"Ο ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ"!

1
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ: "Ο ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ"!
"Μου είπαν μερικοί ότι σκανδαλίζονται, γιατί βλέπουν πολλά στραβά στην Εκκλησία, και εγώ τους είπα:

-Αν ρωτήσης μια μύγα: «έχει λουλούδια εδώ στην περιοχή;», θα πη: «δεν ξέρω. Εκεί κάτω στον λάκκο έχει κονσερβοκούτια, κοπριές, ακαθαρσίες», και θα σου αραδιάσει όλες τις βρωμιές στις οποίες πήγε.

Αν όμως ρωτήσεις μια μέλισσα: «είδες καμμιά ακαθαρσία εδώ στην περιοχή;», θα σου πη: «ακαθαρσία; όχι, δεν είδα πουθενά. Εδώ ο τόπος είναι γεμάτος από ευωδιαστά λουλούδια» και θα σου αναφέρη ένα σωρό λουλούδια του κήπου, του αγρού κ.λ.π.

Βλέπεις, η μύγα ξέρει μόνον που υπάρχουν σκουπίδια, ενώ η μέλισσα ξέρει πως εκεί πέρα είναι ένας κρίνος, πιο εκεί ένα ζουμπούλι...

- Όπως έχω καταλάβει, άλλοι άνθρωποι μοιάζουν με την μέλισσα και άλλοι με την μύγα. Αυτοί που μοιάζουν με την μύγα ψάχνουν σε κάθε περίπτωση να βρούν τι κακό υπάρχει και ασχολούνται μ' αυτό. Δεν βλέπουν πουθενά κανένα καλό. Αυτοί που μοιάζουν με την μέλισσα βρίσκουν παντού ό,τι καλό υπάρχει.

Ο βλαμμένος ο άνθρωπος βλαμμένα σκέφτεται, όλα τα παίρνει αριστερά, όλα τα βλέπει ανάποδα. Ενώ, όποιος έχει καλούς λογισμούς, ό,τι και να δη, ό,τι και να του πης, θα βάλει καλό λογισμό.

{ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Γ΄. σελ.27-28 }.

ΜΙΚΡΟ ΣΧΟΛΙΟ: Αφιερώνουμε αυτές τις απλές, αλλά σοφές κουβέντες του πατρός Παισίου, σε...πολλούς και διάφορους. Ξέρουν εκείνοι!

-http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/
Η γνώμη είναι σαν την κ*λ*τρυπίδα...Όλοι έχουν από μία! Κι οι εξουσιαστές...αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις της μάζας...έχουν προωθήσει την ιδέα ότι "κάθε άποψη είναι σεβαστή"...Κι έπεισαν τον κάθε ηλίθιο στον πλανήτη, να ταμπουρωθεί πεισματικά και με φανατισμό...πίσω από την υποβολιμιαία..."προσωπική" του άποψη ! 

Re: ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ: "Ο ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ"!

2
Όποιος έχει καλούς λογισμούς, όλα καλά τα βλέπει.



Μια φορά ένα παιδί δευτέρας γυμνασίου ήρθε στο Καλύβι και χτύπησε το σιδεράκι στην πόρτα. Είχα ένα τσουβάλι γράμματα να διαβάσω, αλλά είπα, ας βγω να δώ τί θέλει. ¨Τί είναι, παλικάρι;, του λέω. ¨Αυτό είναι το Καλύβι του πατρός Παϊσίου; με ρωτάει. Θέλω τον πατέρα Παΐσιο. ¨Αυτό είναι, αλλά αυτός δεν είναι εδώ. πήγε να αγοράσει τσιγάρα, του λέω. ¨Φαίνεται κάποιον πήγε να εξυπηρέτηση, μου λέει με καλό λογισμό. ¨Για τον εαυτό του πήγε να τα αγοράσει, του λέω. Του είχαν τελειώσει και έκανε σαν τρελός για τα τσιγάρα. Έμενα με άφησε εδώ μόνον μου και ούτε ξέρω πότε θα γυρίσει. Αν δω ότι αργεί, θα σηκωθώ να φύγω. Βούρκωσαν τα μάτια του και με καλό πάλι λογισμό είπε: ¨Τον κουράζουμε τον Γέροντα. ¨Τί τον θέλεις;, τον ρωτάω. ¨Την ευχή του θέλω να πάρω, μου λέει. ¨Τί ευχή να πάρεις, μωρέ! Αυτός είναι πλανεμένος. δεν έχει χαΐρι. εγώ τον ξέρω καλά. Μην περιμένεις άδικα, γιατί, κι όταν γυρίσει, θα είναι νευριασμένος, ίσως είναι και μεθυσμένος, επειδή πίνει κιόλας. Άλλα εκείνο έβαζε συνέχεια καλό λογισμό.

¨Τέλος πάντων, του λέω, εγώ θα περιμένω λίγο ακόμη, τί θέλεις να του πω;. ¨'Έχω ένα γράμμα να του δώσω, μου λέει, αλλά θα περιμένω να πάρω και την ευχή του. Είδατε; Ότι του έλεγα, το έπαιρνε με καλό λογισμό. Του είπα: ¨σαν τρελός έκανε για τα τσιγάρα και το καημένοαναστέναξε, βούρκωσαν τα μάτια του. ¨Ποιος ξέρει, είπε, κάποιον θα ήθελε να εξυπηρέτηση.
Άλλοι τόσα διαβάζουν, κι εκείνο, παιδάκι δευτέρας γυμνασίου, και να έχει τόσο καλούς λογισμούς! Να του χαλάς τον λογισμό και αυτό να φτιάχνει καλύτερο λογισμό και να βγάζει πιο καλό συμπέρασμα. Το θαύμασα! Πρώτη φορά είδα τέτοιο πράγμα!


- Γιατί, Γέροντα, μερικές φορές, το ίδιο περιστατικό ένας το θεωρεί ευλογία και άλλος δυστυχία;


- Καθένας το ερμηνεύει ανάλογα με τον λογισμό του. Το κάθε πράγμα μπορείς να το δεις από την καλή του πλευρά ή από την κακή του πλευρά. Είχα ακούσει το έξης περιστατικό: Σε ένα μοναστήρι πού βρισκόταν σε κατοικημένη περιοχή είχαν τυπικό να κάνουν εσπερινό και όρθρο τα μεσάνυχτα και πήγαιναν και κοσμικοί, γιατί το μοναστήρι ήταν περιτριγυρισμένο από σπίτια πού σιγά-σιγά είχαν χτισθεί εκεί κοντά. Μια φορά ένας αρχάριος νέος μοναχός ξέχασε το κελί του ανοιχτό και μπήκε μέσα μια γυναίκα. Όταν το έμαθε, στενοχώρια, κακό! Ώ, μολύνθηκε το κελί! Τρομερό, χάθηκε ό κόσμος! Παίρνει οινόπνευμα, ρίχνει στο πάτωμα και βάζει φωτιά, για να το απολυμάνει! Παραλίγο να κάψει το μοναστήρι. Το πάτωμα τού κελιού του το έκαψε, τον λογισμό του όμως δεν τον έκαψε. Εκείνον έπρεπε να κάψει, γιατί το κακό στον λογισμό του βρισκόταν. Αν έφερνε καλό λογισμό και έλεγε ότι ή γυναίκα μπήκε στο κελί από ευλάβεια, για να ωφεληθεί, για να πάρει χάρη και να αγωνισθεί και αύτη στο σπίτι της, θα αλλοιωνόταν πνευματικά και θα δόξαζε τον Θεό.

Από την ποιότητα των λογισμών ενός ανθρώπου φαίνεται ή πνευματική του κατάσταση. Οι άνθρωποι κρίνουν τα πράγματα ανάλογα με το περιεχόμενο πού έχουν μέσα τους. Αν δεν έχουν πνευματικό περιεχόμενο, βγάζουν λάθος συμπεράσματα και αδικούν τον άλλον. Αν λ.χ. δη κάποιον αργά το βράδυ έξω ένας πού κάνει ελεημοσύνες την νύχτα, για να μην τον βλέπουν, ποτέ δεν θα βάλει κακό λογισμό. Αν τον δη όμως κάποιος πού ξενυχτάει στην αμαρτία, θα πει: ¨το τέρας, ποιος ξέρει πού ξενυχτούσε, γιατί τέτοιες εμπειρίες έχει. Η αν ακούγονται την νύχτα από τον επάνω όροφο ντούκ-ντούκ, ένας πού έχει καλούς λογισμούς θα πει: ¨μετάνοιες κάνει, ενώ ένας πού δεν έχει καλούς λογισμούς θα πη: ¨όλη την νύχτα χορεύει. Αν ακούγεται μελωδία, ό ένας θα πει: ¨τί ωραίες ψαλμωδίες, ενώ ό άλλος θα πει: ¨τί τραγούδια είναι αυτά;.


Θυμάστε πώς αντιμετώπισαν τον Χριστό οι δύο ληστές πού είχαν σταυρωθεί μαζί Του; Και οι δύο έβλεπαν τον Χριστό επάνω στον Σταυρό, την γη να σείεται κ.λπ. Τί λογισμό όμως έβαλε ό ένας και τί ό άλλος! Ό ένας, ό εξ ευωνύμων, βλασφημούσε και έλεγε:
­Ει συ ει δ Χριστός, σώσον σεαυτόν καί ήμας.. Ό άλλος, ό εκ δεξιών, έλεγε: ­Ήμεϊς μέν άξια ών έπράξαμεν άπολαμβάνομεν ούτος δέ ουδέν άτοπον έπραξε. Ό ένας σώθηκε, ό άλλος κολάσθηκε.


Ή μεγαλύτερη αρρώστια: οι αριστεροί λογισμοί


- Γέροντα, αγωνιώ, όταν έχω να τακτοποιήσω ένα πρόβλημα, και δεν μπορώ να κοιμηθώ.
- Σ' εσένα το βασικό πρόβλημα είναι οι πολλοί λογισμοί. Αν δεν είχες αυτούς τους πολλούς λογισμούς, θα μπορούσες να αποδώσεις πολύ περισσότερα και στην διακονία σου και στα πνευματικά σου. Άκου έναν τρόπο, για να αποφεύγεις τους πολλούς λογισμούς: Όταν σου έρχεται στον νου κάτι πού πρόκειται π.χ. να κάνης αύριο, να λες στον λογισμό σου:
Αύτη ή δουλειά δεν είναι για σήμερα. θα την σκεφθώ αύριο. Επίσης, όταν είναι να αποφασίσεις για κάτι, μην ταλαιπωρείσαι με την σκέψη να βρεις το καλύτερο και αναβάλλεις συνέχεια. Διάλεξε κάτι και προχώρα. Άφησε έπειτα τον Θεό να φροντίσει για τα παραπέρα. Προσπάθησε να αποφεύγεις την σχολαστικότητα, για να μη ζαλίζεις το μυαλό σου. Να κάνης ότι μπορείς με φιλότιμο και να κινείσαι απλά και με μεγάλη εμπιστοσύνη στον Θεό. Τον υποχρεώνουμε κατά κάποιον τρόπο, τον Θεό να βοηθήσει, όταν αναθέτουμε το μέλλον και τις ελπίδες μας σ' Αυτόν. Με τους πολλούς λογισμούς κι ένας υγιής άνθρωπος αχρηστεύεται. Ένας πού πάσχει και υποφέρει, είναι δικαιολογημένος, αν στενοχωριέται. Ένας όμως πού έχει την υγεία του και ζαλίζεται και υποφέρει από αριστερούς λογισμούς, αυτός είναι για δέσιμο! Να είναι μια χαρά και να βασανίζεται με τους λογισμούς του!
Στην εποχή μας ή μεγαλύτερη αρρώστια είναι οι μάταιοι λογισμοί των κοσμικών ανθρώπων. Οι άνθρωποι όλα μπορεί να τα έχουν εκτός από καλούς λογισμούς. Ταλαιπωρούνται, γιατί δεν αντιμετωπίζουν τα πράγματα πνευματικά. Π.χ. ξεκινάει κανείς να πάει κάπου, παθαίνει μια μικρή βλάβη ή μηχανή τού αυτοκινήτου του, και καθυστερεί λίγο να φθάση στον προορισμό του. Αν έχει καλό λογισμό, θα πει: ¨Φαίνεται, ό Καλός Θεός έφερε αυτό το εμπόδιο, γιατί ίσως θα πάθαινα κάποιο ατύχημα, αν δεν είχα αυτήν την καθυστέρηση. Πώς να Σε ευχαριστήσω, Θεέ μου, γι' αυτό; και δοξάζει τον Θεό. Ενώ, αν δεν έχει καλό λογισμό, δεν θα αντιμετώπιση πνευματικά την κατάσταση, θα τα βάλει με τον Θεό και θα βρίζει: ¨Να, θα πήγαινα νωρίτερα, άργησα, τί αναποδιά! Και Αυτός ό Θεός...Ό άνθρωπος, όταν δέχεται ότι τού συμβαίνει με δεξιό λογισμό, βοηθιέται. Ενώ, όταν δουλεύει αριστερά, βασανίζεται, λειώνει, παλαβώνει. Μια φορά, πριν από χρόνια, μπήκαμε σε ένα φορτηγό πού είχε για καθίσματα κάτι σανίδες, για να έρθουμε από την Ούρανούπολη στην Θεσσαλονίκη. Μέσα ήταν άνω-κάτω. βαλίτσες, πορτοκάλια, ψάρια, βρώμικα καφάσια από ψάρια πού τα επέστρεφαν, παιδιά από την Άθωνιάδα, άλλα καθιστά, άλλα όρθια, καλόγεροι, λαϊκοί... Ένας λαϊκός ήρθε και κάθισε δίπλα μου. Ήταν και χονδρός και,
επειδή κάπως στριμώχθηκε, έβαλε τις φωνές: ¨Τί κατάσταση είναι αυτή!... Πιο εκεί ήταν ένας μοναχός πού, ό φουκαράς, ήταν κουκουλωμένος μέχρι επάνω από τα καφάσια και μόνον το κεφάλι του είχε έξω. Εν τω μεταξύ, όπως κουνιόταν το φορτηγό - ό δρόμος ήταν ένας καρόδρομος χαλασμένος, έπεφταν τα στοιβαγμένα καφάσια και ό καημένος προσπαθούσε να τα πετάει αριστερά-δεξιά με τα χέρια του, για να μην τον χτυπήσουν στο κεφάλι. Και ό άλλος φώναζε, επειδή καθόταν λίγο στριμωχτά. ¨Δεν βλέπεις, τού λέω, εκείνος πώς είναι, κι εσύ φωνάζεις;. Ρωτάω και τον μοναχό: ¨Πώς τα περνάς, πάτερ;. Κι εκείνος χαμογελώντας μού λέει: ¨Από την κόλαση, Γέροντα, καλύτερα είναι εδώ! Ό ένας βασανιζόταν, αν και καθόταν, και ό άλλος χαιρόταν, παρόλο πού τα καφάσια κόντευαν να τον κουκουλώσουν. Και είχαμε δυο ώρες δρόμο. δεν ήταν και κοντά. Ό νους τού λαϊκού γύριζε στην άνεση πού θα είχε, αν ταξίδευε με λεωφορείο, και πήγαινε να σκάση, ενώ ό μοναχός σκεφτόταν την στενοχώρια πού θα είχε, αν βρισκόταν στην κόλαση, και ένιωθε χαρά. Σκέφθηκε: ¨Σε δυο ώρες θα φθάσουμε και θα κατεβούμε, ενώ οι καημένοι στην κόλαση ταλαιπωρούνται αιώνια. Ύστερα εκεί δεν έχει καφάσια, κόσμο κ.λπ., άλλα είναι κόλαση. Δόξα Σοι ό Θεός, εδώ είμαι καλύτερα.


ΓΈΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

ΛΟΓΟΙ Γ΄. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ: "Ο ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ"!

3
Κάποτε ο γέροντας μου διηγήθηκε την εξής χαριτωμένη ιστορία:

Μια φορά ένας άνθρωπος σηκώθηκε πολύ πρωι,σκοτάδι ακόμα να πάει στην δουλειά του.
Στον δόμο τον συνάντησε ένας χαρτοπαίκτης και σκέφτηκε

"Που να πηγαίνει τέτοια ώρα;Θα πηγαίνει μάλλον να παίξει κανά χαρτί σε κανα κρυφό μέρος."

Λίγο πιο κάτω τον συνάντησε ένας Χριστιανός και σκέφτηκε.

"Είδες σηκώθηκε πρωί - πρωί για να πάει σε καμιά ήσυχη εκκλησία,να προσευχηθεί πριν πάει στην δουλειά"

Πιο κάτω τον συνάντησε ένας κλέφτης και σκέφτηκε.

"Κάπου πάει να κλέψει τώρα που είναι βράδυ και κοιμούνται οι άνθρωποι"

Γέλασε ο γέροντας....

Είδες ,ο καθένας κρίνει τα πράγματα ανάλογα με την πνευματική του κατάσταση.
Αν ο άλλος έχει χαλασμένο λογισμό και η "μηχανή" του είναι χαλασμένη και χρυσάφι να βάλεις μέσα... αυτός θα το κάνει χρυσές σφαίες να σε σκοτώσει.

.....

Πα! Πα! Η πιο μεγάλη αρρώστια στον άνθρωπο είναι ο χαλασμένος του λογισμός...Μεγάλη αρρώστια ο λογισμός!!!...

Γεροντας Παίσιος
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ: "Ο ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ"!

4
Στους σημερινούς ανθρώπους ό,τι θέλεις βρίσκεις, μόνο καλούς λογισμούς δεν βρίσκεις.

Σήμερα που έχει γίνει μόδα η αμαρτία στον κόσμο, ο σοφός άνθρωπος πρέπει να διορθώνει τον λογισμό του και να αποφεύγει τις αμαρτίες που τον προκαλούν. Όπως οι μέλισσες τον καπνό, γιατί θα καπνιστεί η ψυχή του.

Οι βλάσφημοι λογισμοί είναι όπως τα αεροπλάνα που μας ενοχλούν με το θόρυβό τους όταν πετάνε από πάνω μας, χωρίς να το θέλουμε, αλλ’ ούτε και μπορούμε να τα εμποδίσουμε. Η καλύτερη αντιμετώπιση των πειρασμών είναι η ψαλμωδία και η ευχή του Ιησού.

Με τους βλάσφημους λογισμούς βασανίζει ο διάβολος τους ευαίσθητους ανθρώπους, για να τους φέρει σε θλίψη και απόγνωση.


Όταν σας ενοχλούν οι λογισμοί μην τους δίνετε καμμιά απολύτως σημασία. Αφήστε τα σκυλιά να γαυγίζουν.

Τους καλούς λογισμούς των ανθρώπων ο διάβολος δεν μπορεί να τους γνωρίζει.

-------------------------------------------------------------

Στην αρχή οι λογισμοί είναι ανάκατοι,καλοί και κακοί.Άλλος έχεις 70% κακούς,άλλος έχει 20%.Μετά προσπαθεί κανείς να βάλει καλούς λογισμούς και έχει όλο καλούς λογισμούς.Και αυτό σαρκικό είναι.Μετά δημιουργείται ένα κενό στον νού.Δεν έχει λογισμούς,τίποτα!Ούτε καλούς,ούτε κακούς και μετά έρχεται ο θείος φωτισμός.Τότε δεν έχει ανάγκη κανείς την λογική για αν καταλαβαίνει τους ανθρώπους,αλλά βλέπει τι έχουν στην καρδιά τους με θεϊκό τρόπο.Παλιά όταν ήμουν στο άλλο κελί(πάπα Τύχωνα)ήρθε ένας αριστούχος θεολόγος και μου έλεγε να τον πάρω υποτακτικό.Οχι του λέω δεν παίρνω υποτακτικό..επέμενε..

Στο τέλος του λέω..να σου πω κάτι;
Τι;
Και να παιρνα υποτακτικό ,εσένα δε σεπαιρνα!

Γιατί μου λέει;Γιατί βάζεις όλο κακούς λογισμούς!

Ετσι θα βλέπεις τα πάθη μου,κανένα στραβο,να θα λες ,θα κατακρίνεις και δεν θα ωφελείσαι,αλλά και από τις αρετές μου,γιατί σαν καλόγερος τόσα χρόνια μπορεί να έχω αποκτήσει καμιά αρετή,ούτε από αυτές θα ωφελείσαι γιατί θα τις παίρνεις ανάποδα.Τι να σου κάνω εγώ μετά.Δεν μπορείς να ωφεληθείς.Πήγε μετά να γίνει αλλού καλόγερος.Τους τάραξε όλους,ο.τι στραβό έιχαν ή νόμιζε ότι είχαν τους το χτυπούσε.Είχε και δυνατή πένα,συνέχεια έγραφε,δεν άφηνε κανένα ήσυχο.

Εστειλα μια φορά κάποιον να του πει:Καλά δεν βάζεις στον νου σου ότι μπορεί να υπάρχει πιθανότητα,να μην είναι έτσι τα πράγματα;Μπορεί να πέφτεις έξω.Τι απαντάει!

Δεν πειράζει λέει τους ταπεινώνω όλους!με αυτόν τον τρόποΠω πω πω!Μετά από αυτό έστειλα να του πουν.Τότε ο Διοκλητιανός (Ρωμαίος αυτοκράτορας που κίνησε διωγμούς κατά των Χριστιανών)είναι μεγαλύτερος άγιος από σένα ,όχι μόνο τους ταπείνωνε ,αλλά και τους έσφαζε και τους έστελνε μάρτυρες στον Παράδεισο!!!Χαμένα πράγματα….

Ήρθε μια φορά κάποιος,τον έβαλα μέσα στο κελί.Περίμενε μια στιγμή να τελειώσω κάτι από το ψαλτήρι που διαβάζω στην εκκλησία και θα έρθω.

-Οχι θα έρθω και εγώ στην εκκλησία.
-Τι να του πεις τωρα,τι να τον κάνεις;Άντε ,έλα και συ.


Ήρθε κάθισε απέναντι μου σ’ένα στασίδι και κοίταζε.Καμιά φορά εκεί που διάβαζα θυμόμουν κάποιο περιστατικό και αναστέναζα.Ακούω από έξω φωνάζουν,σκύβω λίγο δίπλα από το παράθυρο,βλέπω ο πάπας Αρσένιος.Του χα πει να έρθει.Αυτός ήρθε στην ώρα του,εγώ καθυστέρησα.Του κάνω λίγο έτσι με το χέρι δίπλα από το παράθυρο νόημα.Περίμενε σ’άκουσα.

Όταν τελείωσα τι μου λέει;όπως σε παρατήρησα,μου λέει ήσουν νευριασμένος,γιατί συνέχεια ξεφυσούσες και μετά μούτζωσες κάποιον!

Τι να του πεις μετά αυτουνού;Αντι να σκεφτεί καλόγερος είναι,πως θα μουτζώνει!

Έτσι να πιάσει κανείς τον ευατό του σε μερικά περιστατικά και όταν βάζει στραβό λογισμό να του λέει.Ελα εδώ τότε δεν είχες βάλει αυτό στο νού σου και αποδείχθηκε άλλο;
Την άλλη φορά πάλι το ίδιο;



Ο ΠΑΤΕΡ ΠΑΙΣΙΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: "Ο ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΒΛΑΜΜΕΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ"!

6
Αββάς Δωρόθεος

«Συμβαίνει να στέκεται κανείς κάπου τη νύχτα και περνάνε από μπροστά του τρεις άνθρωποι.

Ο ένας βάζει στο νου του ότι στέκεται εκεί και περιμένει κάποιον για να πάη να πορνεύση. Ο άλλος τον θεωρεί κλέφτη και ο τρίτος σκέπτεται ότι έχει φωνάξει έναν φίλο του από το διπλανό σπίτι και τον περιμένει να κατεβή για να πάνε να προσευχηθούν.

Να λοιπόν και οι τρεις είδαν τον ίδιο άνθρωπο στον ίδιο τόπο, αλλά δεν έκαναν την ίδια σκέψη.

Εάν εμείς αγωνιζόμαστε να ανήκουμε στην τρίτη κατηγορία σημαίνει ότι αγαπάμε τους συνανθρώπους μας γιατί «η αγάπη ου λογίζεται το κακόν, πάντα στέγει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει».

http://www.agioritikovima.gr/diafora/th ... F%88%CE%B7
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”