω εγω αγαπη, ενω δεν εχω πραγματικη αγαπη, οπως δεν εχει και κανεις απο εμας εδω μεσα...
οποτε σου απαντησα πως δεν εχω αγαπη, αφου αυτη ειναι η αληθεια.
ολοι λιγο πολυ, αλλος περισσοτερο και αλλος λιγοτερο εχουμε ουμανιστικη αγαπη.
το ποιος την εχει ποιο μεγαλη!, ειναι μια καθαρα εγωιστικη και απαγορευτικη συζητηση που δεν ειμαι διατεθιμενος να κανω. αυτα τα ξερει μονο ο Θεος.
αυτος ειναι και ο λογος που σου απαντησα καταυτον τον τροπο, ωστε να σου δειξω πως η αγαπη ειναι καρπος του Αγιου Πνευματος και κανεις μας δεν την εχει.
ειναι δε ανωτερη η Δογματικη Αληθεια οχι κατα αξιακη ανωτεροτητα, αλλα κατα αιτιακην.
η Αξια και των 2 ειναι ιδια.

εαν ενας ανθρωπος παρολο που εχει Δογματικη γνωση δεν εχει αγαπη, και συνεχιζει να μην καλιεργει την στοιχειωδη αγαπη που του εδωσε εμφυτη ο Θεος μεσα του ωστε να καρπωθει απο το Αγιο Πνευμα καλιεργωντας την, ειναι παρα πανω απο σιγουρο πως θα ελθει η στιγμη που θα εκπεσει και στις Δογματικες Αληθειες.

ετσι λοιπον, τοσο η Αγαπη οσο και η Δογματικη Αληθεια, ειναι ισοκυρη και ισαξια.
για να λαβει ομως καποιος τον καρπο της Αγαπης απο το Πνευμα το Αγιο, προυποθετει Ορθη πιστη.
δεν μπορει καποιος να εχει Αγιοπνευματικη αγαπη, εαν δεν εχει πρωτιστως Ορθη Πιστη.
μπορει ομως καποιος να εχει Ορθη πιστη, εαν δεν εχει αγαπη.
εαν ομως συνεχισει να μην καλιεργει την αγαπη που εχει εμφυτη μεσα του, θα ερθει η στιγμη που θα εκπεσει και στα Δογματα της Πιστεως.
το εχω δει να συμβαινει στην πραξη, περαν της θεωριας, δυστηχως.

ετσι λοιπον η Ορθοτητα της Πιστεως ερχεται πρωτη κατα αιτιαν και οχι κατα αξιαν.

οπως ο Θεος Πατηρ ερχεται πρωτος κατα αιτιαν και οχι κατα αξιαν.

δεν μπορω να βρω αλλον τροπο να εξηγηθουν πιο απλα...
έτσι τα πετάς και δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Εγώ βέβαια το καταλαβαίνω γιαυτό και σε ρώτησα για να το ξεκαθαρίσουμε. Άλλοι όμως ;
κανενας δεν νομιζω να πιστεψε οτι εισαι οικουμενιστης βρε λαπτονα..
συγνωμη λοιπον, αφου σε στεναχωρησε
Αυτήν εδώ εννοείς ; http://www.synodinresistance.org/index-el.html
αυτη ειναι η συνοδος των ενισταμενων.
ειναι η συνοδος απο το μοναστηρι του Αγιου Κυπριανου επανω στην χασια, εαν εχεις ακουστα...

εγω ανοικω στην συνοδο του Μακαριου.

http://a-makarios.blogspot.gr/
Μα αγαπητέ έπρεπε αρχικά να τοποθετηθείς σύμφωνα με τον Άγιο Χρυσόστομο. Διότι από θεολόγο σε θεολόγο υπάρχουν διαφορές ως προς την διατύπωση.
σιγουρα, αλλα τα παραπανω λογια δεν ειναι του Χρυσοστομου μονο, αλλα η θεση της Ορθοδοξης (και οχι των υπολοιπων) Εκκλησιας

επανω σε αυτο το θεμα που συζηταμε μαλιστα, υπαρχουν πλειστες αιρεσεων, απο τους παπικους που θεωρουν οτι η αγαπη ειναι κτιστη ενεργεια του Αγιου Πνευματος (τραγικη αιρεση) οπου λενε πως τα καλα εργα της αγαπης ειναι αρκετα για να σωσουν τον ανθρωπο, μεχρι της καθε λογης παραφυαδας προτεσταντων, που λενε πως τα εργα δεν χρειαζονται για την σωτηρεια του ανθρωπου παρα μονο η πιστη στον Χριστο.
δηλαδη καταυτους, μονο η ομολια να πεις οτι πιστευεις στον Χριστο ειναι αρκετη για την σωτηρεια.

η Ορθοδοξη πιστη ομως, λεει πως η Αγαπη ως ακτιστη ενεργεια του Αγιου Πνευματος (και οχι κτιστη) ειναι καρπος της Ορθοτητας Πιστεως και ειναι κατα Αξιαν ιση της Ορθοτητος της Πιστεως και ισαξιως αναγκαια για την σωτηρεια του ανθρωπου καθως ο Ιωαννης χρυσοστομος λεει
«Οὐδέν γάρ ὄφελος βίου καθαροῦ, δογμάτων διεφθαρμένων· ὥσπερ οὖν οὐδέ τοὐναντίον, δογμάτων ὑγιῶν, ἐάν βίος ᾖ διεφθαρμένος»

Re: Η αγάπη είναι ανώτερη από τη γνώση

45
Μ_
Την ορθότητα της πίστεως εδώ ο Χρυσόστομος την συγκεκριμενοποιεί στην ειλικρίνεια.
η αληθεια ειναι πως ειναι διαφορετικες λεξεις η αληθεια απο την ειλικρινεια, παρολα αυτα, λεγοντας "εκ πιστεως ειλικρινους" εννοει "εκ πιστεως αληθινης".

περαν του οτι ολοι οι θεολογοι αυτο το συμπερασμα βγαζουν οπως θα σου δειξω παρακατω, το συμπερασμα αυτο βγαινει απο ολες τις υπολοιπες ομιλιες επι του θεματος απο τον Αγιο Χρυσοστομο.

οριστε πως οριζεται μεσα στην Εκκλησια, απο εναν καθηγητη της Δογματικης της Εκκλησιας.

Δημήτριος Τσελεγγίδης
Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. στον τομέα Δογματικής.

"Κατά την Ορθόδοξη Εκκλησία η δογματική ακρίβεια αποτελεί δείκτη και μαρτυρία ευσεβούς φρονήματος. Το ορθοδόξως «θεολογείν» συνδέεται λειτουργικά με την αγάπη, η οποία, κατά τον άγιο Φιλόθεο Κόκκινο -Πατριάρχη Κων/πόλεως- αποτελεί και το κριτήριο αυθεντικότητας της θεολογίας. «Τοις το τέλειον εφθακώσι της τελείας αγάπης», σημειώνει, «ταυτησί μέτρον και το θεολογείν ες τα μάλιστά γε προσήκειν».

Κατά συνέπεια, όταν κάποιος σφάλλει στη Θεολογία, δηλαδή στο δόγμα, όταν με άλλα λόγια είναι ετερόδοξος, δεν μπορεί να έχει και να βιώνει την τέλεια αγάπη, που νοείται ως άκτιστη ενέργεια του Θεού. Μάλιστα, κατά τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, «απόδειξις της αγάπης και τελειώτατος της πίστεως όρος, των ευαγγελικών δογμάτων η τήρησις και των θείων εντολών η φυλακή»."


........

"Γνωρίζουμε πολύ καλά από την αποκάλυψη του Θεού στην Αγία Γραφή και από την πνευματική εμπειρία των αγίων της Εκκλησίας, ότι τόσο η αγάπη όσο και η πίστη αποτελούν καρπό του αγίου Πνεύματος[36], δηλαδή άκτιστες ενέργειες του Τριαδικού Θεού. Αν λοιπόν η υιοθετούμενη αγάπη στους διαλόγους μας με τους ετεροδόξους έχει τις παραπάνω προδιαγραφές της αγιογραφικής γνησιότητας, δε μπορεί σε καμία περίπτωση να χωρίζεται από την αλήθεια και τα δόγματα της πίστεως. Άλλωστε, «από πίστεως ειλικρινούς η αγάπη τίκτεται»."


τι αλλο χρειαζεται να δειξω ? ?
Την ορθότητα της πίστεως στην ΠΔ την συγκεκριμενοποιούσαν με τις 613 mitvahs.Την ορθότητα της πίστεως στην σημερινή εποχή και μέσα στα πλαίσια της ορθοδοξίας την έχω δει να γίνεται ελατήριο που περιστασιακά φτάνει και τις 6013 mitzvhas ανάλογα με τον ομιλητή. Βοηθήστε με λοιπόν λίγο. Τί ορίζουμε ορθότητα της πίστεως, δογματικά, σαν γνώση, μέσα στην ορθοδοξία?

Η λέξη ''δόγμα'' προέρχεται από το ρήμα ''δοκέω-ώ'' (έχω τη γνώμη, νομίζω, κρίνω καλό) και σημαίνει απόφαση, επίσημη και αυθεντική γνώμη. Στη Θεολογία δόγματα είναι οι αλήθειες της πίστεως που πηγάζουν από την Αγία Γραφή και αναπτύσσονται μέσα στην παράδοση της Εκκλησίας με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος.

Υπό την έννοια αυτή δόγματα είναι
α) όλες οι αλήθειες που πηγάζουν από την Αγία Γραφή και αναπτύσσονται μέσα στην Παράδοση της Εκκλησίας
β) οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων που αναφέρονται σε θέματα πίστεως.
Εγώ ο καημένος που έχω μελετήσει την Αγία Γραφή και τις Οικουμενικές συνόδους για να ξεκαθαρίσω το δόγμα στο οποίο πιστεύω, τί άλλο πρέπει να μελετήσω για να έχω γνώση και ορθότητα πίστεως μέσα στην ορθοδοξία? Αν τηρώ όλα τα δογματικά της Βίβλου και των Οικουμενικών Συνόδων, τί μου λείπει για να πιστεύω ορθά?
εαν πιστευεις στην παραδοση της Εκκλησιας, τοτε πιστευεις συμφωνα με τα Δογματα της Εκκλησιας και δεν σου λειπει τιποτε.
μονο να κανεις πραξη την Δογματικη πιστη αυτη.
ας πουμε δεν μπορεις να λες οτι πιστευεις στα Δογματα της Εκκλησιας και ταυτοχρονα να συμπροσευχεσαι με αιρετικους...
η πραξη λοιπον, και η τηρηση των Δογματων.
Οι τυφλωμένοι Εβραίοι τον καιρό της ΠΔ είχαν βρε παιδί μου μια λίστα με 613 εντολές οι οποίες ξεκαθάριζαν τί σημαίνει ορθότητα της πίστεως ώστε να μπορούν όλοι, μορφωμένοι, αγράμματοι, έξυπνοι, πτωχοί τω πνεύματι, ολοι να ξέρουν που βαδίζουν. Εμάς η λίστα μας τί περιλαμβάνει? Πόσα bullet points πρέπει να καλύψω για να είμαι ορθός στην πίστη μου και ποια είναι αυτά? Γιατί το σύβολο της πίστεως το καταλαβαίνω. Την ανιδιοτελή αγάπη για τον πλησίον και την αληθινή αγάπη για τον Θεό την καταλαβαίνω, την θυσία την καταλαβαίνω, την μετάνοια την καταλαβαίνω, την τριαδικότητα όπως ορίστηκε στις οικουμενικές συνόδους την καταλαβαίνω, την ενσάρκωση την καταλαβαίνω, την τελική κρίση την καταλαβαίνω, την δικαιοσύνη την καταλαβαίνω, τις υπόλοιπες δογματικές τοποθετήσεις των οικουμενικών, την ανάσταση του σώματος του Κυρίου, τη μη μετενσάρκωση των ψυχών, το βάπτισμα, την εξομολόγηση, την μετάληψη, τα καταλαβαίνω. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το ΤΙ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ότι πρέπει να καταλάβω και να τηρήσω ώστε να έχω ορθή πίστη και να μπορώ μετά από αυτό να αγαπήσω κι εγώ ο κακόμοιρος.
αφου λοιπον εχεις Ορθη Πιστη, τοτε ξεκινα και καλιεργησε την εμφυτη αγαπη που εχεις μεσα σου.
οταν την καλιεργησεις, και αφου ταυτοχρονως εχεις οντος Ορθη πιστη, τοτε θα καρπωθει απο το Πνευμα το Αγιο και θα γινει η ουμανιστικη αγαπη που εχεις - εχουμε, Αγιοπνευματικη.
αυτη η διαδικασια ειναι πολυ δυσκολη, αλλα μονοδρομος.
Βοηθήστε λίγο βρε παιδιά. Μια λίστα ζητάω ο πτωχός να μετρήσω κι εγώ αν έχω ορθή πίστη ή όχι γιατί είναι προφανές ότι αυτά όλα που προανέφερα δεν αρκούν. Αν όχι μια λίστα, μια βιβλιογραφία πέραν όσων ανέφερα που να έχει δογματίσει η Ορθόδοξη Εκκλησία ότι αποτελεί δογματική προυπόθεση πέραν της Αγίας Γραφής και των Οικουμενικών συνόδων.
προφανως και δεν αρκουν.
διοτι αυτα που προανεφερες ειναι ενα ελαχιστο εμπρος στην Δογματικη της Εκκλησιας.

σε τι πραγμα ομως δεν αρκουν?
δεν αρκουν για την θεωση?

η θεωση ειναι ο σκοπος του καθε ανθρωπου επι της γης.
για να γνωρισει καποιος την θεωση, υπαρχουν 2 προυποθεσεις.
αψεγαδιαστη πιστη και αψεγαδιαστος βιος.
ο αψεγαδιαστος βιος ειναι αποτελεσμα της αψεγαδιαστης πιστεως.
τι εννοουμε ομως λεγοντας αψεγαδιαστη πιστη?
μηπως καποιος θα πρεπει να γνωριζει ολοκληρη την δογματικη της Εκκλησιας ωστε να πουμε οτι εχει αψεγαδιαστη πιστη?
προφανως και οχι.
αλλα?
ενας ανθρωπος λογιζεται οτι εχει αψεγαδιαστη πιστη, απο την στιγμη που δεν εχει αιρετικη πιστη.
ειναι αδυνατον για μερικους ανθρωπους (στην πραγματικοτητα ελαχιστοι την εχουν) να εχουν πληρη γνωση της Δογματικης της Εκκλησιας.
αρκει μονο να μην εχουν αιρετικες θεσεις και αποψεις.
απο την στιγμη που καποιος εχει μια αιρετικη θεση, η Εκκλησια δεν τον λογιζει αμεσως αιρετικο.
τον λογιζει ως αιρετικο απο την στιγμη που του εξηγει ποιο ειναι το σωστο και εκεινος επιμενει στην θεση του.
τοτε για την Εκκλησια λογιζεται ως αιρετικος.
πριν ομως ενημερωθει για την αιρεση του αυτη, λογιζεται ως πλανεμενος.
και πλανεμενοι λιγο πολυ ημαστε ολοι μας.
ουδης απλανης η μη μονον ο Θεος.
ετσι λοιπον, λεγοντας Ορθη πιστη, εννοουμε να μην εχει καποιος αιρετικη θεση και αποψη.
οταν καποιος πραγματευεται ενα ζητημα και λεει "ετσι ειναι" και ειναι λαθος, τοτε λογιζεται ως πλανεμενος.
απο την στιγμη που θα του υποδειχθει το σωστο και αυτος εμεινει στην πλανη του (οπως γινεται με ολους τους αιρετικους πλην ελαχιστων - ελαχιστων εξαιρεσεων), λογιζεται ως αιρετικος.
εαν καποιος ομως δεν λαβει θεση και πει "δεν γνωριζω" για το συγκεκριμενο θεμα, τοτε δεν υπαρχει προβλημα κανενα. σωστο ειναι να ενημερωθει για την θεση της Εκκλησιας εαν αυτο ειναι δυνατον.
αυτος ομως που θα πει οτι "ειναι ετσι" ενω η θεση της Εκκλησιας μεσα απο την παραδοση, ειναι διαφορετικη και αυτος παρολο που ενημερωνεται για αυτο επιμενει στην θεση του, τοτε ειναι αιρετικος.
ακομη και καποιος που γνωριζει μονο τα βασικα της Πιστεως, δηλαδη το περιεχομενο του "Πιστευω" και πολυ λιγα ακομη πραγματα, λογιζεται οτι εχει Ορθη Δογματικη Πιστη απο την στιγμη που δεν λαμβανει θεση σε πραγματα που δεν γνωριζει, και οπου φυσικα κανει απολυτη υπακοη στην θεση της Ορθοδοξου Εκκλησιας.
ετσι λοιπον, καποιος μπορει να θεωθει εαν εχει την βασικη γνωση της Ορθοδοξου πιστεως, και αψεγαδιαστο βιο.
εαν εχει αιρετικη θεση, η βιο που δεν ειναι κατα το θελημα του Θεου κατα παντας (το κατα δυναμιν), ειναι αδυνατον να γνωρισει την θεωση.

αυτα...
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά θέματα”