Η πραγματική όψη του Χριστού Σωτήρα

1
Ανοίγω αυτό το πολύ μικρό θέμα όχι γιατί θέλω να πω κάτι το καινούργιο αλλά για να εκφράσω των τρόπο που αντιλαμβάνομαι το νόημα των ευ-αγγελίων. (ελπίζω να συμπληρώνω το θέμα κάθε τόσο.)

Θα ήθελα να αρχίσω αναλύοντας τους ορισμούς την σημασία αλλά και τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσω διότι οι ελληνικές λέξεις έχουν την κατεξοχήν δύναμη για να καταλάβουμε το σημαίνον και το σημαινόμενο και στην συνέχεια να αναλύσουμε τις έννοιές σε βάθος.

1. Απορρίπτουμε την λέξη χριστιανισμός διότι πολύ απλά το επίθημα -ισμός δηλώνει ένα σύστημα ιδεών (καπιταλισμός κομμουνισμός…) και ο χριστός κάθε άλλο παρά ένα σύστημα ιδεών δεν καθιέρωσε. Ήταν σκόπιμο να μετατρέψουν τον βίο του Χριστού Σωτήρα σε μια θρησκεία μέσα στις άλλες αποδυναμώνοντας έτσι τον στόχο του πρωταρχικού μυστηρίου. Η πιο ταιριαστή ονομασία που μπορούμε να δώσουμε στην πίστη μας είναι –Θεραπεία- και όχι θρησκεία, διότι ο χριστός ήλθε στον κόσμο για να θεραπεύσει τον άνθρωπο και δεν αποζητούσε την ένταξη του σε κάποιο καθεστώς. (και θα μου πείτε τώρα καλά και όσοι πιστεύουν στον Χριστό πως θα λέγονται, θεραπευτές και όχι Χριστιανοί;) Μα εννοείτε ότι θα λέγονται θεραπευτές γιατί αν σκεφτείτε λίγο ο Χριστός από την πρώτη στιγμή προσπαθούσε να διδάξει τους μαθητές πώς να θεραπεύουν τους άλλους μέσω της πίστης στον θεό και όχι να τους καθυποτάξει σε μια νέα θρησκεία (Εξάλλου ο Χριστός ουδέποτε ίδρυσε κάποια θρησκεία.)

2. Η λέξη Σωτήρας πλάθετε από την βαθύτερη έννοια της λέξης σωτηρία και όχι από το ουσιαστικό Σωτήρ. Η λέξη σωτηρία παράγεται από το αρχαϊκό ρήμα σαοώ –σώω που σημαίνει καθιστώ κάτι σώο και ακέραιο. Η λέξη όμως Σωτήρ δηλώνει αυτόν που θα μας σώσει από κάποιο ενεχόμενο κίνδυνο η μια αναπάντεχη απειλή. Πράξη που αποδεικνύει την ατομική μου και μόνο προστασία στον υλικό κόσμο .

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι ο πρωταρχικός στόχος του Χριστού Σωτήρα είναι η ακεραιότητα του ανθρώπου σαν πρόσωπο σε μια κοινωνία αλληλεγγύης και όχι σε έναν όχλο Φιλαυτίας.

3. Μύστης και όχι μυστικιστής, διότι ο Χριστός δεν έκρυψε ούτε κρύβει τίποτα. Από τις πρώτες μέρες της διδασκαλίας του φανερώνει την αλήθεια και μόνο τη αλήθεια στον καθένα. Η λέξη μυστήριο παράγεται από το ρήμα μύω-καμμύω που σημαίνει κλείνω τα μάτια παραμελώ τα αισθητά και αντιλαμβάνομαι πλέον τα πάντα με εσωτερικευμένη όραση. Ο μυστικιστής πράττει ανάλογα με τους κανόνες της αίρεσης που είναι μέλος, και ενδιαφέρετε αποκλειστικά για τα του οίκου του αδιαφορώντας παντελώς για τους συνανθρώπους του. Ο μύστης μυεί τον συνάνθρωπο στην εκκλησιαστική κοινωνία των προσώπων και του δίνει την δυνατότητα να σωθεί μέσω της αυτοπροσφοράς και όχι μέσω της ιδιοτέλειας. Ριζικές οι διαφορές λοιπόν ως αναφορά την σημασία των λέξεων.

Τελευταία θα ήθελα να θίξω το θέμα της τριαδικότητας όσο πιο απλά μπορώ και με παίρνει ο χρόνος. Πολύ απλά η τριαδικότητα πιστοποιεί όλα τα παραπάνω αποκαλύπτοντας μας την σημασία της συνεργασίας ας το πούμε. Εάν παρατηρήσουμε ο Χριστός δεν προβαίνει σε καμία πράξη εν ζωή δίχως να επικαλεστεί τον πατέρα μέσω του αγίου πνεύματος, αυτό μας δείχνει την άμεση συνεργασία και αυτοπροσφορά (ο ένας δια μέσω του άλλου). Η παραχώρηση σαν έννοια λαμβάνει κυρίαρχο ρόλο στα ευ-αγγέλια και εν συνεχεία μεταφέρετε στο μυστήριο της θείας κοινωνίας καλώντας μας όλους να φάμε και να πιούμε από το ίδιο ποτήρι στην μνήμη του Χριστού Σωτήρα, γεγονός το οποίο επικυρώνει την αυτοπαρατήρηση και την ανάδυση στον χώρο του άλλου. Να θυμάστε ο εσταυρωμένος είναι ο παράξενος ελκυστής ανάμεσα στο μηδέν και την αιωνιότητας.
όπου πρόδρομος υπερ ημών εισήλθεν Ιησούς κατά την τάξιν Μελχισεδέκ αρχιερεύς γενόμενος εις τον αιώνα

Re: Η πραγματική όψη του Χριστού Σωτήρα

2
Μου επιτρέπεις να κάνω κάποιες παρατηρησεις.

Το επιθεμα -ισμος είναι ξενόφερτο και δεν δηλώνει μόνο ενα σύστημα ιδεών,δηλωνει και ενα ρεύμα ή μια τάση ή ενα ρεύμα ή ενα φαινόμενο.
Ο όρος Χριστιανός καθιερώθηκε πρώτη φορά στην Αντιοχεία,τα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού,οπότε δεν νομίζω να υπήρξε σκοπιμότητα,άλλωστε θρησκεία προέρχεται απο το θρέομαι που σημαίνει ψιθυρίζω προσευχές.

Προσωπικά πιστεύω οτι δεν έχει σημασία αν λεγόμαστε Χριστιανοί ή κάπως αλλίως αλλά να ακολουθούμε τον δρόμο και τις εντολές του Χριστού.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Η πραγματική όψη του Χριστού Σωτήρα

3
Θα αναλύσω τώρα ένα τρόπο για να κατανοήσουμε από μια άλλη οπτική γωνία την ουσία και το σκοπό της οργής του λαού προς τον Χριστό την κρίσιμη στιγμή για την απόφαση ποιος θα σταυρωθεί.(κάποιος πολύ εύκολα θα απαντούσε ότι ο Βαραββάς με την επιθετική του στάση προς το τότε κατεστημένο υπερτερούσε μπροστά στον Χριστό ο οποίος ήταν άδειος από εκδίκηση που ζητούσε ο κόσμος, αλλά δεν είναι και τόσο απλό είναι πολύ πιο όμορφο.)

Καταρχήν πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την κοινωνική κατάσταση το μορφωτικό επίπεδο αλλά και το συνειδησιακό επίπεδο του λαού που απευθυνόταν ο Χριστός, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα...

(ο Arthur Koestler κάποτε παρουσίασε μια θεωρία με θέμα την <<αμφισύνδεση>> τον συνδυασμό δύο διαφορετικών πλαισίων αναφοράς. θεώρησε την αμφισύνδεση ως την κεντρική διαδικασία της δημιουργικότητας και της αντίληψης. Τα διαγράμματα του για τη διαδικασία είναι ένα είδος χάρτη του ψυχολογικού χώρου φάσεων. Ας υποθέσουμε ότι παίρνουμε ένα σημείο αφετηρίας (S) που θα είναι ένα είδος σημειακού ελκυστή. Η ένταση του ενδιαφέροντος (για το θέμα που μας απασχολεί) σπρώχνει το νου μακριά από τον ελκυστή σε αναζήτηση της λύσης ή του στόχου (Τ). Ο στόχος ή η λύση, ωστόσο, δεν
βρίσκεται στο ίδιο πλαίσιο (ή, στην προκειμένη περίπτωση, επίπεδο) αναφοράς με το πρόβλημα• δεν βρίσκεται στη γνωστή συνάφεια των προηγούμενων λύσεων σε σχετιζόμενα προβλήματα. Όπως το απεικονίζει ο Koestler, η απογοήτευση του δημιουργού αυξάνει και η αναζήτηση λύσης γίνεται όλο και πιο ασυνήθιστη, έχουμε δηλαδή οριακούς κύκλους που καταρρέουν και παράγουν, στην πράξη, μια νοητική ροή που βρίσκεται μακριά από την ισορροπία (του εκάστοτε συστήματος που εκφράζει π.χ ο ελκυστής). Σε κάποιο κρίσιμο σημείο σε αυτόν τον παφλασμό σκέψεων, φτάνουμε σε μια διακλάδωση όπου ένα μικρό κομμάτι πληροφορίας ή μια ασήμαντη παρατήρηση ενισχύεται, υποχρεώνοντας τη σκέψη να διακλαδωθεί σε ένα νέο επίπεδο αναφοράς — ένα επίπεδο που πραγματικά περιέχει το στόχο.)

Αυτό που θέλω να εξηγήσω είναι ότι ο σταυρός αν λάβουμε υπόψη τα παραπάνω είναι το πλαίσιο αναφοράς και ο Χριστός το σημείο σύνδεσης ανάμεσα στα δύο επίπεδα συνείδησης ( Το απλοϊκό σκεπτικό του τότε λαού ήταν ότι – αφού δεν μου προσφέρεις τελικά τα αγαθά που έχω άμεσα ανάγκη όπως τροφή, χρήματα και εξασφάλιση – ελευθερώστε τον Βαραββά που είναι πιο χρήσιμός πρακτικά - αλλά η μέγιστη απορία του λαού κορυφώνετε στην σταύρωση – αφού είσαι Θεός γιατί δεν σώζεις τον εαυτό σου; - Αυτή λοιπόν η απορία είναι η φανέρωση την περιορισμένης συνείδησης του τότε κόσμου και εν-συνεχεία υποδηλώνει ότι δεν είχαν αντιληφθεί το νόημα του Χριστού. Διότι εάν ο Χριστός κατέβαινε από τον σταυρό όπως το φανταζόντουσαν και σκόρπαγε τον τρόμο, τότε θα ήταν υποχρεωμένοι να τον δεχτούν όπως κάθε κοινό δυνάστη βασιλιά – ο Χριστός όμως ήθελε να τον ακολουθήσουν μέσω της δικιά στους πρωτοβουλίας και αυτο- παραίτησης και όχι εξαναγκαστικά λόγο φόβου προς το πρόσωπο – εξού και τα ευσπλαχνικά λόγια
(ου γαρ οίδασι τι ποιούσι) – Τέλος η μετάβαση του ανθρώπου από το ένα επίπεδο συνείδησης στο άλλο συμβολίζεται με τους ληστές – ο ένας κατανοεί το νόημα του Χριστού Σωτήρα για αυτό πρώτος περνάει στην αιώνια βασιλεία και σφραγίζει έτσι την συνειδησιακή αναβάθμιση του ανθρώπου μέσω της εκκλησιαστικής αγάπης και της ταπείνωσης, ενώ ο δεύτερος ληστής συμβολίζει την ματαιότητα της φιλαυτίας και της πρόσκαιρης υλικής ζωής.

Το μεγαλείο της απλότητας του Χριστού; (όπως αυτός θα εξηγούσε για να τον κατανοήσουν όλοι με μια πρόταση για όλα τα παραπάνω)

Πιστέψτε επειδή εσείς θέλετε να σωθείτε και όχι επειδή θα σας το επιβάλω… Αλλά κάνεις δεν τον κατάλαβε…
όπου πρόδρομος υπερ ημών εισήλθεν Ιησούς κατά την τάξιν Μελχισεδέκ αρχιερεύς γενόμενος εις τον αιώνα

Re: Η πραγματική όψη του Χριστού Σωτήρα

4
Μελχισεδέκ καλωσόρισες στο Φόρουμ, θέλεις να συζητήσουμε αυτά που γράφεις στο πλαίσιο του διαλόγου ή προτιμάς να ολοκληρώσεις τον ειρμό σου και στη συνέχεια να σχολιάσουμε ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά θέματα”

cron