Ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι, όλοι δεχτήκαμε σε κάποια στιγμή της ζωής μας τη μεγάλη ευλογία του Θεού, να βαπτισθούμε και να γίνουμε μέλη του σώματος του Χριστού.
Να ενωθούμε μαζί Του, να τον ντυθούμε, όπως χαρακτηριστικά ψάλλουμε:
«Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε. Αλληλούϊα».
Τη δική μας βάπτιση συνήθως δεν τη θυμόμαστε και είναι φυσικό αυτό εφόσον βαπτισθήκαμε σε νηπιακή ηλικία.
Ένα συνηθισμένο ερώτημα στα χείλη πολλών σήμερα είναι το γιατί βαπτιζόμαστε νήπια;
Άλλοι συνδέουν το ερώτημα αυτό, με το ότι δεν χαιρόμαστε έτσι οι ίδιοι την Βάπτισή μας και άλλοι πάλι διατυπώνουν το αξίωμα πώς:
«πρέπει να διαλέξει κάποιος μόνος του αν θέλει ή όχι να γίνει Χριστιανός».
Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε εδώ, πως άνθρωποι οι οποίοι αργότερα γνώρισαν την Εκκλησία του Θεού εις βάθος, ευχαριστούν με όλη τους την καρδιά τους γονείς τους πρωτίστως, που από νωρίς – νωρίς τους ενέταξαν στην Εκκλησία του Θεού.
Ακριβώς εδώ τώρα είναι και το κομβικό σημείο σε ότι αφορά το θέμα αυτό, σημείο αναφοράς, σημείο σταυροδρόμι σε σχέση με τους αιρετικούς οι οποίοι άλλοι τραβούν Βόρεια, άλλοι Νότια άλλοι δεξιά και άλλοι αριστερά, επειδή αρέσκονται να διαστρεβλώνουν τις Γραφές παρερμηνεύοντάς τες.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, ως η αληθινή Εκκλησία του Θεού,
(γι΄αυτό πολεμείται άλλωστε τόσο λυσσαλέα), ούτε πρόσθεσε ούτε αφαίρεσε κάτι από αυτά που παρέλαβε από τα χρόνια των αποστόλων έως και σήμερα.
Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Η Ακολουθία του Αγίου Βαπτίσματος, διαιρείται σε τρία μέρη:
α) Τις προβαπτισματικές ευχές.
β) Την κυρίως ακολουθία της Βάπτισης.
γ) Τις μεταβαπτισματικές ευχές.
Οι ακολουθίες αυτές, που κατά τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες γίνονταν χωριστά, όπως κατά σειρά αναφέρονται, αργότερα, κυρίως με την επικράτηση του νηπιοβαπτισμού, ενώθηκαν χρονικά και έτσι τις παρακολουθούμε μαζί.
Ο ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Πάμε όμως να δούμε το νηπιοβαπτισμό μέσα από την Αγία Γραφή, από τις Πράξεις των Αποστόλων και από τον ίδιο τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, προς απάντηση σε εκείνους που αναφέρουν ότι:
«πρέπει να διαλέξει κάποιος μόνος του αν θέλει ή όχι να γίνει Χριστιανός».
Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο, Κεφάλαιο 9, Στίχοι 35 – 36..
«Και παίρνοντας ένα παιδάκι, το έστησε ανάμεσά τους· και αφού το αγκάλιασε, τους είπε: «Όποιος δεχθεί ένα από τα παιδιά αυτά στο όνομά μου, δέχεται εμένα· και όποιος δεχθεί εμένα, δεν δέχεται εμένα, αλλά εκείνον που με απέστειλε».
Ο Χριστός δεν είπε: «αφήστε τα παιδιά να μεγαλώσουν πρώτα, και αν το αποφασίσουν ας με ακολουθήσουν», αλλά:
«Όποιος δεχθεί ένα από τα παιδιά αυτά στο όνομά μου, δέχεται εμένα·»
Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι συνεπέστατη σε αυτό, καθιερώνοντας μάλιστα τον νηπιοβαπτισμό, Τιμώντας μεγαλοπρεπώς την εντολή του Ιησού.
Με ποιόν τρόπο λοιπόν μπορούμε να δεχτούμε τα παιδιά μας στο όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού;
Με το Ιερό Βάπτισμα φυσικά.
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, Κεφάλαιο 19, Στίχος 14..
«Ο Ιησούς, όμως, είπε: Αφήστε τα παιδάκια, και μη τα εμποδίζετε νάρθουν σε μένα· επειδή, για τέτοιους είναι η βασιλεία των ουρανών.»
Σε αυτό το χωρίο, ο Χριστός αναφέρει μια λέξη, την οποία, οι αιρέσεις καλά θα ήταν να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους.
Τη λέξη «εμποδίζετε».
Διότι με την άρνησή τους να δεχτούν τα παιδιά τους, στο όνομα του Κυρίου υμών Ιησού Χριστού, πρώτον δεν δέχονται στο όνομά του τα παιδιά τους και δεύτερον τα εμποδίζουν.
Επομένως, αρνούνται δύο εντολές που ο ίδιος ο Κύριός μας, παραγγέλλει σε εμάς.
Συνεχίζοντας όμως την ανάλυση αυτού του χωρίου, διαπιστώσαμε κάτι πολύ εξαιρετικό.
Ο Χριστός προσέθεσε το εξής:
«επειδή, για τέτοιους (για παιδιά δηλαδή) είναι η βασιλεία των ουρανών»
Συνεπώς, τα παιδιά δικαιούνται το Βάπτισμα, διότι σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου το αξίζουν περισσότερο από εμάς τους ενήλικες και είναι από Αυτόν αποδεκτά.
«επειδή, για τέτοιους είναι η βασιλεία των ουρανών»
Είναι στ΄ αλήθεια πολύ λυπηρό, όταν κάνουμε κατάχρηση της εξουσίας που έχουμε πάνω στα παιδιά μας. Διότι ο Θεός από εμάς τους γονείς περιμένει να πάμε τα παιδιά μας σε Αυτόν.
Τα παιδιά μας που δεν είναι δικά μας, αλλά είναι δικά Του, εφόσον Εκείνος μας επιτρέπει να τα έχουμε.
Στο σημείο αυτό υποβάλλουμε κάποιες ερωτήσεις στους αιρετικούς οι οποίοι πολεμούν τον νηπιοβαπτισμό ως ένα από τα μεγαλύτερα αμαρτήματα.
ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟΣ – ΣΩΣΤΟ Ή ΛΑΘΟΣ;
1''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n [/align]