Τι συμβολίζει ο δικέφαλος αετός;

1
Ο δικέφαλος αετός συμβολίζει την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία η οποία χωρίζεται σε Δυτική και Ανατολική. 
Εικόνα
Σημεία της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας


Εικόνα
Η Ρωμαϊκή Δυτική και Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία

____________________________________

Ακολουθεί σχετικό άρθρο :

Ἡ ἱστορία τοῦ βυζαντινοῦ δικέφαλου ἀετοῦ (η πως ένα σύμβολο αποτυπώνει τους ιστορικούς σταθμούς μιας Αυτοκρατορίας)

Ὁ δικέφαλος ἀετός, στίς διάφορες ἐκδοχές του, ἔχει, ὡς ἔμβλημα, συνδεθεῖ ἀναπόσπαστα μέ τήν ἱστορία τῆς Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας. Ἡ ἐξέλιξη τοῦ συγκεκριμένου συμβόλου στό χρόνο εἶναι πολύ ἐνδιαφέρουσα καί ἀποκαλύπτει τίς πολυσύνθετες ὄψεις μετασχηματισμοῦ τοῦ βυζαντινοῦ κράτους.
Ἡ μορφή τοῦ ἀετοῦ, συνήθης ἀπεικόνιση τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, ἀποτελοῦσε ἔμβλημα καί στή Νέα Ρώμη τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου. Σύμφωνα μέ ἕνα θρῦλο, ἀετοί πετοῦσαν πάνω ἀπό τήν περιοχή τοῦ Βυζαντίου, προκειμένου νά ὑποδείξουν στόν Κωνσταντῖνο τό χτίσιμο τῆς νέας πρωτεύουσας στό συγκεκριμένο σημεῖο. Ἐκτός ἀπό τήν ἀνάκληση τῆς ἔνδοξης ρωμαϊκῆς παράδοσης, ἡ μορφή τοῦ ἀετοῦ χρησιμοποιοῦνταν καί ἀπό τήν ἀνερχόμενη θρησκεία, τό χριστιανισμό, γιά νά ἐκφράσει τή θεία ἔμπνευση τοῦ εὐαγγελιστῆ Ἰωάννη. Ὅλα αὐτά συνέτειναν στή σταθερή παρουσία τοῦ ἀετοῦ στή Βυζαντινή Αὐτοκρατορία ὡς κυρίαρχης παράστασης τῆς βασιλικῆς ἐξουσίας. Ἡ ἐπίσημη σημαία τοῦ στρατοῦ - καί ὡς ἐκ τούτου τοῦ κράτους - ἦταν ἀπεικόνιση ἀετοῦ μέ τήν κεφαλή γερμένη πρός τά δεξιά, σέ χρῶμα κόκκινο.
Εικόνα
Ἡ συγκεκριμένη σημαία διατηρήθηκε ἔτσι ὡς τήν ἐποχή τοῦ αὐτοκράτορα Ἰσαάκιου Κομνηνοῦ. Ὁ αὐτοκράτορας, πού εἶχε καταγωγή ἀπό τήν Παφλαγονία, θέλησε νά μεταβάλει τήν ἐπίσημη σημαία τοῦ κράτους, ἐπιβάλλοντας ὡς κυρίαρχη παράσταση μία μυθική ὀντότητα τῆς πατρίδας του, τό ἀετόμορφο δικέφαλο θηρίο μέ τήν ὀνομασία Χάγκα. Τό συγκεκριμένο ὄν θεωρεῖτο ἀπό τόν τοπικό πληθυσμό προικισμένο μέ ὑπερφυσικές ἱκανότητες καί ἡ παράστασή του κοσμοῦσε τό οἰκόσημο τῶν Κομνηνῶν. Ἡ ἀντικατάσταση τοῦ προηγούμενου συμβόλου κρίθηκε ἀπαραίτητη, καθώς ὁ νέος αὐτοκράτορας θεωροῦσε ὅτι ὁ δικέφαλος ἀετός συμβόλιζε τή διάδοχη κατάσταση καί ἐκπροσωποῦσε τήν πολεμική ἀνδρεία καί ἀποφασιστικότητα πού ἀπαιτοῦσαν οἴ καιροί.
Εικόνα
Τό ἔμβλημα αὐτό καθιερώθηκε καί ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, πού τό χρησιμοποιοῦσε ὡς σύμβολο τῆς θρησκευτικῆς ἐξουσίας τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας. Ἡ Ἅλωση τῆς Κωνσταντινούπολης ἀπό τούς σταυροφόρους, τό 1204, ἐπέφερε καί τή διάχυση τοῦ συμβόλου σέ πολυάριθμους διεκδικητές τῆς συνέχειας τῆς Αὐτοκρατορίας. Οἴ μεταμορφώσεις τοῦ συμβόλου εἶναι ἐνδεικτικές τῶν τοµῶν πού συνοδεύουν τήν περίοδο αὐτή, κατά τήν ὁποία οὐσιαστικά γεννᾶται ὁ νεότερος Ἑλληνισµός.

Ὁ Θεόδωρος Λάσκαρις, πρῶτος ἠγεµόνας τῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Νίκαιας, παρέλαβε τό ἔµβληµα καί τό χρησιµοποίησε µέ µία τροποποίηση, στεφάνωσε τό διάµεσο τῶν κεφαλῶν, γιά νά ἐνισχύσει περαιτέρω τήν ἐγκυρότητα τοῦ νέου κράτους. Τό ἴδιο ἔµβληµα χρησιµοποίησε καί τό Δεσποτάτο τῆς Ἠπείρου. Τά δύο κράτη ἐπρόκειτο νά συγκρουσθοῦν γιά τή διαδοχή τῆς Αὐτοκρατορίας. Τό γεγονός αὐτό ὁδήγησε σέ νέα τροποποίηση τοῦ συµβόλου ἀπό τόν Ἰωάννη Βατατζή. Ὁ δικέφαλος πλέον ἔφερε στό δεξί πόδι ροµφαία καί στό ἀριστερό τήν ὑδρόγειο µἐ σταυρό στήν κορυφή.
Εικόνα

Ἡ τελική ἐπικράτηση τῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Νίκαιας στόν ἀγῶνα διαδοχῆς, τό 1261, ἐπισφράγισε καί τήν ὁριστική ἀλλαγή τῆς ἐπίσηµης σηµαίας, µέχρι τήν Ἅλωση τῆς Πόλης, στίς 29 Μαΐου 1453. Ἡ τελευταία µορφή τοῦ δικέφαλου ἀετοῦ ἐγκαινιάσθηκε ἀπό τόν Μιχαήλ Παλαιολόγο, ἱδρυτή τῆς τελευταίας δυναστείας, πού εἶχε τήν τιµή νά ἀνακαταλάβει τήν Κωνσταντινούπολη ἀπό τούς Φράγκους. Συγκεκριµένα, στεφανώθηκαν καί οἴ δύο κεφαλές τοῦ ἀετοῦ, προκειµένου νά τιµηθοῦν οἴ δύο πρωτεύουσες τῆς δυναστείας: ἡ Νίκαια καί ἡ Κωνσταντινούπολη. Ἡ σηµαία µἐ τόν δικέφαλο ἀετό κυµάτιζε στή Βασιλεύουσα µέχρι τήν ἠµέρα τῆς Ἅλωσης.

Ἔκτοτε παρέμεινε ὡς σύμβολο τοῦ Πατριαρχείου, πού ἀνέλαβε οὐσιαστικά τή διαχείριση τῶν χριστιανικῶν πληθυσμῶν στό ἐσωτερικό τῆς Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας. Ἡ πολλαπλή διαχείριση τοῦ συμβόλου ἀuτου στούς κόλπους τοῦ τουρκοκρατούμενου ἑλληνισμοῦ ἐκφράζει τή συλλoγικῆ πεποίθηση περί ἀναβίωσης τοῦ Βυζαντίου καί τήν ἀπάντηση στό ἱστορικό γεγονός τῆς Ἅλωσης.

Ἐπίσης, μέσῳ τοῦ γάμου τῆς ἀνιψιᾶς τοῦ τελευταίου αὐτοκράτορα, τῆς Σοφίας, καί τοῦ Ρώσου Τσάpoυ Ἰβᾶν Γ' Βασιλίεβιτς, τό ἔμβλημα τοῦ δικέφαλου ἀετοῦ πέρασε στό ρωσικό χῶρο, τροφοδοτώντας μία παράδοση κληρονομικῆς συνέχειας τῆς Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας. Οἴ ἐπιπτώσεις τοῦ γεγονότος αὐτοῦ ἦταν ἐξαιρετικά σημαντικές καί ἀποτυπώνονται, μεταξύ ἄλλων, στόν περίφημο θρῦλο τοῦ «ξαvθοῦ γέvους», πού ἦταν εὐρύτατα διαδεδομένος ἀνάμεσα στούς ὑπόδουλους χριστιανούς.

https://www.istorikathemata.com/2010/06 ... st_26.html
 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τι συμβολίζει ο δικέφαλος αετός;

2
Imperial Russia
Αυτοκρατορική Ρωσία
Ο Ιβάν Γ' της Ρωσίας το 1472 παντρεύτηκε τη Σοφία (Zoé) Παλαιολογίνα, ανιψιά του τελευταίου Βυζαντινού Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου XI, και αυτοαποκαλείται Τσάρος (Царь, "Καίσαρας") ή αυτοκράτορας. Το 1547, ο Ιβάν Δ' εδραίωσε τον τίτλο ως "Τσάρος όλων των Ρωσιών" (Царь Всея Руси). Το 1589, η Μητρόπολη Μόσχας έλαβε την αυτοκεφαλία από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και έτσι έγινε Πατριαρχείο Μόσχας, χάρη στις προσπάθειες του Μπορίς Γκοντούνοφ. Αυτή η αλληλουχία γεγονότων υποστήριξε την αφήγηση, που ενθαρρύνθηκε από διαδοχικούς ηγεμόνες, ότι η Μοσχοβία ήταν ο νόμιμος διάδοχος του Βυζαντίου ως «Τρίτη Ρώμη», βασισμένη σε ένα μείγμα θρησκευτικών (ορθόδοξων), εθνογλωσσικών (ανατολικών σλαβικών) και πολιτικών ιδεών (η αυτοκρατορία του Τσάρου).[40][41] Οι υποστηρικτές αυτής της άποψης υποστήριξαν επίσης ότι η τοπογραφία των επτά λόφων της Μόσχας προσέφερε παράλληλα με τους επτά λόφους της Ρώμης και τους επτά λόφους της Κωνσταντινούπολης.  Το 1492, ο Ζώσιμος, Μητροπολίτης Μόσχας, σε πρόλογο για την Παρουσίαση του Πασχαλίου, αναφέρθηκε στον Ιβάν Γ' ως «ο νέος Τσάρος Κωνσταντίνος της νέας πόλης του Κωνσταντίνου — Μόσχας».[42] Σε μια πανηγυρική επιστολή προς τον Μέγα Δούκα Βασίλη ΙΙΙ που συνέθεσε το 1510, ο Ρώσος μοναχός Φιλόθεος (Φιλοφέι) από το Pskov διακήρυξε: "Δύο Ρώμες έπεσαν. Η τρίτη στέκεται. Και δεν θα υπάρξει τέταρτη. Κανείς δεν θα αντικαταστήσει τη χριστιανική σου Τσαρδία!"[40]
Εικόνα
Εθνόσημο της Ρωσικής Αυτοκρατορίας με τον δικέφαλο αετό, που παλαιότερα συνδέθηκε με τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία


Imperial Spain
Αυτοκρατορική Ισπανία

Η Ισπανογοτθική Μοναρχία, αναγνώρισε τον εαυτό του πολιτικά και νομικά ως κληρονόμος και διάδοχος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στην Ισπανία,[43] χρησιμοποιώντας τα ρωμαϊκά σύμβολα της μοναρχίας.[44] Επιπρόσθετα, δύο Ρωμαίοι σφετεριστές του Βησιγοτθικού Βασιλείου προσπάθησαν να διεκδικήσουν την αυτοκρατορική εξουσία: ο Burdunellus (496) και ο Petrus (506).[45][46]

Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα στην Ισπανία, ορισμένοι Ίβηρες μονάρχες, κυρίως από τους Βασιλείς της Καστίλης και τους Βασιλείς του Λεόν, χρησιμοποίησαν τον τίτλο του Imperator totius Hispaniae,[47] στον οποίο υπήρχαν αξιώσεις, όχι μόνο για την επικυριαρχία επί των άλλων βασιλιάδων της χερσονήσου. (τόσο χριστιανικό όσο και μουσουλμανικό), αλλά και την ισότητα του βασιλιά με τους ηγεμόνες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Ο τελευταίος τιτλούχος κληρονόμος του βαθμού του αυτοκράτορα της Ανατολικής Ρώμης, ο Ανδρέας Παλαιολόγος, πούλησε τον αυτοκρατορικό του τίτλο, μαζί με την επικράτειά του στον Μορέα,[48] στους Καθολικούς Μονάρχες της Ισπανίας (Φερδινάνδος Β΄ της Αραγονίας και Ισαβέλλα Α΄ της Καστίλλης)[49 ][50] στη διαθήκη του, που γράφτηκε στις 7 Απριλίου 1502,[51] που τους όριζε και τους διαδόχους τους (τους μελλοντικούς Ισπανούς μονάρχες) ως παγκόσμιους κληρονόμους του.[52] Ο Ανδρέας υποστηρίζει ότι οι Ισπανοί βασιλείς κατείχαν, μέσω της γραμμής της Αραγωνίας, την ιδιοκτησία του δουκάτου της Αθήνας και της Νεοπατρίας, επίσης επειδή στους ισπανικούς ευγενείς κύκλους υπήρχε η πεποίθηση ότι η οικογένεια Álvarez de Toledo (ξάδερφοι του Φερδινάνδου της Αραγονίας) καταγόταν από την αρχαιότητα. Βυζαντινή αυτοκρατορική καταγωγή των Κομνηνών. Ήλπιζε ότι ο Ισπανικός Στρατός θα ξεκινούσε μια σταυροφορία (κατά τη διάρκεια των Οθωμανικών-Βενετικών πολέμων) από τις νοτιοϊταλικές περιοχές τους στην Απουλία, την Καλαβρία και τη Σικελία για να κατακτήσει την Πελοπόννησο, πριν προχωρήσει στη Θράκη, τη Μακεδονία και την Κωνσταντινούπολη. Ωστόσο, κανείς Ισπανός μονάρχης δεν είναι γνωστό ότι χρησιμοποίησε τους βυζαντινούς αυτοκρατορικούς τίτλους.[48] Το 1510, ο Πάπας Ιούλιος Β' ανακάλεσε την παραχώρηση από τον Αλέξανδρο ΣΤ' του τίτλου του Βασιλιά της Ιερουσαλήμ στον Λουδοβίκο ΙΒ' της Γαλλίας και τον μετέφερε στον Φερδινάνδο τον Καθολικό (ο οποίος συμπεριλήφθηκε στον τίτλο του Βασιλιά της Νάπολης μετά τη Συνθήκη του Μπλουά).[53] [54] Αυτό έδωσε ένα βήμα για να γίνει η αντιπαράθεση με την Οθωμανική Αυτοκρατορία στη Μεσόγειο στους Ισπανο-Οθωμανικούς πολέμους, ενάντια στους τουρκικούς ισχυρισμούς ότι είναι Διάδοχος της Ρώμης.[48]
Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων της Καθολικής Μοναρχίας, ο Antonio de Nebrija συνέλαβε την Ισπανία, μετά το τέλος της Reconquista και την πολιτική της ενοποίηση της Καστίλλης και της Αραγονίας, ως κληρονόμος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, επειδή υπήρχε άμεση καταγωγή από τους Ρωμαίους αυτοκράτορες και τους Βησιγότθους. βασιλιάδες (που θεωρούνται νόμιμοι διάδοχοί τους της Ισπανίας), έκαναν επίσης έκκληση σε μια λογοτεχνική νομιμοποίηση στην οποία η καστιλιανή αντικατέστησε τα λατινικά ως γλώσσα της Αυτοκρατορίας.[55]
Εικόνα
Εθνόσημο του Καρόλου Α΄ της Ισπανίας, πρώην συνδεδεμένος με τους αυτοκρατορικούς ισχυρισμούς της Ισπανίας για τη ρωμαϊκή κληρονομιά

Με τη διαδοχή του Καρόλου Α΄ της Ισπανίας στο θρόνο της Καστίλλης και της Αραγονίας, οι χερσονήσιες περιοχές συμπεριλήφθηκαν σε μια μεγαλύτερη κληρονομιά που περιλάμβανε τους Βουργουνδούς (Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Βουργουνδία, Franche-Comté) και τους Αυστριακούς (Τυρόλο, Αυστρία, Στυρία , Καρινθία, Καρνιόλα), στην οποία το 1519 προστέθηκε ο τίτλος του Αυτοκράτορα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ήταν η πρώτη φορά, μετά τη στέψη του Καρλομάγνου το 800, και μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, κατά την οποία το Ρωμανο-Γερμανικό και το Βυζαντινό στέμμα συνέπεσαν στο ίδιο πρόσωπο.[48] Οι οπαδοί της αυτοκρατορίας του Καρόλου Ε' (και του αυτοκρατορικού ιδεώδους του να είναι ο παγκόσμιος μονάρχης του Χριστιανικού κόσμου, το Universitas Christiana)[56] δημιούργησαν χάρτες, όπως το Europa regina, στον οποίο η Hispania είναι το κεφάλι, στεφανωμένοι με τα διακριτικά της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας , το καρολίγγειο στέμμα του (κληρονόμησε από τις ρωμαϊκές αξιώσεις του).[57][58][59]

Κατά τη διάρκεια της Ισπανίας των Βουρβόνων, ακολουθώντας την παράδοση της Αναγέννησης, οι Ισπανοί Βουρβόνοι, όπως ο Φίλιππος Ε', στις προσπάθειές τους να εγκαθιδρύσουν το πρόγραμμα του Διαφωτισμού, συνέλαβαν την ισπανική αυτοκρατορία ως ίση με τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Έτσι, άρχισαν να ανακτούν την πολιτιστική ηγεμονία, που χάθηκε από τους τελευταίους Αυστριακούς ηγεμόνες, μιμούμενοι την πολιτική εξουσία, τους θεσμούς και τα σύμβολα της Ρώμης.[55]

Με όλη αυτή την ιστορία στην Ισπανική Μοναρχία,[60] ο ισπανικός εθνικισμός ισχυρίζεται ότι υπάρχει μια νόμιμη ιδεολογική-δυναστική (τίτλοι αυτοκράτορα της Κωνσταντινούπολης και βασιλιάς της Ιερουσαλήμ στο ισπανικό στέμμα, επίσης στο παρελθόν ήταν Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκράτορας). γεωστρατηγική (βασίλειο της Νάπολης και της Σικελίας μαζί, οι κατακτήσεις βορειοαφρικανικών πλατειών στο Barbary, όπως Melilla, Ceuta, Mazalquivir, Oran, Bugia και Peñón του Αλγερίου) και πολιτιστική βάση (είναι Λατινική χώρα) για τη διεκδίκηση της κληρονομιάς της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας . Επίσης, επειδή πολλές πόλεις και ιδρύματα στο Βασίλειο της Ισπανίας εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωμαϊκό δικέφαλο αετό μέχρι σήμερα, όπως η πόλη του Τολέδο, η επαρχία του Τολέδο και η επαρχία της Ζαμόρα.[61] και το εγχειρίδιο ιστορίας του Edebé editorial (συντηρητικός εθνικιστικός) καθιερώνει μια συνέχεια μεταξύ των Ιβηρών, της Ρώμης, των Βησιγότθων και των χριστιανικών βασιλείων της χερσονήσου ως άμεσους κληρονόμους αυτής της ρωμαϊκής αυτοκρατορικής παράδοσης όπως οι Ισπανορωμαίοι.[62] Αυτός ο ισχυρισμός ενισχύεται επίσης από την ιστορία του ισπανικού αποικισμού της Αμερικής, που πολλοί Ισπανιστές ισχυρίζονται ότι είναι η οριστική απόδειξη ότι η Ισπανία είναι ο πιο ακριβής κληρονόμος της αυτοκρατορικής κληρονομιάς της Ρώμης, καθώς η Ισπανία ήταν σημαντική για τον πολιτισμό μιας ηπείρου, της Αμερικής ( ο Νέος Κόσμος), όπως ήταν η Ρώμη στην Ευρώπη (ο Παλαιός Κόσμος), μερικοί ισχυρίζονται μάλιστα ότι η Ισπανία ξεπέρασε τη Ρώμη, αφού ήξερε επίσης πώς να ενώνει διαφορετικούς λαούς για αιώνες και να διατηρεί την πολιτιστική ενότητα παρά την αυτοκρατορική κατάρρευση.[63][64] [65][66] Ακόμη και σήμερα υπάρχουν απόψεις στις οποίες ο Φίλιππος ΣΤ' της Ισπανίας θεωρείται ο πλησιέστερος κληρονόμος της Ρώμης.[67][68]


Πηγή : https://en.wikipedia.org/wiki/Successio ... man_Empire
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Τι συμβολίζει ο δικέφαλος αετός;

3
Δυναστεία Καντακουζηνών

Εικόνα
Εθνόσημο του Șerban Cantacuzino, Πρίγκιπας της Βλαχίας 1678–1688
Η δυναστεία των Καντακουζηνών κυβέρνησε για λίγο τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία 1347–1357, σε αντίθεση με τη δυναστεία των Παλαιολόγων, την οποία παραλίγο να καταφέρουν να υποκαταστήσουν. Οι μόνοι δύο αυτοκράτορες της οικογένειας ήταν ο Ιωάννης ΣΤ' Καντακουζηνός (r. 1347–1354) και ο γιος του Ματθαίος Καντακουζηνός (r. 1353–1357).[108] Η οικογένεια επέζησε της κατάθεσής της υπέρ των Παλαιολόγων. Μέσω του γιου του Ματθαίου Δημήτριου Καντακουζηνού (περίπου 1343–1384), οι δύο Καντακουζηνοί αυτοκράτορες άφησαν πολλούς απογόνους.[109] Το 1453–1454, ένας από αυτούς τους απογόνους, ο Μανουήλ Καντακουζηνός, οδήγησε μια εξέγερση κατά του Δημητρίου και του Θωμά Παλαιολόγου, ελπίζοντας να διεκδικήσει για τον εαυτό του το Δεσποτάτο του Μοριά.[110]
Η οικογένεια Παλαιολόγου στη Ρουμανία δεν είναι η μόνη ρουμανική αριστοκρατική οικογένεια που προέρχεται από φαναριώτες που ισχυρίζονται ότι είναι αυτοκρατορικοί απόγονοι. Στη Ρουμανία στάλθηκαν επίσης στη Ρουμανία την εποχή που ακολούθησε την οθωμανική κατάκτηση της χώρας Έλληνες αριστοκράτες με το επίθετο Καντακουζηνός, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν απόγονοι του Ιωάννη ΣΤ' Καντακουζηνού.[89] Αυτοί οι Καντακουζένοι, που κατά περιόδους πέτυχαν υψηλές θέσεις στη Ρουμανία, επιβιώνουν μέχρι σήμερα ως οικογένεια Καντακουζίνο. Οι μελετητές διχάζονται ως προς την αλήθεια της καταγωγής τους. Ο Στίβεν Ράνσιμαν δήλωσε το 1985 ότι ήταν «ίσως η μόνη οικογένεια της οποίας ο ισχυρισμός ότι βρίσκεται στην άμεση γραμμή από τους Βυζαντινούς Αυτοκράτορες είναι αυθεντικός»,[111] αλλά ο Ντόναλντ Νίκολ σημείωσε το 1968 ότι «οι Πατριώτες Ρουμάνοι ιστορικοί έχουν πράγματι κοπιάσει για να δείξουν ότι .. Από όλες τις βυζαντινές αυτοκρατορικές οικογένειες, αυτή των Καντακουζηνών είναι η μόνη που ειλικρινά μπορεί να ειπωθεί ότι έχει επιβιώσει μέχρι σήμερα, αλλά η γραμμή διαδοχής μετά τα μέσα του δέκατου πέμπτου αιώνα είναι, τουλάχιστον, αβέβαιη. 112]

https://en.wikipedia.org/wiki/Successio ... ine_Empire


Δυναστεία Λάσκαρη
Εικόνα
οικόσημο της ιταλικής οικογένειας Ventimiglia-Lascaris, μητρογενείς απόγονοι της δυναστείας των Λάσκαρη

Η δυναστεία των Λάσκαρη κυβέρνησε την Αυτοκρατορία της Νίκαιας 1204–1261, η εξόριστη βυζαντινή κυβέρνηση κατά την περίοδο που η Κωνσταντινούπολη διοικούνταν από τη Λατινική Αυτοκρατορία. Αν και ο αυτοκρατορικός κλάδος της οικογένειας Λάσκαρη καθαιρέθηκε φρικιαστικά από τον Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγο, ιδρυτή της δυναστείας των Παλαιολόγων, με την τύφλωση και τη φυλάκιση του τελευταίου αυτοκράτορα Λάσκαρη, Ιωάννη Δ΄ Λάσκαρη, μέλη της ευρύτερης οικογένειας Λάσκαρη που δεν ανήκουν στην άμεση πρώην αυτοκρατορική Η οικογένεια συνέχισε να είναι εξέχουσα θέση στην αυτοκρατορική αυλή κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Παλαιολόγων και πολλοί μετανάστευσαν στη Δύση μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, όπως ο διάσημος λόγιος και γραμματικός Κωνσταντίνος Λάσκαρις (1434–1501) που εργάστηκε για τον Francesco Sforza, δούκα του Μιλάνου.[ 124]

Στη γυναικεία γραμμή επέζησαν απόγονοι των αυτοκρατόρων Λάσκαρη. Με τον σφετερισμό του θρόνου, ο Μιχαήλ Η' Παλαιολόγος παντρεύτηκε τις αδερφές του Ιωάννη Δ', κόρες του Θεόδωρου Β' Λάσκαρη, με ξένους για να εξασφαλίσει ότι οι απόγονοί τους δεν θα μπορούσαν να διεκδικήσουν τον βυζαντινό θρόνο. Ο πιο σημαντικός δυτικός κλάδος των απογόνων Λάσκαρη ήταν ο οίκος Ventimiglia-Lascaris, που εξαφανίστηκε το 1838, που ιδρύθηκε μέσω του γάμου της Ευδοξίας Λασκαρίνα, μιας από τις κόρες του Θεόδωρου Β', και του κόμη Guglielmo Pietro I της Ventimiglia και της Tenda. Η Ευδοξία και ο Πιέτρο απέκτησαν πέντε παιδιά, αλλά τελικά αρνήθηκε από αυτόν και ταξίδεψε στην αυλή του Ιακώβου Α' της Αραγονίας και αργότερα σε ένα μοναστήρι της Σαραγόσα, όπου έζησε για το υπόλοιπο της ζωής της. Ένας από τους πιο εξέχοντες απογόνους της ήταν ο Τζιοβάνι Πάολο Λάσκαρις, Μέγας Διδάσκαλος των Ιπποτών της Μάλτας 1636–1657.[124]

https://en.wikipedia.org/wiki/Successio ... ine_Empire
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Σύμβολα και αποσυμβολισμοί”