Γενικα η διαφορα σου ειναι στην θεοπνευστια της Πεντατευχου.Αφου ομως δεχεσαι οτι ο Μωυσης απεκτησε την γνωση των Αιγυπτιων πρεπει να δεχτεις και δυο αλλα.LAPTONAS έγραψε:Εκεί βρισκόταν η "στοιχειώδης πρώτη γνώση". Αυτή αποτυπώθηκε όχι στην Π.Δ. αλλά στο Πεντάτευχος από τον Μωυσή, ο οποίος ήταν αρχιερέας μυημένος στην "Αιγυπτιακή σοφία" όπως ήταν και οι διάφοροι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι που είδαμε:
22 καὶ ἐπαιδεύθη Μωϋσῆς πάσῃ σοφίᾳ Αἰγυπτίων, ἦν δὲ δυνατὸς ἐν λόγοις καὶ ἐν ἔργοις.(Πράξεις Αποστόλων 7:22).
α)400 ετη πριν, καποιος αλλος Εβραιος τους κατεκτησε πνευματικα.Ο Ιωσηφ
β)Ο Μωυσης ολοκληρωθηκε αφοτου εζησε απο τα σαραντα μεχρι τα ογδοντα του στην ερημο10 καὶ ἦν ὁ Θεὸς μετ᾿ αὐτοῦ, καὶ ἐξείλετο αὐτὸν ἐκ πασῶν τῶν θλίψεων αὐτοῦ, καὶ ἔδωκεν αὐτῷ χάριν καὶ σοφίαν ἐναντίον Φαραὼ βασιλέως Αἰγύπτου, καὶ κατέστησεν αὐτὸν ἡγούμενον ἐπ᾿ Αἴγυπτον καὶ ὅλον τὸν οἶκον αὐτοῦ
Αυτα τα σημειωνω,για να τονισω οτι προηγηθηκαν παρα πολλα μεχρι να φτασουμε στην γνωση των φιλοσοφων,στις κτησεις του Μ.Αλεξανδρου,στην αλλαγη γλωσσας της Π.Διαθηκης(και Πεντατευχου)και τελος στους Αγιους Πατερες.Κρικοι μιας αλυσιδας για να συμπληρωθει η αληθεια.Οταν ωριμασαν οι καταστασεις ειχαμε και ενα μερος της γνωσης.Μην ξεχναμε οτι πολλα σημαντικοτατα της Π.Διαθηκης ερευνουνται ακομη,γιατι πολυ απλα τωρα επελεξε ο Θεος να ελθει το αποκορυφωμα29 ἔφυγε δὲ Μωϋσῆς ἐν τῷ λόγῳ τούτῳ καὶ ἐγένετο πάροικος ἐν γῇ Μαδιάμ, οὗ ἐγέννησεν υἱοὺς δύο.
30 Καὶ πληρωθέντων ἐτῶν τεσσαράκοντα ὤφθη αὐτῷ ἐν τῇ ἐρήμῳ τοῦ ὄρους Σινᾶ ἄγγελος Κυρίου ἐν φλογὶ πυρὸς βάτου.
31 ὁ δὲ Μωϋσῆς ἰδὼν ἐθαύμαζε τὸ ὅραμα· προσερχομένου δὲ αὐτοῦ κατανοῆσαι ἐγένετο φωνὴ Κυρίου πρὸς αὐτόν·
32 ἐγὼ ὁ Θεὸς τῶν πατέρων σου, ὁ Θεὸς ᾿Αβραὰμ καὶ ὁ Θεὸς ᾿Ισαὰκ καὶ ὁ Θεὸς ᾿Ιακώβ. ἔντρομος δὲ γενόμενος Μωϋσῆς οὐκ ἐτόλμα κατανοῆσαι.