Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και... γκάφες...)

1
Είχα την ιδέα αυτής της συλλογής από καιρό.Μερικά από τα συμβάντα που περιγράφονται παρακάτω έχουν και την αξία ενός καλού ανέκδοτου!!!
Αν έχετε κι εσείς ανάλογο υλικό,εμπλουτίστε το ποστ με την σειρά σας.
Καλή διασκέδαση!!!

Μάλτα γιοκ!
Όταν θέλουμε να ειρωνευτούμε τους Τούρκους για διάφορες αδυναμίες τους, συνηθίζουμε να λέμε τη φράση «Μάλτα γιοκ», που θα πει στα τούρκικα «Μάλτα δεν υπάρχει».
Η φράση αυτή που κατάντησε διεθνής, βγήκε από την εποχή που κάποιος Τούρκος πλοίαρχος ταξίδευε, με εντολή να πάει στη Μάλτα (νησιωτικό κράτος της Μεσογείου νοτίως της Σικελίας), και δεν μπορούσε να τη βρει ούτε στο χάρτη.
Τι είχε συμβεί; (σύμφωνα με τους Τούρκους).
Όταν βρέθηκε στην ανάγκη να χαράξει πορεία στον χάρτη, ο Τούρκος πλοίαρχος πήγε στο δωμάτιο χαρτών, όπου πριν ο καμαρότος του είχε σερβίρει καφέ. Την ώρα που έπινε τον καφέ του, μετακινήθηκε το φλιτζάνι πάνω στον χάρτη και κάλυψε τη Μάλτα (ΤΙ διαβολική σύμπτωση!).
Αφού μάταια έψαξε ο κυβερνήτης για να βρει το νησί, τελικά απελπίστηκε και έστειλε μήνυμα στην Τουρκία, γράφοντας: «Μάλτα γιοκ».


Διαβάστε περισσότερα: http://www.pare-dose.net/?p=2963#ixzz0zyXgWcrL
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΤΗΛΕ-ΜΑΧΟΣ την 23 Οκτ 2011, 08:18, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

2
- Τις πρωινές ώρες της Κυριακής 21 Ιουλίου 1974, αεροσκάφη της Τουρκικής Αεροπορίας βύθισαν το αντιτορπιλικό "Cozatepe", αχρήστευσαν το "Adatepe" και έθεσαν το "Cakmak" εκτός μάχης, εξαιτίας την σύγχυσης που δημιούργησε ο αείμνηστος Πλωτάρχης Ελευθέριος Χανδρινός, κυβερνήτης του αρματαγωγού ΛΕΣΒΟΣ .
- Στα μέσα του Ιουνίου 2001 κατά τη διάρκεια της ναυτικής άσκησης "Θαλασσόλυκος" βολή τορπίλης τύπου Tigerfish παρ΄ολίγον να οδηγήσει σε τραγωδία όταν αντί να κατευθυνθεί στο πλοίο-στόχο, στράφηκε προς τη φρεγάτα Kemal Reis στην οποία επέβαιναν ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ Χ. Κιβρίκογλου, ο Α/ΓΕΝ Ιλ. Ερντίλ, 20 ανώτατοι αξιωματικοί, 15 ξένοι στρατιωτικοί ακόλουθοι και πλήθος δημοσιογράφων.
- Στις 19 Οκτωβρίου 2005 εκσυγχρονισμένο F-4E/2020 κατέστρεψε με άφεση εκπαιδευτικών βομβών δύο σταθμευμένα F-5A/2000 της ΤΗΚ στη βάση του Ικονίου.
Ενδεικτικό του χαμηλού επιπέδου της Τουρκικής Αεροπορίας σε σχέση με τις συμμαχικές, πέρα του σχετικά υψηλού δείκτη απωλειών, είναι η σταθερή κατάταξή της στις τελευταίες θέσεις σε πλήθος ΝΑΤΟικών ασκήσεων (βλ. "BOLD AVENGER '07"). Χαρακτηριστικό της έλλειψης επαγγελματισμού της ΤΗΚ αποτελεί και το περιστατικό της Καρπάθου με το τραγικό θάνατο του Σμηναγού (Ι) Κων/νο Ηλιάκη.
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

3
Αιέν Υψικρατείν - "Πτώσεις" τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο (Εις μνήμην Σμηναγού (Ι) Κωνσταντίνου Ηλιάκη)

Στον ακήρυκτο πόλεμο που διεξάγεται συνεχώς εδώ και τρεις δεκαετίες στους ουρανούς του Αιγαίου και οι δύο πλευρές μετρούν απώλειες. Από τη μία πλευρά, η Ελλάδα, όμηρος του "φοβικού συνδρόμου", καλείται να υπερασπιστεί τον Εθνικό Εναέριο Χώρο με άρτια εξοπλισμένη Πολεμική Αεροπορία και άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό. Από την άλλη, η αναθεωρητική Τουρκία αμφισβητεί μονομερώς και βασιζόμενη στην ποσοτική υπεροπλία της επιχειρεί την αλλαγή του status quo με σαφώς επιθετικές ενέργειες από αεροπόρους που διακρίνονται κάθε άλλο παρά για τον επαγγελματισμό τους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι τουρκικές αποστολές σε ΝΑΤΟικές ασκήσεις κατατάσσονται σταθερά στις τελευταίες θέσεις ενώ στις "μάχες" πάνω από το Αιγαίο ηττούνται κατά κράτος. Χαρακτηριστικό του φόβου των Τούρκων αεροπόρων όταν εισέρχονται στον ελληνικό ΕΕΧ είναι το περιστατικό όταν πέταξε για πρώτη φορά το Mirage F-1CG σε νυχτερινή αναχαίτιση τουρκικού F-4E. Μόλις ο Τούρκος χειριστής αντιλήφθηκε τη παρουσία του ελληνικού αεροσκάφους άρχιζε να φωνάζει έντρομος στη συχνότητα κινδύνου "UFO, UFO"!
- H μοναδική επίσημα καταγγεγραμένη κατάρριψη τουρκικών α/φων από ελληνικά έλαβε χώρα στις 22 Ιουλίου 1974, όταν το F-5 (#63-8414) με χειριστή τον Υποσμηναγό Ι.Δ. και No2 του σχηματισμού τον Ανθυποσμηναγό Θ.Σ. (#66-9137) κατέρριψε με βολή ΑΑ βλήματος τύπου AIM-9B ένα τουρκικό F-102Α και έτρεψε σε φυγή ένα δεύτερο (το οποίο κατέπεσε επίσης από έλειψη καυσίμου, πρίν προσγειωθεί στη βάση του).
- Παρόμοιο περιστατικό σημειώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ΄80 όταν μετά από αερομαχία κατέπεσαν δύο τουρκικά F-104G (το ένα από έλλειψη καυσίμου, το άλλο από απώλεια προσανατολισμού) από ελληνικά F-4E της 337Μ.
- Στις 18 Ιουνίου 1992 κατά την διάρκεια αναγνώρισης τουρκικών F-16 από δύο ελληνικά F-1CG, o Yποσμηναγός Νικόλαος Σιαλμάς εμπλέκεται σε αερομαχία με F-16 του χειριστή Ilhan Filiz και συντρίβεται.- Στις 8 Φεβρουαρίου 1995 κατά την διάρκεια αναγνώρισης που εξελίχθηκε σε αερομαχία ελληνικό Mirage F-1CG με χειριστή τον έμπειρο Η.Τ. "υποχρέωσε" τον Τούρκο Υποσμηναγό Yilderim σε βίαιο ελιγμό σε χαμηλό ύψος και απώλεια στήριξης με αποτέλεσμα το F-16C Block40 (#91-0021) της 192Μ να συντριβεί 15 νμ ΝΑ της Ρόδου. Πρόφτασε όμως να εγκαταλείψει και διασώθηκε από ελικόπτερο AB 205 της Eλληνικής Πολεμικής Aεροπορίας και μεταφέρθηκε στη Pόδο. O Tούρκος πιλότος μεταφέρθηκε στην Tουρκία και παραδόθηκε στις τουρκικές αρχές.
- Στις 28 Δεκεμβρίου 1995 σύμφωνα με τότε δημοσίευμα των ΝΕΩΝ "έξι λεπτά μέσα στα οποία τα ελληνικά F16 'κέρδισαν' δύο φορές τα τουρκικά Φάντομ, διήρκεσαν οι σκληρές αερομαχίες, που προηγήθηκαν της πτώσης ενός από τα αεροσκάφη της γειτονικής χώρας, χθες 9 μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου. Τα δύο τουρκικά αεροσκάφη που λίγο νωρίτερα είχαν παραβιάσει προκλητικά τον εθνικό εναέριο χώρο πετώντας, με πλήρη οπλισμό και πάνω απ' τη νήσο Χίο, αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από δύο ελληνικά F16, που μπλόκαραν τους 'εισβολείς' στην περιοχή μεταξύ Χίου-Λέσβου". Ο πιλότος του τουρκικού F-4E (#67-0301) της 112Μ δεν βρέθηκε και ο συγκυβερνήτης Ogur Kilar μεταφέρθηκε με ελληνικό ελικόπτερο σε νοσοκομείο της Σμύρνης 90 λεπτά μετά την πτώση. Ο Υποσμηναγός Γ.Θ. του ελληνικού F-16C Block 30 παρασημοφορήθηκε λίγες μέρες μετά...


- Στις 8 Oκτωβρίου 1996, δύο ελληνικά Mirage 2000ΕG της 331ΜΠΚ/114ΠΜ απογειώθηκαν για να αναχαιτίσουν τουρκικό σχηματισμό τεσσάρων F-4 και δύο F-16 που είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο στην περιοχή της Xίου. Eνα τουρκικό διθέσιο F-16D (#91-0023) κατέπεσε, με αποτέλεσμα να φονευθεί ο ένας πιλότος. Πληροφορίες ήθελαν τον νεκρό πιλότο Nail Erdogan να είναι Ισραηλινός ενώ ο δεύτερος χειριστής Osman Cıceklı εγκατέλειψε επιτυχώς και διεσώθη από ελικόπτερο AB-205 της 358 ΜΕΔ.Eπτά χρόνια αργότερα, δημοσίευμα στο Τύπο αναφέρει ότι το ελληνικό Μirage 2000EG με χειριστή τον Θ. Γ. εξαπέλυσε πύραυλο καταρρίπτοντας το τουρκικό, γεγονός το οποίο φέρεται να επιβεβαίωσε έμμεσα ο Έλληνας ΥΕΘΑ Γ. Παπαντωνίου. (Mετά την επιστροφή του Θ.Γ. στη αεροπορική βάση της Τανάγρας, διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε ο πύραυλος R.550 Magic Μk2 στο δεξί φτερό...)
- Στις 23 Μαϊου 2006 το τουρκικό F-16C Block50 (#93-0684) με χειριστή τον Υποσμηναγό Halil Ibrahim Ozdemir εκτελώντας βίαιους ελιγμούς συγκρούστηκε με ελληνικό F-16C Block52+ (#514) νοτίως της Καρπάθου, οδηγώντας στο θάνατο τον Σμηναγό (Ι) Κωνσταντίνο Ηλιάκη.
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

4
«Μάλτα Γιόκ» από το μογγολικό ναυτικό: Έπεσε σε ξέρα Τουρκική κορβέτα!

Στον ύφαλο Κουτσόμπα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, κοντά στο Καστελόριζο, χτύπησε την Πέμπτη η τουρκική κορβέτα Μποντρούμ F-501, με αποτέλεσμα από το χτύπημα στα βράχια να κοπεί από την καρίνα η συσκευή ανθυποβρυχιακού πολέμου (Sonar). Όπως προκύπτει δε από τα ευρήματα χτύπησε στα βράχια… και η προπέλα του σκάφους! Όλη τη νύχτα χθες, σύμφωνα με τοπικές πηγές, βατραχάνθρωποι του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού έκαναν καταδύσεις στο σημείο και εντόπισαν την συσκευή την οποία και ανακοινώθηκε κατ’ αρχάς ότι θα την ανασύρουν με ειδική επιχείρηση… Με νεώτερη απόφαση όμως, που κατά την κυβέρνηση στοχεύει στη μη κλιμάκωση, αλλά στη πραγματικότητα δείχνει ηττοπάθεια και υποχωρητικότητα, η Ελλάδα αποφάσισε να μην προχωρήσει στην ανέλκυση της συσκευής του τουρκικού σκάφους, παρ’ όλο το γεγονός ότι αυτή ευρίσκεται σε ΕΛΛΗΝΙΚΑ χωρικά ύδατα! Διάβασε:
Εκεί που δεν υπάρχουν ελληνικά πολεμικά πλοία να διώξουν τους Τούρκους…υπάρχουν ύφαλοι!!!


Δημοσιεύθηκε από xryshaygh στο Αυγούστου 15, 2009
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

5
Διαβάστε παρακάτω μια ιστορία που στους περισσότερους δεν είναι γνωστή, αναφορικά με τη δράση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας το 1974, τις ημέρες της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Δείτε τη γενναιότητα των Ελλήνων χειριστών που από τότε είχαν δείξει την αξία τους πάνω από το Αιγαίο:
Εικόνα
Την 2η ημέρα του πολέμου, Κυριακή 21 Ιουλίου 1974, το ζεύγος αναχαιτήσεως ετοιμότητος απετελείτο από τους: Υποσμηναγό Ιωάννη Δινόπουλο Α/φος Νο1 Αρχηγό ζεύγους και Ανθυποσμηναγό Θωμά Σκαμπαρδώνη Α/φος Νο2 με χαρακτηριστικό κλήσεως Μοίρας ghost (φάντασμα). Στις 12:00 εδόθηκε scramble. Ο Νο1 (Δινόπουλος), διεπίστωσε ότι δεν λειτουργούσε ο ασύρματός του. Λόγω όμως υπερβάλλοντος ζήλου, ακμαιοτάτου ηθικού και πολεμικής διεγέρσεως, το απέκρυψε και έδωσε την πρώτη θέση του σχηματισμού στον Νο2 αφού με χειρονομίες του εξήγησε το πρόβλημα. Απεγειώθησαν και ο Νο2 ήταν μπροστά ακολουθώντας τις οδηγίες του ραντάρ εδάφους Τζόκερ, με το Νο1 να διατηρή οπτική επαφή. Το Τζόκερ ειδοποίησε τον Νο2 για εχθρικό σχηματισμό 2 αεροσκαφών. Μεταξύ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου έγινε οπτική επαφή με το ζεύγος των τουρκικών μαχητικών τύπου F-102 ενώ είχαν ταχύτητα περίπου 450 μίλια. Ακολούθησε εμπλοκή με το Νο2 να βρίσκεται σε δύσκολη θέση και με τα τουρκικά αεροσκάφη να εξαπολύουν εναντίον του πύραυλο ΦΑΛΚΟΝ, τον οποίο ο Νο2 απέφυγε με πολύ δύσκολο χειρισμό. Τα εχθρικά προσπαθούσαν και τα δύο να παγιδεύσουν τον Νο2. Ο Νο1 επενέβη αποφασιστικά και εξαπέλυσε έναν πύραυλο που αστόχησε λόγω μη προθερμάνσεως του συστήματος αλλά ο δεύτερος που εξαπέλυσε κατέστρεψε το τούρκικο F-102. Το δεύτερο τούρκικο F-102 λόγω ελλείψεως καυσίμων συνετρίβη κατά την φάση της αναγκαστικής προσγειώσεως ενώ και οι δύο τούρκοι χειρισταί δεν επεβίωσαν.... Μετά την επιστροφή στην Αγχίαλο, και οι δύο συνελήφθησαν και ωδηγήθηκαν σε ανακριτικές διαδικασίες. Σε κανέναν από τους δύο πιλότους δεν ανεγράφη στα μητρώα τους η πολεμική αυτή αποστολή και δεν τους εδόθη καμία ηθική ανταμοιβή. Ο Δινόπουλος, όντας ήρως προς μίμηση εκρίθη υπό της αναξίου και απαξιωτικής ηγεσίας ως ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣ και απεστρατεύθη σαν αντισμήναρχος το 1987. Ο Σκαμπαρδώνης απεστρατεύθη σαν ταξίαρχος λίγο αργότερα. :oops: :oops: :oops:

Αξίζει να σημειωθή η προσπάθεια της Τουρκικής προπαγάνδας για αποσιώπηση των καταρρίψεων των τουρκικών αεροσκαφών. Διέδιδαν παντού ότι τα τουρκικά αεροσκάφη κατέρριψαν τα Ελληνικά. :lol: :lol: :lol: Μετά από χρόνια ο Σκαμπαρδώνης υπηρετούσε στο ΝΑΤΟ όταν συναντήθηκε με έναν Τούρκο αεροπόρο ο οποίος προπαγανδίζοντας ισχυρίσθηκε πως στην αερομαχία τότε κατερρίφθησαν τα ελληνικά αεροσκάφη. Ο Σκαμπαρδώνης τότε τον ερώτησε αν μοιάζει με φάντασμα, εξηγώντας ότι αυτός ήταν στην αερομαχία και ο Τούρκος αισθάνθηκε εντελώς ηλίθιος με τα ψέμματα της προπαγάνδας της φασιστικής πατρίδος του. Αλλά όταν μέσα από εφημερίδες (Ελεύθερος Τύπος 18 Μαρτίου 1997) και περιοδικά (ΠΤΗΣΗ τεύχη 81-85) η παραπάνω αερομαχία έγινε ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ γνωστή στον ελληνικό λαό, η τουρκική προπαγάνδα κατεχώρησε πληρωμένη διαφήμιση στο αγγλικό περιοδικό COMBAT AIRCRAFT, τον Νοέμβριο 1997, στην οποία έχουν φωτογραφία τουρκικού F-102 με λεζάντα ότι αυτό κατέρριψε 2 ελληνικά αεροσκάφη το 1974!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Πηγή:http://www.e-forum.gr/phpbb3/viewtopic. ... =962#p1457
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΤΗΛΕ-ΜΑΧΟΣ την 17 Νοέμ 2010, 12:33, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

6
Εικόνα
Το ΕΣΥ στην υπηρεσία της Τουρκικής Αεροπορίας...Ο ΧΟΣ του καταριφθέντος F-4E ,Οgur Kilar, απολαμβάνει την ανθοδέσμη του σε νοσοκομείο της Λέσβου

Λέσβος,27 Δεκεμβρίου 1995 : Ζεύγος τουρκικών F-4E της 112 Filo παραβιάζει τον ελληνικό εναέριο χώρο ανατολικά της Χίου λίγο μετά το μεσημέρι ,στις 2 μ.μ,πραγματοποιώντας κατόπιν θρασύτατη υπερπτηση της νήσου με πορεία βόρεια-βόρειοδυτικά συνεχίζοντας προς Λέσβο.Το ΕΚΑΕ είχε ήδη θέσει σε ετοιμότητα τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής ,2 εκ των οποίων (F-16 της 330 Μοίρας) απογειώθηκαν ταχύτατα απο την Λήμνο με κατεύθυνση τους προκλητικούς ανατολίτες εισβολείς.Το merge των 2 σχηματισμών (η συνάντηση δλδ) γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά ,δυτικά της νήσου Λέσβου και κατόπιν της άρνησης των Τούρκων να αποχωρήσουν εξελίσεται σε μια σκληρή αερομαχία ,την οποία όλοι οι συμμετέχοντες θα θυμούνται για πολύ καιρό...
Όλα τα εμπλεκόμενα εχθρικά αεροσκάφη φέρουν βλήματα αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς AIM-9 ,γεγονός το οποίο απο μόνο του καθιστά τον ισχυρισμό του τουρκικού γενικού επιτελείου περι "εκπαιδευτικών πτήσεων" γελοίο.Ανεπισήμως μάλιστα στους κόλπους της ΤΗΚ οι συγκεκριμένες αποστολές στο "διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου" αποκαλούνται Ηür Deniz ,δηλαδή "Ελεύθερη Θάλασσα".Κατά την διάρκεια της συμπλοκής ένα εκ των 2 τουρκικών αεροσκαφών εξαναγκάζεται απο τον έμπειρο Έλληνα χειριστή Γ.Θ σε ακραίο ελιγμό εκτός φακέλου πτήσης και ο χειριστής του πληρώνει τα απερίσκεπτα "παιχνίδια" του με τον σκληρότερο δυνατό τρόπο..

Το τουρκικό F-4E με σειριακό αριθμό 67-301 συντρίβεται με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου και εξαφανίζεται μαζί με ένα απο τους δύο χειριστές του ονόματι Altug Κaraburun...ο έτερος του πληρώματος του διθέσιου μαχητικού Ogur Kilar, XOΣ (Χειριστής Οπλικών Συστημάτων) , διεσώζεται απο Ελληνικό ε/π SAR τύπου ΑΒ-205 και μετά απο σύντομη αλλά ευχάριστη παραμονή σε ελληνικό νοσοκομείο της Λέσβου μεταφέρεται πίσω στην Τουρκία .Είναι άξιο αναφοράς ότι τα τουρκικά ε/π που συμετείχαν στην έρευνα κατέθεσαν κανονικότατα σχέδια πτήσης και τα πλοία του τουρκικού ναυτικού υπάκουσαν πιστά της εντολές της φρεγάτας του ΠΝ "Μακεδονία" η οποία είχε τον τακτικό έλεγχο της επιχείρησης ..

Πηγή:http://www.enkripto.com/2009/06/27-1995.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

7
Εικόνα
Mirage F-1 της 342 Μοίρας τροχοδρομεί στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου.Τα F-1 της ΠΑ σήκωσαν το βάρος των αναχαιτήσεων στο Αιγαίο για πάνω απο 27 χρόνια! (φωτογραφία απο την σελίδα του Μ.Σολανάκη)

Ρόδος,8 Φεβρουαρίου 1995 : Σχηματισμός 4 τουρκικών F-16 εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδια πτήσης ,κατα την πάγια τουρκική τακτική.Το ΕΚΑΕ δίνει άμεσα εντολή στα αεροσκάφη ετοιμότητας να απογειωθούν.Σύντομα η παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας εξελισεται σε παραβίαση του Ελληνικού εναέριου χώρου . .Ένα ζευγάρι Μιράζ F-1 που μετασταθμεύουν στην 126η Σμηναρχία μάχης στο Ηρακλείο αρχίζουν να τροχοδρομούν και σε λίγες στιγμές βρίσκονται στον αέρα και καθ'οδόν προς τα άγνωστα ίχνη..

Δύο χρόνια νωρίτερα ένας ακόμα συνάδελφος των 2 χειριστών ο Νικόλαος Σιαλμάς ξεκινούσε κάπως έτσι την ημέρα του : υπερασπιζόμενος τους Ελληνικούς ουρανούς απο τον ανατολίτη εισβολέα.Η τραγική απώλεια του χειριστή της 342 σαφώς και δεν είχε ξεχαστεί απο τους Έλληνες αεροπόρους...
Εικόνα
Μια αρκετά σπάνια φωτογραφία.Ο Τούρκος εισβολέας Μουσταφά Γιλντιρίμ απολαμβάνει την ελληνική φιλοξενία του ΕΣΥ σε νοσοκομείο της Ρόδου,αυτή την φορά άνευ ανθοδέσμης

Το merge των δύο σχηματισμών γίνεται 6 ναυτικά μίλια δυτικά των ακτών της Καρπάθου ,στις 11.37 και ενω τα τουρκικά α/φη είχαν πάρει πορεία προς τις μικρασιατικές ακτές .Κατα την διάρκεια της εμπλοκής με τα σαφώς πιο σύγχρονα F-16 ,οι πιλότοι της 334 καταφέρνουν να απομονώσουν το F-16 του υποσμηναγού Μουσταφά Γιλντιρίμ χρησιμοποιώντας τακτικές αμοιβαίας υποστήριξης που είχαν αναπτυχθεί ειδικά για την αντιμετώπιση των ανώτερων σε πτητικά χαρακτηριστικά μαχητικών της LM..O τούρκος εισβολέας προσπαθώντας να αποτινάξει το στενό μαρκάρισμα των 2 Mirage κατα την διάρκεια της εμπλοκής ,εκτελεί βύθιση με μεγαλύτερο βαθμό καθόδου απο αυτό που θα έπρεπε..Προσπαθώντας να βγεί απο την βουτιά συνειδητοποιεί ότι δεν θα τα καταφέρει και εκτινάσεται με επιτυχία.Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος του καρφώνεται στα νερά του Αιγαίου 16 μίλια νοτιανατολικά των ακτών της Ρόδου και η 334 σημειώνει ακόμα ένα maneuver kill εκδικούμενη την θάνατο του υποσμηναγού Νίκου Σιαλμά
Μόλις το περιστατικό γίνεται γνωστό ,ένα ε/π ΑΒ205 απογειώνεται απο την Ρόδο και μετά απο 20 λεπτά διασώζει τον Τούρκο χειριστή ,ο περίπατος του οποίου στον ελληνικό εναέριο χώρου διεκόπη με πολύ δυσάρεστο τρόπο...Μετά απο μια σύντομη παραμονή σε νοσοκομείο της Ρόδου ,ένα C-130 της ΠΑ που απογειώθηκε απο την Ρόδο μεταφέρει τον ανατολίτη εισβολέα σε Τουρκικό αεροδρόμιο ,γεγονός με το οποίο αποτελεί και defacto αναγνώριση της "στρατικοποίησης" των Δωδεκανήσων και της επάρκειας των ελληνικών σωστικών μέσων απο την Τουρκία..

Ενδεικτική της θρασύδειλης στάσης της τουρκικής ηγεσίας είναι η παντελής έλλειψη των συνηθισμένων λεονταρισμών όταν η τουρκική αυθαιρεσία συναντά έμπρακτη αντίδραση απο τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις.Ο Τούρκος πρόξενος στην Ρόδο Νιαζίν Ανταλίν επισκέφτηκε τον Γιλντιρίμ στο νοσοκομείο και κατόπιν δήλωσε στα τοπικά μέσα ότι "το περιστατικό όχι μόνο δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις ελληνοτουρικές θέσεις αλλά μάλιστα θα τις ενδυναμώσει"!! .. Επίσης πρόσθεσε ότι η τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα τον ενημέρωσε ότι "το περιστατικό ωφείλεται σε μηχανική βλάβη" και εξέφρασε την "ευγνωμοσύνη του για την γρήγορη διάσωση του πιλότου"

YΓ Η επίσημη εκδοχή εκατέρωθεν μιλάει για "αστοχία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμων" του τουρκικού F-16..


Πηγή:http://www.enkripto.com/2009/06/8-1995.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

8
"Mehmetcik Busters"

Ίσως το πιο γνωστό περιστατικό εναέριας μάχης μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών έλαβε χώρα ανοιχτά της Χίου την 8η Οκτωβρίου 1996.
Εικόνα
Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Μιλiέτ την επομένη της αερομαχίας (στην φωτογραφία ο Τσιτσεκλί μεταφερόμενος στο νοσοκομείο).

Πρωταγωνιστές αυτή την φορά ήταν ζεύγος τουρκικών F-16 της 192 Filo (ένα -C και ένα διθέσιο -D) τα οποία απογειώθηκαν απο την αεροπορική βάση Παλαιοκάστρου (Balikesir) και εισήλθαν στο FIR Αθηνών μαζί με ακόμα 4 F-4 της τουρκικής αεροπορίας στα πλαίσια των αποστολών τις οποίες όπως είπαμε σε προηγούμενη ανάρτηση η ΤΗΚ βαφτίζει αυθαιρέτως "εκπαιδευτικές" και για τις οποίες χρησιμοποιεί τον κωδικό "Ελεύθερη Θάλασσα" (Ηur Deniz)..Στην πραγματικότητα πρόκειται για κανονικότατες επιχειρησιακές αποστολές ,στην συγκεκριμένη περίπτωση τα 2 τουρκικά F-16 θα έπαιζαν τον ρόλο συνοδείας στην τετράδα των F-4E τα οποία θα εκτελούσαν εικονική αποστολή SEAD(καταστολή εχθρικής αεράμυνας) εναντίον στόχων στην Σκύρο .Με την είσοδο του τουρκικού σχηματισμού στο FIR Αθηνών ,ζεύγος Μ2000 ΕGM της 331 Μοίρας τα οποία εκτελούσαν καθήκοντα επιφυλακής λαμβάνουν εντολή απο το ΕΚΑΕ για ταχύτατη απογείωση και σύντομα βρίσκονται στον αέρα .
Εικόνα
O θύτης. Το "236" της ΠΑ

Μερικά λεπτά αργότερα οι δύο σχηματισμοί εμπλέκονται εντός ελληνικού εναερίου χώρου ανοιχτά της Χίου (τα F-4 εκμεταλεύονται την εμπλοκή των M2K με τα F-16 της συνοδείας και αποχωρούν). Οι τούρκοι πιλότοι αρνούνται να αποχωρήσουν απο τον ΕΕΧ και αντιδρούν σπασμωδικά επιδεικνύοντας ιδιαίτερη επιθετικότητα σε σημείο επικίνδυνο ,μάλιστα απεμπλέκονται 3 και περισσότερες φορές μόνο και μόνο για να ξαναμπούν στο "merge" με τα ελληνικά αεροσκάφη ,αδιαφορώντας παντελώς για το γεγονός ότι βρίσκονται εντός ελληνικού εναερίου χώρου καταδιωκόμενοι απο οπλισμένα ελληνικά αεροσκάφη τα οποία δεν αστειεύονται...

Κατα το τρίτο head on pass "η εξωτερική δεξαμενή του τουρκικού F-16" που το παράκανε ,"εξεράγει".....Κατα μια ανεπίσημη φυσικά πληροφορία στο τελευταίο merge το F-16 ( 91-0023 ) του Ερντογάν "κλείδωσε" το Μ-61 Vulcan του επάνω στο αεροσκάφος του Γρίβα χωρίς να γίνει γνωστό αν πρόλαβε να ανοίξει πύρ..Το επόμενο δευτερόλεπτο ένας πύραυλος Magic II εκτοξεύεται απο το ελληνικό Mirage θέτoντας τέλος στο επικίνδυνο παιχνίδι των Τούρκων..Το περιστατικό λαμβάνει χώρα 9 μίλια απο της ακτές της Χίου,εντός ελληνικού εναερίου χώρου.Ο αντισμήναρχος Osman Cicekli προλαβαίνει να εκτιναχθεί και μετά απο 30 λεπτά ένα ΑΒ-205 SAR της ΠΑ τον εντοπίζει και τον μεταφέρει σε νοσοκομείο της Χίου.Ο υποσμηναγός Ναίλ Ερντογάν δεν στέκεται τόσο τυχερός..
Εικόνα
Ο Cicekli μεταφέρεται σε νοσοκομείο της Χίου απο Έλληνες στρατιωτικούς ,σε κατάσταση σόκ.

Το δεύτερο F-16 μόλις αντιλαμβάνεται το τι έγινε,απεμπλέκεται αμέσως και απομακρύνεται με πλήρη μετάκαυση προς τα Μικρασιατικά παράλια ,βάζοντας τέλος στην πιο γνωστή ελληνοτουρκική αερομαχία απο την επικράτηση των Δινόπουλου/Σκαμπαρδώνη εναντι 2 τουρκικών F-102 το 1974 (προσεχώς σε νέα ανάρτηση..)
Εικόνα
Υπήρξε κάποιο killmark μετά απο την αερομαχία της 8ης Οκτωβρίου? Σαφώς και υπήρξε ,όχι όμως αυτό που έκανε την εμφάνιση του αρχικώς και το οποίο ήταν 100% κατασκευασμένο..Το πραγματικό killmark απεικόνιζε ένα φαντασματάκι με αραχνούφαντο βέλο και φέσι και απο κάτω την επιγραφή ..mehmetcik busters.Η ζωή του εν λόγω σήματος υπήρξε βραχύβια και σε μερικούς μήνες το πανελ ξαναβάφτηκε

O Cicekli και το θέμα της εθνικότητάς του παραμένουν αντικείμενο διχογνωμίας, μιας και υπάρχει εντός της ΠΑ διαδεδομένη η φήμη ότι επρόκειτο για Ισραηλινό χειριστή. Η Τουρκική πλευρά -ανεπίσημα πάντα- το αρνείται σθεναρά, χωρίς όμως στα δεκατρία χρόνια που πέρασαν από τότε ο εν λόγω χειριστής να δώσει κανένα σημάδι ζωής. Φυσικά άν λάβουμε υπ όψιν μας το γεγονός ότι εκείνη την εποχή η Τουρκοισραηλινή στρατηγική συμμαχία που εγκαινιάστηκε το'92 βρισκόταν στο απόγειο της και το ότι στα ανώτατα κλιμάκια της Τουρκικής Στρατιωτικής Ιεραρχίας κυριαρχούν οι Ντονμέδες, δηλαδή Τούρκοι Εβραϊκής καταγωγής , ίσως αυτή η φήμη να έχει κάποια βάση. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει καταστεί δυνατό ούτε να επιβεβαιωθεί αλλά ούτε και να διαψευσθεί κάτι τέτοιο.
Επίσης αξίζει ν' αναφερθεί ότι ο Έλληνας χειριστής αποτέλεσε αντικείμενο παρακολούθησης από την ΜΙΤ η οποία το έκανε γνωστό μ' έναν τρόπο που στον πολύ κόσμο δεν έγινε αντιληπτό. Η Τουρκική πλευρά εκτός από την παρακολούθηση διέδωσε και διάφορες άλλες φήμες που αναπαρήγαν τα καθεστωτικά τουρκικά ΜΜΕ, ότι δήθεν ο Έλληνας χειριστής είχε ψυχολογικά προβλήματα και άλλα τέτοια φαιδρά. Τίποτε από αυτά δεν ευσταθεί μιας και ο Έλληνας χειριστής πετάει ακόμα και μάλιστα εξελίσσεται κανονικά στην ιεραρχία της ΠΑ.
Άλλο ένα κομμάτι των Ψυχολογικών Επιχειρήσεων της Τουρκίας ήταν και η δήθεν προσφυγή της οικογένειας του Ερντογάν στο ΕΔΑΔ εναντίον της Ελλάδας η οποία μάλιστα συνοδεύτικε απο δηλώσεις "δικηγόρου" της οικογένειας σε πρωτοσέλιδα και κανάλια, καλλιεργώντας έτσι ένα κλίμα τόσο στην Τουρκική όσο και στην Ελληνική κοινή γνώμη, πρόσφορο για κατάρριψη Ελληνικού μαχητικού από την Τουρκική Αεροπορία. Φυσικά η δήθεν "προσφυγή" αυτή ήταν απλώς ένα μέρος του σχεδιασμού των τουρκικών υπηρεσιών καθώς σύμφωνα με την Γραμματεία του ΕΔΑΔ δεν έλαβε χώρα ποτέ.


Πηγή:http://www.enkripto.com/2009/07/8-1996.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Το περίφημο "αήττητο" των τουρκικών Ε.Δ. (αλλά και γκάφες)

9
Τουρκική φρεγάτα "κόλλησε" στην Κένυα!
07-10-2010 22:24:07
Εικόνα
"Κένυα, γιοκ" για το τουρκικό Ναυτικό που για άλλη μια φορά κάνει τον πλανήτη να γελάει με την παροιμιώδη πλέον ανικανότητα των στελεχών του (θυμίζουμε το περσινό τρaκάρισμα της τουρκικής κορβέτας με τoν ύφαλο, έξω από το Καστελόριζο και την απώλεια του σόναρ της). Έτσι λοιπόν αυτή την φορά όπως γράφει το site της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα" η φρεγάτα Γκοκσεάντα (F-494), κινδύνευσε να βυθιστεί λίγο μετά τον απόπλου της από το λιμάνι της Μομπάσα της Κένυα!

Το περιστατικό συνέβη το πρωί της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου, όταν η τουρκική φρεγάτα διέπλεε το δίαυλο Κιλιντίνι για να επιστρέψει στην αποστολή της, δηλαδή στην επιχείρηση καταπολέμησης της πειρατείας στις ακτές της Σομαλίας.

Η Γκοκσεάντα είχε καταπλεύσει στο λιμάνι της Μομπάσα για ανεφοδιασμό.
Χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν το ατύχημα οφείλεται σε λάθος χειρισμό, λίγα λεπτά αφού είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Μομπάσα η τουρκική φρεγάτα Γκοκσεάντα προσάραξε σε κοραλλιογενή ύφαλο, είτε στον αμμώδη βυθό!

Στις αρχές της Κένυα σήμανε συναγερμός διότι ο δίαυλος που «κόλλησε» το τουρκικό πολεμικό αποτελεί το μοναδικό κανάλι τόσο για την είσοδο όσο και για την έξοδο πλοίων από το λιμάνι της Μομπάσα. Η ανησυχία των αρχών ήταν μην τυχόν και βυθιστεί η φρεγάτα Γκοκσεάντα, οπότε και το λιμάνι στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κένυα θα έκλεινε για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Στην επιχείρηση απεγκλωβισμού του τουρκικού πολεμικού πλοίου έσπευσαν τέσσερα ρυμουλκά, που έπειτα από προσπάθειες μιας ώρας κατάφεραν να τραβήξουν την Γκοκσεάντα από τα αβαθή!

Από το απόγευμα της Πέμπτης το τουρκικό πολεμικό πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι του Νταρ ες Σαλάαμ στην Τανζανία. Επισήμως μεταδίδεται ότι δεν έχει υποστεί σοβαρές βλάβες.

Το γεγονός ωστόσο ότι η Γκοκσεάντα βρίσκεται και πάλι ελλιμενισμένη αποδεικνύει ότι η φρεγάτα έχει υποστεί πολύ πιο εκτεταμένες ζημιές απ’ αυτό που θέλουν να παραδεχθούν επισήμως στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Άλλωστε είναι σαφές ότι η Άγκυρα προετοιμάζει να αποστείλει άλλο τουρκικό πολεμικό πλοίο στο κέρας της Αφρικής για να αναλάβει τα καθήκοντα της φρεγάτας που ατυχώς προσάραξε σε αμμώδη επιφάνεια ή σε κοραλλιογενή ύφαλο.

Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό είναι αν η Γκοκσεάντα μπορεί να επιστρέψει στην Τουρκία με δικές της δυνάμεις ή χρειάζεται να ρυμουλκηθεί, οπότε το ταξίδι της επιστροφής από την Τανζανία που είναι σήμερα δεμένη μπορεί να διαρκέσει μέχρι και ένα μήνα…

Το περιστατικό αποτελεί βαρύ πλήγμα στο γόητρο του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού. Όπως θα περίμενε κανείς η είδηση δεν έχει καν δημοσιευθεί στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης.

To περιστατικό κάνει το γύρο του κόσμου με φωτογραφίες που έχει δημοσιεύσει site της Κένυας με την τουρκική φρεγάτα να ρυμουλκείται!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Πηγή:http://www.defencenet.gr/defence/index. ... &Itemid=41







Αποσύρεται από την CTF-151 η φρεγάτα F-494 TCG Gökçeada μετά την προσάραξη της σε ξέρα
29-10-2010 14:13:59

Σοβαρότερο από ότι αρχικά φαινόταν ήταν το ατύχημα της τουρκικής φρεγάτας F-494 TCG Gökçeada μετά την προσάραξη της σε ξέρα στην είσοδο του λιμανιού της Mombasa στην Kenya πριν από 3 εβδομάδες. Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από το τουρκικό Ναυτικό το πλοίο πρόκειται να αποσυρθεί από την θαλάσσια περιοχή της Αν. Αφρικής όπου συμμετείχε στην ναυτική πολυεθνική δύναμη CTF-151 της οποίας ήταν και η ναυαρχίδα.

Το πλοίο θα επιστρέψει στην Τουρκία αφού η ζημία που υπέστη δεν του επιτρέπει να συνεχίσει την αποστολή του και θα αντικατασταθεί από την φρεγάτα F-490 TCG Gaziantep επί της οποία θα επιβιβαστεί ο Αντιναύαρχος Sinan Ertuğrul διοικητής της CTF-151. Το τουρκικό Ναυτικό θα διατηρήσει τη διοίκηση της CTF-151 μέχρι και την πρώτη Δεκεμβρίου 2010 δηλαδή για 33 ακόμα ημέρες.

Πηγή:http://www.defencenet.gr/defence/index. ... &Itemid=41
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΤΗΛΕ-ΜΑΧΟΣ την 30 Οκτ 2010, 23:30, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνοτουρκικά”

cron