Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

1
Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από τη Χίο





ΑΡΓΗΣΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ

Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος (UAV), πιθανότατα I-GNAT ή GNAT 750 ή το ισραηλινής κατασκευής Heron, πέταξε πριν από τρία εικοσιτετράωρα σε αποστολή συλλογής πληροφοριών" επάνω από τη Χίο! Το αξιοσημείωτο είναι ότι το μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό...

αεροσκάφος δεν εντοπίστηκε από τα ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης και κατ'αυτό τον τρόπο δεν κατέστη δυνατή η αναχαίτισή του. Εντοπίστηκε από φυλάκιο του Στρατού στη περιοχή της νότιας Χίου, το οποίο έσπευσε να μεταδώσει την πληροφορία, αλλά ήταν αργά για οποιαδήποτε ελληνική αντίδραση, καθώς το κατασκοπευτικό αεροσκάφος, απομακρύνθηκε με κατεύθυνση τη θαλάσσια περιοχή νότια της Χίου.


http://www.defencenet.gr
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

2
emman έγραψε: Το αξιοσημείωτο είναι ότι το μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό...αεροσκάφος δεν εντοπίστηκε από τα ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης και κατ'αυτό τον τρόπο δεν κατέστη δυνατή η αναχαίτισή του.
Τι εννοούμε λέγοντας αναχαίτιση ?

Μιας και είναι μη επανδρωμένο πιο σωστό είναι να καταρριφθεί !
Η γνώμη είναι σαν την κ*λ*τρυπίδα...Όλοι έχουν από μία! Κι οι εξουσιαστές...αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις της μάζας...έχουν προωθήσει την ιδέα ότι "κάθε άποψη είναι σεβαστή"...Κι έπεισαν τον κάθε ηλίθιο στον πλανήτη, να ταμπουρωθεί πεισματικά και με φανατισμό...πίσω από την υποβολιμιαία..."προσωπική" του άποψη ! 

Re: Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

3
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το άρθρο του defencenet.
Όπως γράφει το άρθρο συνήθως τετοια αεροσκαφη αναγνώρισης χρησιμοποιούνται λίγο πριν την εναρξη μεγάλων επιθετικών αποβατικών επιχειρήσεων. Αλλά ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις πως μπορει να συμπεριφερθούν τα απρόβλεπτα μεμέτια.
Ένα είναι βέβαιο ότι αν θελουν να επιχειρήσουν απόβαση στη Χίο τότε ετοιμάζεται μεγάλης κλίμακας επίθεση στο Αιγαίο στις επόμενες μέρες. Ας ελπίσουμε να πεσουμε έξω.

υγ. Βέβαια μπορεί να είναι και αντιπερισπασμός και να πάνε να παίξουν πάλι με καμια βραχονησίδα. Είδωμεν. Ο Αύγουστος είναι ο αγαπημένος τους μήνας θερμών επισοδείων. Το πολύ ανησυχητικό είναι ότι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά ο υπ/αμ Μειμαράκης προδοτικά εξαγγέλει μείωση της θητείας στους 9 μήνες και εξάλειψη θητείας για ναυτικο/αεροπορία(!!!) ενώ το σύστημα αυτοπροστασίας των αεροσκαφών μας ΑΣΠΙΣ παρουσιάζει πρόβλημα και ταυτόχρονα έχει διοριστεί τούρκος πτέραρχος στη Λάρισα!!! Εκτός των άλλων τα βόρεια σύνορα μας προδοτικώς έχουν μείνει αφύλακτα με αποφάση Παπαντωνίου. Φυλάσσονται μονον από μικρή δύναμη από συνοριοφύλακες ήδη από το 2004 και όχι από τακτικό στρατό, ενω ταυτοχρονα η Αγκυρα εχει συναψει αμυντικοεπιθετικο διμερες συμμαχικό συμφωνο με ολες τις ανθελληνικες γειτονες χωρες του τουρανομογγολικού αξονα Β.Α.Σ.Τ. (Βουλγαρία,Αλβανία,Σκόπια,Τουρκία) και ενω διατηρεί φρεγατες της σε ναυσταθμο στην Αλβανία! Για μια ακομα φορά εχουμε προδοθει εκ των εσω.. το μονο που μενει για να αναψει η σπιθα ειναι μια προβοκατσια στυλ ιμιων..
(Σύμφωνα με το αλητοπροδοτικό σχέδιο των "εψιλον" θα πρέπει να χαθεί/γενοκτονηθεί σχεδόν αμαχητί η βορεια ελλάδα και τα νησιά αιγαίου για να εξαφθεί ο πατριωτισμος των υπόλοιπων ελληνων ωστε να ενδώσουν σε αντεπίθεση και εκστρατείες στα βάθη της Ασίας καθοδηγούμενοι από τις μεγαλες σινοσιωνιστικές δυνάμεις που θα κοψουν την παροχή βοήθειας στο πιο κρίσιμο σημείο (βλ. πρότυπο μικρασιατικής καταστροφικής εκστρατείας). Αναζητήστε αυτού τις αιτίες και τα πρόσωπα της προδοσίας)

Προτεινόμενες μεσοβραχυπρόθεσμες λύσεις στο πρόβλημα: Άμεση αύξηση της θητείας, ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων, φύλαξη των βορείων συνόρων και αποτροπή σχεδίων προβοκάτσιας στο αιγαίο, στη θράκη, ή στα βόρεια σύνορα.

Εικόνα
Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος (UAV), πιθανότατα I-GNAT ή GNAT 750 ή το ισραηλινής κατασκευής Heron, πέταξε πριν από τρία εικοσιτετράωρα σε αποστολή συλλογής πληροφοριών επάνω από τη Χίο! Το αξιοσημείωτο είναι ότι το μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος δεν εντοπίστηκε από τα ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης και κατ'αυτό τον τρόπο δεν κατέστη δυνατή η αναχαίτισή του. Εντοπίστηκε από φυλάκιο του Στρατού στη περιοχή της νότιας Χίου, το οποίο έσπευσε να μεταδώσει την πληροφορία, αλλά ήταν αργά για οποιαδήποτε ελληνική αντίδραση, καθώς το κατασκοπευτικό αεροσκάφος, απομακρύνθηκε με κατεύθυνση τη θαλάσσια περιοχή νότια της Χίου.

Μόλις το φυλάκιο ενημέρωσε τη διοίκηση για τη πτήση του αεροσκάφους, σηκώθηκαν δύο αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά μέχρι να σπεύσουν στην περιοχή το UAV, είχε προλάβει να απομακρυνθεί.

Η αποστολή του κατασκοπευτικού αεροσκάφους καταγράφηκε από το φυλάκιο σε σχετική αναφορά και έχει δημιουργήσει μεγάλο προβληματισμό στους επιτελείς του ΓΕΣ και του ΓΕΕΘΑ. ΄

Είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται πτήση UAV επάνω από ελληνικό νησί τους τελευταίους μήνες και μάλιστα όχι μικρό νησί, αλλά ένα από τα μεγαλύτερα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Υπολογίζεται ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος παρέμεινε αρκετή ώρα επάνω από το νησί, μέχρις ότου απομακρυνθεί νότια.

Ο μη εντοπισμός του από τα ραντάρ εναέριας επιτήρησης, η ευκολία με την οποία εισήλθε και εξήλθε του ελληνικού εναέριου χώρου, καταγράφοντας φυσικά πολύτιμα δεδομένα, αλλά και το χρονικό σημείο στο οποίο επέλεξαν οι Τούρκοι να κάνουν κάτι τέτοιο, είναι τα σημεία που προβληματίζουν περισσότερο τους Έλληνες επιτελείς.

Μάλιστα όπως σημείωνε ένας από αυτούς "Φαντάζομαι τι γίνεται τη νύχτα που δεν υπάρχει καν η δυνατότητα οπτικής αναγνώρισης"...

'Ενα άλλο ζήτημα είναι το "Γιατί;". Γιατί οι Τούρκοι άρχισαν να χρησιμοποιούν τέτοια συστήματα συλλογής πληροφοριών που συνήθως χρησιμοποιούνται στις επιχειρήσεις στα τελευταία στάδια προετοιμασίας τους; Στον πρόσφατο πόλεμο στην Αμπχαζία, οι Γεωργιανοί πριν εξαπολύσουν την επίθεση χρησιμοποιούσαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα UAVs σε αποστολές τακτικής αναγνώρισης, ένα από τα οποία είχε καταρριφθεί από ρωσικό μαχητικό.

http://esxatianasxesi.blogspot.com/2009 ... _3101.html

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ «ΕΣΧΑΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΝΑΣΧΕΣΕΩΣ»: ΕΔΩ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΟΥΝ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ !!! ΣΤΟΝ ΟΡΜΟ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ. (ΝΟΤΙΑ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΧΙΟΣ)

ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΗΤΟ - ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΕΣ, ΝΑ ΠΕΙ ΜΕΤΑ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ...

ΕΔΩ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΚΙ ΕΜΕΙΣ !!!

Re: Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

4
Τώρα που βγάλανε απο την μέση τον Γράψα και τους υπόλοιπους........όπως επίσης πήρανε πίσω και τους άνδρες των ειδικών δυνάμεων απο τα νησιά.........ΤΩΡΑ είναι έτιμοι να προχωρήσουν στο αμερικανοεβραικό σχέδιο και σαν καλά εβραιόπουλα οι πολιτικοι μας θα μας δώσουν στεγνά!!!

ΕΙΔΩΜΕΝ!!!
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

5
Yermak έγραψε:
http://esxatianasxesi.blogspot.com/2009 ... _3101.html

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ «ΕΣΧΑΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΝΑΣΧΕΣΕΩΣ»: ΕΔΩ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΟΥΝ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ !!! ΣΤΟΝ ΟΡΜΟ ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ. (ΝΟΤΙΑ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΧΙΟΣ)

ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΗΤΟ - ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΕΣ, ΝΑ ΠΕΙ ΜΕΤΑ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ...

ΕΔΩ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΚΙ ΕΜΕΙΣ !!!
Να μην είμαστε και τόσο σίγουροι για το που !

Ξέρεις ότι πολλές ο εχθρός παραπλανεί έντεχνα !

Ας είμαστε έτοιμοι για οπουδήποτε και για οτιδήποτε !

Είμαστε ? :blue
Η γνώμη είναι σαν την κ*λ*τρυπίδα...Όλοι έχουν από μία! Κι οι εξουσιαστές...αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις της μάζας...έχουν προωθήσει την ιδέα ότι "κάθε άποψη είναι σεβαστή"...Κι έπεισαν τον κάθε ηλίθιο στον πλανήτη, να ταμπουρωθεί πεισματικά και με φανατισμό...πίσω από την υποβολιμιαία..."προσωπική" του άποψη ! 

Re: Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

6
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ "ΕΣΧΑΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΝΑΣΧΕΣΕΩΣ".

ΟΛΗ Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΩΝ UAVs, ΠΡΟΔΟΘΗΚΕ - ΕΠΙ ΕΒΡΑΙΟΥ ΣΗΜΙΤΗ - ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ !!!
ΟΠΩΣ ΠΑΡΟΠΛΙΣΑΝ ΚΑΙ ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΣΕ ΣΚΡΑΠ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ 2ας ΓΕΝΕΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΣΕ Α/ΦΗ 3ης ΓΕΝΕΑΣ, ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ "ΙΑΙ" . ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΑΒ" "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ" ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ" ΕΞΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ "ΕΑΒ" !!!

ΕΠΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑΣ ΕΒΡΑΙΟΥ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΗΜΙΤΗ (ΑΑΡΩΝ ΑΒΟΥΡΙ) ΚΑΙ ΑΡΧΗΓΙΑΣ ΓΕΑ ΑΝΤΙΠΤΕΡΑΡΧΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΛΥΤΖΕΡΑΚΟΥ (16/2/1999 - 15/2/2002), ΤΟ ΕΠΤΑΣΦΡΑΓΙΣΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ «ΠΗΓΑΣΟΥ», ΠΡΟΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ !!! ΕΚΤΟΤΕ, ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ - ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΔΙΑΡΚΩΣ ΝΕΑ «ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ» ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΑ (UNMANNED AIR VEHICLES - UAVs), ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΩΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΥΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΡΟ...

Εικόνα
Εικόνα
Ιπτάμενο ρομπότ-κατάσκοπος

Το ελληνικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος Πήγασος ΙΙ στην Πολεμική Αεροπορία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λουκάς Δημάκας


Τα εχθρικά άρματα κινούνται μέσα στη νύχτα στα πλευρά της ελληνικής στρατιωτικής παράταξης και ο διοικητής τους είναι βέβαιος ότι θα αιφνιδιάσει τους Έλληνες χτυπώντας τους στα μετόπισθεν. Τίποτε δεν φαίνεται να κινείται γύρω τους και το σκοτάδι της νύχτας είναι πυκνό.

Όμως σε ύψος 15.000 ποδών ένα μικρό ρομποτικό αεροπλάνο σαρώνει τη νύχτα. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Πήγασος ΙΙ είναι σχεδόν αόρατο στα ραντάρ, ενώ οι θερμικές του κάμερες εντοπίζουν από μακριά τους θερμούς όγκους των αρμάτων μέσα στην ψυχρή νύχτα.

Η εικόνα τους, σαν κοπάδι από...

πυγολαμπίδες, φτάνει μέσω του ελληνικού δορυφόρου στο Κέντρο Διοίκησης σε χρόνο μηδέν. Τα στίγματά τους διαβιβάζονται άμεσα σ΄ ένα ζεύγος ελληνικών F-16 που περιπολούν πάνω από τη Λήμνο. Οι πιλότοι περνούν τα δεδομένα στις έξυπνες βόμβες JDΑΜ που μεταφέρουν. Σε μερικά λεπτά τα εχθρικά τανκς έχουν εξουδετερωθεί…Ο Πήγασος δεν είναι ένα όπλο που ανήκει στη σφαίρα της μυθολογίας, όπως το όνομά του. Μόλις πριν από λίγες ημέρες πέρασε ένα ιδιαίτερα σκληρό πολεμικό τεστ στη Δυτική Ελλάδα και πολύ σύντομα, εντάσσεται πλήρως στο οπλοστάσιο της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας!

Οι αποστολές του

Αποστολή του, όπως φάνηκε από το σενάριο προσομοίωσης που προαναφέραμε, είναι η στοχοποίηση του εχθρού αθόρυβα, αόρατα, με ακρίβεια, πίσω από τις γραμμές του. Η μεγάλη διαφορά από το σύνολο σχεδόν των άλλων όπλων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UΑV) Πήγασος ΙΙ είναι ελληνικής ανάπτυξης, σχεδίασης και κατασκευής, με πολύ λίγες προσθήκες ξένης τεχνολογίας- κυρίως από το Ισραήλ.Την πρώτη απόπειρα των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας για το ελληνικό UΑV τη συναντάμε νωρίς, στις αρχές της δεκαετίας του ΄80, και έκτοτε ακολούθησαν πολλά σκαμπανεβάσματα. Το 2002 κατασκευάστηκε το πρώτο Πήγασος και άρχισαν δειλά οι δοκιμές του. Το 2005 αποφασίστηκε η αναβάθμισή του με νέα άτρακτο, βελτιωμένα χαρακτηριστικά και επιδόσεις, ενώ σύντομα τα 4 πρώτα Πήγασος ΙΙ ήταν γεγονός. Πέρυσι τα ελληνικά UΑV εξοπλίστηκαν με 3 κάμερες υψηλής ευκρίνειας ημέρας- νύχτας ισραηλινής κατασκευής. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι ότι απογειώνεται και προσγειώνεται σε μικρούς διαδρόμους. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής άλλων 12 UΑV, με εμπλοκή πλέον και του ΓΕΕΘΑ λόγω της διακλαδικής αξιοποίησής του.

Μέσω δορυφόρου

Η τελευταία δοκιμή, σε καθαρά επιχειρησιακό περιβάλλον, έγινε πριν από λιγες μέρες στο πλαίσιο της άσκησης «Ηνίοχος» και η κατασκοπευτική εικόνα (βίντεο) που έπαιρνε ο Πήγασος ΙΙ από τα αλλεπάλληλα «πεδία μάχης» στα οποία ενεπλάκη έφθανε μέσω του δορυφόρου Ηellas-Sat και στα Κέντρα Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ. Έχουν προηγηθεί και άλλες φάσεις αξιολόγησης και σε συνθήκες ηλεκτρονικών αντιμέτρων με άριστες επιδόσεις.Σύμφωνα με τον αμυντικό αναλυτή δρα Κωνσταντίνο Γρίβα, η εισαγωγή μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο ελληνικό οπλοστάσιο συνιστά σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη δικτυοκεντρικών ικανοτήτων μάχης, κάτι που αποτελεί μονόδρομο για ένα σύγχρονο στράτευμα που θέλει να ενισχύσει τις μαχητικές του ικανότητες χωρίς να στραγγίξει το εθνικό θησαυροφυλάκιο.Μάλιστα το καλοκαίρι, ύστερα από συνεννόηση του αρχηγού ΓΕΑ αντιπτεράρχου Γ. Γιάγκου με τους αρμοδίους της Πολιτικής Προστασίας, τα 4 διαθέσιμα Πήγασος ΙΙ θα χρησιμοποιηθούν για επιτήρηση μεγάλων περιοχών με σκοπό την έγκαιρη ειδοποίηση σε περιπτώσεις πυρκαγιών.

Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών

Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) είναι η πιο ιστορική Ελληνική εταιρία παραγωγής αεροσκαφών, αρχικά γνωστή ως Εργοστάσιο Αεροσκαφών Φαλήρου.

Η δημιουργία του αποφασίστηκε το 1917 όμως ο πόλεμος που ακολούθησε καθυστέρησε την ίδρυσή του μέχρι το 1925. Η έδρα του ήταν στο Φάληρο, στην ίδια περιοχή που αποτέλεσε αργότερα την έδρα ενός άλλου κατασκευαστή, της ΑΕΚΚΕΑ, ενώ η τεχνολογία και η τεχνογνωσία προήλθε από τη Βρετανική Blackburn Aircraft. Ο πρώτος τύπος που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο ήταν το Blackburn Velos, το οποίο σχεδιάστηκε από τη Βρετανική εταιρία.

Το 1927 παρουσιάστηκε ένα καθαρά Ελληνικό σχέδιο, το Χελιδών, ένα στρατιωτικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων. Χρησιμοποιούσε ένα κινητήρα Salmson ισχύος 120 ίππων και είχε μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ την ώρα. Κατασκευάστηκε μόνο ένα για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, καθώς θεωρήθηκε κατώτερο των εναλλακτικών τύπων. Αργότερα το εργοστάσιο κατασκεύασε αεροσκάφη διαφόρων τύπων κατόπιν αδείας, συμπεριλαμβανομένων των Avro 504-O και 504-N, Atlas (τα οποία έφεραν τροποποιήσεις σε σχέση με τις κανονικές εκδόσεις της Armstrong-Whitworth) και 621 Tutor. Από το τελευταίο κατασκευάστηκαν τουλάχιστον 60 μονάδες, με ρυθμό που άγγιξε τα επτά αεροσκάφη το μήνα στις αρχές του 1940.

Οι προετοιμασίες για την παραγωγή του PZL P.24, του κύριου μαχητικού της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας την περίοδο εκείνη, καθώς και του ελαφρού βομβαρδιστικού Henschel Hs 126K-6, για το οποίο είχε γίνει μία παραγγελία 90 αεροσκαφών στο ΚΕΑ, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ λόγω της έναρξης του Ελληνοϊταλικού πολέμου τον Οκτώβριο του 1940. Το μόνο αεροσκάφος που παρήχθη από το ΚΕΑ και έλαβε μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις του Β’ παγκοσμίου Πολέμου ήταν το 621 Tutor. Η παραγωγή του εργοστασίου δεν περιοριζόταν μόνο στην κατασκευή αεροσκαφών αλλά και βομβών, εργαλείων και ανταλλακτικών. Κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής της Ελλάδας οι εγκαταστάσεις του ΚΕΑ χρησιμοποιήθηκαν από τη Luftwaffe για τεχνική υποστήριξη, ενώ οι εγκαταστάσεις που βρίσκονταν στο αεροδρόμιο αποτέλεσαν στόχο συμμαχικών βομβαρδισμών.

Μετά τον πόλεμο, στο ΚΕΑ κατασκευάστηκαν αριθμός ανεμόπτερων όμως τελικά περιορίστηκε στην παροχή εργασιών συντήρησης για τα αεροσκάφη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, με περιορισμένη κατασκευαστική δραστηριότητα, η οποία παραχωρήθηκε στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), όταν αυτή αργότερα ιδρύθηκε.
Παρόλα αυτά, το ΚΕΑ παρήγαγε τη δεκαετία του 1990 αριθμό μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος, τα οποία εξελίχθηκαν από την ΕΑΒ, και δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κρατικό Ινστιτούτο Ερευνών. Η ιστορική εταιρία σήμερα υπάγεται στην Ελληνική στρατιωτική διοίκηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΕΔΩ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ «ΠΗΓΑΣΟ»:
«Τέλος, το 2006 οριστικοποιήθηκε η επιχειρησιακή διαμόρφωση του Μη Επανδρωμένου Α/Φ (ΜΕΑ) το οποίο ονομάστηκε ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ, τροποποιήθηκαν τα πέντε υφιστάμενα Α/Φ και άρχισε η κατασκευή στο ΚΕΑ επιπλέον δώδεκα (12) ΜΕΑ...»
http://www.haf.gr/el/structure/units/day/units/kea.asp

Re: Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

8
Τετάρτη, 23 Σεπτέμβριος 2009
Προσοχή στην παραπληροφόρηση, εσκεμμένη ή μή, συμβάλλει στην πτώση τού ηθικού και τής ισοπέδωσης των Ενόπλων Δυνάμεων
Δεν πέρασε παρά ένας μόλις μήνας, από την παρέμβασή μας στο «Εν Κρυπτώ», με αφορμή την παραπληροφόρηση από τα media, επί θεμάτων Εθνικής Αμύνης, εξαιτίας ελλιπούς γνώσεως και υπευθυνότητος.Ένα ακόμη λοιπόν «κρούσμα», αυτή την φορά όμως από κάποιους θεωρούμενους «ειδικούς», εμφανίστηκε σε γνωστό ιστότοπο. Δίχως καμμία διασταύρωση ή βάσανο, αλλά με την ταμπέλα του «ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΥ», στα τέλη Αυγούστου πληροφορηθήκαμε για ένα ασυνήθιστο περιστατικό: «Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από τη Χίο!». Περιττό να σημειωθεί ότι η είδηση διαδόθηκε μέσω του διαδικτύου αλλά ακόμη και αναπαράχθηκε σε έντυπα μέσα.Δυστυχώς για τους συναδέλφους, τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι.Όντως κάποιο παρατηρητήριο στην Χίο εντόπισε ένα μικρό αεροσκάφος. Το σύστημα λειτούργησε άμεσα,ενημερώθηκε το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) και δύο Mirage 2000 τα οποία ευρίσκοντο στην περιοχή, έλαβαν εντολή κι έσπευσαν. Η οπτική αναγνώριση απέδειξε ότι...

επρόκειτο απλώς για ελαφρύ αεροσκάφος γενικής αεροπορίας (ελληνικό όπως αποδείχτηκε αργότερα).

Περαιτέρω έρευνα απέδειξε ότι ο ιδιοκτήτης είχε υποβάλλει κανονικά σχέδιο πτήσεως.Κανένα… μυστήριο λοιπόν, ούτε απειλή. Αλλά οι εντυπώσεις είναι αυτές που μένουν. Η «είδηση» για την δήθεν πτήση «τουρκικού UAV» στο Αιγαίο, παραμένει αναρτημένη και ήδη ορισμένοι την επικαλούνται σε σχόλια και αναλύσεις τους για την, αναμφισβήτητη, επιδείνωση των ελληνοτουρκικών.

Η όποια ζημιά από την παραπληροφόρηση αυτή, εντοπίζεται στην εσφαλμένη εικόνα που σχηματίζει ο μέσος Έλληνας πολίτης. Ο τελευταίος μένει με την εντύπωση ότι οι Τούρκοι κάνουν ό,τι θέλουν στο Αιγαίο η ακόμη χειρότερα, ότι οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι ανήμπορες να αναχαιτίσουν κάθε τουρκική απειλή. Δηλαδή, η άμυνα του Αιγαίου είναι περίπου χαμένη υπόθεση! ΛΑΘΟΣ!!!

Αλλά σε εσφαλμένα συμπεράσματα είναι δυνατό να οδηγηθεί κι ένας ξένος παρατηρητής. Σχηματίζοντας την εντύπωση, επί παραδείγματι, ότι η ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών στον αέρα (κατάσταση Renegate) είναι χαμηλή. ΛΑΘΟΣ!!! Ενώ στην χώρα μας υπάρχει ο μεγαλύτερος αναλογικώς αριθμών ειδικών εντύπων για τον χώρο της Εθνικής Αμύνης, ακόμη και σε αυτό τον τομέα υπάρχουν αδυναμίες. Το «κυνήγι» της ειδήσεως και της «αποκλειστικότητος», ο ανταγωνισμός, παρασύρει ακόμη και έμπειρους συναδέλφους σε υπερβολές και λάθη. Πετυχαίνοντας μάλλον αυτό που δεν θα μπορούσε ούτε να ονειρευτεί ο εχθρός, μέσα από το καλύτερο σχέδιο Ψυχολογικών Επιχειρήσεων: την υπονόμευση του ηθικού, λαού και ηγεσίας…Πολύ ορθώς, οι υπεύθυνοι του Γραφείου Τύπου του ΓΕΕΘΑ, αποφάσισαν πλέον την καθημερινή ανάρτηση στην σχετική ιστοσελίδα, της εχθρικής συμπεριφοράς των Τούρκων στο Αιγαίο. Θα σημειώσουμε μόνο ότι αυτή θα πρέπει να επεκταθεί, περιλαμβάνοντας, πέραν της αεροπορικής δραστηριότητος, και τα σχετικά περιστατικά σε ξηρά και θάλασσα.

* Ο Σάββας Δ. Βλάσσης, είναι Διευθυντής στο περιοδικό «Ελληνική Άμυνα & Ασφάλεια».
Η γνώμη είναι σαν την κ*λ*τρυπίδα...Όλοι έχουν από μία! Κι οι εξουσιαστές...αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις της μάζας...έχουν προωθήσει την ιδέα ότι "κάθε άποψη είναι σεβαστή"...Κι έπεισαν τον κάθε ηλίθιο στον πλανήτη, να ταμπουρωθεί πεισματικά και με φανατισμό...πίσω από την υποβολιμιαία..."προσωπική" του άποψη ! 

Re: Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος επάνω από

9
Kοιτα δεν νομιζω κανεις να αμφισβητει ουτε τους στρατιωτες ουτε τους αεροπορους μας που με κινδυνο της ζωης του και με ψιχουλα προσπαθουν μονοι τους να προστατευσουν αυτην την χωρα,παντως αν το ολο γεγονος ηταν ψευδες ηταν 100% ψυχολογικες επιχειρησεις,το θεμα ειναι ποιος τις ξεκιναει..γιατι παρομοια δημοσιευματα εχουν βγει κατα καιρους και απο την αλλη βλεπουμε ποσο μεγαλο οπλο ειναι το ιντερνετ.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνοτουρκικά”