Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

20
Δεν είμαστε αντίθετοι στην επιστήμη γενικότερα,προσωπικά διαφωνω με τις απόψεις της επιστήμης σε πράγματα που ούτε μπορεί,ούτε ποτέ θα έχει την δυνατότητα να τα παρατηρήσει.

Ως εκ τούτου , η επιστημη στον συγκεκριμένο τομέα ,δεδομένου οτι δεν ήταν παρούσα για να παρατηρήσει το φαινόμενο προσπαθεί να βγάλει συμπερασματα μέσω άλλων κανόνων ή μεθόδων που έχει δημιουργήσει η ίδια για να μπορεί να κατανοήσει άλλα φαινόμενα.

Απο οτι καταλαβαίνω διαφωνείται στην χρονική περίοδο που αποτέλεσε η κάθε μέρα δημιουργίας.

Είπε κάποιος Πατέρας σχετικά με τι χρονική περίοδος είναι;
Αμα αναφερθηκε,θα το βρούμε σίγουρα.
Αμα δεν αναφέρθηκε,γιατι μας απασχολεί τόσο έντονα;

Επίσης, αφού όπως είπαμε ο ήλιος,που αποτελεί το δικό μας όργανο μέτρησης του χρόνου,δεν είχε δημιουρηθεί εξαρχής,αλλά την τρίτη μέρα,πως μπορούμε να μετρήσουμε τον χρόνο των δύο πρώτων ημερών;
Και δεδομένου οτι ,ο τρόπος μέτρησης δεν αλλάζει μετά,αφου συνεχίζει και αναφέρει καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ,πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι οτι χρησιμοποιείται ο ηλιακός χρόνος μέτρησης;

Επίσης να επισημάνω,οτι την πρώτη ημέρα,ουδέποτε την ονόμασε πρώτη,αλλά μια.

καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.

Και την ονόμασε μια,γιατί πρώτη και ταυτόχρονα όγδοη ημέρα,είναι η ημέρα της Κυριακής.
Αγίου Γρηγορίου Παλαμά : Περί της εβδόμης και ογδόης ημέρας


Σε έξι μέρες ο Θεός κατασκεύασε και διακόσμησε όλο το αισθητό τούτο σύμπαν, επίσης έπλασε και ζωοποίησε το μόνο ζώο με αίσθηση και νου, τον άνθρωπο.

Κατά την έβδομη μέρα κατέπαυσε από όλα τα έργα Του, όπως μας δίδαξε το άγιο Πνεύμα με τη γλώσσα του Μωυσή. «Και ευλόγησε ο Θεός την εβδόμη μέρα, και την αγίασε». Πως λοιπόν ευλόγησε κι’ αγίασε αυτή την ημέρα, στην οποία δεν έπραξε τίποτα;

Πως δεν ευλόγησε την «μία» την πρώτη που είναι υπερεξαίρετη, κατά την οποία παρήγαγε το σύμπαν από το μη ον...

Πώς και δεν ευλόγησε κάποια άλλη επόμενη μέρα, είτε αυτή που στερέωσε τον ουρανό, είτε αυτή που συστάθηκε η γη; Γιατί δεν ευλόγησε μάλλον την έκτη που ανέδειξε τον άνθρωπο γνωστικό ζώο κατ’ εικόνα και ομοίωση Του;
Και όμως ευλόγησε την έβδομη μέρα, που είναι μέρα απραξίας.
Μερικοί εκθειάζουν τον αριθμό επτά (Ιώσηπος, Φίλων), γιατί λέγουν ότι είναι αγέννητος, αλλά και παρθένος αφού δεν γεννά. Όμως και η μονάδα είναι εντελώς αγέννητη, αλλά και γεννητική κάθε αριθμού. Μιλάνε για τις επτά μέρες της εβδομάδος, επτά πλανήτες, σ’ επτά μέρες διχοτομείται η σελήνη, και σε άλλες επτά γίνεται πανσέληνος κ.ο.κ.
Κάθε αριθμό αν τον εξετάσουμε, θα βρούμε κάτι καλό, και θαυμαστά ταιριαστό. Λόγου χάρη ο αριθμός έξη είναι πρώτος μεταξύ των τελείων αφού εξισώνεται πριν από τους άλλους στα μέρη του, γι’ αυτό και το σύμπαν ολοκληρώθηκε σ’ αυτόν.

Όμως ο Μωυσής κατά κανένα τρόπο δεν εμφάνισε το Θεό ως επαινέτη του αριθμού. Λαμβάνοντας αφορμή από τα ίδια τα λόγια του Μωυσή, λέμε για πιο λόγο ευλόγησε την εβδόμη μέρα. Λέγει ότι: «κατέπαυσε ο Θεός την έβδομη μέρα από όλα τα έργα του τα οποία άρχισε να εκτελεί». Επομένως υπάρχουν έργα του Θεού, που ούτε άρχισε να εκτελεί, ούτε έπαυσε να εκτελεί.
Ευλόγησε λοιπόν και αγίασε την έβδομη μέρα κατά την οποία έπαυσε να πράττει τα αισθητά, σαν είδος επανόδου στο ύψος του θεοπρεπώς, που βέβαια ποτέ δεν εγκατέλειψε, διδάσκοντας εμάς να βρεθούμε κατά δύναμην, σ’ εκείνην την κατάπαυση που είναι η κατά το νου μας θεωρία και ανύψωση προς το Θεό.
Αυτό είναι το ένα αίτιο της ευλογίας της έβδομης ημέρας. Και παρήγγειλε ο Μωυσής να τηρείται αργία, αλλά μόνο από τα έργα που βοηθούν το σώμα, ενώ για τη ψυχή παρήγγειλε ενέργεια.

Άλλο αίτιο είναι η πρόβλεψη του δημιουργού, περι της εκτροπής του ανθρώπου προς το χειρότερο, μέχρι δηλ. καταστροφής και φυλακής στον Άδη, την αχρήστευση όλου του κόσμου, αλλά και το μελλοντικό ανακαινισμό του ανθρώπου. Αυτή η ανακαίνιση ενεργήθηκε με την ενανθρώπηση του Θεού, την κατάβαση στον Άδη του Χριστού δια του θανάτου, και την ανάκληση των ψυχών από αυτόν το Σάββατο.

Τελείωση της εβδόμης μέρας είναι η όγδοη μέρα, η Κυριακή κατά την οποία έγινε η ανάσταση του Κυρίου. Δεν είναι μόνο όγδοη μέρα, αλλά και η πρώτη των μετ’ έπειτα από αυτή, γι’ αυτό και ο Μωυσής την ονόμασε όχι «πρώτη», αλλά «μια», ως ανώτερη από τις άλλες, μα και ως προοίμιο της μιας και ανέσπερης μέρας του μέλλοντος αιώνος.

Γι’ αυτό και ο Κύριος εμφανίσθηκε την Κυριακή, τη μέρα της αναστάσεώς του, στους μαθητές του, ενώ απουσίαζε ο Θωμάς. Και πάλι στην όγδοη μέρα, δηλαδή την Κυριακή, (πού τιμάμε σήμερα). Στο ίδιο σπίτι με κλειστές τις πόρτες εμφανίζεται στο διστακτικό Θωμά, για να τον οδηγήσει στην πίστη. Από τότε διαρκώς η Εκκλησία του Χριστού επιτελεί τις συνάξεις, κυρίως τις Κυριακές.

Και γι’ αυτό δεν πρέπει κανείς να απουσιάζει από τις ιερές και θεοπαράδοτες συνάξεις, και εγκαταλειφθεί δίκαια από το Θεό και πάθη κάτι παρόμοιο με το Θωμά, που δεν ήλθε στην ώρα του. Ο Θωμάς όταν ήταν απών από τη σύναξη, έγινε άπιστος, όταν δε επανήλθε με τους πιστεύοντας, τότε δεν αστόχησε στη πίστη του. Επομένως να επισκεπτόμαστε συχνά την Εκκλησία τις Κυριακές, σχολάζοντας από τα επίγεια έργα μας, χωρίς απουσίες για να λαβαίνουμε την ειρήνη και να αυξάνουμε τη πίστη μας.

http://iereasanatolikisekklisias.blogsp ... z2PL0PoTLr
.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

21
Χριστός Ανέστη!!!
Είχα γράψει:
Απάντα λοιπόν συγκεκριμένα, π.χ.: Η Ορθόδοξη Εκκλησία αποφάνθηκε με συγκεκριμένο αριθμό, για το πότε ξεκίνησε το σύμπαν = 5508 χρόνια πριν τη Γέννηση του Χριστού.
Εσύ είσαι υποχρεωμένος, αφού κατά τη γνώμη σου, η χρονολογική μέτρηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι λανθασμένη, να εμφανίσεις στο ίδιο θέμα τη χρονολογική μέτρηση της επιστήμης, με συγκεκριμένο αριθμό, όπως με συγκεκριμένο αριθμό αποφάνθηκε η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Άντε λοιπόν, σε προκαλώ! Για να δούμε, θα κατορθώσεις να δώσεις δεκανίκι στη καταπληγωμένη, και παντελώς ανύπαρκτη σχετικά με την εξιχνίαση τέτοιων θεμάτων, επιστήμη;

Αν δεν απαντήσεις, ευνόητο θα είναι, ποιός πλήγωσε ποιόν!!!
Δεν απάντησες.
Και τι απάντηση να δώσεις; Αφού ξέρεις πολύ καλά, ότι μόνο για γέλια είναι ο αριθμός που εκφράζει τη χρονολογική μέτρηση της παντελώς ανύπαρκτης σχετικά με την εξιχνίαση τέτοιων θεμάτων, επιστήμης.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

22
grecko έγραψε:
Είπε κάποιος Πατέρας σχετικά με τι χρονική περίοδος είναι;Αμα αναφερθηκε,θα το βρούμε σίγουρα.Αμα δεν αναφέρθηκε,γιατι μας απασχολεί τόσο έντονα;
Αγαπητέ grecko δεν σου αρκεί το ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία βάσει των αποδεδειγμένων περιγραφών της Αγίας Γραφής, για τη χρονική περίοδο, αποφάνθηκε αποδεδειγμένα;

Πρόσεξε λοιπόν:
Διαβάζοντας το βιβλίο (= ΩΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΟ ΜΕΓΑ), πηγαίνουμε στο κείμενο του βιβλίου (= Εορτολόγιο) που αντιστοιχεί στις 25 Δεκεμβρίου. Ας προσέξουμε τα εκεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία γραφόμενα: «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…»
Όπως αντιλαμβάνεσαι, το κείμενο δεν λέει, τω 5508, από την δημιουργία του Αδάμ, αλλά τω 5508, από κτίσεως κόσμου. Άρα, τα 5508 χρόνια, αρχίζουν τη μέτρησή τους από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας (= ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν…). Οπότε η Ορθόδοξη Εκκλησία μετρά, και τις προηγηθείσες πέντε ημέρες, από της από το Θεό πλάσης του Αδάμ, σύμφωνα με την συγκεκριμένη ανθρώπινη χρονολόγηση. Την γνωστή μέχρι σήμερα.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

23
Vassilis_1 έγραψε:
grecko έγραψε:
Είπε κάποιος Πατέρας σχετικά με τι χρονική περίοδος είναι;Αμα αναφερθηκε,θα το βρούμε σίγουρα.Αμα δεν αναφέρθηκε,γιατι μας απασχολεί τόσο έντονα;
Αγαπητέ grecko δεν σου αρκεί το ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία βάσει των αποδεδειγμένων περιγραφών της Αγίας Γραφής, για τη χρονική περίοδο, αποφάνθηκε αποδεδειγμένα;

Πρόσεξε λοιπόν:
Διαβάζοντας το βιβλίο (= ΩΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΟ ΜΕΓΑ), πηγαίνουμε στο κείμενο του βιβλίου (= Εορτολόγιο) που αντιστοιχεί στις 25 Δεκεμβρίου. Ας προσέξουμε τα εκεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία γραφόμενα: «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…»
Όπως αντιλαμβάνεσαι, το κείμενο δεν λέει, τω 5508, από την δημιουργία του Αδάμ, αλλά τω 5508, από κτίσεως κόσμου. Άρα, τα 5508 χρόνια, αρχίζουν τη μέτρησή τους από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας (= ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν…). Οπότε η Ορθόδοξη Εκκλησία μετρά, και τις προηγηθείσες πέντε ημέρες, από της από το Θεό πλάσης του Αδάμ, σύμφωνα με την συγκεκριμένη ανθρώπινη χρονολόγηση. Την γνωστή μέχρι σήμερα.

Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με τις ημερομηνίες,αλλά σχετικά με το 5508 μιας και αναφέρθηκε να πούμε κάποια στοιχεία.

Σχετική αναφορά υπάρχει στον Γ'Κανόνα της Πενθέκτης εν Τρουλλώ Συνόδου.

συνορῶμεν ὥστε τοὺς μὲν δυσί γάμοις περιπαρέντας, καὶ μέχρι τῆς πεντεκαιδεκάτης τοῦ διελθόντος Ἰανουαρίου μηνός, τῆς παρελθούσης τετάρτης Ἰνδικτιῶνος, ἔτους ἐξακισχιλιοστοῦ ἐκατοστοῦ ενενηκοστοῦ ἐννάτου, δουλωθέντας τῇ ἁμαρτίᾳ, καὶ μὴ ἐκνῆψαι ταύτης προελομένους, καθαιρέσει κανονικῇ ὑποβαλεῖν.
Δηλαδη 6.199-691=5508

Στην ερμηνεία του ο άγιος Νικόδημος στο βίβλίο Πηδάλιον σελ.180 στο 3 σχόλιο λέει

Αυτή δε η σύνοδος ως μαρτυρεί ο γ' και ο ιζ' αυτή κανων,συνήχθη εν έτει απο Αδαμ μεν 6199 ,απο Χριστού δε 691.

Αρα το 5508 ο άγιος το αναφέρει στο απο Αδαμ.

Και για να μην υποθέσει κανείς οτι άλλα λέει το Μέγα Ωρολόγιον,αναφέρει το πασχάλιον Χρονικόν:
Ἐντεῦθεν λοιπὸν τῶν χρόνων τῶν ἀπὸ Ἀδὰμ τοῦ πρωτοπλάστου ἀνθρώπου,ἤγουν ἀπ'ἀρχῆς κτίσεως κόσμου,ἐπιτομὴν ἀναγκαῖον ποιήσασθαι τῶν συνᾳδόντων τῇ θεοπνεύστῳ γραφῇ καὶ ταῖς ὑπὸ τῶν θεοφόρων πατέρων ἀνεπιλήπτως παραδοθείσαις καὶ τελουμέναις ὀρθῶς ἑορταῖς ἐν τῇ ἁγίᾳ τοῦ θεοῦ καθολικῇ καὶ ἀποστολικῇ ἐκκλησίᾳ.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

24
Χριστός Ανέστη!!!

Αγαπητέ grecko, αυτό που ενδιαφέρει εμάς, είναι η ξεκάθαρη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στο Μέγα Ωρολόγιον = «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…»
Όπως αντιλαμβάνεσαι, το κείμενο δεν λέει, τω 5508, από την δημιουργία του Αδάμ, αλλά τω 5508, από κτίσεως κόσμου. Άρα, τα 5508 χρόνια, αρχίζουν τη μέτρησή τους από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας (= ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν…). Οπότε η Ορθόδοξη Εκκλησία μετρά, και τις προηγηθείσες πέντε ημέρες, από της από το Θεό πλάσης του Αδάμ, σύμφωνα με την συγκεκριμένη ανθρώπινη χρονολόγηση. Την γνωστή μέχρι σήμερα.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

25
Vassilis_1 έγραψε:Αγαπητέ Αιτωλέ, για το ότι ήμουν απότομος, σου ζητώ συγνώμη.
LAPTONAS έγραψε:
Κάτι ακόμα που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι που στο Πατριαρχείο Ιεροσόλυμων αναφέρουν ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε το 5508 π.Χ.
Υποτίθεται ότι αυτή η ημερομηνία είναι από έτος δημιουργίας του Αδάμ; Δηλαδή μέτρησαν το γενεαλογικό δέντρο του Αδάμ και βρήκαν ότι φτάνει ως το 5508 π.Χ. άρα υπέθεσαν ότι τότε δημιουργήθηκε ο κόσμος ;
Αν δούμε λογικά το θέμα είναι αδύνατον να δημιουργήθηκε Αδάμ και κόσμος όλα την ίδια μέρα. Είναι βέβαιο από την ίδια την βίβλο ότι ο Άνθρωπος δημιουργήθηκε την πέμπτη μέρα…
Κατ’ αρχήν κάνεις λάθος. Ο Θεός έπλασε τον Άνθρωπο την έκτη ημέρα.
Πράγματι, ο άνθρωπος δημιουργήθηκε την πέμπτη μέρα μετά την πρώτη, δηλαδή τη μέρα της Δημιουργίας του κόσμου ( -έκτη μέρα Δημιουργίας) - μάλλον δεν το διατύπωσα αρκετά καλά αρχικά. Πάντως είναι σαφές ότι δημιουργήθηκαν διαφορετικές μέρες ο κόσμος και διαφορετική μέρα ο άνθρωπος.
Vassilis_1 έγραψε: Και βέβαια φίλε LAPTONAS. O Αδάμ και ο κόσμος δεν δημιουργήθηκαν την ίδια ημέρα. Άλλωστε η Αγία Γραφή είναι σαφέστατη και, σχετικά με τη δημιουργία του Ανθρώπου. Ότι ο Θεός τον έπλασε την έκτη ημέρα.
Αν όμως η Δημιουργία του κόσμου είναι το 5508 π.Χ. όπως λες , τότε δεν γίνεται και ο Αδάμ να πλάστηκε το 5508 π.Χ. αφού όπως είδαμε άλλη μέρα φτιάχτηκε ο άνθρωπος και άλλη ο κόσμος. Συνεπώς αν το 5508 π.Χ. φτιάχτηκε ο κόσμος, τότε πότε φτιάχτηκε ο Αδάμ σύμφωνα με τις δικές σου Ορθόδοξες πηγές ;
Vassilis_1 έγραψε: Συμπερασματικά: Και η Αγία Γραφή είναι σαφέστατη, αλλά και η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι σαφέστατη. Καθώς αποφαίνεται, ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε το 5508 π.Χ. Άρα, τα 5508 χρόνια, αρχίζουν τη μέτρησή τους από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας (= ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν…).
Οπότε είναι εύκολος ο χρονικός εντοπισμός της δημιουργίας του Αδάμ.
Λοιπόν, η από το Θεό πλάση του Αδάμ πραγματοποιήθηκε πέντε ημέρες μετά, από τα της δημιουργίας της πρώτης ημέρας.
Δηλαδή πότε φτιάχτηκε ο Αδάμ (αφού είναι εύκολος ο εντοπισμός);

γιατί σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά το
5508 π.Χ. έγινε η δημιουργία του κόσμου, και το 2017 π.Χ. έγινε η ίδρυση της Ιερουσαλήμ.
Εικόνα
άρα προσδιόρισε μου αν μπορείς σύμφωνα με τα δικά σου στοιχεία σε ποιο χρονικό σημείο ανάμεσα στο 5508-2017 π.Χ. έγινε η δημιουργία του Αδάμ. Απλά πράγματα :0607

Αν όμως υπολογίσεις βάσει γενεαλογικού δέντρου Αδάμ, το χρονικό σημείο, τότε φτάνεις στο συμπέρασμα ότι Αδάμ+Κόσμος φτιάχτηκαν την ίδια μέρα, το οποίο όμως αρχικά όπως είδαμε δεν στέκει γιατί άλλη μέρα δημιουργήθηκε ο Αδάμ και άλλη ο Κόσμος. Επιπλέον, όπως γνωρίζουμε κάθε ημέρα Δημιουργίας δεν ισοδυναμεί με μία ημέρα ανθρώπινη, οπότε δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ο Άνθρωπος δημιουργήθηκε πέντε ανθρώπινες μέρες μετά την πρώτη μέρα της Δημιουργίας ...

Άρα η εκτίμηση ότι ο κόσμος μας υπάρχει 5508 +2014 χρόνια είναι εσφαλμένη και ισχυροποιείται η εκτίμηση ότι ο Αδάμ γεννήθηκε το 5508 π.Χ. και όχι ο Κόσμος.

Επιπλέον θα ήθελα να μου προσδιορίσεις χρονικά αν μπορείς, πόσες ανθρώπινες μέρες είναι κάθε μία ημέρα Δημιουργίας. Διότι σύμφωνα με την δική μου μελέτη είναι από 1000 χρόνια έως και πολύ περισσότερα.

Ψαλμός του Μωυσή 90, εδάφιο 4, ("διότι χίλια έτη ενώπιόν σου είναι ως ημέρα, ή εχθές, ήτις παρήλθε, και ως φυλακή νυκτός")

Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις εκτιμήσεις έχουμε περίπου 6 ημέρες δημιουργίας δηλαδή 6000 χρόνια + 5508 π.Χ. + 2014 χρόνια μ.Χ. από γενέσεως κόσμου.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

26
Χριστός Ανέστη!!!
LAPTONAS έγραψε:
ισχυροποιείται η εκτίμηση ότι ο Αδάμ γεννήθηκε το 5508 π.Χ. και όχι ο Κόσμος.
Δηλαδή εσύ θέλεις να βάλεις μια αόριστη εκτίμηση, προφανώς και δική σου, πάνω από τη ξεκάθαρη και αποδεδειγμένη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στο Μέγα Ωρολόγιον = «Η ακατάληπτος αύτη και ανερμήνευτος γέννησις του Χριστού εγένετο, κατά την χρονολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, τω 5508, από κτίσεως κόσμου…»
Όπως αντιλαμβάνεσαι, το κείμενο δεν λέει, τω 5508, από την δημιουργία του Αδάμ, αλλά τω 5508, από κτίσεως κόσμου. Άρα, τα 5508 χρόνια, αρχίζουν τη μέτρησή τους από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας (= ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν…). Οπότε η Ορθόδοξη Εκκλησία μετρά, και, τις προηγηθείσες πέντε ημέρες, της από το Θεό πλάσης του Αδάμ, σύμφωνα με την συγκεκριμένη ανθρώπινη χρονολόγηση. Την γνωστή μέχρι σήμερα.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις

27
αιτωλος έγραψε:Φιλε μου με ενα απλο γκουγκλαρισμα θα καταλαβαινες οτι αυτα που ισχυριζεσαι δεν εχουν καμμια ιδιαιτερη σημασια.
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, "αι επτά...Οικουμενικαί Σύνοδοι" είναι "θεόπνευστοι"[14], αλλά θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι "η θεοπνευστία...επεκτείνεται...κατ' εξοχήν δε επί των δογματικών και ηθικών αληθειών" και δεν ζητάμε από αυτήν "λύσιν επιστημονικών προβλημάτων, αστρονομικών, γεωλογικών..."[15]. Δηλαδή "η θεοπνευστία" αφορά "τις θείες...αιώνιες αλήθειες...και όχι...στα μέσα με τα οποία αυτές εκφράζονται ή στις αντιλήψεις της εποχής για τη δομή του σύμπαντος"[16] που αποτελούν θέματα "στερουμένων δογματικής σημασίας"[17]. Έτσι, η Ορθόδοξη Εκκλησία "μόνον τους οικουμενικούς...δογματικούς όρους χρησιμοποιεί ως κυρίαν και πρωτεύουσαν πηγήν της δογματικής διδασκαλίας της"[18]
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CF% ... E%BF%CF%85
Αρα το μονο που μας απομενει ειναι να απαντησεις σε αυτα που σε ερωτω,τα οποια ειναι και τα εξοχως ενδιαφεροντα
Καλη Ανασταση!
Το βάζω ολόκληρο.

Έτος Κόσμου
____________________________________
Ως Έτος Κόσμου ή έτος κτίσης κόσμου, προσδιορίζεται το έτος που έγινε αποδεκτό ως η αφετηρία του χρονολογικού συστήματος του Βυζαντίου[1], το οποίο υιοθέτησε και διατήρησε και η Ορθόδοξη Εκκλησία από το 691 μ.Χ. μέχρι το 1728. Ονομάζεται και "χρονολογικό σύστημα Κωνσταντινουπόλεως" σε αντιδιαστολή με το "Αλεξανδρινό σύστημα" του 412 μ.Χ.[2].

Ιστορικό[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Γνωρίζουμε ότι "με την εξάπλωση του Χριστιανισμού διαδόθηκε η χρονολόγηση 'από κτίσεως κόσμου' (anno mundi)"[3] και το Βυζάντιο αντίθετα από τη Δύση, υιοθέτησε το ημερολόγιο της χρονολογίας αυτής[4]. Επρόκειτο για "μια συμβατική χρονολογία"[5] αλλά όχι ίδια "παρά πάσι τοις χρονολόγοις και θεολόγοις, αλλά ποικίλη και παντοδαπή"[6], καθώς "οι μελετητές της Παλαιάς Διαθήκης προσπάθησαν να υπολογίσουν αυτή την 'αρχή του κόσμου' προτείνοντας διάφορες χρονολογίες, όπως το 5508 π.Χ και το 5493 π.Χ."[7].

Ήταν διαπιστωμένο ότι "περί την χρονολογίαν...η εβραϊκή Γραφή διαφωνεί προς την ερμηνείαν των Ο'...προς δε ταύτας πάλιν εκατέρας τας Γραφάς διαφωνεί και το αρχαίον Σαμαρειτανόν, ιδίαν έχον χρονολογίαν."[8]. Έτσι, με βάση υπολογισμού την Παλαιά Διαθήκη που η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδεχόταν, δηλ. τη Μετάφραση των Εβδομήκοντα, η χρονολογία δημιουργίας του κόσμου που προσδιοριζόταν με την κατά γράμμα ερμηνεία των γενεαλογιών της Γενέσεως[9] τοποθετήθηκε στο 5.509/5.508 π.Χ.[10]. Έτσι, η "διαφόρως μεν κατ' αρχάς υπό των χριστιανών χρονολόγων οριζομένη" χρονολογία[11] μετά την εμφάνισή της στον γ' κανόνα της εν Τρούλλω Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου που κανονίζει τα περί γάμου των κληρικών, έγινε ευρύτερα αποδεκτή και το γεγονός αυτό, έμμεσα επικύρωνε και την αξία της "Μεταφράσεως των Ο'" η οποία τελικά "εξήλεγξε της εβραϊκής χρονολογίας τας ατοπίας"[12]. Εν τούτοις, η αλεξανδρινή χρονολόγηση που τοποθετούσε την κτίση του κόσμου το 5.492/3 δεν σταμάτησε να χρησιμοποιείται στο Βυζάντιο ακόμη και από μοναχούς, όπως βλέπουμε σε ιστορικά και λογοτεχνικά έργα του 8ου και 9ου αιώνα[13].

Η Θεολογική-Δογματική αξία της Χρονολόγησης στην Ορθόδοξη Εκκλησία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, "αι επτά...Οικουμενικαί Σύνοδοι" είναι "θεόπνευστοι"[14], αλλά θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι "η θεοπνευστία...επεκτείνεται...κατ' εξοχήν δε επί των δογματικών και ηθικών αληθειών" και δεν ζητάμε από αυτήν "λύσιν επιστημονικών προβλημάτων, αστρονομικών, γεωλογικών..."[15]. Δηλαδή "η θεοπνευστία" αφορά "τις θείες...αιώνιες αλήθειες...και όχι...στα μέσα με τα οποία αυτές εκφράζονται ή στις αντιλήψεις της εποχής για τη δομή του σύμπαντος"[16] που αποτελούν θέματα "στερουμένων δογματικής σημασίας"[17]. Έτσι, η Ορθόδοξη Εκκλησία "μόνον τους οικουμενικούς...δογματικούς όρους χρησιμοποιεί ως κυρίαν και πρωτεύουσαν πηγήν της δογματικής διδασκαλίας της"[18].

Πράγματι, ο προσδιορισμός του χρόνου κτίσεως του κόσμου με βάση την κατά γράμμα ερμηνεία των γενεαλογιών της Γενέσεως που τοποθετήθηκε στο 5.508 π.Χ., έρχεται σε αντίθεση με τις σύγχρονες απόψεις των φυσικών επιστημών[19]. Επ' αυτού, γίνεται αποδεκτό ότι "η Παλαιά Διαθήκη μη παρουσιάζουσα τα γεγονότα συστηματικώς, παρέχει χρονολογίας όχι πάντοτε ασφαλείς" και "είναι πρόδηλον ότι ουδείς των αριθμών τούτων εξαρκεί προς κάλυψιν του χρόνου, τον οποίον η προϊστορία και η παλαιοντολογία απαιτούν" ο οποίος "δύναται να καθορισθή μόνον από τα αποτελέσματα των θύραθεν επιστημών"[20]. Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο "διά την ορθόδοξον θεολογίαν δεν έχει ιδιαιτέραν σημασίαν π.χ. η ακριβής ώρα, η ημέρα, η ημερομηνία των κορυφαίων...γεγονότων της θείας Οικονομίας, αλλά τα γεγονότα αυτά καθ' εαυτά."[21] αφού και "η Γραφή, μη αποτελούσα φυσιογνωστικόν βιβλίον, μηδέ προτιθέμενη να διδάξη επιστήμην, εκτίθησι τα πράγματα εν μορφή και γλώσση συμφώνω προς τας ιδέας και την αντίληψιν των ανθρώπων, καθ' ους έγράφη, εις εν και μόνον αποβλέπουσα, να αποδώση την γένεσιν του κόσμου τω θεώ."[22]. Έτσι, "το λογικό δεν πρέπει να σκανδαλίζεται, αν σε ορισμένες περιπτώσεις έχουμε σύγκρουση φιλοσοφικής και θεολογικής αλήθειας, όταν λόγου χάρη ένας επιστήμονας υποστηρίξει ότι ο κόσμος δεν έγινε σε έξι μέρες" αφού "η διήγηση της Γένεσης σ' αυτό και σε τόσα άλλα σημεία είναι παραβολική"[23] όπως φαίνεται από την "ερμηνεία [που] δίνει η Εκκλησία στο κείμενο της 'Εξαημέρου' από την εποχή του Μ. Βασιλείου", ότι δηλ. "κάθε κοσμογονική 'ημερα' της ΑΓ δεν είναι 24ωρη, αλλά μεγάλη χρονική περίοδος"[24].

Η Εκκλησία, πάνω απ' όλα, βλέπει στην ΠΔ "την αφετηρία της θείας οικονομίας και της ιστορίας της σωτηρίας" και δεν την ενδιαφέρει να βρει λύσεις στην Παλαιοδιαθηκική δημιουργία "για να ικανοποιήσει την ανθρώπινη περιέργεια λύνοντας το πρόβλημα της αρχής του κόσμου"[25]. Στα κείμενα αυτά "δεν έχουμε κάποια επιστημονική διερεύνηση, έστω με τα δεδομένα της εποχής εκείνης, αλλά θεολογική καθαρά προσέγγιση..."[26]. Είναι ενδεικτικό ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία "ιδιαίτερα στην εικονογραφία και την υμνολογία της, προτιμά να βλέπει τον Μωυσή, τον ιερό συγγραφέα του βιβλίου της Γένεσης, περισσότερο ως προφήτη, ως αρχιερέα και ποιμένα, παρά ως ιστορικό συγγραφέα, με τη σημερινή κοσμική έννοια, ή ως θεωρητικό διερευνητή του προβλήματος της δημιουργίας"[27].

Κατά συνέπεια, η χρονολόγηση με βάση το έτος 5.508 π.Χ. αποτελούσε "το χρονολογικόν σύστημα της εποχής εκείνης"[28] ο υπολογισμός του οποίου με βάση το έτος "'από κτίσεως κόσμου'" αντικαταστάθηκε σταδιακά από την "μετά Χριστόν χρονολογίαν" η οποία χρησιμοποιείται αρχικά "υπό του πατριάρχου Θεοφάνους Α' κατά Φεβρ. 1597, κατόπιν υπό Κυρίλλου του Λουκάρεως το 1626, καθιερούται δε επισήμως υπό της Εκκλησίας το 1728"[29].

Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, η θεολογία "μπορεί να μη ενοχλείται από καμιά άλλη επιστημονική γνώση ή υπόθεση (όπως είναι η θεωρία της εξελίξεως)"[30] αφού "ο θαυμασμός μας, λέγει ο Μ. Βασίλειος[31], για το μεγαλείο της δημιουργίας δεν μειώνεται διόλου, αν μάθουμε με την έρευνα τον τρόπο με τον οποίο έγιναν όλα τα θαυμαστά έργα"[32]. Έτσι, "η μωσαϊκή κοσμογονία οιαδήποτε και αν πρόκειται να είναι τα απροσδόκητα φαινόμενα του μέλλοντος των θετικών επιστημών" θα παραμείνη στην Εκκλησία όχι ως επιστημονική γνώση αλλά ως "η κλεις της ερμηνείας και κατανοήσεως της αρχής του κόσμου και του ανθρώπου"[33].

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CF% ... ite_note-6
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”

cron