Απαντήσεις σε Ερωτήσεις Αναγνωστών
12/1/2012, Ερώτηση 1η:
Καλησπέρα σας κύριε Ρόκα. Ελπίζω να είστε καλά. Θα ήθελα να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις όσον αφορά την Ορθοδοξία, γιατί είμαι αρκετά σκεπτικιστής απέναντι στη θρησκεία.
Οι ερωτήσεις είναι αμέτρητες αλλά καταλαβαίνετε πως δεν γίνεται να σας τις πω όλες μονομιάς, οπότε θα σας αναφέρω 3 από τις σημαντικότερες.
Πώς ξέρουμε ότι 100% η Ορθοδοξία είναι η αληθινή θρησκεία και πως όσα λέγονται στα μυστήρια της Εκκλησίας είναι όλα έγκυρα; Δηλαδή, ας πούμε οι Άγιοι Πατέρες που τα όρισαν, αφού είναι άνθρωποι, δεν είναι δυνατόν στις συνόδους, πράγματα που θεώρησαν σωστά να ήτανε λάθος, ή πράγματα που απέρριψαν ως αιρετικά να είναι σωστά;; Επιπλέον, είναι παραποιημένα τα μυστήρια της Εκκλησίας και η Αγία Γραφή (Καινή ή Παλαιά Διαθήκη);;;
Τι αποδείξεις υπάρχουν ότι δεν είναι παραποιημένα και πώς είμαστε σίγουροι ότι τα έγραψαν οι Απόστολοι;; Και τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν μπορούνε άτομα από άλλες θρησκείες ή και άθεοι ακόμα, να φτάσουνε στη θέωση. Δηλαδή, με λίγα λόγια, η συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας είναι ο μόνος τρόπος;; Γιατί έχουμε δει φωτισμένους ανθρώπους και σε άλλες θρησκείες, όπως και θαύματα;; Αφού όλοι αυτοί δεν ήτανε ορθόδοξοι και κάποιοι μπορεί να μην ήτανε καν θεϊστές.
Αυτά. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
15/2/2012, Απάντηση 1η:
Χαίρετε αγαπητέ,
Εύχομαι να είστε πάντα καλά.
Ελπίζω να με συγχωρήσετε που καθυστέρησα τόσο να σας απαντήσω, αλλά έχω τρομερή έλλειψη χρόνου αυτόν τον καιρό.
Έρχομαι τώρα να απαντήσω στις ερωτήσεις σας. Καταρχήν, για να απαντήσω στις ερωτήσεις σας "πώς ξέρουμε ότι 100% η Ορθοδοξία είναι η αληθινή θρησκεία και πως όσα λέγονται στα μυστήρια της Εκκλησίας είναι όλα έγκυρα; Δηλαδή, ας πούμε οι Άγιοι Πατέρες που τα όρισαν, αφού είναι άνθρωποι, δεν είναι δυνατόν στις συνόδους, πράγματα που θεώρησαν σωστά να ήτανε λάθος, ή πράγματα που απέρριψαν ως αιρετικά να είναι σωστά;;" , θα πρέπει πρώτα να σας απαντήσω στις αμέσως επόμενες ερωτήσεις σας, που είναι: "Επιπλέον, είναι παραποιημένα τα μυστήρια της Εκκλησίας και η Αγία Γραφή (Καινή ή Παλαιά Διαθήκη);;;Τι αποδείξεις υπάρχουν ότι δεν είναι παραποιημένα και πώς είμαστε σίγουροι ότι τα έγραψαν οι Απόστολοι;;".
Ξεκινάω λοιπόν πρώτα από αυτές, διότι υπάρχει σοβαρός λόγος, τον οποίο θα αντιληφθείτε στη συνέχεια.
Ας δούμε τι συμβαίνει με τα άλλα αρχαία βιβλία.
Για τα τόσο μεγάλης σημασίας έργα του Ομήρου, δεν έχουμε κείμενο γραμμένο πριν από τον 13ο αιώνα μ.Χ.!
Για τα έργα του Πλάτωνα, τα αρχαιότερα χειρόγραφα που έχουμε προέρχονται από τον 9ο αιώνα μ.Χ.
Για την ιστορία του Θουκυδίδη, που γράφτηκε τον 5ο π.Χ. αιώνα, τα αρχαιότερα χειρόγραφα προέρχονται από τον 10ο μ.Χ. αιώνα.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την Ιστορία του Ηροδότου, ενώ παρόμοια ισχύουν και για τα έργα των Ρωμαίων.
Όμως αν εξαιρέσουμε τον Όμηρο, για τον οποίο δημιουργήθηκαν στο παρελθόν πολλά ζητήματα γύρω απ’αυτόν και τα έργα του, για όλους τους άλλους συγγραφείς, δεν αμφισβητήθηκε ποτέ η πατρότητα και η αυθεντικότητα των κειμένων τους.
Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει με την Καινή Διαθήκη.
Τα περισσότερα από τα βιβλία της Καινής Διαθήκης, γράφτηκαν σε διάστημα περίπου 20 ετών (μεταξύ 50 και 70 μ.Χ.), απέχουν δε, περίπου, μόνο 30-40 έτη από την εποχή της επίγειας ζωής του Χριστού.
Τα κείμενα αυτά γράφτηκαν τόσο κοντά στα ιστορούμενα γεγονότα, ώστε είναι φύσει αδύνατον να γίνονταν αυτά αποδεκτά, εάν περιείχαν ψέματα.
Και τούτο, διότι ζούσαν πολλοί άνθρωποι που ήταν σύγχρονοι των γεγονότων, οι οποίοι θα μπορούσαν με κάθε ευκολία να τα διαψεύσουν.
Μέχρι το 95 μ.Χ., γράφτηκε και το τελευταίο βιβλίο της Καινής Διαθήκης, που είναι η Αποκάλυψη του Ιωάννη. Αυτό αποδεικνύεται σαφέστατα κι από τα έργα χριστιανών συγγραφέων, του τέλους του α΄ και των αρχών του β΄ μ.Χ. αιώνα, οι οποίοι αναφέρουν ολόκληρα χωρία της Καινής Διαθήκης ή παραπέμπουν σ’αυτά.
Τα ίδια τα γραπτά των συγγραφέων της Καινής Διαθήκης, δεν έχουν βέβαια διασωθεί. Έχουν όμως διασωθεί μέχρι σήμερα 4.000 ελληνικά χειρόγραφα, που περιέχουν ολόκληρη ή μέρη της Καινής Διαθήκης. Από τα χειρόγραφα αυτά, περισσότερα από 40 έχουν ηλικία πάνω από χίλια χρόνια.
Ακόμη, σώζονται τρεις μεγάλοι κώδικες (δηλαδή, βιβλία από πάπυρο ή περγαμηνή) του κειμένου της Καινής Διαθήκης (Βατικανός, Σιναϊτικός, Αλεξανδρινός), που ανάγονται στον 4ο αιώνα μ.Χ.
Επίσης, υπάρχουν 15 μεταφράσεις της Καινής Διαθήκης σε αρχαίες γλώσσες. Από τη θηβαϊκή μετάφραση, σώζεται τμήμα πάνω σε πάπυρο που γράφτηκε περί το 300 μ.Χ.
Υπάρχουν και άλλοι πάπυροι που περιέχουν αποσπάσματα της Καινής Διαθήκης, που χρονολογούνται γύρω στο 200 μ.Χ. Ο παλαιότερος απ’αυτούς, βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Μάντσεστερ και χρονολογείται από τους ειδικούς γύρω στο 130 μ.Χ.
Και το σημαντικότερο είναι, πως όλα ανεξαιρέτως τα σωζόμενα κείμενα, που αποτελούν, όπως είναι φυσικό, προϊόντα διαφορετικών συγγραφέων, γράφουν εξακριβωμένα ακριβώς τα ίδια πράγματα.
Το συμπέρασμα λοιπόν, έπειτα από όλα τα παραπάνω, και φυσικά από το πλήθος των χειρογράφων και τις χρονολογίες που γράφτηκαν, είναι ότι η Καινή Διαθήκη αποτελεί το περισσότερο ιστορικά και επιστημονικά κατοχυρωμένο βιβλίο, σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο αρχαίο.
Όσον αφορά τώρα τη χρονολόγηση των κειμένων της Παλαιάς Διαθήκης, σας αναφέρω την εξής σημαντική διαπίστωση: Ως το 1947, τα παλαιότερα χειρόγραφα (κώδικες) τα οποία διασώζονταν σε διάφορα μουσεία, ανάγονταν στον 9ο μ.Χ. αιώνα.
Όμως τη χρονιά εκείνη, ανακαλύφθηκαν σε σπήλαια της ερήμου της Ιουδαίας, χιλιάδες αποσπάσματα Βιβλικών κειμένων, τα περισσότερα από τα οποία χρονολογήθηκαν ότι ανήκουν στον 2ο και 1ο π.Χ. αιώνα.
Τα ευρήματα αυτά είναι σήμερα γνωστά ως χειρόγραφα του Κουμράν, ή χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας. Η συγκριτική μελέτη, ανάμεσα στα κείμενα αυτά, και σ’αυτά που διαβάζουμε σήμερα, παρά την τεράστια χρονική απόσταση που τα χωρίζει, απέδειξε ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές.
Συνεπώς, όπως εύκολα αποδεικνύεται από όλα τα προαναφερόμενα, και τα κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης είναι αυθεντικά και αξιόπιστα, όπως ακριβώς και τα κείμενα της Καινής Διαθήκης.
Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Ίδιος ο Κύριος, που ό,τι και αν Προφήτεψε έγινε, Προφήτεψε πως "ο ουρανός και η γη θα παρέλθουν, αλλά τα λόγια μου δεν πρόκειται να παρέλθουν" (Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, Κεφάλαιο 24, Εδάφιο 35).
Προχωρώ παρακάτω, για να απαντήσω στις ερωτήσεις σας "πώς ξέρουμε ότι 100% η Ορθοδοξία είναι η αληθινή θρησκεία και πως όσα λέγονται στα μυστήρια της Εκκλησίας είναι όλα έγκυρα; Δηλαδή, ας πούμε οι Άγιοι Πατέρες που τα όρισαν, αφού είναι άνθρωποι, δεν είναι δυνατόν στις συνόδους, πράγματα που θεώρησαν σωστά να ήτανε λάθος, ή πράγματα που απέρριψαν ως αιρετικά να είναι σωστά;;".
Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το Γεγονός, πως η Ορθοδοξία είναι η Μοναδική Αληθινή Πίστη που υπάρχει, θα πρέπει να στηριχθούμε και σε ανθρώπινες, αλλά και σε Θείες Αποδείξεις, έτσι ώστε να διατυπώσουμε μία πλήρως τεκμηριωμένη άποψη περί της Καθολικότητας της Αληθείας, που η Αγία μας Ορθοδοξία Διατηρεί και Πρεσβεύει ανά τους αιώνες.
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο μεγαλύτερος Προφήτης της μετά Χριστόν εποχής (γεγονός το οποίο παραδέχονται και πολλοί άνθρωποι παγκοσμίως, οι οποίοι δεν ανήκουν στην Ορθοδοξία), και ένας από τους μεγαλύτερους Αγίους όλων των εποχών παγκοσμίως, σε προσφορά, είπε: «Τα βάθη της σοφίας ηρεύνησα. Όλες οι πίστεις είναι ψεύτικες. Τούτο εκατάλαβα αληθινά. Μόνον η πίστις των Ορθοδόξων είναι καλή και Αγία. Τούτο σας λέγω εις το τέλος, να ευφραίνεσθε όπου είσθε Ορθόδοξοι Χριστιανοί και να κλαίτε δια τους ασεβείς και τους αιρετικούς, που περιπατούν εις το σκότος».
Και πραγματικά, εάν μπείτε στον κόπο κάποια στιγμή να εξερευνήσετε τις πιο αξιόλογες θρησκείες, που υπάρχουν σήμερα σε ολόκληρο τον πλανήτη, θα διαπιστώσετε και εσείς (όπως και εγώ, που το έχω πράξει ήδη), πως εκτός από τον Ιουδαϊσμό και τον Μωαμεθανισμό, πρόκειται για μία σειρά από φιλοσοφικά συστήματα, τα οποία πρεσβεύουν διάφορες θεωρίες, άλλοτε καλές, άλλοτε κακές, και άλλοτε αποκρουστικές για τον άνθρωπο.
Ο Μωαμεθανισμός, δικαίως θεωρείται από πολλούς ιστορικούς ανά τον κόσμο, ως "αίρεση του Χριστιανισμού". Διότι ο Μωάμεθ, έχει στηριχθεί, αντιγράψει και διαστρεβλώσει, ένα πολύ μεγάλο μέρος της Χριστιανικής Διδασκαλίας, της οποίας τους πιστούς (όπως και όλους τους μη μωαμεθανούς της γης), φρόντισε ταυτόχρονα να εμφανίσει στο κοράνι ως "ευάρεστη θυσία προς τον Θεό" (στο κοράνι αναφέρει χαρακτηριστικά, πως "όποιος βάψει τα χέρια του με αίμα απίστων, μη μωαμεθανών δηλαδή, έχει την ευλογία του Θεού")!!!
Έρχομαι τώρα στον Ιουδαϊσμό, με τον οποίο έχουμε κοινή την Παλαιά Διαθήκη, αφού στη συνέχεια οι Εβραίοι δεν αποδέχθηκαν τον Ιησού Χριστό ως Υιό του Θεού και Σωτήρα του κόσμου, παρόλο που στις Προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης, το Πρόσωπο του Χριστού μας είναι Εκείνο που περιγράφεται από τους Προφήτες τους, ως Υιός του Θεού και Σωτήρας, με πάσα λεπτομέρεια (ο Προφήτης Ησαΐας, που τον θεωρούν ως τον σπουδαιότερο Προφήτη τους, ενώ από εμάς χαρακτηρίζεται και ως ο "πέμπτος Ευαγγελιστής" και ως ο "Ευαγγελιστής της Παλαιάς Διαθήκης", περιγράφει με λεπτομέρειες τη Ζωή και το Έργο του Ιησού, ιδιαίτερα δε τη Γέννησή Του και τα Πάθη Του. Αναφέρει μεταξύ άλλων, πως θα Γεννηθεί από Παρθένο Μητέρα, θα Βασανιστεί, θα Σταυρωθεί, και έπειτα θα Αναστηθεί).
Είναι όμως προφητευμένο από τον Απόστολο Παύλο, και αναγράφεται στην Καινή Διαθήκη, πως "λίγο πριν από την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού μας, οι Εβραίοι θα ασπαστούν τον Χριστιανισμό".
Μετά από όλα τα παραπάνω, πιστεύω πως εύκολα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, το οποίο διατρανώνει πως "ο Χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, αλλά η Αποκάλυψη του Θεού στον κόσμο", αφού για κανέναν από τους ιδρυτές όλων των θρησκειών, δεν προφητεύτηκε ποτέ ο ερχομός του στον κόσμο, η ζωή του, το έργο του, ο θάνατός του, η ανάστασή του, κανείς δεν ανέστησε νεκρούς και δεν θαυματούργησε με Σημεία και Τέρατα (όπως ο Κύριός μας και οι Άγιοί Του μέχρι σήμερα), και φυσικά, κανείς μα κανείς, δεν Αυτοαναστήθηκε ποτέ (ακλόνητες αποδείξεις για την Ανάσταση του Χριστού μας, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μου, στη διεύθυνση http://sites.google.com/site/orthodoxy1 ... on-ebraion ).
Αφού λοιπόν καταλήξαμε στον Χριστιανισμό, τώρα θα έρθουμε στο γιατί η Ορθοδοξία είναι 100% η Μοναδική Αληθινή Πίστη.
Ξεκινώ με τις ανθρώπινες αποδείξεις. Αν μελετήσετε προσεκτικά την Καινή Διαθήκη (κάτι το οποίο έχω πράξει περισσότερες από μία φορές), και στη συνέχεια εξερευνήσετε τις διδασκαλίες των σημαντικότερων Αιρέσεων του Χριστιανισμού (κάτι το οποίο έχω επίσης πράξει αρκετές φορές μέχρι τώρα), θα διαπιστώσετε με ευκολία πως όλα όσα Δίδαξαν ο Χριστός και οι Άγιοι Απόστολοι, βρίσκονται αρκετά έως πολύ μακρυά από τις θεωρίες, που έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς σε όλες τις Αιρέσεις.
Αυτό, είναι κάτι που γίνεται πολύ εύκολα αντιληπτό από όλους τους αντικειμενικούς παρατηρητές, εκτός μόνο από τα στελέχη των διαφόρων Αιρέσεων, αφού κάτι τέτοιο θα σήμαινε και την κατάρρευση της εκάστοτε Αίρεσης, γεγονός που σε καμία περίπτωση δεν συμφέρει τα κακοπροαίρετα αφεντικά των, διότι για κάθε στέλεχος μίας Αίρεσης "είναι πολλά τα λεφτά και τα προνόμια"!
Από την άλλη μεριά, όσοι αιρετικοί ομολόγησαν (ή άφησαν υπόνοιες) κατά καιρούς για την Θεία Αυθεντικότητα της Ορθοδοξίας, είτε Την ασπάστηκαν ως Μοναδική Αληθινή Πίστη του Χριστού (και έχουμε αμέτρητα τέτοια περιστατικά), είτε εκδιώχθησαν "εν μία νυκτί" από την εκάστοτε Αίρεση.
Η μοναδική Αίρεση που είναι περισσότερο κοντά, σε όσα Δίδαξαν ο Χριστός και οι Άγιοι Απόστολοι, είναι η Ρωμαιοκαθολική. Εάν όμως, σας παραθέσω μόνο μερικές από τις κυριότερες διαφορές των Ορθοδόξων, με τους καθολικούς (κάτι που θα πράξω παρακάτω), είμαι σίγουρος πως θα κατανοήσετε το πόσο μεγάλη είναι η Απόσταση, που χωρίζει την Αληθινή Πίστη του Χριστού, από τις Αιρέσεις του Χριστιανισμού.
1) Οι καθολικοί υποστηρίζουν πως ο Πάπας έχει το αλάθητο! Η Αίρεση των καθολικών, το 1870, κατά την πρώτη Βατικάνιο Σύνοδο, ανεγνώρισε το αλάθητο. Δηλαδή, πως όταν μιλάει ο εκάστοτε Πάπας περί πίστεως από καθέδρας, είναι αλάνθαστος!
Αυτή όμως η ιδέα, ότι ο εκάστοτε Πάπας δεν κάνει λάθη, είναι αντίθετη προς την Αγία Γραφή και την Αποστολική Παράδοση, διότι σημαίνει Απόλυτη Θεοπνευστία!
Εμείς γνωρίζουμε, ότι Απόλυτα Θεόπνευστοι και συνεπώς αλάθητοι, ήσαν μόνο οι Άγιοι Απόστολοι, οι οποίοι Φωτίστηκαν ιδιαιτέρως από το Άγιο Πνεύμα, και είπαν και έγραψαν αυτά που είδαν και άκουσαν (Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον, Κεφάλαιο 6, Εδάφιο 10, και, Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον, Κεφάλαιο 14, Εδάφιο 26, και, Κεφάλαιο 16, Εδάφιο 13).
Εξ άλλου, οι Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος, ουδέποτε ζήτησαν να γίνει το δικό τους θέλημα, αλλά συζητούσαν αρκετά, όλοι μαζί οι Φωτισμένοι Άγιοι Απόστολοι, και κατόπιν, κατέληγαν με αυτόν τον τρόπο, στα Θεόπνευστα Συμπεράσματά τους, και ουδέποτε με τον δικτατορικό τρόπο που ενεργεί ο Πάπας, ο οποίος έφθασε στο σημείο να ανακηρύξει τον εαυτό του, διάδοχο του Αποστόλου Πέτρου και αντιπρόσωπο του Χριστού, ορατή κεφαλή της Εκκλησίας και αλάνθαστο διδάσκαλο της Χριστιανικής Πίστεως!!! Κι αυτό συμβαίνει, ενώ η Καινή Διαθήκη Αναφέρει σαφέστατα, πως μόνο ο Χριστός είναι η Κεφαλή και ο Αρχηγός της Εκκλησίας, τόσο της Στρατευομένης εδώ στη Γη, όσο και της Θριαμβευούσης Εκκλησίας στον Ουρανό (Προς Εφεσίους Επιστολή, Κεφάλαιο 1, Εδάφια 22-23).
2) Οι καθολικοί επέβαλαν στους κληρικούς τους την υποχρεωτική αγαμία!!! Ενώ, σύμφωνα με την Καινή Διαθήκη και ολόκληρη την Ιερά Εκκλησιαστική Παράδοση, ο Κληρικός είναι ελεύθερος να διαλέξει μεταξύ Γάμου και αγαμίας.
3) Διδάσκουν ότι υπάρχει το καθαρτήριο πυρ, γεγονός που δεν αναφέρεται πουθενά, ούτε στην Αγία Γραφή, ούτε και στην Ιερά Εκκλησιαστική Παράδοση!!! Δηλαδή, ότι οι ψυχές μετά τον θάνατο, καθαρίζονται από κηλίδες αμαρτιών, που δεν είχαν καθαριστεί όταν ζούσαν με το σώμα στη Γη!
Από την άλλη, η Καινή Διαθήκη μας Διδάσκει με σαφήνεια, πως ο Κύριος Ιησούς Χριστός, με την Σταυρική Του Θυσία, Αναδείχθηκε "Ιλασμός περί των αμαρτιών μας", δηλαδή, η Χάρη του Χριστού που Προήλθε από την Σταυρική Του Θυσία, Δίνει την άφεση των αμαρτιών, μόνο για όσο είμαστε στη Γη και Εξομολογούμαστε (Α' Καθολική Επιστολή Ιωάννου, Κεφάλαιο 2, Εδάφιο 2).
Και ακόμα, πως όταν φύγουμε από την ζωή αυτή, δεν θα υπάρξει καμία κάθαρση των ψυχών μας, παρά μονάχα η Κρίση τους από τον Κύριο.
4) Διδάσκουν τα περί αξιομισθίας των Αγίων, μία ακόμα αυθαίρετη διδασκαλία, η οποία και αυτή δεν αναφέρεται πουθενά, ούτε στην Αγία Γραφή, ούτε και στην Ιερά Εκκλησιαστική Παράδοση!!!
Αξιομισθία των Αγίων σημαίνει, πως τα καλά έργα της Θεοτόκου και των Αγίων, είναι περισσότερα από όσα χρειάζονται για να σωθούν αυτοί, και επομένως περισσεύουν και για τους άλλους ανθρώπους, που δεν έχουν τέτοια έργα. Τα καλά λοιπόν έργα που περισσεύουν από τους Αγίους, νομίζει ο Πάπας πως μπορεί να τα διαθέτει (!) για την συγχώρηση αμαρτιών άλλων ανθρώπων, που υστέρησαν σε έργα αρετής ή πέθαναν αμαρτάνοντες!!!
Αντιθέτως, ο Κύριος και οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, μας Διαβεβαιώνουν πως η κάθε ψυχή, θα Κριθεί σύμφωνα με τις πράξεις της και μόνο, δηλαδή, πως ο Θεός θα Κρίνει τον καθένα, σύμφωνα με τα έργα του και μόνο.
Εάν τώρα, ύστερα από όλα τα παραπάνω, διαβάσει κάποιος τους Ιερούς Κανόνες των Αγίων Αποστόλων, αλλά και των Οικουμενικών Συνόδων της Εκκλησίας μας, όπως επίσης και τους Ιερούς Κανόνες των Αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας μας (όλα αυτά υπάρχουν στο Μνημειώδες Ιερό Βιβλίο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, με τίτλο "Πηδάλιο", εκδόσεις "Αστέρος", το Οποίο και έχω μελετήσει επανειλημμένως), και εάν ανατρέξει στις επεξηγήσεις των Αγίων σχετικά με τον εκάστοτε Ιερό Κανόνα, θα διαπιστώσει πως όλοι οι Ιεροί Κανόνες των Αγίων της Ορθοδοξίας, στηρίζονται και πηγάζουν αναμφίβολα μέσα από την Καινή Διαθήκη και το Πνεύμα Της.
Κι αυτό συμβαίνει, όχι μόνο διότι γνώριζαν με κάθε λεπτομέρεια την Αγία Γραφή (ως Άγιοι που ήταν), αλλά διότι, ήταν από την επίγεια ακόμα ζωή τους ενωμένοι με το Τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, το Άγιο Πνεύμα, και Φωτισμένοι από Αυτό, όπως ακριβώς Υποσχέθηκε ο Κύριός μας στους μαθητές Του, Λέγοντας πως "όταν εγώ πάω στον Πατέρα μου, θα στείλω τον Παράκλητο, το Άγιο Πνεύμα, για να μένει αοράτως μαζί σας, μέχρι της συντελείας του αιώνος (δηλαδή, μέχρι την Δευτέρα Παρουσία)" {Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, Κεφάλαιο 28, Εδάφιο 20}".
Και φυσικά, με αυτό που Είπε, δεν Απευθυνόταν μόνο στους μαθητές Του, διότι κανείς τους δεν θα ζούσε στη Γη μέχρι την Δευτέρα Παρουσία Του, αλλά Απευθυνόταν σε όλους τους ευσεβείς Χριστιανούς που θα υπάρξουν μέχρι την Δευτέρα Παρουσία Του, και που θα Ακολουθήσουν πιστά το Θέλημά Του στη ζωή τους, το Οποίο Θέλημα Ταξιδεύει, και θα συνεχίσει να Ταξιδεύει Ανόθευτο ανά τους αιώνες, Φυλασσόμενο μέχρι την Δευτέρα Παρουσία Του μέσα στο Σώμα της Ορθοδοξίας.
Έπειτα από όλα τα παραπάνω, προχωρώ στις Θείες Αποδείξεις.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο Θεός δεν Θαυματουργεί μονάχα μέσα στις διάφορες θρησκείες και αιρέσεις, αλλά γενικότερα σε ολόκληρη την πλάση Του, όποτε Εκείνος Κρίνει αναγκαίο. Μπορεί δηλαδή, όταν Θελήσει, να Θαυματουργήσει σε κάποιον καθολικό, σε κάποιον βουδιστή, ή σε κάποιον μωαμεθανό, ανάλογα με το πόσο αγνές προθέσεις μπορεί να έχει ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ή ανάλογα με το πόσο θερμή και καθαρή είναι η προσευχή του και η καρδιά του, ή με το πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη του καθενός, τη στιγμή που του συμβαίνει ένα Θείο Θαύμα. Και λέω "Θείο", διότι παρακάτω θα δούμε και τα Σατανικά θαύματα, με σκοπό να κατανοήσουμε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ Θείων και Σατανικών θαυμάτων.
Όταν λοιπόν γίνει το Θείο Θαύμα σε έναν καθολικό, ή σε έναν βουδιστή, ή σε έναν μωαμεθανό, φυσικό και επόμενο είναι να σπεύσουν οι πιστοί της θρησκείας του εκάστοτε ανθρώπου (ίσως και ο ίδιος ο άνθρωπος), να χαρακτηρίσουν το συγκεκριμένο Θαύμα ως "Σημάδι Επιδοκιμασίας του Θεού προς την πίστη τους".
Τώρα κάποιος θα πει: "Καλά, αυτό που λες μπορεί κάλλιστα να ισχύει και για την Ορθοδοξία". Κι όμως, για την Ορθοδοξία τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, όσο και ξεκάθαρα. Κι αυτό γιατί, ο Θεός, Έχει Καθορίσει με την Παρουσία Του την Ορθοδοξία, ως παγκόσμια Εξαίρεση στον τομέα των Θείων Θαυμάτων, λόγω του ότι Εκείνη Φυλάσσει, Διατηρεί και Μεταδίδει Ανόθευτη την Αλήθειά Του ανά τους αιώνες!
Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από το Γεγονός, πως η Ορθοδοξία, είναι η Μοναδική Πίστη παγκοσμίως, στους κόλπους της Οποίας Επιτελεί ο Θεός, σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, συγκεκριμένα Θαύματα (π.χ., το Άγιο Φως, το Οποίο Ανάβει μόνο στον Ορθόδοξο Πατριάρχη, την Θεία Νεφέλη, την Παραμονή των Θεοφανείων με το Ορθόδοξο Εορτολόγιο, στο Ορθόδοξο Προσκύνημα του Όρους Θαβώρ, κ.α.)!!! Και όπως καταλαβαίνετε, αυτή η Θεία Συνέπεια, δεν έχει να κάνει στην περίπτωση αυτή με εκάστοτε πρόσωπα, όπως με τα Θαύματα που παρατηρούνται σε ανθρώπους των διαφόρων θρησκειών ή αιρέσεων, αλλά με την Θεία Ανάδειξη της Ορθοδοξίας σε Μοναδική Αληθινή Πίστη, του Μοναδικού Αληθινού Θεού!!!
Για όλα αυτά όμως που σας ανέφερα παραπάνω, σχετικά με τα Θαύματα που συμβαίνουν μόνο στην Ορθοδοξία και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, όπως επίσης και σχετικά με τα Σατανικά θαύματα, κρίνω απόλυτα αναγκαίο να διαβάσετε το εξαιρετικά διαφωτιστικό άρθρο, με τίτλο "Τα θαύματα στη ζωή μας (Θεϊκά και Σατανικά)", το οποίο υπάρχει στην ιστοσελίδα μου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://sites.google.com/site/orthodoxy ... te-zoe-mas .
Επίσης, για να δείτε σε βίντεο καθαρά το Άγιο Φως, όπως επίσης και για να γνωρίσετε περισσότερα Θεία Θαύματα που Επιτελεί ο Κύριος μέσα στους κόλπους της Ορθοδοξίας, θα μπορούσατε να επισκεφθείτε το άρθρο με τίτλο "Θαύματα, ζωντανές Αποδείξεις της Ύπαρξης του Θεού", το οποίο υπάρχει στην ιστοσελίδα μου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://sites.google.com/site/orthodoxy ... -tou-theou
.
Από όλα τα παραπάνω λοιπόν, συμπεραίνουμε χωρίς αμφιβολία, πως η Ορθοδοξία, είναι 100% η Μοναδική Αληθινή Πίστη που υπάρχει, πως τα Μυστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας δεν είναι, ούτε καν στο ελάχιστο, παραποιημένα, διότι στηρίζονται στο στέρεο Οικοδόμημα της Καινής Διαθήκης, και των Ιερών Κανόνων των Αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας, των γεγραμμένων με την Χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Έρχομαι τώρα να απαντήσω και στις τελευταίες ερωτήσεις σας, που είναι: "Αν μπορούνε άτομα από άλλες θρησκείες ή και άθεοι ακόμα, να φτάσουνε στη θέωση. Δηλαδή, με λίγα λόγια, η συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας είναι ο μόνος τρόπος;; Γιατί έχουμε δει φωτισμένους ανθρώπους και σε άλλες θρησκείες, όπως και θαύματα;; Αφού όλοι αυτοί δεν ήτανε ορθόδοξοι και κάποιοι μπορεί να μην ήτανε καν θεϊστές".
Για τα θαύματα πιστεύω πως σας κάλυψα με τα παραπάνω. Προχωρώντας παρακάτω, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πρωτίστως κάποια πράγματα.
Σύμφωνα με την Καινή Διαθήκη, αλλά και με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας, η συμμετοχή στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας, είναι ο μόνος τρόπος για να φτάσουμε στην θέωση (και επομένως, για να σώσουμε την ψυχή μας), όλοι εμείς οι Χριστιανοί.
Να ξεκαθαρίσουμε επίσης, πως Εκείνο που Διδάσκει ο Κύριος και οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, είναι πως άλλα κριτήρια θεώσεως και Σωτηρίας ισχύουν για τους Χριστιανούς, και άλλα κριτήρια ισχύουν για τους ανθρώπους που δεν είναι Χριστιανοί. Διότι, όπως Είπε ο Κύριος, Αναφερόμενος στο πώς θα Κρίνει εκείνους, που δεν θα Τον έχουν γνωρίσει και δεν θα είναι Χριστιανοί, "δεν θα τους κρίνω σύμφωνα με τον Θείο Νόμο, αλλά κατά προαίρεση".
Συμπέρασμα: Άλλα κριτήρια ισχύουν για κάποιον που είναι ή δεν είναι θεϊστής, ή ανήκει σε κάποια θρησκεία ή αίρεση, και άλλα για κάποιον που είναι Χριστιανός Ορθόδοξος.
Ψήγματα Θείας Φωτίσεως μπορούν να υπάρξουν σε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ακόμη και σε άθεους. Και φυσικά, κι εκείνοι μπορούν να φτάσουν στην θέωση και να σώσουν την ψυχή τους, εάν έχουν καλή προαίρεση. Διότι, δεν Φωτίζει μονάχα ο Θεός, αλλά φωτίζει και ο διάβολος, ο οποίος ονομάστηκε έτσι, διότι κύριο μέλημά του είναι να διαβάλλει τα πράγματα μπροστά στα μάτια των ανθρώπων, το άσπρο να το κάνει γκρίζο ή μαύρο, με αποτέλεσμα εμείς να θεωρούμε Φωτισμένους κάποιους ανθρώπους από τον Θεό, ενώ εκείνοι να είναι όργανα του διαβόλου.
Για τους άθεους δε, ο Κύριός μας Λέει στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, στην Εκκλησία της Λαοδικείας, (στην Επισκοπή δηλαδή της πόλης και Αναφερόμενος προς τον Επίσκοπό της), πως "τα ξέρω τα έργα σου, ότι ούτε κρύος είσαι ούτε ζεστός (στην πίστη και στον ζήλο Εννοεί). Προτιμότερο θα ήταν να ήσουν είτε κρύος είτε ζεστός. Mα επειδή είσαι χλιαρός, και δεν είσαι ούτε ζεστός ούτε κρύος, θα σε ξεράσω από το στόμα μου" (Αποκάλυψη, Κεφάλαιο 3, Εδάφια 15-16).
Συμπέρασμα: Θεάρεστο είναι, όταν κάποιος είναι θερμός στην Πίστη του στον Χριστό. Δεν Εξοργίζει όμως τον Θεό, όταν κάποιος είναι ειλικρινά και καλοπροαίρετα άθεος (επειδή δεν Τον γνώρισε ή δεν Τον αντιλήφθηκε ακόμα όπως πρέπει). Εκείνο που Εξοργίζει τα μέγιστα τον Θεό, είναι το να είναι κάποιος, Χριστιανός Ορθόδοξος και χλιαρός, το να έχει δηλαδή τον Θείο Θησαυρό στα χέρια του, όλα Εκείνα τα Εφόδια που του Χάρισε Εκείνος για να Σωθεί, και να αδιαφορεί.
Αυτά ήταν όλα όσα είχα να σας γράψω. Για οτιδήποτε άλλο θελήσετε, είτε απορία είναι αυτό, είτε διευκρίνηση, είτε το οτιδήποτε, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε ξανά μαζί μου.
Χάρηκα πολύ για την γνωριμία.
Σας χαιρετώ. Ο Κύριος να σας Ευλογεί πάντα!
https://sites.google.com/site/orthodoxy ... anagnoston
Απαντήσεις σε Ερωτήσεις Αναγνωστών
1<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>