Re: Ο μύθος Σβάστικα, αλήθειες και ψέμματα

19
MRO9 έγραψε:πίσω από αυτό το σύμβολο κρύβεται μια ιστορία και δεν είναι καθόλου τυχαία η επιλογή του από τον χίτλερ. οι έλληνες το χρησιμοποιούσαν δεξιόστροφα. μάλιστα υπάρχει και στον πίνακα του αχιλέα που σέρνει τον έκτορα (στην κέρκυρα βρίσκεται). ο χίτλερ όντως πίστευε πως σου παρέχει τύχη. μην ξεχνάμε την ενασχόληση του χίτλερ με αρχαία μυστήρια. το πιο αξιοπερίεργο είναι πως ο άνθρωπος από ένας αποτυχημένος ζωγράφος, ο οποίος ούτε καν είχε αποφοιτήσει από το σχολείο πήρε τη κατάσταση πάνω του και οδήγησε εκατομμύρια ανθρώπους στο θάνατο...
Δεν πήρε τον βάλανα τα λαμόγια της θούλης!! Εσφάξε αρκετούς εβραίους αλλά γιατί θα πήγε και προς παλαιστήνι που ήταν να γίνει το κράτος τους πολύ μου διαφέυγει όπως το πώς συνεργάστηκε ο άξονας με τους μογγολότουρκους :cooll
Δεν είμαστε όσα πιστεύουμε, αλλά όσα πράττουμε.

Re: Ο μύθος Σβάστικα, αλήθειες και ψέμματα

20
Για να ξεφύγουμε λίγο απο τον Χιτλερ γιατι κακώς επικεντρωνόμαστε σε αυτόν....


Η σβάστικα είναι ένα αρχαίο σύμβολο το οποίο χρησιμοποιούταν για πάνω από 3000 έτη. Προχρονολογείται ακόμα και του αρχαίου αιγυπτιακού συμβόλου Ανκ. Τεχνουργήματα όπως αγγειοπλαστική και νομίσματα από την αρχαία Τροία αποδεικνύουν ότι η σβάστικα ήταν ένα κοινό εν χρήσει σύμβολο πολύ πίσω στο 1000 π.Χ.

Κατά τη διάρκεια της ακόλουθης χιλιετίας, η εικόνα της σβάστικας χρησιμοποιήθηκε από πολλούς πολιτισμούς παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας, Ιαπωνίας, Ινδίας και της Νότιας Ευρώπης. Κατά τον Μεσαίωνα ήταν ένα περίφημο σύμβολο το οποίο είχε και διαφορετικές ονομασίες.


Η λέξη swastika προέρχεται από την σανσκριτική λέξη svastika, σημασία της οποίας είναι κάθε είδους τύχη, και ιδιαίτερα είναι ένα διακριτικό σημάδι πάνω σε άτομα ή αντικείμενα για να δηλώσουν καλοτυχία. Αποτελείται από τις λέξεις su που σημαίνει καλός και το asti που σημαίνει υπάρχω. Επομένως το svasti σημαίνει ευημερία. Η κατάληξη –ka αποτελεί ένα υποκοριστικό, συνεπώς η λέξης svastika μπορεί να μεταφραστεί κατά γράμμα ως «μικρά πραγματάκια που σχετίζονται με την ευημερία».


Βέβαια με το πέρασμα των αιώνων και ανάλογα με τον πολιτισμό στον οποίο πέρασε υιοθετήθηκαν διαφορετικές ονομασίες για το σύμβολο αυτό
Crux gammata – Ρώμη – Σύμβολο του Κεραυνοβόλου Δία και του Ομβρίου
Tετρασκέλιον – Ελλάδα
Σφυρί του Θορ - Σκανδιναβία
Fylfot – Αγγλία – Σημαίνει τέσσερα πόδια και αναφέρεται κυρίως στη σβάστικα που διακοσμεί κτίρια ή πόρτες
Gyung – drung ή geg-gsang – Θιβέτ
Μαύρη αράχνη – Μέση και Δυτική Ευρώπη
Αγκυλωτός σταυρός – Ή πιο συγκεκριμένα στη Δανία Ηakenkruis, Ισλανδία Hakakross, Γερμανία Hakenkreuz, Φιλανδία Ηakaristi, Νορβηγία Hakekors, Ιταλία croce uncinata και Σουηδία Hakkors (περιοχές όπου αργότερα θα αποκτήσει τη σημασία του αντιπροσωπευτικού συμβόλου της άριας φυλής)

Μέχρι οι Ναζί να κάνουν χρήση αυτού του συμβόλου, η σβάστικα χρησιμοποιούταν από πολλούς πολιτισμούς για τα τελευταία 3000 χρόνια και αντιπροσώπευε τη ζωή, τον ήλιο, τη δύναμη, την ικανότητα και την καλή τύχη.

Ακόμη και στις αρχές του 20ου αιώνα παρέμενε σύμβολο με θετική σημασία. Για παράδειγμα ήταν ένα συνηθισμένο διακοσμητικό σύμβολο το οποίο συχνά κοσμούσε τσιγαροθήκες, καρτ ποστάλ, νομίσματα, ακόμη και κτίρια. Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου μπορούσε να βρεθεί ακόμη και πάνω σε επωμίδες Αμερικανών στρατιωτών και σε φιλανδικές αεροπορικές εταιρίες μέχρι και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ας ξεκινήσουμε όμως με τον αυθεντικό συμβολισμό της σβάστικας, πριν ακόμη αλλοιωθεί η σημασία της από τη ναζιστική Γερμανία..


Ινδουισμός: Η σβάστικα έχει βρεθεί σε όλους τους ινδουιστικούς ναούς, σε πινακίδες, βωμούς, εικονογραφίες στην Ινδία και το Νεπάλ, μέρη στα οποία παραμένει ακόμη πολύ δημοφιλές. Ιδιαίτερη είναι η εμφάνισή της στην εικονογράφηση του θεού Γκανέσα, θεός ιχνηλάτης, προστάτης της σοφίας και των σταυροδρομιών.

Θεωρείται το δεύτερο πιο ιερό σύμβολο, μετά το Om. Στον Ινδουισμό και τα δύο σύμβολα αντιπροσωπεύουν τις δύο μορφές του δημιουργού Θεού Βράχμα. Η αριστερόστροφη σβάστικα συμβολίζει την εξέλιξη του Σύμπαντος (Pravritti) , η δεξιόστροφη συμβολίζει την καταστροφή του κόσμου (Nivritti). Η δεξιόστροφη όμως σβάστικα δεν αποτελεί σύμβολο που εκφράζει το Κακό, όπως έχει υπερισχύσει στις σημερινές αντιλήψεις. Αντίθετα αντανακλά δύο βασικά εξελικτικά χαρακτηριστικά της πορείας του Σύμπαντος, τη νύχτα και τη φθορά.

H σβάστικα με την έννοια της ευδαιμονίας (svastika) συναντάται για πρώτη φορά στα δύο μεγάλα ινδικά έπη Ramayana και Mahabharata, όπου και συνδέεται όχι μόνο με την έννοια της ευτυχίας, αλλά και με την έννοια της καλοτυχίας και το Θεό Βραχμά, όπως επίσης και με την έννοια της μετενσάρκωσης (samsara).

Έχει χρησιμοποιηθεί επίσης ως σηματοδότηση των τεσσάρων οριζόντων της γης. Η χρήση της ως σύμβολο του Ήλιου παρατηρείται πρώτη φορά από την αναπαράστασή του Σούργια, θεός του Ήλιου.

Θεωρείται εξαιρετικά ιερό και ευοίωνο από όλους τους Ινδουιστές και χρησιμοποιείται ανελλιπώς στη διακόσμηση κάθε είδους αντικειμένου που σχετίζεται με τον ινδουιστικό πολιτισμό Χρησιμοποιείται σε όλα τα ινδουιστικά μάντρα και ιερά σχέδια. Σε κάθε υποτμήμα της Ινδίας παρατηρείται σε πλευρές ναών, πάνω σε θρησκευτικά έγγραφα.


Εικόνα
Βουδισμός: Στη θρησκεία αυτή η σβάστικα, οποιασδήποτε κατεύθυνσης, εμφανίζεται στο στήθος ορισμένων αγαλμάτων του Βούδα συμβολίζοντας την ιερή καρδιά του. Επίσης, στον γλυπτικό τομέα, είναι συχνά χαραγμένη και στα πέλματα του φιλοσόφου.
Η σβάστικα που χρησιμοποιείται στη βουδιστική τέχνη και στα βουδιστικά χειρόγραφα είναι γνωστή στα ιαπωνικά ως manji. Αντιπροσωπεύει τη Dharma (Διδασκαλία της Αλήθειας και της Δικαιοσύνης που προσέφερε ο Βούδας), την οικουμενική αρμονία και την ισορροπία των αντιθέτων. Η αριστερόστροφη σβάστικα (omote manji) αντιπροσωπεύει την αγάπη και την ευσπλαχνία. Η δεξιόστροφη (ura manji) αντιπροσωπεύει τη δύναμη και την εξυπνάδα.


Στο βουδισμό μάλιστα παρουσιάζεται και σε διαφορετικούς χρωματισμούς και αναλόγως συμβολίζει και κάτι διαφορετικό. Πιο συγκεκριμένα:

Μπλε – συμβολίζει τις άπειρες ουράνιες αρετές
Κόκκινη – συμβολίζει τις άπειρες ιερές αρετές της καρδιάς του Βούδα
Κίτρινη – συμβολίζει την άπειρη ευημερία
Πράσινη – συμβολίζει τις άπειρες ικανότητες στη γεωργία

Λόγω του συσχετισμού της με τη δεξιόστροφη ναζιστική σβάστικα, οι βουδιστικές σβάστικες από τα μέσα του 20ου αιώνα είναι κυρίως αριστερόστροφες.
Εικόνα
Τσαϊνισμός: Στον Τσαϊνισμό, μία ασκητική παράδοση της Ινδίας, η σβάστικα είναι το μοναδικό ιερό σύμβολο. Η θρησκεία αυτή δε κάνει καθόλου χρήση του Ομ, αλλά αντιθέτως δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στη σβάστικα απ’ ότι οι Ινδουιστές. Είναι το σύμβολο του εβδόμου Jina, του αγίου Tirthankara Suparsva. Αντιπροσωπεύει τη Θεία Δύναμη και με τους τέσσερις βραχίονες παρουσιάζει τις τέσσερις μορφές μετενσάρκωσης: πρωτοπλασματική ζωή, ζωική/φυτική, ανθρώπινη και ουράνια. Όλοι οι τσαϊνιστικοί βωμοί και ιερά βιβλία πρέπει να περιέχουν αυτό το σύμβολο. Όλες οι τελετές αρχίζουν και τελειώνουν με τον πολλαπλό σχεδιασμό του συμβόλου με ρύζι γύρω από το ιερό.

Κίνα: Η σβάστικα θα φτάσει και στην Κίνα, όπου θα γίνει γνωστή με την ονομασία wanji όπου και συμβολίζει ό,τι συμβολίζει και το γιν γιανγκ, ανάλογα με τη φορά της. Δηλαδή η δεξιόστροφη σβάστικα ταυτίζεται με το γιανγκ, που συμβολίζει το φωτεινό, το ενεργό, το θετικό, και η αριστερόστροφη με το γιν, που συμβολίζει το σκοτεινό, το παθητικό, το αρνητικό.

Αμερική: Ακόμη και στην Αμερική είχαμε την εμφάνιση της σβάστικας σε νεότερες εποχές. Η χρήση της έγινε από κάποιες ινδιάνικες φυλές, όπως στους Ναβάχος για τις θεραπευτικές τους τελετές και στους Χόπι ως σύμβολο των περιπλανώμενων φυλών τους. Με το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο όμως έπαψε η χρήση της σβάστικας για να μη γίνει κάποιος συσχετισμός με τους ναζιστές.

Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθεί ότι ορισμένες χριστιανικές εκκλησίες σε ρωμαϊκές και γοτθικές περιοχές διακοσμούνται με το σύμβολο αυτό, μαζί με σχέδια της πρώιμης ρωμαϊκής τέχνης. Σβάστικες επιδεικνύονται και στο μωσαϊκό της Αγίας Σοφίας του Κίεβου της Ουκρανίας, η οποία χρονολογείται από το 12ο αιώνα. Εμφανίζονται επίσης και ως επαναλαμβανόμενα διακοσμητικά μοτίβα σε ένα τάφο στον Αγ. Αμβρόσιο στο Μιλάνο.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η σβάστικα στην αρχαιότητα ήταν σύμβολο του Ήλιου και χρησιμοποιήθηκε σαν μέρος ενός ηλιακού ημερολογίου που αργότερα ξεχάστηκε η σημασία του.

Οι συμβολισμοί που πήρε κατά καιρούς ήταν τροχός της ζωής, τροχός του ήλιου, οι τέσσερις ακμές της πυξίδας, οι τέσσερις άνεμοι, σύμβολο της ινδιάνικης φυλής των Χόπι για την εμφάνιση τους στον κόσμο και άλλα.
Εικόνα
Η δεξιόστροφη σβάστικα συμβολίζει την ζωή και ονομάζεται με το ινδικό όνομα "σβάστικα".

Η αριστερόστροφη συμβολίζει τον θάνατο σύμφωνα με την ανατολίτικη παράδοση και ονομάζεται κανονικά "σωβάστικα".

Στην αρχαία Ελλάδα συναντάται με το όνομα "γραμμάδων" (επειδή σχηματίζει ένα τετραπλό "Γ").

Εικόνα
Αρχαίος χρυσός ελληνικός δίσκος που βρέθηκε σε αρχαίο τάφο στη Σκύρο, χρονολογείται περίπου στον 9ο αιώνα π.Χ. (γεωμετρική περίοδος) και εκτίθεται στο αρχαιολογικό μουσείο Σκύρου. Είναι κόσμημα της εποχής για ενδυμασίες.


Πηγή
facebook
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ο μύθος Σβάστικα, αλήθειες και ψέμματα

21
οι έλληνες το χρησιμοποιούσαν δεξιόστροφα.
Οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν και τις 2.
Οι Ελληνες δυτικής Ελλάδος - Δελφών (θηλυκής μήτρας) όντως στην προϊστορία χρησιμοποιούσαν μόνον τη δεξιόστροφη-θηλυκή διότι αυτή η περιοχή ήταν η προϊστάμενη του δυτικού ημισφαιρίου (Δελφοί-Ηράκλειες Στήλες-Ατλαντίδα-Εσπερία).
Οι Ίωνες όμως Ανατολικής Ελλάδος - Τρωάδας (=Τρώσκων =>Διαπερνώ =>διακορεύω) χρησιμοποιούσαν την αριστερόστροφη-αρσενική την οποία αργότερα μαγάρισε και ο Χίτλερ, καθώς αυτή η περιοχή ήταν προϊστάμενη του ανατολικού ημισφαιρίου (Ιωνια-Γιουναν-ΑπωΙωνια(Ιαπωνια)-Ωκεανία).. Τα 2 κέντρα (πολιτισμικό ζευγος Αρρεν-Θήλυ) συντόνιζε ο μεσημβρινός στο Απολλώνειο Κέντρο της Δήλου.
Το αρσενικό πολίτευμα Ιωνίας-Τρωάδος γονιμοποιούσε το Δυτικό θηλυκό Δελφών και από την μήτρα(Δελφοί) γεννιόνταν "τέκνο πολιτισμού" εναρμονισμένο με τη φύση-σύμπαν πολίτευμα & πολιτισμός (επιστήμες-τέχνες-τεχνολογία)!
Μόνον αν ξαναεπανέλθει αυτή η φυσική λειτουργία θα μπορέσει να διασωθεί και να ξαναλάμψει ο πολιτισμός στον πλανήτη.
Αλλά με την παρούσα κατάσταση της νεοψευδελλάδας κάτι τέτοιο φαντάζει ουτοπία και άπιαστο όνειρο.. ενώ ο αρσενικός ελληνισμός ιωνίας έχει καταστραφεί παντελώς.. από τους μογγόλους και απο εσωτερική προδοσία και βλακεία..

Re: Σβάστικα το αρχαίο Σύμβολο: αλήθειες και ψέμματα

22
Ερμηνεία wiki στο λήμμα "Σβάστικα"

Η σβάστικα, στα σανσκριτικά स्वस्तिक, (δεξιόστροφος αγκυλωτός σταυρός 卐) και η "σωβάστικα" (αριστερόστροφος卍) είναι ένα πανάρχαιο σταυροειδές σύμβολο.

Αποτελεί ιερό σύμβολο του Ινδουϊσμού, του Βουδισμού και του Ζαϊνισμού, ενώ συναντάται και σε πολλούς άλλους πολιτισμούς, όπως της Αρχαίας Ελλάδας, των Περσών και των πολιτισμών των ιθαγενών της Βόρειας Αμερικής της προκολομβιανής περιόδου, καθώς και των αρχαίων Νορβηγικών φυλών (Βίκινγκ) οι οποίοι την αριστερόστροφη την αποκαλούσαν "Κεστ" και τη θεωρούσαν ως σύμβολο "παθητικής" προστασίας και ευημερίας.

Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα η σβάστικα συνδέθηκε με το Ναζισμό, εξαιτίας της χρήσης του συμβόλου στη Ναζιστική Γερμανία. Το γεγονός αυτό είχε ως συνέπεια το σύμβολο να έχει μετατραπεί για πολλούς σε ταμπού, κυρίως στη Δύση. Η αρνητική αυτή νοηματοδότησή του από το Ναζισμό και έπειτα επισκίασε την αρχαιότερη σημασία του συμβόλου, η οποία σχετίζεται μεταξύ άλλων και με το ρου της ζωής.
Εικόνα
Άγαλμα του Βούδα (Χσι Λάι, Καλιφόρνια).
Στο στήθος του η σωβάστικα, παραδοσιακό κινέζικο σύμβολο ειρήνης, αρμονίας, ισότητας και ισορροπίας.


Η ιστορία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ο αγκυλωτός σταυρός έχει μια εκτενή ιστορία. Το μοτίβο φαίνεται να χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη νεολιθική Ινδία. Το σύμβολο έχει μια αρχαία ιστορία στην Ευρώπη, που εμφανίζεται στα χειροποίητα αντικείμενα από τους προ-χριστιανικούς ευρωπαϊκούς πολιτισμούς. Στην αρχαιότητα, ο αγκυλωτός σταυρός χρησιμοποιήθηκε εκτενώς από τους Ινδο-άρειους, τους Χετταίους, τους Κέλτες και τους Έλληνες, μεταξύ άλλων. Ειδικότερα, ο αγκυλωτός σταυρός είναι ένα ιερό σύμβολο του Ινδουισμού, του Βουδισμού και του Τζαϊνισμού - θρησκειών με πέρα από δισεκατομμύρια πιστούς παγκοσμίως, που καθιστούν τον αγκυλωτό σταυρό πανταχού παρόντα τόσο στην ιστορική όσο και στην σύγχρονη κοινωνία. Το σύμβολο της σβάστικας χρησιμοποιήθηκε εκτενέστατα στην αρχαία Ελλάδα. Ήταν σύμβολο του Δία. Ο αγκυλωτός σταυρός, σβάστικα, ή μάλλον ο τετρα-αγκυλωτός σταυρός, είναι ένα αρχαίο σύμβολο, επίσης γνωστό κι ως σβάστικα. Ο αγκυλωτός σταυρός προέρχεται από το γεγονός ότι αποτελείται από δύο διπλά (ενωμένα) ελληνικά γάμμα (Γ) - γράμματα. Αρχαίες Ελληνίδες ιέρειες έκαναν τατουάζ το σύμβολο, μαζί με το τετρασκέλιον (από τα τέσσερα σκέλη που απεικονίζει), στους οργανισμούς τους. Αρχαία ελληνικά αρχιτεκτονικά σχέδια είναι κορεσμένα με τη διασύνδεση τους ως σύμβολο. Επίσης είχε χρησιμοποιηθεί και από διάφορους εγγενείς αμερικανικούς πολιτισμούς.

Εικόνα
Αρχαίο Ελληνικό κράνος με σβάστικα, 350-325 π.Χ. από τον Τάραντα της Σικελίας. Εύρημα στο Ερκολάνο. Cabinet des Médailles, Παρίσι
Στο δυτικό κόσμο, το σύμβολο γνώρισε μια αναβίωση μετά από τις αρχαιολογικές ανασκαφές του Σλήμαν στα τέλη του 19ου αιώνα, ο οποίος ανακάλυψε το σύμβολο στην περιοχή της αρχαίας Τροίας και το συνέδεσε με τις αρχαίες μεταναστεύσεις των Πρωτο-Ινδο-Ευρωπαίων. Τον συνέδεσε με τις παρόμοιες μορφές που βρέθηκαν στα αρχαία δοχεία στη Γερμανία, και θεωρητικολόγησε ότι ο αγκυλωτός σταυρός ήταν ένα "σημαντικό θρησκευτικό σύμβολο των μακρινών προγόνων μας", και ότι συνδέει τους Γερμανικούς, Ελληνικούς και Ινδο-Ιρανούς πολιτισμούς.[1][2] Μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα, χρησιμοποιήθηκε ευρέως παγκοσμίως και θεωρήθηκε ως σύμβολο καλής τύχης και επιτυχίας.

Η εργασία του Σλήμαν συνδυάστηκε με τα völkisch-κινήματα, για τους οποίους ο αγκυλωτός σταυρός ήταν ένα σύμβολο της "άριας" ταυτότητας. Μετά από την υιοθέτησή του από τους ναζί του Χίτλερ, ο αγκυλωτός σταυρός έχει συνδεθεί με το φασισμό, το ρατσισμό, τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, και το ολοκαύτωμα. Ο αγκυλωτός σταυρός παραμένει μέχρι σήμερα ένα κύριο σύμβολο των νεοναζί, και χρησιμοποιείται τακτικά από τις ομάδες ενεργών στελεχών για να δηλώσουν την ναζιστική συμπεριφορά των οργανώσεων και των ατόμων τους.



Προέλευση[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Η πανταχού παρουσία του αγκυλωτού σταυρού εξηγείται εύκολα αν υποθέσουμε ότι είναι μια πολύ απλή μορφή που ανακαλύφτηκε ανεξάρτητα και κατά τύχη σε διάφορες κοινωνίες όταν οι άνθρωποι ασχολήθηκαν με το πλέξιμο καλαθιών, αφού το σχήμα του αγκυλωτού σταυρού δημιουργείται επανειλημμένα από τις βέργες των καλαμιών όταν πλέκουμε καλάθι. Άλλες θεωρίες εικάζουν κάποια σύνδεση των πολιτισμών ή ζητούν μια εξήγηση σύμφωνα με την θεωρία της κοινής συναίσθησης του Καρλ Γιουνγκ. Ενώ η ύπαρξη των συμβόλων αγκυλωτού σταυρού στην Αμερική μπορεί να εξηγηθεί με την θεωρία της καλαθοπλεκτικής, ενώ αποδυναμώνει την θεωρία της πολιτιστικής διάχυσης. Ενώ μερικοί έχουν προτείνει ότι ο αγκυλωτός σταυρός μεταφέρθηκε στη Βόρεια Αμερική από έναν αρχαίο ναυτικό πολιτισμό στην Ευρασία, μια χωριστή αλλά παράλληλη ανάπτυξη θεωρείται πλέον πιθανή εξήγηση. Η γένεση του συμβόλου αγκυλωτών σταυρών αντιμετωπίζεται συχνά από κοινού με το σύμβολο του σταυρού γενικά, όπως η "ρόδα του ήλιου" της θρησκείας της εποχής του χαλκού.



Τμήματα από το μετάξινο βιβλίο
Μια άλλη εξήγηση προτείνεται από τον Καρλ Σαγκάν στο βιβλίο του με τίτλο »Ο Κομήτης«. Ο Σαγκάν αναπαράγει ένα αρχαίο κινεζικό χειρόγραφο (το μετάξινο βιβλίο) που παρουσιάζει ποικιλίες ουρών κομητών: οι περισσότερες είναι παραλλαγές της απλής ουράς κομητών, αλλά στην τελευταία απεικόνιση ο πυρήνας του κομήτη έχει τέσσερα πύρινα σκέλη, που θυμίζουν αγκυλωτό σταυρό. Ο Σαγκάν προτείνει ότι στην αρχαιότητα ένας κομήτης μπορεί να είχε πλησιάσει τόσο κοντά στη γη που οι άνθρωποι είδαν πύρινους πίδακες από αέριο να ρέουν από το κέντρο, και με την κλίση από την περιστροφή του κομήτη, σχημάτιζε μια μορφή του συμβόλου που έγινε ορατό σε όλα τα μέρη του κόσμου.[3]

Αρχαιολογικά ευρήματα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Εικόνα
Κολιέ από ανασκαφές στο Kaluraz, Guilan, πρώτη χιλιετία π.Χ., Εθνικό Μουσείο του Ιράν
Την πιο πρόωρη αλλά και συχνή χρήση των μοτίβων αγκυλωτού σταυρού στην αρχαιότητα βρίσκουμε στην νεολιθική εποχή, αν και υπάρχει ένα μοναδικό παλαιολιθικό χειροποίητο αντικείμενο που περιέχει αυτό το σύμβολο. Το σύμβολο βρέθηκε σε διάφορες ανασκαφές στην επαρχία του Κουζεστάν του Ιράν και ως τμήμα του "χειρογράφου Vinca" της νεολιθικής Ευρώπης της 5ης χιλιετίας Π.Χ.. Στη πρώιμη εποχή του χαλκού, εμφανίζεται στην αγγειοπλαστική που βρίσκεται στο Sintashta της Ρωσίας. Άλλα παρόμοια σύμβολα εμφανίστηκαν επίσης την εποχή του χαλκού και του σιδήρου σε σχέδια του βόρειου Καύκασου (στον πολιτισμός Koban), και του Αζερμπαϊτζάν, καθώς επίσης και των Σκυθών και Σαρματών. Σε όλους αυτούς τους πολιτισμούς, το σύμβολο του αγκυλωτού σταυρού δεν εμφανίζεται να καταλαμβάνει οποιαδήποτε χαρακτηρισμένη θέση ή σημασία, αλλά εμφανίζεται ως μόνο μια μορφή μιας σειράς παρόμοιων συμβόλων ποικίλης πολυπλοκότητας.

Στην προ-Χριστιανική Ευρώπη και σε λαϊκές δοξασίες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Έχουν βρεθεί πάρα πολλά δείγματα χρήσης της σβάστικας σε αντικείμενα αρχαίας ελληνο-ρωμαϊκής τέχνης, όπως σε ρούχα, αγκράφες, πανοπλίες, αγγεία, αλλά και σε ακολουθίες Μαιάνδρων. Στους αρχαίους Έλληνες το σύμβολο ήταν πιο γνωστό ως Γαμμάδιον.

Οι αρχαίοι Γερμανικοί λαοί χρησιμοποιούσαν το ίδιο σύμβολο αποκαλώντας το Φύλφοτ, και λεγόταν ότι συμβόλιζε το σφυρί του θεού Θωρ, και ίσως και τον Ηλιακό Τροχό, που είναι με τη σειρά του αρχαίο προ-χριστιανικό σύμβολο που απαντάται σε όλη την Ευρώπη.

Το σύμβολο της σβάστικας απαντάται και στις προ-χριστιανικές Σλαβικές παραδόσεις, ήταν αφιερωμένο στον θεό Σβαρόγ (Ουκρανικά: Сварог) και λεγόταν Κολοβράτ (Σλοβένικα, Κροατικά, Βοσνιακά: kolovrat, Πολωνικά: kołowrót, Ρώσικα, Σερβικά και Ουκρανικά: коловрат). Στην πρώιμη μεσαιωνική Ευρώπη η χρήση της σβάστικας για διακόσμηση ήταν πιο συχνή στις Σλαβικές φυλές. Παρουσιάζεται αρχικά σε Υποδουνάβιες περιοχές (Βλαχία και Μολδαβία), όπου οι Σλάβοι είχαν επαφές με τους Σαρμάτες. Για τους Σλάβους το σύμβολο αντιπροσώπευε τη δύναμη του Ήλιου και της φωτιάς, και αποκαλούνταν "Τροχός του Σβαρόγ", και χρησιμοποιούνταν τόσο για διακόσμηση, όσο και για θρησκευτικές τελετές.

Στους αρχαίους Φίννους είχε παρατηρηθεί το σύμβολο σε τελετουργικά τύμπανα των Σάμι σαμανών πολύ πριν εγκαθιδρυθεί ο Χριστιανισμός. Χρησιμοποιείται ακόμα στη Φινλανδία σαν διακοσμητικό αλλά και σύμβολο της Φινλανδικής Πολεμικής Αεροπορίας, και ονομάζεται Τουρσαανσύνταν ή Μουρσουνσύνταν.

Ένα σχετικό σύμβολο που παρουσιάζεται στην Αρχαία Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη της Εποχής του Ορείχαλκου είναι και το Τρίσκελον.

Στην τέχνη και στην αρχιτεκτονική[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ο αγκυλωτός σταυρός είναι συχνό μοτίβο σχεδίου στην σύγχρονη αρχιτεκτονική και σε έργα τέχνης στην Ινδία καθώς επίσης και στην αρχαία δυτική αρχιτεκτονική, αφού τον συναντάμε συχνά σε μωσαϊκά, ανάγλυφα, και άλλα έργα τέχνης σε όλο τον αρχαίο κόσμο. Η αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική και τα σχέδια ιματισμού είναι συχνά διακοσμημένα με το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του αγκυλωτού σταυρού συχνά συνδυασμένο και με μαιάνδρους. Τα σχετικά σύμβολα στην κλασσική δυτική αρχιτεκτονική περιλαμβάνουν το σταυρό, το τρίποδο, ή το τρισκελές και την στρογγυλεμένη σβάστικα. Στην κινεζική, κορεατική, και ιαπωνική τέχνη, ο αγκυλωτός σταυρός βρίσκεται συχνά ως τμήμα ενός σχεδίου επανάληψης. Ένα κοινό σχέδιο, αποκαλούμενο sayagata στα ιαπωνικά, περιλαμβάνει αριστερά και δεξιά αγκυλωτούς σταυρούς που είναι συνδεδεμένοι από γραμμές.[4] Το σύμβολο αγκυλωτών σταυρών βρέθηκε σε πολλά από τα ερείπια της αρχαίας Τροίας και σε μερικά από τα μωσαϊκά στην Πομπηία. Στην αρχαία Ελληνική τέχνη και την αρχιτεκτονική, καθώς και στην Ρομανική και Γοτθική τέχνη της δύσης, οι απομονωμένοι αγκυλωτοί σταυροί είναι σχετικά σπάνιοι, και ο αγκυλωτός σταυρός βρίσκεται συχνότερα ως επαναλαμβανόμενο στοιχείο σε μωσαϊκά και σε πεζούλια. Ο αγκυλωτός σταυρός αντιπροσώπευσε συχνά τη διαρκή κίνηση, που απεικονίζει το σχέδιο ενός περιστρεφόμενου ανεμόμυλου ή νερόμυλου. Ένας μαίανδρος με συνδεδεμένους αγκυλωτούς σταυρούς αποτελεί τη μεγάλη ζώνη που περιβάλλει το Ara Pacis. Ένα σχέδιο από γραναζωτούς αγκυλωτούς σταυρούς είναι ένα από διάφορα μωσαϊκά στο πάτωμα του καθεδρικού ναού της Αμιάν στην Γαλλία.[5]

Μπορντούρες με συνδεδεμένους αγκυλωτούς σταυρούς ήταν ένα συνηθισμένο αρχιτεκτονικό μοτίβο στην αρχαία Ρώμη,[6] και συναντάται ακόμα και σε πιο πρόσφατα κτήρια ως νεοκλασικό στοιχείο. Σύνορα αγκυλωτών σταυρών είναι μια μορφή μαιάνδρου.[7] Αγκυλωτοί σταυροί έχουν βρεθεί επίσης στην αγγειοπλαστική σε αρχαιολογικές ανασκαφές στην περιοχή του αρχαίου Kush. Αγκυλωτοί σταυροί βρέθηκαν και στην αγγειοπλαστική στους ναούς Gebel Barkal καθώς επίσης και σε ανασκαφές στους λαούς της ομάδας Χ.[8]

Η Laguna Bridge στην Yuma της Αριζόνας που χτίστηκε το 1905 από το αμερικάνικο Reclamation Department είναι διακοσμημένη με αγκυλωτούς σταυρούς.[9][10] Αμερικάνικοι λιθογράφοι του 1900 συνήθιζαν να τυπώνουν στο χαρτί μια κορνίζα από αγκυλωτούς σταυρούς,[11] και δημιούργησαν έντονο θέμα συζήτησης το 1937 όταν εμφανίστηκαν σε δείγματα εκλογικών ψηφοδελτίων στο Passaic του Νιου Τζέρσεϋ. Ο λιθογράφος αποκρίθηκε ότι «έχει χρησιμοποιήσει τα εμβλήματα αγκυλωτών σταυρών για κορνίζα σε ψηφοδέλτια πολύ πριν ο κόσμος μάθει τον Χίτλερ».[12] Ακόμα και διακοσμητικά πήλινα κεραμίδια με αγκυλωτούς σταυρούς έχουν βρεθεί σε πολλά μέρη του κόσμου συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών στις αρχές του 20ού αιώνα.
Εικόνα
Αγκυλωτός σταυρός σε αγγείο της γεωμετρικής εποχής. 740 π.Χ., Κρατική αρχαιολογική συλλογή του Μονάχου.
Αναδημιουργημένο έγχρωμο σχέδιο του πλαισίου σε έναν δωρικό ναό, που έχει για διακοσμητικά σχέδια μαιάνδρους και αγκυλωτούς σταυρούς.

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Jump up ↑ Schliemann, H, Troy and its remains, London: Murray, 1875, pp. 102, 119–20
Jump up ↑ Sarah Boxer. "One of the world's great symbols strives for a comeback". The New York Times, 29 Ιουλίου 2000.
Jump up ↑ Sagan, Carl; Ann Druyan (1985). Comet. Ballantine Books. σελ. 496. ISBN 0-345-41222-2.
Jump up ↑ "Sayagata 紗綾形". Japanese Architecture and Art Net Users System.
Jump up ↑ Robert Ferré. "Amiens Cathedral". Labyrinth Enterprises. Ο Καθεδρικός Ναός της Αμιάν είναι ο μεγαλύτερος γοτθικού ρυθμού ναός στη Γαλλία και δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο. Η κατασκευή του διάρκεσε από το 1220 έως 1402 ενώ από το 1981 είναι Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η Αμιάν έγινε στόχος των Γερμανικών δυνάμεων αλλά παρέμεινε στην κατοχή των συμμάχων μετά την Μάχη της Αμιάν.
Jump up ↑ Gary Malkin. "Tockington Park Roman Villa". The Area of Bristol in Roman Times. 9 Δεκεμβρίου 2002.
Jump up ↑ Lara Nagy, Jane Vadnal, "Glossary Medieval Art and Architecture," "Greek key or meander", University of Pittsburgh 1997–98.
Jump up ↑ Dunham, Dows "A Collection of 'Pot-Marks' from Kush and Nubia," Kush, 13, 131-147, 1965
Jump up ↑ Darin Fenger, "Symbol of luck, swastika adorn Yuma dam", Yuma Sun newspaper, Yuma, Arizona, 25 Σεπτεμβρίου, 2005.
Jump up ↑ Walter Smoter Frank, "Swastika on the Colorado", 2004
Jump up ↑ Steven Heller, Jeff Roth, The Swastika, Symbol Beyond Redemption?, Allworth Press, 2000, page 87.
Jump up ↑ The New York Times, 16 Σεπτεμβρίου 1937, απόσπασμα από τον Steven Heller, σ. 80
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σβάστικα το αρχαίο Σύμβολο: αλήθειες και ψέμματα

23
Το τετρασκέλιον ή γαμμάδιον για τους αρχαίους Έλληνες, σύμβολο του περιστρεφόμενου ήλιου,
είναι το πιο αρχαιότερο, ιερό, μυστικό και διαδεδομένο σύμβολο του κόσμου.
Είναι, στην ουσία, ένα αρχαίο φυλετικό σύμβολο.

Είναι κεντρικό στις θρησκευτικές ζωές των αρχαίων λαών, όπως των Κελτών, των Ελλήνων, των Ινδών…
Σε όλες τις περιπτώσεις είναι καλός οιωνός, σύμβολο καλής θέλησης, καλής τύχης, ευλογίας, μακροζωίας,
γονιμότητας, υγείας και ζωής.
Υπάρχουν πολλές παραλλαγές όπως αριστερόστροφο, δεξιόστροφο, κυκλικό και πολλές απόψεις
για το τι αναλυτικά συμβολίζει αυτός ο διπλός μαίανδρος, το πανάρχαιο ηλιακό σύμβολο....
http://i-rena.blogspot.gr/2013/08/baalbek-lebanon.html
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σβάστικα το αρχαίο Σύμβολο: αλήθειες και ψέμματα

24
Η ψυχολογία ορίζει την έννοια των ψεμάτων ως μια τεχνική που σας επιτρέπει να αλλάξετε τις περιστάσεις στην ψυχολογία των σχέσεων στην επιθυμητή κατεύθυνση. Πρακτικά όλοι πλανεύουν σε αυτή τη ζωή - κάποιος σε μεγαλύτερο βαθμό, κάποιος σε μικρότερο βαθμό, κάποιος που δεν έχει άλλη διέξοδο και κάποιος θέλει να βρεθεί σε ευνοϊκό φως μπροστά σε άλλους ανθρώπους. Εάν νομίζετε ότι η ζωή χωρίς ψέματα είναι αδύνατη, κάνετε λάθος.
Μήπως κάποιος από εσάς γνωρίζει την εφαρμογή στο τηλέφωνο pricechina σχετικά με την ψυχολογία;

Re: Σβάστικα το αρχαίο Σύμβολο: αλήθειες και ψέμματα

25
Δεν πάει το μυαλό σας στην Ευρωπαϊκή χώρα που διατηρεί τη σβάστικα στις επίσημες σημαίες της!Συντάκτης: NewsroomΔημοσίευση:
21-03-2022 • 9:14
243Shares
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Η σβάστικα, πριν την οικειοποιηθεί ο Χίτλερ αποτελούσε σύμβολο που το συναντάμε σε πολλούς λαούς. Για τους Έλληνες ήταν το Γαμμάδιον. Για τους Γερμανικούς λαούς αποτελούσε το σύμβολο στο σφυρί του Θεού Θορ. Το αποκαλούσαν «Φίλφορτ». Οι Σλάβοι το θεωρούσαν σύμβολο του θεού Σβαρόγ. Ακόμη και οι Κινέζοι το χρησιμοποιούσαν.Το συναντάμε ακόμα ως θρησκευτικό σύμβολο στους Ιουδαίους, στους βουδιστές και αλλού.Παντού έφερνε τύχη ή συμβόλιζε την ευτυχία.Η ιστορία της που κράτησε χιλιάδες χρόνια γκρεμίστηκε μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία, όταν έγινε σύμβολο των Ναζί του Χίτλερ. Υπάρχουν χώρες που απαγορεύεται ακόμα και η απεικόνισή της.Κι όμως η σβάστικα «επιζεί» ως σύμβολο σε Ευρωπαϊκή χώρα. Είναι η Φινλανδία που αποτελεί έμβλημα της Ακαδημίας της Πολεμικής Αεροπορίας, κάτι αντίστοιχο με τι δική μας σχολή Ικάρων!
Εικόνα
Η ιστορία της φυσικά προηγείται των Ναζί. Ήταν από το 1918 το σύμβολο της Πολεμικής Αεροπορίας της χώρας, τότε που ο Σουηδός Έριχ φον Ρόζεν δώρισε ένα διθέσιο γαλλικό πολεμικό αεροσκάφος στους Φινλανδούς. Σε αυτό υπήρχε ως έμβλημα ο αγκυλωτός σταυρός σε μπλε φόντο που ήταν το έμβλημα της οικογένειάς του και συμβόλιζε την καλή τύχη.Σε ένδειξη ευγνωμοσύνης οι Φινλανδοί διατήρησαν το οικόσημο που με τον καιρό έγινε έμβλημα της πολεμικής τους αεροπορίας.
Εικόνα
Με τον καιρό παρέμεινε ως έμβλημα μόνο της Ακαδημίας.Κι εκεί όμως προκύπτουν αντιρρήσεις. Μελετητές έψαξαν να βρουν από… που κρατά η σκούφια του Σουηδού ευεργέτη. Δεν άργησαν να βγάλουν άκρη. Η καταγωγή της οικογένειάς του είναι από τη Βεστφαλία. Ο ίδιος ίδρυσε στη Σουηδία το «Εθνικοσιαλιστικό Μπλοκ», μια οργάνωση στα πρότυπα των Γερμανών Ναζί.Δημοφιλείς ειδήσεις  Η άγνωστη συνέντευξη του Ιωάννη Μεταξά στις 28 Οκτωβρίου 1940 – Η άποψή του για την εξέλιξη και το τέλος του πολέμου. Οι επαφές με τον Άξονα.Κι όχι μόνο αυτό. Η αδελφή της γυναίκα του παντρεύτηκε τον Χέρμαν Γκέρινγκ, τον πανίσχυρο αρχηγό της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας. Τον γνώρισε όταν έβγαζε το ψωμί του ως πιλότος στη Σουηδία. Εργαζόταν σε μια εμπορική αεροπορική εταιρία.
Εικόνα
Ο Έριχ φον Ρόζχεν και η κουνιάδα του πρώτη σύζυγος του Χέρμαν Γκέρινγκ, Κάριν ΦοκΗ Κάριν Φοκ,. κόρη Σουηδού βαρώνου τον γνώρισε, τον ερωτεύτηκε, χώρισε τον άντρα της με τον οποίο είχε ένα παιδί και το 1923 τον παντρεύτηκε. Πέθανε όμως το 1931 από καρδιακή προσβολή.Κάποιοι ιστορικοί υποστηρίζουν ότι ο Γκέρινγκ ενέπνευσε στον Χίτλερ την ιδέα της σβάστικας λόγω του κουνιάδου του. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύειο. Ο Γερμανός δικτάτορας την είχε καθιερώσει δύο χρόνια πριν γνωρίσει τον Γκέρινγκ.Όμως κι εδώ, στην Ελλάδα ,χρησιμοποιήθηκε η σβάστικα. Η ποδοσφαιρική ομάδα Απόλλων Σμύρνης από το 1910 την είχε ως έμβλημα. Με αυτή συστήθηκε στους Έλληνες φιλάθλους με την επαναλειτουργία του στην Αθήνα πλέον κι όχι στη Σμύρνη. Την εγκατέλειψε όμως το 1945 με τη επιστροφή της στην ενεργό δράση. Την αντικατέστησε με το κεφάλι του θεού Απόλλωνα, σύμβολο που διατηρείται μέχρι τις μέρες μας.
Εικόνα
Η ομάδα του Απόλλωνος Σμύρνης το 1938 στο γήπεδο που διατηρούσε στου Ρουφ. Στη Ριζούπολη εγκαταστάθηκε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Εικόνα
Το προπολεμικό έμβλημα του Απόλλωνος (αριστερά)και το μεταπολεμικόΚι αν ο Απόλλωνας την άλλαξε υπάρχει ένα κτίριο στο κέντρο της Αθήνας που την έχει ως βασικό διακοσμητικό στοιχείο. Είναι το Ιλίου Μέλαθρον, στην οδό Πανεπιστημίου που σήμερα φιλοξενεί το Νομισματικό Μουσείο. Το θαυμάσιο αυτό κτίριο, έργο του Τσίλερ, ήταν η κατοικία του Ερρίκου Σλίμαν, του ανθρώπου που ανακάλυψε την αρχαία Τροία. Ένα από τα πρώτα ευρήματά του ήταν μια στήλη με τη σβάστικα. Λογικό να ήθελε να τη συμπεριλάβει στον πλούσιο διάκοσμο του σπιτιού του.
Εικόνα
Ο εσωτερικός διάκοσμος της οικείας Σλίμαν που σήμερα στεγάζει το Νομισματικό Μουσείο
Εικόνα
Ο εξωτερικός διάκοσμος με τις σβάστικες…

Πηγή https://www.newsbreak.gr/stories/310867 ... maies-tis/
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Σύμβολα και αποσυμβολισμοί”

cron