Re: Τα εννέα επίπεδα του Παραδείσου και της Κόλασης
Δημοσιεύτηκε: 13 Νοέμ 2013, 21:39
Τι είναι πάλι η αρπάγη ;
Ενάντια στην Νέα Τάξη Πραγμάτων.
https://filoumenos.com/forum/
LAPTONAS έγραψε:Τι είναι πάλι η αρπάγη ;
Τότε να κάνω μια ερώτηση,ο Απ.Παύλος που αρπάχτηκε εως τρίτου ουρανού,μήπως ήταν άγγελος και σε ποιο τάγμα άνηκε;Νομίζω όμως ότι οδηγούμε να πιστεύω πως κάθε ουρανός αντιστοιχεί σε ένα αγγελικό τάγμα
Αρα ναι μεν τα ταγματα ειναι εννέα,αλλα οι τάξεις τρεις.Ο Διονύσιος ταξινομεί τους ουράνιους Νόες σε τρεις τριάδες και σε κάθε τριάδα υπάρχουν τρεις τάξεις Νόων (αγγέλων) των οποίων τα ονόματα έχουν σχέση με τις Θείες ιδιότητες.
Ο Διονύσιος περιγράφει αναλυτικά την Ουράνια Ιεραρχία. Η πρώτη τάξη σχηματίζεται από τα Σεραφίμ, τα Χερουβίμ και τους Θρόνους. Όλοι αυτοί στέκουν πολύ κοντά στο θρόνο του Θεού όπως τους είδαν ο Ησαΐας και ο Ιεζεκιήλ. Τα «Σεραφίμ» ονομάζονται και «θερμαστές και θρόνοι και έκχυση σοφίας· ονόματα που αποκαλύπτουν τις θεοειδείς ιδιότητές τους». Η θερμή έκχυση της αγάπης τους κατακαίει ό,τι τυχόν βρεθεί ανάμεσα στον άνθρωπο και το Θεό, και ενισχύει τον άνθρωπο να φτάσει στα ύψη της προσωπικής του τελειότητας. Η ονομασία των «Χερουβίμ» φανερώνει την ικανότητα να γνωρίζουν και να βλέπουν το Θεό, να δέχονται από Εκείνον το φως και τη σοφία και να παρέχουν αυτά τα δώρα άφθονα σε όσους είναι έτοιμοι να τα δεχτούν. Τέλος το όνομα των υψηλών «Θρόνων» διδάσκει ότι είναι τελείως ξένα προς κάθε γήινο και χαμηλό και τείνουν πάντα προς τα υπερκόσμια, πάνω από κάθε κατώτερο.
Η δεύτερη τάξη είναι οι Κυριότητες, οι Δυνάμεις και οι Εξουσίες. Η ονομασία «Κυριότητες» δηλώνει μια κατάσταση αδούλωτη και ελεύθερη από κάθε «πεζή χαμέρπεια» και δεν έχει καμιά σχέση με τυραννία και δουλοπρέπεια. Είναι ανένδοτη σε κάθε άρνηση και επιθυμεί την πραγματική κυριότητα και κυριαρχία. Είναι πάντα στραμμένη ολοκληρωτικά όχι σε ό,τι μάταιο που φαίνεται κυρίαρχο, αλλά προς τον πραγματικά κυρίαρχο, το Θεό. Το όνομα «Δυνάμεις» δηλώνει μια ακλόνητη και αρρενωπή ανδρεία σε όλες τις θεοειδείς ενέργειες αυτής της τάξης. Δεν πέφτει ποτέ σε αδράνεια και ανεβαίνει διαρκώς προς τη θεομίμηση. Τέλος το όνομα «Εξουσίες» δηλώνει την κοινή θέση αυτής της τάξης με τις θείες Κυριότητες και Δυνάμεις. Έχει, η τάξη αυτή, μια αρμονική και ασύγχυτη υποδοχή των θείων δώρων και ανυψώνει προς το αγαθό τους κατωτέρους της.
Ας δούμε και την τρίτη τάξη της Ουράνιας Ιεραρχίας που την απαρτίζουν οι αγγελικές ιεραρχίες: οι Αρχές, οι Αρχάγγελοι και οι Άγγελοι. «Αρχές» σημαίνει τη θεϊκή αρχή, την ηγεμονικότητα μαζί με την ιερή, ταιριαστή στις αρχικές δυνάμεις, τάξη. Το όνομα των αγίων «Αρχαγγέλων» δηλώνει ότι η τάξη τους είναι ομοταγής με τις ουράνιες Αρχές και μετέχει εξ ίσου και στην τάξη των Αγγέλων. Μέσω των Αρχών στρέφονται οι Αρχάγγελοι προς την υπερούσια Αρχή, το Θεό και μέσω των Αγγέλων φανερώνουν σε μας τη θεία βούληση. Αυτοί – στην Αποκάλυψη του Ιωάννου – φέρνουν τη θεϊκή Σφραγίδα που σφραγίζει την ψυχή με τον ζώντα Λόγο του Θεού. Οι «Άγγελοι» συμπληρώνουν και ολοκληρώνουν όλες τις τάξεις των Ουρανίων Νόων.
Ο Απ.Παύλος αρπάχτηκε dominique ή φυγαδεύτηκε μέσα σε ένα καλάθι; Γιατί εμένα μου φαίνεται πως εξιστορεί για έναν τρίτο άνθρωπο που γνωρίζει, ο οποίος αρπάχτηκε, αλλά δεν γνωρίζει αν αρπάχτηκε με το σώμα ή με την ψυχή του εκείνος. Ο ίδιος δεν αρπάχτηκε εκτός αν μου διαφεύγει κάτι οπότε με συγχωρείς.dominique έγραψε: Τότε να κάνω μια ερώτηση,ο Απ.Παύλος που αρπάχτηκε εως τρίτου ουρανού,μήπως ήταν άγγελος και σε ποιο τάγμα άνηκε;
Έτσι φαίνεται.dominique έγραψε: Και άλλη μια,οι άγγελοι δεν διαχωρίζονται σε τάγματα,ανάλογα με το έργο που επιτελούν;
Τρεις Τάξεις, από τρία τάγματα, συνολικά εννέα τάγματα.dominique έγραψε: Ο Διονύσιος ταξινομεί τους ουράνιους Νόες σε τρεις τριάδες και σε κάθε τριάδα υπάρχουν τρεις τάξεις Νόων (αγγέλων) των οποίων τα ονόματα έχουν σχέση με τις Θείες ιδιότητες.
Ωραία, αυτά, είδες λοιπόν τι ενδιαφέρον υπάρχει.dominique έγραψε:Ο Διονύσιος περιγράφει αναλυτικά την Ουράνια Ιεραρχία. Η πρώτη τάξη σχηματίζεται από τα Σεραφίμ, τα Χερουβίμ και τους Θρόνους. Όλοι αυτοί στέκουν πολύ κοντά στο θρόνο του Θεού όπως τους είδαν ο Ησαΐας και ο Ιεζεκιήλ. Τα «Σεραφίμ» ονομάζονται και «θερμαστές και θρόνοι και έκχυση σοφίας· ονόματα που αποκαλύπτουν τις θεοειδείς ιδιότητές τους». Η θερμή έκχυση της αγάπης τους κατακαίει ό,τι τυχόν βρεθεί ανάμεσα στον άνθρωπο και το Θεό, και ενισχύει τον άνθρωπο να φτάσει στα ύψη της προσωπικής του τελειότητας. Η ονομασία των «Χερουβίμ» φανερώνει την ικανότητα να γνωρίζουν και να βλέπουν το Θεό, να δέχονται από Εκείνον το φως και τη σοφία και να παρέχουν αυτά τα δώρα άφθονα σε όσους είναι έτοιμοι να τα δεχτούν. Τέλος το όνομα των υψηλών «Θρόνων» διδάσκει ότι είναι τελείως ξένα προς κάθε γήινο και χαμηλό και τείνουν πάντα προς τα υπερκόσμια, πάνω από κάθε κατώτερο.
Η δεύτερη τάξη είναι οι Κυριότητες, οι Δυνάμεις και οι Εξουσίες. Η ονομασία «Κυριότητες» δηλώνει μια κατάσταση αδούλωτη και ελεύθερη από κάθε «πεζή χαμέρπεια» και δεν έχει καμιά σχέση με τυραννία και δουλοπρέπεια. Είναι ανένδοτη σε κάθε άρνηση και επιθυμεί την πραγματική κυριότητα και κυριαρχία. Είναι πάντα στραμμένη ολοκληρωτικά όχι σε ό,τι μάταιο που φαίνεται κυρίαρχο, αλλά προς τον πραγματικά κυρίαρχο, το Θεό. Το όνομα «Δυνάμεις» δηλώνει μια ακλόνητη και αρρενωπή ανδρεία σε όλες τις θεοειδείς ενέργειες αυτής της τάξης. Δεν πέφτει ποτέ σε αδράνεια και ανεβαίνει διαρκώς προς τη θεομίμηση. Τέλος το όνομα «Εξουσίες» δηλώνει την κοινή θέση αυτής της τάξης με τις θείες Κυριότητες και Δυνάμεις. Έχει, η τάξη αυτή, μια αρμονική και ασύγχυτη υποδοχή των θείων δώρων και ανυψώνει προς το αγαθό τους κατωτέρους της.
Ας δούμε και την τρίτη τάξη της Ουράνιας Ιεραρχίας που την απαρτίζουν οι αγγελικές ιεραρχίες: οι Αρχές, οι Αρχάγγελοι και οι Άγγελοι. «Αρχές» σημαίνει τη θεϊκή αρχή, την ηγεμονικότητα μαζί με την ιερή, ταιριαστή στις αρχικές δυνάμεις, τάξη. Το όνομα των αγίων «Αρχαγγέλων» δηλώνει ότι η τάξη τους είναι ομοταγής με τις ουράνιες Αρχές και μετέχει εξ ίσου και στην τάξη των Αγγέλων. Μέσω των Αρχών στρέφονται οι Αρχάγγελοι προς την υπερούσια Αρχή, το Θεό και μέσω των Αγγέλων φανερώνουν σε μας τη θεία βούληση. Αυτοί – στην Αποκάλυψη του Ιωάννου – φέρνουν τη θεϊκή Σφραγίδα που σφραγίζει την ψυχή με τον ζώντα Λόγο του Θεού. Οι «Άγγελοι» συμπληρώνουν και ολοκληρώνουν όλες τις τάξεις των Ουρανίων Νόων.
Έτσι φαίνεται. Βέβαια τώρα προκύπτει το άλλο ερώτημα, είναι αυτές οι Τάξεις μεταξύ τους ίσες ή είναι ιεραρχικά κατώτερη ή ανώτερη η μία προς την άλλη;dominique έγραψε: Αρα ναι μεν τα ταγματα ειναι εννέα,αλλα οι τάξεις τρεις.
Όπως αναφέρεις και στο κείμενο που παρέθεσες,τρεις ιεραρχίες.
Αυτά όλα όμως που μόλις είπες έχουν ειπωθεί, άρα δεν είναι άρρητα, και δε χρειάζεται να βγάλουμε δικά μας συμπεράσματα αλλά να δούμε τι έχουν γράψει οι άγιοι πατέρες. Συνεπώς πρέπει τώρα να δούμε τι ακριβώς έχει πει ο Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης που είχε και δάσκαλο το Απ.Παύλο.dominique έγραψε: Θα επιμεινω να πω,οτι υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε και δεν έχουν ειπωθεί,όσο και αν ψάξουμε,οπότε υπάρχει ο φόβος μέσω της λογικής μας ,που έχει όρια να οδηγηθούμε σε λάθος συμπεράσματα.
Αναφέρεται στον ευατό του,απλά δεν το λεει φόρα παρτίδα,λόγω ταπεινοφροσύνης.Ο Απ.Παύλος αρπάχτηκε dominique ή φυγαδεύτηκε μέσα σε ένα καλάθι; Γιατί εμένα μου φαίνεται πως εξιστορεί για έναν τρίτο άνθρωπο που γνωρίζει, ο οποίος αρπάχτηκε, αλλά δεν γνωρίζει αν αρπάχτηκε με το σώμα ή με την ψυχή του εκείνος. Ο ίδιος δεν αρπάχτηκε εκτός αν μου διαφεύγει κάτι οπότε με συγχωρείς.
Δεν το ήξερα.dominique έγραψε:Αναφέρεται στον ευατό του,απλά δεν το λεει φόρα παρτίδα,λόγω ταπεινοφροσύνης.Ο Απ.Παύλος αρπάχτηκε dominique ή φυγαδεύτηκε μέσα σε ένα καλάθι; Γιατί εμένα μου φαίνεται πως εξιστορεί για έναν τρίτο άνθρωπο που γνωρίζει, ο οποίος αρπάχτηκε, αλλά δεν γνωρίζει αν αρπάχτηκε με το σώμα ή με την ψυχή του εκείνος. Ο ίδιος δεν αρπάχτηκε εκτός αν μου διαφεύγει κάτι οπότε με συγχωρείς.