Ο Δάντης όμως επηρέασε τους καθολικούς οι οποίοι λένε το ίδιο ότι είναι 9 οι ουρανοί. Όμως ο Άγιος δε μπορεί να λέει τέτοια , δεν νομίζω ότι ήταν καθολικός.
Ή οι καθολικοί επηρέασαν τον Δάντη με το καθαρτηριο πυρ ή επηρεάστηκε απο κάπου αλλού.
Βέβαια το θεμα με τις 9 σφαίρες του παραδείσου το πήρε απο τον Πτολεμαίο και το αστρονομικό του σύστημα
αμα συγκρίνεις τα επίπεδα του Πτολεμαίου με τις ονομασίες των σφαιρών του Δάντη ειναι ακριβώς οι ίδιες.
Βέβαια ο άγιος δεν αναφέρεται σε τροχιές πλανητών,οπότε δεν νομίζω να έχουν καποια σχέση αυτά μεταξύ τους.
Αυτό λοιπόν από που προκύπτει ;
Οι άγγελοι δημιουργήθηκαν πριν από τον υλικό κόσμο, αφού στο βιβλίο της Π.Δ. «Ιώβ» παρουσιάζεται ο Θεός να μιλά και να ομολογεί, ότι μόλις δημιούργησε τα άστρα, όλοι οι άγγελοι τον ύμνησαν με δοξολογίες.
ἡ κυρίως ὑπό Γρηγορίου τοῦ Ναζιανζηνοῦ καί Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ διατυπωθεῖσα ἐκδοχή, καθ' ἥν τά λογικά ταῦτα ὄντα εἶναι ἀρχαιότερα τοῦ ὑλικοῦ κόσμου. Ὁ τρόπος, καθ' ὅν ἦλθον εἰς ὕπαρξιν, εἶναι ἐντελῶς ἄδηλος, κατ' ἀντίθεσιν πρός τήν ποίησιν τοῦ ὑλικοῦ κόσμου καί τοῦ ἀνθρώπου, περί ἧς γίνεται λόγος ἐν ἀρχῇ τῆς Γραφῆς.
παρομοιως ο Μ. Βασίλειος αναφέρει ότι πριν τη δημιουργία του υλικού κόσμου υπήρχε υπέρχρονη και πρεσβύτερη κατάσταση, που είναι ο κόσμος των αγγέλων.
Ο τρόπος με τον οποίο δημιουργήθηκαν από το Θεό δεν μας είναι γνωστός. Ωστόσο μπορούμε να λάβουμε μία εικόνα γι΄ αυτόν μέσα από την διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, ο οποίος λέγει ότι οι αγγελικές δυνάμεις δημιουργήθηκαν μόλις ο Θεός συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας τους. Δηλ., η απόφαση του Θεού να δημιουργήσει τον αγγελικό κόσμο σήμανε ταυτόχρονα και τη δημιουργία του.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός θεωρεί μαζί με τον Άγιο Γρηγόριο το Θεολόγο ότι οι
άγγελοι δημιουργήθηκαν από το Θεό «προ πάσης κτίσεως». Διότι ως λέγει έπρεπε πρώτα να
γίνει η κτίση των αγγέλων, που έχουν νοερά (πνευματική) φύση, και μετά να δημιουργηθεί η
αισθητή κτίση, και τότε από τις δύο αυτές να δημιουργηθεί ο άνθρωπος από το Θεό, που είναι ο
Δημιουργός3 όλων. Την Δημιουργία των αγγέλων πριν τον υλικό κόσμο διδάσκει και ο Μέγας
Βασίλειος4. Και θεωρεί την τότε κατάσταση «υπέρχρονο, αιωνία, αΐδιο», δηλ. χωρίς αισθητό
χρόνο. Επίσης χαρακτηρίζει «φως νοητόν» τους αγγέλλους, αλλά και τον διάκοσμο μέσα στον
οποίο ζουν, ο οποίος και αυτός είναι, για τους (παραμένοντες) αγαθούς ασωμάτους, φωτεινός.
Για να δημιουργηθούν οι αγγελικές τάξεις έπρεπε πρώτα να δημιουργηθεί ο ατελεύτητος
επτασήμαντος (ή επταδικός) χρόνος, οι αιώνες κατά τον άγιο Ανδρέα τον δια Χριστόν Σαλό
Περισσότερα διάβασε εδω
http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... f=78&t=793
Πως δεν έχει σημασία , αφού το χρησιμοποιεί ο Άγιος για να μας πει ότι είναι εννιά. Δηλαδή αν πω εγώ σε ένα παιδάκι ότι οι ουρανοί είναι εννιά και με ρωτήσει γιατί είναι εννιά τι θα του πω ;
Την αλήθεια,οτι δεν ξέρεις!
Εκτός αν βρεις κάτι περισσότερο απο κάποιο άγιο που να έχει αναφερθεί.
Τωρα γιατι υπάρχουν 9 ή 7 ή 3,θα υπάρχει κάποιος λόγος που ούτε εγω ,ούτε εσυ το ξέρουμε και ίσως ελαχιστότατοι να το ξέρουν,γιατί τους το έχει φανερώσει ο Θεός.
Προς Κορινθίους Β' 12.4
ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ῥήματα ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι.