!! Αλλάζει τα όρια του FIR η κυβέρνηση!

1
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Σε μονομερή τροποποίηση-διόρθωση, για εσωτερική χρήση σε πρώτη φάση, των ανατολικών ορίων του FIR Αθηνών σχεδιάζει να προχωρήσει η κυβέρνηση, συμπαρασύροντας έτσι κατ' ανάγκην και τη χάραξη θαλάσσιων συνόρων Ελλάδας-Τουρκίας (εκεί όπου δεν είναι χαραγμένα), έτσι ώστε τα σύνορα και τα «νέα» όρια του FIR να συμπίπτουν.

Αυτό αποκαλύπτεται από σειρά πολιτικο-στρατιωτικών συσκέψεων, που άρχισαν το 2002, για να ατονήσουν στη συνέχεια, να επαναληφθούν στις αρχές του καλοκαιριού του 2008 και να εντατικοποιηθούν από τον Σεπτέμβριο του 2008.

Το θέμα προέκυψε το 2002, όταν ζητήθηκε, στο πλαίσιο του Euroglobal, η συμπαραγωγή ψηφιακών χαρτών των χωρών της Ευρώπης.

Τουρκική εμμονή

Η Τουρκία δεν έδωσε ποτέ συντεταγμένες των συνόρων της και του FIR στο Αιγαίο (δηλαδή 6ν.μ. από τις δυτικές τουρκικές ακτές). Και τούτο γιατί η Τουρκία εμμένει στην επέκταση της κυριαρχίας και των αρμοδιοτήτων της για θαλάσσια έρευνα και διάσωση στη μέση του Αιγαίου. Για το λόγο αυτό άλλωστε έχει εκδώσει το 1999 τη διεθνή notam 240 με την οποία χαρακτηρίζει πλασματικό και χωρίς νομική βάση το FIR Αθηνών, καθώς και το νόμο 24611 του 2001, ορίζοντας μονομερώς ως τουρκική περιοχή θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης το μισό Αιγαίο από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικό (σ.σ.: με αποτέλεσμα και τα πρόσφατα επεισόδια στο Φαρμακονήσι).

«Νέος χάρτης»

Ομως και το 2004 η ελληνική κυβέρνηση αποδέχθηκε την κατάργηση των ανατολικών ορίων του FIR Αθηνών ώστε να μην υπάρχει σύγχυση με τα σύνορα, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης των θαλάσσιων συνόρων της Τουρκίας προς τα δυτικά.

Τον Οκτώβριο του 2008, η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με το σχετικό πρακτικό της σύσκεψης όλων των συναρμόδιων φορέων στο υπουργείο Εξωτερικών, έκρινε «απαραίτητη» την παραγωγή ενός «εκσυγχρονισμένου χάρτη αποτύπωσης του FIR Αθηνών τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή... και συνακόλουθα της ελληνικής περιοχής αρμοδιότητας για έρευνα και διάσωση κατά τον καλύτερο επιστημονικό τρόπο...», ενώ «...ο εν λόγω χάρτης άπαξ και παραχθεί θα είναι κατ' αρχάς εθνικής εσωτερικής χρήσης από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες...» και η σκοπιμότητα διεθνούς προβολής και χρήσης του «θα εξεταστεί στη συνέχεια».

Οπως είναι γνωστό, το 1952, ο ICAO (Διεθνής Οργανισμός Αεροναυτιλίας) ως αποκλειστικά αρμόδιος φορέας καθόρισε τα ανατολικά όρια του FIR Αθηνών από τη συντεταγμένη 4045Ν-2110Ε (δηλαδή το σημείο των χερσαίων ελληνοτουρκικών συνόρων στον Εβρο), ακολουθώντας τη γραμμή των βορειοδυτικών συνόρων της Τουρκίας, με επόμενη συντεταγμένη αυτήν του Καστελόριζου, 3333Ν-3000Ε, μέχρι το πολυμερές σημείο συνάντησης των FIR Αθηνών-Λευκωσίας και Αγκυρας στην Αν. Μεσόγειο.

Δεν αναγνωρίζεται

Η πολυτεθλασμένη αυτή γραμμή του FIR Αθηνών αναγνωρίζεται και ακολουθείται ανελλιπώς από το 1952 και καμιά τροποποίηση δεν μπορεί να επέλθει σ' αυτήν χωρίς τη σχετική απόφαση του ICAO και τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας φυσικά. Επομένως καμιά αναπαραγωγή-διόρθωση της γραμμής του FIR Αθηνών, έστω και «για εσωτερική χρήση», δεν μπορεί να αναγνωριστεί και πολύ περισσότερο να χρησιμοποιηθεί ούτε από την Ελλάδα ούτε από κανέναν άλλο.

Σύμφωνα όμως με το ίδιο έγγραφο του ΥΠΕΞ και με ομόφωνη απόφαση όλων των πολιτικο-στρατιωτικών φορέων» «σκόπιμο ωστόσο θα ήταν, ως κατευθυντήρια γραμμή να ληφθεί η γραμμή ICAO 1952 διορθωμένη στα σημεία όπου υπάρχουν ελληνοτουρκικά σύνορα [είτε συμφωνημένα (Εβρος και Δωδεκάνησα) είτε βάσει της αρχής της μέσης γραμμής (απόσταση έναντι των ακτών μέχρι 12 ν.μ.)] ώστε αυτή (η γραμμή) να συμπίπτει με τα σύνορα αυτά...».

Με άλλα λόγια, το ΥΠΕΞ επιχειρεί αναδιάταξη-διόρθωση του FIR Αθηνών, που συνεπάγεται και ταυτόχρονη τροποποίηση των δυτικών συνόρων της Τουρκίας διότι τα όρια του FIR Αθηνών ακολουθούν ανελλιπώς τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας.

Αυτή η «διορθωμένη γραμμή» του FIR Αθηνών θα συμπίπτει (όπου δεν υπάρχουν χαραγμένα Ε/Τ σύνορα) με τη γραμμή συνόρων, με βάση την αρχή της μέσης γραμμής, δηλαδή απόσταση από τις ακτές μέχρι 12 ν.μ. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα έχει επιλέξει να χαράξει θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, σύμφωνα με τη μέθοδο της μέσης γραμμής μέχρι 12 ν.μ. έναντι των ακτών.

Διεθνή στην Τουρκία

Είναι άγνωστο πού, πότε και πώς ποια ελληνική κυβέρνηση επέλεξε και επέβαλε αυτόν τον τρόπο καθορισμού θαλάσσιων συνόρων Ελλάδας-Τουρκίας. Με τη μέθοδο αυτή πάντως παραχωρείται πρόσθετη κυριαρχία στην Τουρκία, δηλαδή κομμάτι της διεθνούς θάλασσας (π.χ. στις περιοχές μεταξύ Λήμνου-Λέσβου-Χίου).

Με δεδομένο ότι τα ανατολικά όρια του FIR Αθηνών συμπίπτουν με τα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας, η χάραξη ορίων-συνόρων με βάση τη μέση γραμμή 12 ν.μ. συνεπάγεται ότι η διεθνής θάλασσα μεταξύ ελληνικών νήσων μεταβιβάζεται στην κυριαρχία της Τουρκίας. Τα δυτικά θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας, που είναι και το όριο των ανατολικών συνόρων του FIR Αθηνών, μετατοπίζονται δυτικά και κατ' αυτόν τον τρόπο οι αρμοδιότητες της Ελλάδας για παροχή εναέριας κυκλοφορίας καθώς και για έρευνα και διάσωση σε αέρα και θάλασσα υπάρχει κίνδυνος να περιοριστούν σημαντικά με τεράστιες εθνικές επιχειρησιακές και οικονομικές συνέπειες.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 19/01/2009
Έλληνες Αμύνεσθαι Περί Πάτρης,Ελευθερία ή Θάνατος!Μετά από μια εθνοεπανάσταση χρειάζεται και μια εθνοκάθαρση...

Re: !! Αλλάζει τα όρια του FIR η κυβέρνηση!

2
ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ

Τα έγγραφα που διαψεύδουν την κυβέρνηση

Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Το υπουργείο Εξωτερικών -διά του κυβερνητικού εκπροσώπου- επιχείρησε χθες να... αποδυναμώσει το δημοσίευμα της «Ε» της περασμένης Δευτέρας, περί σχεδιαζόμενης μονομερούς «διόρθωσης» του ανατολικού ορίου του FIR Αθηνών, που συμπαρασύρει αυτομάτως δυτικά στο Αιγαίο όχι μόνο τα τουρκικά σύνορα, αλλά και τα... αναζητούμενα κοινά ελληνοτουρκικά θαλάσσια σύνορα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ε. Αντώναρος, απαντώντας χθες σε σχετική ερώτηση, ανέφερε τα εξης: Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχω από το υπουργείο Εξωτερικών, δεν προβλέπεται καμία αλλαγή, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στα διεθνώς συμπεφωνημένα και όσα διεθνώς ισχύουν και είναι αναγνωρισμένα για το FIR Αθηνών».

Με άλλα λόγια, κατά την κυβέρνηση δεν υπάρχει απολύτως κανένα θέμα για το FIR Αθηνών. Θα πρέπει όμως η κυβέρνηση -και η προηγούμενη- να εξηγήσουν γιατί αυτό το «ανύπαρκτο» θέμα «διόρθωσης» του FIR Αθηνών απασχολεί συστηματικώς και κατ' εξακολούθηση τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας, τα οποία από το 2002 μέχρι σήμερα έχουν ξοδέψει όγκο εργατοωρών σε συσκέψεις ακριβώς για το πώς θα αποτυπωθεί «με διόρθωση» η καθορισμένη -από τον αρμόδιο διεθνή οργανισμό ICAO από το 1952- γραμμή του ανατολικού ορίου του FIR Αθηνών, που συμπίπτει με το δυτικό θαλάσσιο σύνορο της Τουρκίας.

Η παρούσα κυβέρνηση θα πρέπει ακόμα να εξηγήσει ποιος ο λόγος γι' αυτό το «ανύπαρκτο» θέμα να εντατικοποιηθούν οι πολιτικοστρατιωτικές συσκέψεις (σ.σ. πάνω από 6 το τελευταίο εξάμηνο) στο ανώτατο δυνατό επίπεδο για να οριστικοποιηθούν «οι πολιτικές και νομικές παράμετροι» ώστε τα συμπεράσματα «να τεθούν προς έγκριση των προϊσταμένων πολιτικών αρχών» για τη διαμόρφωση ενός ψηφιακού χάρτη του FIR Αθηνών, αφού κατά τον κυβερνητικό εκπρόσωπο δεν υπάρχει «καμία αλλαγή».

Η «Ε» θεωρεί υποχρέωση να φέρει στη δημοσιότητα τα πρακτικά μιας από της σημαντικές αυτές συσκέψεις και συγκεκριμένα της 20ής Οκτωβρίου 2008, στο οποιο αναλύεται πλήρως η ανάγκη «διόρθωσης» του FIR Αθηνών, προτού τα συμπεράσματα αυτά προωθηθούν στους αρμόδιους υπουργούς. *


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/01/2009
Έλληνες Αμύνεσθαι Περί Πάτρης,Ελευθερία ή Θάνατος!Μετά από μια εθνοεπανάσταση χρειάζεται και μια εθνοκάθαρση...

Re: !! Αλλάζει τα όρια του FIR η κυβέρνηση!

3
Το πλήρες κείμενο του Πρακτικού Σύσκεψης

Το πλήρες κείμενο του Πρακτικού Σύσκεψης είναι το ακόλουθο.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΥΣΚΕΨΗΣ

ΘΕΜΑ: Χάρτης αποτύπωσης FIR Αθηνών

Η Σύσκεψη προκλήθηκε από το ΥΠΕΞ/Α4 (έγγραφο με ΑΠΦ 5560/FIR/7/ΑΣ462//8.9.2008) και πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα συσκέψεων του ΥΠΕΞ, την 17η Σεπτεμβρίου 2008, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10.30 υπό τον συντονισμό του πρέσβυ κου Γ. Κακλίκη, Διευθυντή της Α4 Διεύθυνσης Τουρκίας του ΥΠΕΞ (βλ. κατάλογο συμμετασχόντων).

Κατ' αρχάς, ο Διευθυντής της Α4 Διεύθυνσης προέβη σε μία σύνοψη των διαμειφθέντων στις δύο προηγούμενες συσκέψεις επί του θέματος, που έλαβαν χώρα στις 11 και 17 Ιουλίου τ.ε., παρουσιάζοντας τις πολιτικές και νομικές παραμέτρους παραγωγής εκσυγχρονισμένου χάρτη που να αποτυπώνει το FIR Αθηνών.

Κατόπιν διεξοδικής ανταλλαγής απόψεων, το σύνολο των συμμετασχόντων στη σύσκεψη συμφώνησε ότι η παραγωγή ενός νέου εκσυγχρονισμένου χάρτη αποτύπωσης του FIR Αθηνών, τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή είναι απαραίτητη. Προς τούτο, οι συμμετασχόντες συμφώνησαν ομοφώνας στις κάτωθι εισηγήσεις προς έγκριση των προϊσταμένων πολιτικών αρχών τους:

1. Να παραχθεί ένας εκσυγχρονισμένος αεροναυτικός χάρτης αποτύπωσης του FIR Αθηνών και συνακόλουθα της ελληνικής περιοχής αρμοδιότητας για έρευνα και διάσωση κατά τον καλύτερο επιστημονικό τρόπο.

2. Η παραγωγή του χάρτη αυτού πρέπει να είναι αντικείμενο συλλογικής προσπάθειας και κυρίως συνεργασίας των υπηρεσιών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (ΓΥΣ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (Υ.Υ.), υπό τον συντονισμό της ΥΠΑ. Το χαρτογραφικό υπόβαθρο σε έντυπη και ψηφιακή μορφή θα διατεθεί από ΓΥΣ και ΥΥ, στο οποίο θα εισαχθούν -και θα ανανεώνονται όποτε χρειάζεται- οι αεροναυτιλιακές πληροφορίες από την ΥΠΑ.

3. Για την παραγωγή του χάρτη αυτού απαιτείται προσωπικό και μέσα. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να υπολογιστεί το κόστος και ο χρόνος υλοποίησης του έργου αυτού.

4. Ο εν λόγω χάρτης, άπαξ και παραχθεί, θα είναι κατ' αρχάς εθνικής εσωτερικής χρήσης από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες. Η σκοπιμότητα διεθνούς προβολής και χρήσης του εν λόγω αεροναυτικού χάρτη θα εξεταστεί στη συνέχεια, δεδομένου ότι αναγνωρίζεται η ανάγκη να λάβει διεθνή υπόσταση.

5. Μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής του εν λόγω χάρτη, η ΥΠΑ θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον χάρτη της ΓΥΣ. Εφόσον, στο ενδιάμεσο διάστημα, ανακύψουν ειδικά αιτήματα παροχής συγκεκριμένων συντεταγμένων που καθορίζουν όρια FIR (π.χ. σε πλαίσιο SAR, NAVTEX κ.λπ.), τα αιτήματα αυτά θα αντιμετωπίζονται σε ad hoc βάση. Σκόπιμο, ωστόσο, θα ήταν ως κατευθυντήρια αρχή να ληφθεί η γραμμή ICAO 1952, διορθωμένη στα σημεία όπου υπάρχουν Ε/Τ σύνορα [είτε συμφωνημένα (Εβρος και Δωδεκάνησα) είτε βάσει της αρχής της μέσης γραμμής (απόσταση έναντι ακτών μέχρι 12 ν.μ.)], ώστε αυτή (η γραμμή) να συμπίπτει με τα σύνορα αυτά.

6. Είναι σκόπιμο να συγκροτηθεί μία Ομάδα Εργασίας, στην οποία θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών, η οποία, κατά το χρονικό διάστημα παραγωγής τού εν λόγω χάρτη, θα συνέρχεται όποτε κρίνεται αναγκαίο προκειμένου να δίνει κατευθύνσεις που αφορούν την υλοποίηση του έργου.

Συμμετασχόντες

ΥΠΕΞ

- Γ. Σαββαΐδης, Πρέσβυς, Συντονιστής Πολιτικοστρατιωτικών και Επιχειρησιακών Υποθέσεων (ΣΠΕΥ)

- Α4 Δνση

- Γ. Κακλίκης, Πληρεξούσιος Υπουργός Α', Διευθυντής

- Ε. Γραμματίκα, ΓΠΑ'

- Ν. Βασιλάκης, Α.Π.

- Ε. Φουρνατζοπούλου, ΕΜΠΣΒ'

- Δ1 Δνση

- Σ. Στρατή, ΕΜΠΣΒ'

- ΕΝΥ

- Β. Πατρώνας, Προϊστάμενος

- Ε. Σκαλιέρη, ΑΝΣ

ΓΕΕΘΑ

- Σμχος Δ. Κάτσιος, ΓΕΕΘΑ/ΔΑΠ

- Σμχος Π. Χρήστου, ΓΕΕΘΑ/ΔΑΕΡ

ΓΕΑ/Α3

- Επγος Η. Σαράφογλου

- Σγος Ν. Παπαχρήστος

ΓΕΝ/Α2

-Πχος Ν. Λεμονής

- Υπχος Π. Σέργης

- Λγος Ε. Σιοτρόπου

- Π. Φωτίου, ΜΠΥ

ΓΥΣ

- Ανχης Χ. Νινιός

Υ.Υ. Π.Ν.

- Αντχος Α. Μαυραειδόπουλος

- Δ. Δαγρές, ΜΠΥ

ΥΠΑ/Δ4

- Α. Σαβράμης


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/01/2009
Έλληνες Αμύνεσθαι Περί Πάτρης,Ελευθερία ή Θάνατος!Μετά από μια εθνοεπανάσταση χρειάζεται και μια εθνοκάθαρση...

Re: !! Αλλάζει τα όρια του FIR η κυβέρνηση!

4
"Δεν αλλάζει το FIR Αθηνών"

Δεν υπάρχει θέμα αλλαγής του FIR Αθηνών διαβεβαιώνει το υπουργείο Εξωτερικών. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Γ. Κουμουτσάκος, χαρακτήρισε τις σχετικές εκτιμήσεις και τους ισχυρισμούς «απολύτως αβάσιμους», τονίζοντας ότι «ουδόλως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

"Ως προς το έγγραφο - πρακτικό που δημοσιεύτηκε ?αφορά σε απεικόνιση του FIR Αθηνών και όχι σε επανακαθορισμό ή τροποποίησή του?.

Η διενέργεια συσκέψεων για την διευκρίνιση αυτών των διαδικαστικών θεμάτων γίνεται γιατί η αποτύπωση με σύγχρονο, ψηφιακό τρόπο συνεπάγεται εξειδικευμένη εργασία από αρμόδιους φορείς και έχει οικονομικό κόστος που θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Στο πρακτικό αναφέρεται ρητά ότι θα ακολουθηθεί η συμφωνηθείσα στο πλαίσιο του ICAO γραμμή και ότι θα ληφθεί ειδική μέριμνα προκειμένου να συμπέσει η ψηφιακή απεικόνιση με τα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα. "Δεν μετακινείται τίποτα", τόνισε ο κ. Κουμουτσάκος.

Τέλος, υπενθύμισε ότι τα όρια του FIR Αθηνών έχουν καθοριστεί με περιφερειακή, άρα με διεθνή συμφωνία, στο πλαίσιο του ICAO (1950-1952-1958) και για οποιαδήποτε μεταβολή τους απαιτείται αντίστοιχη διεθνής συμφωνία».

Έθνος 21/01
Έλληνες Αμύνεσθαι Περί Πάτρης,Ελευθερία ή Θάνατος!Μετά από μια εθνοεπανάσταση χρειάζεται και μια εθνοκάθαρση...

Re: !! Αλλάζει τα όρια του FIR η κυβέρνηση!

5

Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνοτουρκικά”