Πιστεύετε οτι πρέπει να γίνεται δωρεά οργάνων ή υπάρχει μεγάλο ηθικό ζήτημα;

Ναι πρέπει να γίνεται.
Σύνολο ψήφων: 2 (10%)
Ναι,αλλά κατόπιν πολλών επιφυλάξεων.
Σύνολο ψήφων: 6 (29%)
Οχι,πρόκειται για αφαίρεση ζωής
Σύνολο ψήφων: 13 (62%)
Σύνολο ψήφων: 21

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

46
Καλησπέρα LAPTONAS,
Δεν μπορείς να φανταστείς ποσο πολύ με βοηθάς με το θέμα που άνοιξες(τυχαίο?δε νομίζω..)
Εχω προσωπικούς λόγους(ευτηχώς όχι υγείας) που πρέπει να ασχοληθώ με τη δωρεα οργάνων(κυρίως από την πλευρα της ιατρικής,βεβαια, και όχι τόσο της θεολογικής)Θα έπρεπε να το κάνω εδω και καιρό αλλά το ανέβαλλα συνεχως.Ιδου η ευκαιρία.Εκτιμώ πολύ την γνώμη σου πιστευω οτι θα βοηθήσεις αρκετα.
Για την ώρα αυτά θα διαβάσω αυτα που ανέβασες και θα επανέλθω. :0607
...Έτσι είναι ο 'Ελληνας και δεν φοβάται,τρελοί αγγέλοι πάνω του όταν κοιμάται\n Έτσι είναι ο Έλληνας και αν τον μπερδέψεις να ξέρεις δύσκολα πολύ θα ξεμπερδέψεις...

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

47
O E.O.M(εθνικος οργανισμος μεταμοσχευσεων)περι διαγνωσης εγκεφαλικου θανάτου δηλώνει:

Ο εγκεφαλικός θάνατος είναι η κατάσταση της μη αναστρέψιμης βλάβης του εγκεφάλου, με απώλεια όλων των λειτουργιών του εγκεφαλικού στελέχους. Το εγκεφαλικό στέλεχος περιέχει δίκτυα νευρώνων που συγκροτούν κέντρα ελέγχου ζωτικών λειτουργιών, όπως η αναπνοή και η αρτηριακή πίεση. Οι ανώτερες ψυχικές και γνωσιακές λειτουργίες, όπως η μνήμη, η σκέψη, η αντίληψη, εξαρτώνται από το εγκεφαλικό στέλεχος, οπότε βλάβη του εγκεφαλικού στελέχους, προκαλεί συνολική δυσλειτουργία του εγκεφάλου. Για το λόγο αυτό είναι παγκοσμίως αποδεκτό ότι η ανεπανόρθωτη βλάβη του εγκεφαλικού στελέχους είναι ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για να θεωρηθεί όλος ο εγκέφαλος νεκρός.
Ο θάνατος του εγκεφάλου, όπως άλλωστε και ο θάνατος όλων των ιστών, δεν είναι μια στιγμιαία διαδικασία, αλλά μια προοδευτική διεργασία που επέρχεται μέσα σε μερικές ώρες. Η πιθανότατα να διατηρούνται κατά τη φάση της εγκατάστασης του θανάτου, μερικές λειτουργικές νησίδες νευρώνων ή άλλες υποτυπώδεις λειτουργίες, δεν αλλάζει την εξελικτική πορεία του θανάτου. Ο θάνατος του εγκεφαλικού στελέχους ακολουθείται αναπόφευκτα και ανεπιστρεπτί στο θάνατο ολόκληρου του εγκεφάλου, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ο εγκεφαλικός θάνατος ακολουθείται από τον «σωματικό» θάνατο, δηλαδή το θάνατο όλων των οργάνων του σώματος με ένα μεσοδιάστημα 48-72 ωρών. Στο μεσοδιάστημα αυτό, επέρχεται προοδευτικά η απορύθμιση όλων των λειτουργιών των οργάνων. Αν ο ασθενής υποστεί εγκεφαλικό θάνατο, ενώ νοσηλεύεται διασωληνωμένος σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.), τότε μόνο είναι δυνατή η διατήρηση της βιολογικής ζωής των οργάνων με τεχνητά μέσα, προκειμένου αυτά να μπορούν να ληφθούν προς μεταμόσχευση και να δώσουν ζωή σε άλλους ανθρώπους.

Η διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου γίνεται από 3 διαφορετικούς ιατρούς με πολλές ειδικές και αλάνθαστες κλινικές και εργαστηριακές δοκιμασίες και επαναλαμβάνεται μάλιστα 2 φορές μετά από ένα 8ωρο από την πρώτη διάγνωση. Οι ιατροί γνωρίζουν ότι σε περίπτωση εγκεφαλικού θανάτου η τεχνητή διατήρηση της ζωής είναι ανώφελη και ο μόνος λόγος για τον οποίο δικαιολογείται και παρατείνεται η μηχανική υποστήριξη του εκλιπόντος, είναι η προσφορά των οργάνων του προς μεταμόσχευση. Σημειωτέον δε, ότι στους 3 ιατρούς που διαγιγνώσκουν τον θάνατο δεν συμμετέχει ιατρός μεταμοσχευτικής ομάδας, ούτε ιατρός του Ε.Ο.Μ. Η διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου είναι επιβεβλημένη ιατρική πράξη, ανεξάρτητη από το ενδεχόμενο της δωρεάς οργάνων.

Υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ της μόνιμης φυτικής κατάστασης ("φυτό") και του εγκεφαλικού θανάτου. Στη φυτική κατάσταση, δεν λειτουργεί ο φλοιός του εγκεφάλου, ενώ η λειτουργία του εγκεφαλικού στελέχους διατηρείται ικανοποιητική. Στην περίπτωση αυτή ο ασθενής διατηρεί μεν αυτόματη αναπνοή και καρδιαγγειακή λειτουργία, στερείται όμως συνείδησης. Δηλ. το σημείο "κλειδί" μεταξύ εγκεφαλικού θανάτου και μόνιμης φυτικής κατάστασης είναι η λειτουργία του εγκεφαλικού στελέχους. Στον εγκεφαλικό θάνατο παύει να λειτουργεί το εγκεφαλικό στέλεχος. Η διάκριση μεταξύ των δύο καταστάσεως είναι ιατρικώς ευδιάκριτη και σε καμία περίπτωση άνθρωποι σε φυτική κατάσταση δεν θεωρούνται δυνητικοί δότες οργάνων.

Η άποψη της εκκλησίας περι δωρεάς(τουλαχιστον τον ιουλιο του 2005,δεν ξέρω αν έχει πλεον αλάξει κάτι)
http://www.eom.gr/images/stories/edipa/ ... llados.pdf

τα παραπανω είναι απο http://www.eom.gr


Δεν με πολυπείθει ο ΕΟΜ σχετικα με τον εγκεφαλικο θανατο. :hmmm
...Έτσι είναι ο 'Ελληνας και δεν φοβάται,τρελοί αγγέλοι πάνω του όταν κοιμάται\n Έτσι είναι ο Έλληνας και αν τον μπερδέψεις να ξέρεις δύσκολα πολύ θα ξεμπερδέψεις...

Re: «Αυτόματα» δωρητής οργάνων κάθε έλληνας πολίτης

48
Έκανα το κόπο και συγκέντρωσα όλα όσα έχουν γραφτεί στο φόρουμ πάνω στο θέμα, νομίζω θα βρεις πολλές πληροφορίες πάνω στο θέμα από πλευράς βιοηθικής.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

49
LAPTONAS,ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ και για τον κόπο και για το χρόνο που διέθεσες.Να'σαι καλά.
Δεν τα διαβασα ακόμα αλλά ειμαι σιγουρή πως θα βοηθήσουν.
...Έτσι είναι ο 'Ελληνας και δεν φοβάται,τρελοί αγγέλοι πάνω του όταν κοιμάται\n Έτσι είναι ο Έλληνας και αν τον μπερδέψεις να ξέρεις δύσκολα πολύ θα ξεμπερδέψεις...

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

50
Καλησπέρα,
Από ότι κατάλαβα το θέμα όλων μας είναι κατα πόσο ο εγκεφαλικός θάνατος είναι και πραγματικός θάνατος.
Και εγώ το είδα με πολύ αμφισβήτηση αρχικά,όμως απ'οτι φαίνεται
εγκεφαλικά νεκρος=νεκρος-τέλος.
Εγω εντόπιζω το πρόβλημα κάπου αλλού...
Ο εγκεφαλικός θάνατος αν διαγνωσθεί σωστά, είναι οριστικός και μη αναστρέψιμος.Η μηχανική υποστήριξη(σε εγκεφαλικά νεκρό που είναι δότης ή υπάρχει η συναίνεση των συγγενων) έχει έναν και μόνο λόγο,την συντήρηση των οργάνων, και αυτό για περιορισμένο χρονικό διαστημα,αλλιώς παρεμποδίζει κάποιον να πεθάνει.
Το πρόβλημα από ηθικής πλευράς,κατά την άποψη μου, είναι η πιστή τήρηση των κριτηρίων διαγνώσεως του εγκεφαλικού θανάτου και η ακριβής διάγνωση του.

Μη τήρηση των κριτηρίων του εγκεφαλικού θανάτου
Προς τούτο, η νομοθεσία, διεθνώς και στον τόπο μας, περιλαμβάνει συγκεκριμένες διατάξεις. Έτσι η διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου δεν διενεργείται από έναν μόνο γιατρό αλλά από τρεις το γιατρό του ασθενούς ή έναν εντατικολόγο ή παθολόγο, ένα νευρολόγο ή νευροχειρουργό και έναν αναισθησιολόγο. Οι γιατροί αυτοί θα πρέπει να έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον δύο χρόνων από τη λήψη της ειδικότητας τους. Για να διασφαλισθεί κατά το δυνατόν το ανεπηρέαστο της αποφάσεως της διαγνωστικής ομάδας αποκλείεται από αυτήν κάθε γιατρός που ανήκει στη μεταμοσχευτική ομάδα.
Παράλληλα, επιβάλλεται μαζί με τον κλινικό έλεγχο να διενεργηθούν και κάποιες εργαστηριακές εξετάσεις (αξονική τομογραφία, εγκεφαλογράφημα). Οι κλινικές δοκιμασίες πρέπει να επαναληφθούν εντός 24ώρου, ή τουλάχιστον μετά παρέλευση δώρου, ώστε να αποκλεισθεί κάθε ενδεχόμενο εσφαλμένης διάγνωσης και να διασφαλισθεί ο απόλυτος σεβασμός του δότη. Το διάστημα επανάληψης των κλινικών ελέγχων εξαρτάται από τη φύση της αρχικής πάθησης και την κλινική πορεία του ατόμου. Επίσης η διαδικασία εκτέλεσης των δοκιμασιών αρχίζει τουλάχιστον 24 ώρες από την έναρξη του κώματος.
 
Συχνά, η εμπειρία των ιατρών που εργάζονται στις ΜΕΘ (Μονάδες Εντατικής θεραπείας) γεννά τέτοια αυτοπεποίθηση που από κάποια εργαστηριακά δεδομένα και την κλινική μόνον εκτίμηση και εικόνα συνάγεται και η διάγνωση. Έτσι οι γιατροί, δίχως να προβούν στη διενέργεια όλων ανεξαιρέτως των προβλεπόμενων δοκιμασιών διαγνώσεως του εγκεφαλικού θανάτου, καταλήγουν στην τελική διάγνωση. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το ενδεχόμενο να διαγνωσθεί θάνατος, χωρίς στην πραγματικότητα να συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι πλέον ή υπαρκτό. Αποτέλεσμα αυτού είναι τα περιστατικά ανάνηψης, όπως λέγεται εγκεφαλικά νεκρών, που συχνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Προφανώς στις περιπτώσεις αυτές, η επιστροφή στη ζωή οφείλεται σε λάθος διάγνωση του θανάτου, ενώ στην ουσία πρόκειται περί κώματος.
Προς αποφυγή τέτοιων φαινομένων συνιστάται η γνώση, η εκπαίδευση και η επαρκής ενημέρωση των αρμοδίων γιατρών για τα σύγχρονα πρωτόκολλα διαγνώσεως του θανάτου, η επιμελής και ακριβής τήρηση των σχετικών οδηγιών και κανόνων, η επανάληψη των δοκιμασιών εντός των προβλεπομένων χρονικών ορίων, η βιντεοσκόπηση της όλης διαδικασίας και η τήρηση σχετικού αρχείου.
Πηγη http://www.transplantation.gr/article_patients.asp

Τώρα κατα πόσο οι λάθος διαγνώσσεις οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος,σε επιπολαιοτητα, σε χαλαρά μέτρα τηρησής των κριτηρίων....δεν γνωρίζω.Ευχομαι και ελπίζω να μην οφείλονται σε σκοπιμότητα!

Ο νόμος περι δωρεάς που ισχύει πλέον
«Η αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο, θανόν πρόσωπο πραγματοποιείται εφόσον, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του σύμφωνα με την παράγραφο 3 και κατόπιν συναίνεσης της οικογένειάς του».
πηγή http://www.eom.gr/index.php?option=com_ ... l&limitsta
δηλαδή σε περίπτωση που δεν έχω υποβάλει αρνητική δήλωση δεν θεωρούμε δότης εαν δεν υπάρχει συναίνεση κάποιου συγγενη.
...Έτσι είναι ο 'Ελληνας και δεν φοβάται,τρελοί αγγέλοι πάνω του όταν κοιμάται\n Έτσι είναι ο Έλληνας και αν τον μπερδέψεις να ξέρεις δύσκολα πολύ θα ξεμπερδέψεις...

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

51
Και μια ελληνική περίπτωση.


Αγρίνιο: Ήταν κλινικά νεκρός και ξύπνησε μετά από 50 ημέρες




Λίγο πριν τα Χριστούγεννα ένα θλιβερό περιστατικό θα βυθίσει την οικογένεια του 30χρονου Νίκου Καρφή σε λύπη και αγωνία για τη ζωή του.

Ο νεαρός διακομίζεται εσπευσμένα στο νοσοκομείο μαχαιρωμένος και η ζωή του φαίνεται να κρέμεται κυριολεκτικά από μία κλωστή.

Οι γιατροί δίνουν ώρα με την ώρα που περνά λιγότερες ελπίδες ότι εκείνος θα καταφέρει να συνέλθει από τα τραύματα που έχει υποστεί με μαχαιριά στην καρωτίδα και μία ακόμη πιο σοβαρή, σύριζα στην καρδιά. Η οικογένεια του νεαρού βυθίζεται σε θλίψη. Φοβούνται ότι το παιδί τους θα χαθεί από τη ζωή.

Ο πατέρας του προσπαθεί να σταθεί ψύχραιμος. Δε φεύγει από το πλευρό του ούτε λεπτό, του μιλά συνεχώς και ελπίζει ότι εκείνος θα ανοίξει κάποια στιγμή τα μάτια του. Μάταια. Οι μέρες περνούν και κανένα σημάδι δε δείχνει ότι ο Γιάννης θα τα καταφέρει να συνέλθει. Μέχρι τη στιγμή που το πρωί της Δευτέρας θα γίνει το ανέλπιστο θαύμα όπως λέει χαρακτηριστικά στο protothema.gr ο πατέρας του νεαρού ο κ. Γιάννης και ο γιος του θα ξυπνήσει από την κωματώδη κατάσταση που ήταν τις τελευταίες 50 ολόκληρες μέρες:

«Ο γιος μου ζει απλά από θαύμα, δε μπορώ ακόμη να το πιστέψω ότι σώθηκε το παιδί μετά από 17 μαχαιριές που δέχτηκε μία στην καρωτίδα και μία σύριζα στην καρδιά, όλοι οι γιατροί τον είχαν ξεγράψει μέχρι το παπά Κοσμά φέραμε από το χωριό για να το διαβάσει το παιδί, το είχαμε πάρει πια απόφαση ότι θα το χάσουμε. Αλλά τι να πω, ο Θεός μας λυπήθηκε και μας το χάρισε πάλι, οι γιατροί ακόμη άναυδοι είναι δε μπορούν να πιστέψουν ότι συνήλθε από το κώμα, ξέρετε τι θα πει 50 μέρες κλινικά νεκρός; Γιατί νεκρό ήταν το παιδί μου και ξαναγύρισε στη ζωή», θα πει ο κ. Γιάννης και θα ξεσπάσει σε λυγμούς χαράς.

Βρίσκει κουράγιο και θυμάται την ημέρα που έμαθε το θλιβερό περιστατικό που σημειώθηκε λίγο πριν τα Χριστούγεννα:

«Ήταν θυμάμαι 22 Δεκέμβρη. Ο γιος μου πήγαινε με ένα φίλο του, με το αυτοκίνητο του φίλου του κάπου, μία βόλτα νομίζω. Ξαφνικά όπως μάθαμε μετά ένας 19χρονος μοτοσικλετιστής συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο των παιδιών όπου ήταν συνοδηγός ο γιος μου και στη συνέχεια προσέκρουσαν σε τρίτο όχημα με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό δύο ατόμων που επέβαιναν σε αυτό.

Μετά το τροχαίο ατύχημα, ο 19χρονος άρχισε να βρίζει και να διαπληκτίζεται με το γιο μου επειδή είχε αγωνία μήπως και τυχόν είχε πάθει ζημιά η μηχανή του! Και εκεί πάνω στην έντασή τους τα αίματα φαίνεται άναψαν ξεκίνησε ένας έντονος διαπληκτισμός που είχε ως συνέπεια ο 19χρονος να βγάλει μαχαίρι και να τραυματίσει το γιο μου ενώ στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή.

Τελικά συνελήφθη και σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για απόπειρα ανθρωποκτονίας και παράνομη οπλοκατοχή. Το παιδί μου βρέθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Αγρινίου, εκεί, διαπιστώθηκε ο τραυματισμός του με αιχμηρό αντικείμενο και από εκείνη την ημέρα ήταν στην εντατική. Η κατάσταση ήταν πολύ σοβαρή μας το είπανε οι γιατροί από την πρώτη ώρα. Τώρα μόνο σε ένα θαύμα μπορούσαμε να ελπίζουμε.

Χρειάστηκε να περάσουν 50 μέρες και τελικά το θαύμα έγινε. Συνήλθε τη Δευτέρα, δε μπορεί βέβαια να μιλήσει έχει γίνει τραχειοτομή, μιλάει με τα μάτια του, μας γνωρίζει και εμένα και τα αδέλφια του και τώρα ξεκινάει σιγά σιγά μία άλλη περιπέτεια για να μπορέσουμε να το βοηθήσουμε. Θα χρειαστούν πολλά χρήματα για θεραπείες και επεμβάσεις και για μία σειρά θεραπειών που θα πρέπει να ακολουθήσει και δυστυχώς υπάρχει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στην οικογένεια.

Μακάρι να βρεθεί τρόπος να μπορέσουμε να βρούμε αυτά τα χρήματα, είναι κρίμα πρέπει να βοηθηθεί αυτό το παιδί, πήγε στον άλλο κόσμο και ήρθε ας έχει λοιπόν τη δεύτερη ευκαιρία για να μπορέσει να καταφέρει να παλέψει για να κερδίσει τη ζωή του η οποία λίγο έλειψε να χαθεί άδικα και χωρίς ο ίδιος να φταίει σε κάτι, κάνω έκκληση σε όλους όσους μπορούν να μας στηρίξουν και να βοηθήσουν το παιδί μου», καταλήγει ο πατέρας του 30χρονου.


http://tilegrafima.gr/nea/item/1825-agr ... -50-imeres
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

52
Απίστευτο: Οι γιατροί θα έκλειναν τη μηχανική υποστήριξη αλλά αυτή... κούνησε το δάχτυλό της

Ως «πραγματικό θαύμα» χαρακτηρίζεται από πολλούς χρήστες του Ίντερνετ η περίπτωση μιας 22χρονης φοιτήτριας, η οποία κατάφερε να σώσει τον εαυτό της... κουνώντας το δάχτυλό της ενώ οι γιατροί ετοιμάζοντας να κλείσουν την μηχανική υποστήριξη, πιστεύοντας ότι δεν είχε καμία ελπίδα να συνέλθει από το κώμα.

Η Βρετανίδα Sam Hemming υπέστη πολύ σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε με το φίλο της αναποδογύρισε στη λεωφόρο M6 στις 20 Ιουλίου, αφήνοντάς την - σύμφωνα πάντα με τους γιατρούς - εγκεφαλικά νεκρή και «χωρίς ελπίδα ανάρρωσης».



Με τέσσερα οστά σπασμένα στον αυχένα και κατάγματα στο κρανίο της, η νεαρή κοπέλα ήταν «ξεγραμμένη» από το σύνολο των γιατρών που την εξέτασαν, οι οποίοι μάλιστα συνέστησαν στους γονείς της, μετά από 19 μέρες που βρισκόταν σε κώμα, να διακόψουν τη μηχανική υποστήριξης της αναπνοής. Ο λόγος; Για τους ίδιους η κοπέλα είχε ήδη πεθάνει και δεν είχε νόημα να κρατούν ζωντανές τις ελπίδες των δικών της,
Εικόνα
Ωστόσο η ίδια βρήκε την δύναμη να τους διαψεύσει και να κρατηθεί με νύχια και με δόντια στη ζωή. Αμέσως αφού οι καταρρακωμένοι συγγενείς και φίλοι της 22χρονης τής είπαν το τελευταίο αντίο, οι νοσοκόμοι έκλεισαν τη μηχανική υποστήριξη, και όλοι περίμεναν να δουν την κοπέλα να φεύγει από τη ζωή. Εκείνη όμως κούνησε ξαφνικά το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού της, σημαίνοντας αμέσως συναγερμό στο ιατρικό προσωπικό που την έβαλε ξανά σε μηχανικό κώμα.



Μόλις οχτώ εβδομάδες αργότερα, η νεαρή κοπέλά είχε συνέλθει αρκετά ώστε να της επιτραπεί να επιστρέψει σπίτι της για να συνεχίσει κοντά στους δικούς της τον μακρύ και δύσκολο δρόμο της ανάρρωσης. Σήμερα, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει λόγω της πολυήμερης παραμονής της σε κώμα, η νεαρή κοπέλα έχει ήδη κάνει μεγάλη πρόοδο μαθαίνοντας από την αρχή να περπατά και να μιλά.


Πηγή

http://trelogiannis.blogspot.gr/2016/09 ... t_965.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

53
ΕΙΠΕ ΓΕΡΩΝ… ΠΕΡΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ!
Η βαρύνουσα γνώμη ενός αγίου γέροντος
του οποίου το όνομα δεν έχει ευλογία να αποκαλυφθή 

Απόσπασμα από :
 Η Ορθόδοξη ανθρωπολογία και η ανθρωπολογία της Επιστήμης
Δαμασκηνός μοναχός Αγιορείτης 

Εις το σημείο αυτό, παραθέτομε, αυτούσια, και την βαρύνουσα γνώμη ενός άλλου αγίου Γέροντος για τον «εγκεφαλικό θάνατο», που ήξερε τι έλεγε σχετικά με το θέμα αυτό, και του οποίου το όνομα δεν έχει ευλογία να αποκαλυφθή. Εις τα λεγόμενά του, που παρατίθενται εις την συνέχεια, η λέξις «νους», που χρησιμοποιεί, έχει την πατερική έννοια του όρου.


Είπε, λοιπόν, αυτός ο Γέρων:
[(Ερωτά:) Ο άνθρωπος με υγιή εγκέφαλο και «νεκρό» νού είναι νεκρός; (Και απαντά:) Βιολογικά, όχι. Είναι, όμως, νεκρός πνευματικά. (Και ερωτά πάλι:) Και αντιστρόφως: Ο άνθρωπος με νεκρό εγκέφαλο και υγιή νού είναι νεκρός; (Και απαντά:) Ούτε βιολογικά, ούτε πνευματικά. Πνευματικά, ο άνθρωπος αυτός, δια της μετανοίας και του αγιασμού, είναι αναγεννημένος και με την ενέργεια της θείας Χάριτος μπορεί να κάνη πράγματα υπερφυσικά, κι ας έχη νεκρό εγκέφαλο. Απλά, πάσχει από μία βαρειά αναπηρία στον εγκέφαλο. (Και συνεχίζει:) Υπάρχουν «εγκεφαλικά νεκροί» άνθρωποι που επανήλθαν. Οπότε, μπορούμε να ονομάσουμε την κατάστασι αυτή της αναπηρίας του εγκεφάλου «βαρειά ασθένεια του εγκεφάλου», η «ακρωτηριασμό του εγκεφάλου». Όταν απαιτήται να κοπή ένα χέρι η ένα πόδι σε κάποιον άνθρωπο, αυτό δεν σημαίνει ότι αυτός ο άνθρωπος, μετά την αποκοπή του μέλους του, είναι βιολογικά νεκρός. Έτσι συμβαίνει και στην περίπτωσι ενός «νεκρού εγκεφάλου» (μυαλού) λόγω μιας «βαρειάς αναπηρίας του εγκεφάλου», η μιας «βαρειάς ασθένειας του εγκεφάλου», όπως είναι η περίπτωσι του «εγκεφαλικά νεκρού». Δεν σημαίνει ότι ο άνθρωπος αυτός είναι βιολογικά νεκρός. Απλά, ασθενεί βαρειά, η έχει νεκρωθή ένα όργανο του σώματός του, δηλ. ο εγκέφαλος. Το μυαλό ευρίσκεται σε τέτοιο σημείο που δεν μπορεί να ακρωτηριασθή, όπως το πόδι, το χέρι, κλπ. Υποθετικά, αν μπορούσαμε να αφαιρέσουμε, να ρουφήξουμε, το μυαλό από το κρανίο και ο άνθρωπος να είχε μηχανική υποστήριξι της αναπνοής του, ώστε να λειτουργή η καρδιά του, πάλι ο άνθρωπος εκείνος δεν θα ήταν βιολογικά νεκρός.
Ο «εγκεφαλικά νεκρός» έχει, η βαρειά ασθένεια του εγκεφάλου, η «νεκρό εγκέφαλο», που δεν είναι σωστός ο όρος «νεκρός εγκέφαλος», γι αυτό και τον βάζω σε εισαγωγικά. Το ότι έχει «νεκρό εγκέφαλο», όμως, δεν σημαίνει ότι είναι βιολογικά νεκρός, η ότι δεν μπορεί να κάνη υπερφυσικά πράγματα, κι ας είναι στην κατάστασι που είναι. Και τούτο, διότι σε κάθε άνθρωπο, ο νους κινεί τον εγκέφαλο και ο εγκέφαλος το σώμα. Όμως, ο νους δεν βρίσκεται στον εγκέφαλο, ούτε κινείται από τον εγκέφαλο. Ο νους, η νοερή καρδιά, βρίσκονται κοντά στον χώρο της φυσικής καρδιάς και δεν είναι «νεκρά». Με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, ένας τέτοιος άνθρωπος, όπως ο «εγκεφαλικά νεκρός», μπορεί να κάνη πράγματα που δεν μπορεί να κάνη κάποιος άλλος με υγιή εγκέφαλο και άρρωστο από πάθη νού. Αν γινόταν μεταμόσχευσις μυαλού από άνθρωπο σε άνθρωπο, ο μεταμοσχευμένος άνθρωπος δεν θα είχε την εξυπνάδα η την ηλιθιότητα του καινούργιου μυαλού. Διότι, ο δικός του νους θα κινούσε το νέο μυαλό.

Ο σκληρός δίσκος, λοιπόν, του υπολογιστή 'άνθρωπος' είναι ο νους, η νοερή καρδιά του. Ό,τι αποθηκεύει εκεί, αυτά δίνει στον εγκέφαλό του, στον επεξεργαστή του. Ό,τι, δια της μετανοίας, σβύνει εκεί, δεν επανέρχεται. Ο άνθρωπος μπορεί, δια της μετανοίας και του αγιασμού, να σβύση εντελώς την ψυχική αρρώστεια του από τον νού του, όπως έκαναν οι άγιοι. Στους αγίους, το μόνο που είχε ο σκληρός δίσκος τους, η μάλλον, το μόνο που απέμεινε στον σκληρό δίσκο τους μετά από την ειλικρινή μετάνοιά τους, ήταν η ενέργεια της Χάριτος. Και, η νοερή καρδιά τους έλεγε μόνο την 'ευχή', είτε κοιμόντουσαν, είτε ήταν ξύπνιοι, είτε εργαζόντουσαν.


Συμπέρασμα: Υπάρχουν τεσσάρων κατηγοριών άνθρωποι. Άνθρωποι με υγιή νού και υγιή εγκέφαλο, άνθρωποι με άρρωστο νού, από αμαρτίες και πάθη, αλλά με υγιή εγκέφαλο, άνθρωποι με υγιή νού και άρρωστο εγκέφαλο, και άνθρωποι με άρρωστο νού και άρρωστο εγκέφαλο. Τους «εγκεφαλικά νεκρούς», που είναι άνθρωποι με υγιή νού αλλά άρρωστο εγκέφαλο, οι επιστήμονες και κάποιοι άνθρωποι, δυστυχώς, και θλίβομαι που το λέω, δυστυχώς άνθρωποι της Εκκλησίας, τους θεωρούν βιολογικά νεκρούς. Αυτό είναι ένα έγκλημα ειδεχθές! Είναι δολοφονία εν ψυχρώ! Τι να πω!..., έλεγε και τόνιζε με έμφασι και λύπη ο άγιος εκείνος Γέροντας.

(Και συνεχίζει:) Ο στόχος της ζωής μας πρέπει να είναι ένας: 'Υγιής νους', 'υγιής νους', 'υγιής νους'! Αυτός και μόνο. Και, υγιής νους, υγιής νοερή καρδιά, είναι ο νους ο απηλλαγμένος από πάθη και αμαρτίες. Είναι ο νους ο αγιασμένος. Ο νους που οφείλει να έχη ο κάθε άνθρωπος, ο κάθε Χριστιανός.

Οι άνθρωποι με άρρωστο νού και υγιή εγκέφαλο είναι πνευματικά νεκροί. Οι άνθρωποι με υγιή νού και άρρωστο εγκέφαλο είναι πνευματικά αναγεννημένοι (δια της μετανοίας και του αγιασμού) και βιολογικά ζωντανοί. Νους νεκρός = άνθρωπος πνευματικά νεκρός. Εγκέφαλος νεκρός (του «εγκεφαλικά νεκρού») = άνθρωπος βιολογικά ζωντανός. Όπως ο χωλός, όπως ο τυφλός, όπως ο διανοητικά καθυστερημένος, έτσι είναι και ο «εγκεφαλικά νεκρός». Απλά, είναι πολύ βαρύτερη η ασθένειά του, διότι βρίσκεται στο «λεπτό» όργανο του σώματος που λέγεται «εγκέφαλος». Ο «εγκεφαλικά νεκρός» φαίνεται νεκρός, αλλά δεν είναι νεκρός. Κάποιοι, θεωρούν τον «εγκεφαλικά νεκρό» βιολογικά νεκρό. Μεγάλη απάτη! Το υποστηρίζουν αυτό, είτε από άγνοια, είτε από σκοπιμότητα. Στον «εγκεφαλικά νεκρό» νοσεί ένα όργανο, ο εγκέφαλος. Αυτό νοσεί και στον διανοητικά ασθενή-καθυστερημένο. Μόνο που στον «εγκεφαλικά νεκρό» είναι πιο βαρειά η ασθένεια και έχει νεκρωθή σχεδόν εντελώς το όργανο «εγκέφαλος». Ο άνθρωπος όμως είναι ζωντανότατος].
Αυτά είπε εκείνος ο άγιος Γέρων για τους «εγκεφαλικά νεκρούς», μετά λόγου γνώσεως και αληθείας. «Ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω».
 
Απόσπασμα από :
 "Η Ορθόδοξη ανθρωπολογία και η ανθρωπολογία της Επιστήμης"
Δαμασκηνός μοναχός Αγιορείτης 

 
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Δωρεά Οργάνων : όλη η αλήθεια

54
Ὁ ἐγκεφαλικός θάνατος καί ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης

Ο “εγκεφαλικά νεκρός” ασθενής μπορεί να βρίσκεται σε κατάσταση κώματος και άπνοιας, όμως τα περισσότερα όργανά του λειτουργούν με την κατάλληλη ιατρική υποστήριξη· έτσι, όταν του αφαιρούν τα όργανα, είναι ακόμα ροδαλός και ζεστός, η καρδιά του ακόμα λειτουργεί και το αίμα του κυκλοφορεί! (Dr. Alan Shewmon1 , διεθνούς φήμης Καθηγητής Παιδ. Νευρολογίας στο UCLA (Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Λος Άντζελες).

Θα σου πουν ότι τα όργανα τα παίρνουν όταν ο άνθρωπος είναι νεκρός. Αυτό δεν είναι αλήθεια!
Αν είναι νεκρός, τότε γιατί του κάνουν αναισθησία πριν του πάρουν τα όργανα;


Υπάρχουν καταγραμμένες αρκετές περιπτώσεις “εγκεφαλικά νεκρών” που επανήλθαν μερικώς από αυτή την κατάσταση.Στό διαδίκτυο2 μπορείς να βρεις σχετικά παραδείγματα και συγκλονιστικά βίντεο.

Τα ζωτικά όργανα των “δωρητών” παίρνονται, ενώ αυτοί είναι ακόμα ΖΩΝΤΑΝΟΙ με αποτέλεσμα να γίνεται βίαιη διακοπή της ζωής τους κατά τη διαδικασία της λήψης των οργάνων τους.

Πολλοί και κορυφαίοι επιστήμονες στην Ελλάδα (Κ.Καρακατσάνης3 2001, Ε.Παναγόπουλος41998, Μ.Βρεττός 1999, Ι.Κουντουράς 1999, Κ.Χριστοδουλίδης 1995, Ν.Μπαλαμούτσος 1999, Ν.Κωνσταντινίδης 1999, Μ.Γκιάλα 1999, A. Αβραμίδης5 1995, Π.Κούγιας 1999, Α. Γουλιανός 1999, κ.α.6) και στο εξωτερικό (R.D. Truog 1992, D.A.Shewmon 1997, R.M. Taylor 1997, κ.α.7), εκφράζουν σοβαρές επιστημονικές ενστάσεις και δεν διστάζουν να προτείνουν ακόμη και την πλήρη εγκατάλειψη της έννοιας του “Εγκεφαλικού Θανάτου”.

Ο Καθηγητής Παιδ. Αναισθησιολογίας στο κορυφαίο Πανεπιστήμιο των Η.Π.Α., Harvard, και Διευθυντής της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας στο Πανεπιστημιακό, Παιδιατρικό Νοσοκομείο Βοστώνης Dr. Robert D.Truog8 δηλώνει:

«O Εγκεφαλικός Θάνατος παραμένει ασυνάρτητος στη θεωρία και συγκεχυμένος στην πράξη. Επιπλέον, ο μόνος σκοπός που εξυπηρετείται από την έννοια (του εγκεφαλικού θανάτου) είναι η διευκόλυνση εξεύρεσης οργάνων προς μεταμόσχευση.» (Γι’ αυτό, άλλωστε, και «εφευρέθηκε» μόλις το 1968 η έννοια του «εγκεφαλικού θανάτου» από κάποιους επιστήμονες του Harvard).

Τό γεγονός του θανάτου είναι μεγάλο μυστήριο, θά μας πουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας,και κανείς δεν γνωρίζει ούτε πρόκειται ποτέ να γνωρίσει, πότε (ποιά ακριβώς χρονική στιγμή) η ψυχή αποχωρίζεται από το σώμα.

Όσο η καρδιά λειτουργεί, η ψυχή είναι ενωμένη με το σώμα!!

Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος9,όταν ρωτήθηκε περί μεταμοσχεύσεων, αντιτάχθηκε κατηγορηματικά στη μεταμόσχευση ζωτικών οργάνων (όργανα χωρίς τα οποία ο δότης δεν μπορεί να συνεχίσει να ζει), για δύο λόγους: Πρώτον: «αποτελεί ανεπίτρεπτη παρέμβαση, αντιστρατευόμενη στο δημιουργικό έργο του Θεού, από την μιαθανατώνοντας τον δότη, και από την άλλη δημιουργώντας μας την έπαρση για την ζωοποίηση του λήπτη». Και δεύτερον: «Θα γίνει αιτία εφευρέσεως τρόπων να σκοτώνουν τους ασθενείς, για να πάρουν τα όργανά τους».

Ο άγιος Πορφύριος10 ήταν αντίθετος με την μεταμόσχευση συμπαγών οργάνων από «εγκεφαλικώς νεκρούς». Έκανε την εξής σύσταση σε ζεύγος που ήθελε να δωρίσει τα όργανα του παιδιού τους μετά από σοβαρό ατύχημα: «ΕΝΑΣ θάνατος υπάρχει. Να δώσετε μόνον τούς κερατοειδείς χιτώνες των οφθαλμών».

Αντίθετος ήταν καί ο άγιος γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ: «Με την ευκαιρία αυτή θα σου πω ότι με τον πιο κατηγορηματικο τροπο είμαι εναντιον της μεταμοσχεύσεως της καρδιάς. Εκτός των άλλων, η πράξη αυτή βρίσκεται σχεδόν πάντοτε στα όρια του φόνου του δότη11.

Ο ευρισκόμενος στην κατάσταση του λεγόμενου “εγκεφαλικού θανάτου” είναι βαριά πάσχων ασθενής και όχι νεκρός.
Με τη λήψη των ζωτικών οργάνων από “εγκεφαλικώς νεκρό” ασθενή, αυτός οδηγείται διά της βίας στον οριστικό κλινικό θάνατο· αυτή η ενέργεια, με τα κριτήρια της Ορθόδοξης Θεολογίας, ισοδυναμεί με ΦΟΝΟ !!!

Θα σου πουν ότι η δωρεά οργάνων είναι αυτοθυσία και πράξη ευγενική, πράξη ανθρωπιάς και αλτρουϊσμού.
Αυτό δεν είναι αλήθεια .

Αυτός που ορίζει πότε θα πεθάνουμε είναι ο Δημιουργός μας και όχι εμείς.


Στην Παλαιά καί στήν Καινή Διαθήκη12, αλλά και στην Υμνογραφία της Εκκλησίας μας, με έμφαση τονίζεται ότι κύριος της ζωής και του θανάτου είναι μόνον ο Δημιουργός.

Ακόμη και όταν υπάρχει συναίνεση, η «ΔΩΡΕΑ» ΖΩΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ αλλά ιδιόμορφη αυτοκτονία και μέγιστη αμαρτία, διότι αφαιρεί από τον δότη την δυνατότητα της μετάνοιας (να πει δηλαδή, έστω και τελευταία στιγμή, «Συγχώρα με, Θεέ μου» και να σώσει ο Θεός ενδεχομένως την ψυχή του).

Γνωρίζεις γιά τόν Νόμο150/3984 άρθρο 9, παρ. 2 περί “εικαζόμενης συναίνεσης”;

Αν όχι, σε ενημερώνουμε:
Από την 1η Ιουνίου 2013:«…H αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο, “θανόν” πρόσωπο πραγματοποιείται εφόσον, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του σύμφωνα με την παρ. 3…».
δηλαδή, αν δέν έχεις δηλώσει αρνητικά, σε θεωρούν “δωρητή”!
 Ας δηλώσουμε στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων την άρνησή μας,
(Τμήμα Προώθησης Δωρεάς Ιστών & Οργάνων, Αν. Τσόχα 5, 115 21 Αθήνα)
κάνοντας μια υπεύθυνη δήλωση, με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής μας ότι:
«Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμώ να ληφθούν τα όργανά μου προς μεταμόσχευση κατόπιν διαπιστώσεως του θανάτου μου είτε με κριτήριο τη θεωρούμενη “νέκρωση του εγκεφαλικού στελέχους” είτε με οποιοδήποτε άλλο κριτήριο. Επίσης δεν επιθυμώ να λάβω όργανα προς μεταμόσχευση από “εγκεφαλικώς νεκρό” ασθενή».
Δείτε εδώ:Δηλώσεις ἄρνησης δωρεᾶς ὀργάνων α)ἐνηλίκου καί β) γονέα πού θά δηλώσει καί τό /ά παιδί/ιά του
 ΟΧΙ
ΣΤΗ «ΔΩΡΕΑ» ΖΩΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΑΠΟ «ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ»
ΟΧΙ ΣΤΗΝ “ΕΙΚΑΖΟΜΕΝΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ”
ΟΧΙ ΣΤΟΝ “ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ”
 
ΚΙΝΗΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ  ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ “ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ”
ΚΑΙ ΤΗΣ “ΕΙΚΑΖΟΜΕΝΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ”
Τί ἔχουν νά ἀπαντήσουν; οἱ ὑπέρμαχοι τοῦ λεγόμενου «ἐγκεφαλικοῦ θανάτου» στόν Ἅγιο Νικόδημο;


…Ἐν τῷ ἐγκεφάλῳ δέ, ὡς ἐν ὀργάνῳ εὑρίσκεται, οὐχί ἡ οὐσία καί ἡ δύναμις τοῦ νοός, ἤτοι τῆς ψυχῆς· ἀλλά μόνη ἡ τοῦ νοός ἐνέργεια, ὡς προείπομεν ἐν τῇ ἀρχῇ, καί ἄφες τούς νεωτέρους φυσικούς καί μεταφυσικούς νά λέγωσιν, ὅτι ἡ οὐσία τῆς ψυχῆς εὑρίσκεται εἰς τόν ἐγκέφαλον, καί εἰς τό τοῦ ἐγκεφάλου κωνάριον· διότι τοῦτο εἶναι τό ἴδιον, ὡσεί νά εἴπῃ τις, ὅτι ἡ φυτική ψυχή δέν εὑρίσκεται ἀρχικῶς εἰς τήν ρίζαν τοῦ δένδρου, ἀλλά εἰς τόν κλάδον καί εἰς τόν καρπόν1. Τό διδασκαλεῖον τῶν Γραφῶν, καί τῶν ἱερῶν Πατέρων, εἶναι ἀληθέστερον τῶν διδασκαλείων τῶν ἀνθρώπων.
1 Ἔπειτα καί τοῦτο πρέπει νά στοχασθῶμεν· ὅτι πᾶν ἀεικίνητον ᾗ ἀεικίνητον, ἀναλογίαν ἔχει,καί ὁμοιότητα, καί συγγένειαν πρός τό ἀεικίνητον. Ἐπειδή δέ ἡ καρδία, καί τό ἐν τῇ καρδίᾳ ἀπειλικρινημένον πνεῦμα, ἀεικίνητόν ἐστιν, ἄρα καί ἡ ἀεικίνητος ψυχή, ἐν τῇ ἀεικινήτῳ καρδίᾳ νά εὑρίσκηται κατ’ οὐσίαν καί δύναμιν, καί ἀκόλουθον, καί εὔλογόν ἐστι, μᾶλλον, ἤ νά εὑρίσκηται ἐν τῷ ἐγκεφάλῳ. Ὅτι μέν οὖν ἡ καρδία ἐστίν ἀεικίνητος, πρόδηλον.
α) διότι αὕτη ἀφ’οὗ πλασθῇ, δέν παύει ἀπό τοῦ νά κινῆται, ἕως οὗ νά ἐξέλθῃ ἡ ψυχή ἐκ τοῦ σώματος·
β) ὅτι αὕτη εἶναι πηγή ζωῆς ὅλου τοῦ σώματος διά τῆς κινήσεώς της, καί εὐθύς ὅταν παύσῃ ἡ κίνησις αὐτῆς, παύει καί ἡ ζωή τοῦ σώματος· μᾶλλον δέ ἡ ψυχή ἡ ἐν τῇ ἀεικινήτῳ καρδίᾳ οὖσα ἐνιδρυμένη, διά τῆς κινήσεως τῆς καρδίας ἐνεργεῖ, μεταδίδουσα τήν ζωήν εἰς ὅλον τό σῶμα καί τοῦτο ζωοποιοῦσα, κατά τόν μέγαν Βασίλειον λέγοντα· «Τήν ζωτικήν δύναμιν, ἐπεί συγκέκραται τῷ σώματι ἡ ψυχή φυσικῶς διά τήν εὐκρασίαν, καί οὐκ ἐκ προαιρέσεως χορηγεῖ». (Διαταξ. ἀσκητικῇ β) Καί
γ) ὅτι τῶν ἄλλων μελῶν, καί μερῶν τοῦ σώματος ἠρεμούντων πολλάκις καί ἀκινητούντων, καθώς μάλιστα συμβαίνει ἐν τοῖς ὕπνοις, καί ὕπνοις βαθυτάτοις, καί ἀφαντάστοις, ἡ καρδία μόνη δέν ἠρεμεῖ, ἀλλά πάντοτε κινεῖται καί ἀγρυπνεῖ, ὡσεί νά προφυλάττῃ αὕτη ὅλα τά λοιπά μέλη τοῦ σώματος, ἅπερ τότε ἡσυχάζουσι, καί ἀναπαύονται· καί τοῦτο ἐστί τό γεγραμμένον ἐν τῷ Ἄσματι· «Ἐγώ καθεύδω, καί ἡ καρδία μου ἀγρυπνεῖ». (Ἆσμα ε΄ 2) ἄν καί τό ρητόν αὐτό τροπολογικῶς ἑρμηνεύεται ὑπό τῶν θείων Πατέρων, διά τήν τελείαν, καί ὑπό τοῦ θείου ἔρωτος κατεχομένην


ΑΠΟΔΟΣΗ


 «…Καί στόν ἐγκέφαλο βρίσκεται σάν σέ ὄργανο, ὄχι ἡ οὐσία καί ἡ δύναμι τοῦ νοῦ, δηλαδή τῆς ψυχῆς, ἀλλά μόνο ἡ ἐνέργεια τοῦ νοῦ, ὅπως προείπαμε στήν ἀρχή καί ἄφησε τούς νεώτερους φυσικούς καί μεταφυσικούς νά λένε ὅτι ἡ οὐσία τῆς ψυχῆς βρίσκεται στόν ἐγκέφαλο καί στό κλωνάρι τοῦ ἐγκεφάλου· γιατί αὐτό εἶναι τό ἴδιο μέ τό νά πῆ κανείς ὅτι ἡ ψυχή τῶν φυτῶν δέν βρίσκεται ἀρχικά στή ρίζα τοῦ δένδρου, ἀλλά στά κλαδιά καί στόν καρπό1 . Τό διδασκαλεῖο τῶν Γραφῶν καί τῶν ἱερῶν Πατέρων εἶναι ἀληθέστερο ἀπό τά διδασκαλεῖα τῶν ἀνθρώπων.

1Ἔπειτα πρέπει νά στοχασθοῦμε καί αὐτό : Ὅτι κάθε τι πού εἶναι αἰώνια κινούμενο, εἶναι ἀεικίνητο καί ἔχει ἀναλογία καί ὁμοιότητα καί συγγένεια μέ τό αἰωνίως κινούμενο. Ἐπειδή λοιπόν ἡ καρδιά καί τό εἰλικρινές πνεῦμα πού εἶναι στήν καρδιά, εἶναι αἰωνίως κινούμενα, ἄρα καί ἡ ἀεικίνητη ψυχή εἶναι εὔλογο καί ἑπόμενο νά βρίσκεται στήν ἀεικίνητη καρδιά κατ’ οὐσία καί δύναμι, παρά νά βρίσκεται στόν ἐγκέφαλο. Καί ὅτι ἡ καρδιά εἶναι ἀεικίνητη εἶναι ὁλοφάνερο.

α) γιατί αὐτή, ἀφοῦ σχηματισθῆ, δέν σταματᾶ νά κινεῖται μέχρι νά βγῆ ἡ ψυχή ἀπό τό σῶμα·
β) γιατί αὐτή εἶναι ἡ πηγή τῆς ζωῆς ὅλου τοῦ σώματος μέσω τῆς κινήσεώς της καί ἀμέσωςμόλις παύση ἡ κίνησίς της, σταματᾶ καί ἡ ζωή τοῦ σώματος· μᾶλλον ὅμως ἡ ψυχή πού εἶναι ἐγκατεστημένη μέσα στήν ἀεικίνητη καρδιά, ἐνεργεῖ μέσω τῆς κίνησης τῆς καρδιᾶς, μεταδίδοντας τή ζωή σέ ὅλο τό σῶμα καί τό ζωοποιεῖ, σύμφωνα μέ τόν μέγα Βασίλειο πού λέει: «Ἡ ψυχή χορηγεῖ τή ζωτική δύναμι φυσικά, μέσω τοῦ συγκερασμοῦ καί ὄχι ἐκ προαιρέσεως, ἐπειδή εἶναι συγκερασμένη μέ τό σῶμα (Ἀσκητι. διαταξ. β΄). Καί
 
γ) γιατί καί ὅταν τά ἄλλα μέλη καί μέρη τοῦ σώματος ἠρεμοῦν καί μένουν ἀκίνητα, ὅπως συμβαίνει κυρίως στόν ὕπνο καί μάλιστα στό βαθύ καί χωρίς ὄνειρα ὕπνο, μόνο ἡ καρδιά δέν ἠρεμεῖ, ἀλλά κινεῖται πάντοτε καί ἀγρυπνεῖ, σάν νά προφυλάσση ὅλα τά ὑπόλοιπα μέλη τοῦ σώματος, τά ὁποῖα τότε ἡσυχάζουν καί ἀναπαύονται· καί αὐτό εἶναι πού ἔχει γραφῆ στό Ἆσμα: «Ἐγώ κοιμᾶμαι καί ἡ καρδιά μου ἀγρυπνεῖ» (Ἆσμα 5,2), ἄν καί αὐτό τό ρητό ἑρμηνεύεται ἀλληγορικά ἀπό τούς θείους Πατέρες σχετικά μέ τήν τέλεια ψυχή πού διακατέχεται ἀπό θεῖο ἔρωτα.
 
Ὁ ἐγκέφαλος ὅμως δέν εἶναι ἀεικίνητος, οὔτε προβάλλει πάντοτε μέσω αὐτοῦ ἡ ψυχή νοερές ἐνέργειες·
α) γιατί σέ ὅλη τή διάρκεια τῶν ἐννέα μηνῶν κατά τούς ὁποίους τό βρέφος κινεῖται στήν κοιλιά ἔμψυχο καί τέλειο, ὁ ἐγκέφαλος ἀπρακτεῖ καί ἠρεμεῖ χωρίς νά προβάλλεται μέσω αὐτοῦ καμμία ἐνέργεια τοῦ νοῦ·
β) καί ἀφοῦ γεννηθῆ τό βρέφος, γιά ἕνα ὁλόκληρο χρόνο ἤ καί περισσότερο, ὁ ἐγκέφαλος μένει ἀκίνητος καί ἄπρακτος. Γιατί ὁ νοῦς δέν προβάλλει μέσω αὐτοῦ καμμιά ἐνέργεια, ἐπειδή αὐτό εἶναι ἀτελής καί ἐν δυνάμει νοῦς·
γ) καί τέλος, γιατί καί ὅταν ὁλοκληρωθῆ καί ἀποκτήση νοῦ ἐν ἐνεργείᾳ καί τότε πάλι, συμβαίνει πολλές φορές ὁ ἐγκέφαλος νά μένη ἄπρακτος καί νά μήν προβάλλεται μέσω αὐτοῦ καμμιά ἐνέργεια τοῦ νοῦ, ὅπως συμβαίνει τόσο στόν βαθύ ὕπνο, ὅπως εἴπαμε, ὅσο καί ἄν τύχη νά πέση κάποιος ἀπό ψηλό σημεῖο καί νά σκοτωθῆ· γιατί τότε ἡ ψυχή συστέλλεται ὅλη στό κέντρο καί στό θάλαμό της, τήν καρδιά, γιά νά προφυλαχθῆ ἐκεῖ καί μαζί μέ αὐτή τήν οὐσία ἑνώνεται καί μέ τήν δύναμι· καί ἀφήνει ἄπρακτο καί ἀναίσθητο ὄχι μόνο τόν ἐγκέφαλο, ἀλλά καί τίς αἰσθήσεις καί ὅλα τά ὑπόλοιπα μέλη καί μέρη τοῦ σώματος· ὥστε μπορεῖ νά πῆ κανείς, ὅτι ἐκεῖνος ὁ ἄνθρωπος τότε ζεῖ μόνο μέ τήν καρδιά· ἐνῶ ὡς πρός τά ἄλλα μέλη τοῦ σώματος εἶναι νεκρός· ἄν ὅμως κάποιοι προβάλλουν τήν ἀφθονία καί τό πολύ ψυχικό πνεῦμα, τό ὁποῖο βρίσκεται στόν ἐγκέφαλο καί ἀπό αὐτό ἀξιώνουν ὅτι ἐκεῖ ἐνθρονίζεται ἡ ψυχή, ἄς μάθουν αὐτοί ὅτι αὐτό τό πνεῦμα βρίσκεται πολύ περισσότερο στήν καρδιά καί ὅτι ἀπό τήν καρδιά, τήν πηγή τῶν πνευμάτων, αὐτό τό πνεῦμα ἀνεβαίνει καί στόν ἐγκέφαλο· καί ὄχι τό ἀντίθετο, δηλαδή ἀπό τόν ἐγκέφαλο στήν καρδιά. Γι’ αὐτό καί ὁ Βλεμίδης στόν λόγο περί ψυχῆς λέει· «Τό ζωτικά πνεῦμα ἀνεβαίνει μέσω τῶν ἀρτηριῶν ἀπό τήν καρδιά στό κεφάλι καί γίνεται ὕλη πνεύματος στόν ἐγκέφαλο».

Ἁγ. Νικοδήμου, Συμβουλευτικό Ἐγχειρίδιο, Ἀπόδοση στή Νεοελληνική, Ἔκδ. Συνοδία Σπυρίδωνος Ἱερομονάχου, Νέα Σκήτη, Ἅγιον Ὄρος, σελ. 193-195.

1 Shewmon DA. “Brainstem Death”, “Brain Death” and Death: A Critical Re-evaluation of the Purported Equivalence. Issues in Law and Medicine , 1998, Vol 14, No 2.
2 Βλέπε ενδεικτικά ιστοσελίδες:
http://news247.gr/eidiseis/30xronh_ksup ... 42710.html
http://news247.gr/eidiseis/kosmos/news/ ... 51940.html
news247.gr/…/ths_eipe_s_agapw_kai_anasththhke.1668284.html
http://panagiaalexiotissa.blogspot.gr/2 ... _3170.html
3 «Εγκεφαλικός Θάνατος και Μεταμοσχεύσεις Οργάνων» τουΚωνσταντίνου Γ. Καρακατσάνη, Καθηγητή Πυρηνικής Ιατρικής, Ιατρικής Σχολής Α.Π.Θ. , Εκδόσεις Αγιοτόκος Καππαδοκία.
4 Περιοδικό « Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ», ΤΕΥΧΟΣ 468 του 2009, ΣΕΛ.153, Εμμ.Παναγόπουλου, καθηγητή χειρ/κής και διευθυντή χειρούργου.
5 Περιοδικά «Θεοδρομία» Ιουν-Σεπτ 2007 και «Παρακαταθήκη» Νοε-Δεκ 2003,Αθ.Β.Αβραμίδη, Καρδιολόγου, Καθηγητή Πανεπιστημίου.
6Για πλήθος σχετικών άρθρων επιστημόνων, Πατέρων κ.τ.λ. βλέπε αναλυτικά στην ιστοσελίδα:
http://alopsis.gr/modules.php?name=Cont ... ies&cid=18
7 ό.π.
8 Truog RD, Fackler JC. Rethinking brain death. Crit Care Med 1992, 20.
9 Μαρτυρίες Προσκυνητών. Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης. 1924-1994“, Εκδόσεις “Αγιοτόκος Καππαδοκία”, Κεφ. Δ’: Μαρτυρίες Αγιορείτου Μοναχού Η., σελ. 121-126.
10 Περιοδικό «Παρακαταθήκή» Τεύχη 73- 74, άρθρο του Αγιορείτη μοναχού Ησαΐα.
11 Ἀρχιμ. Σωφρονίου, Γράμματα στή Ρωσία, Ἱ.Μονή Τιμίου Προδρόμου, Ἔσσεξ Ἀγγλίας, 2009, σελ. 291 – 292.
12 Ενδεικτικά: Διάφορα σημεία από το «ψαλτήρι» του Δαυίδ, Ιωαν. 11,26, Λουκ. 8,49-56 κ.τ.λ.

Τρελογιάννης
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Yγεία”