Re: Σολομώντας και Σολομωνική

64
M__ έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Την είχα δώσει λίγο πιο πριν την παλαιά :dance2: πιστεύεις ότι υπάρχει κάτι στον Εκκλησιαστή που μπορεί να σχετίζετε με το θέμα ; γιατί λες :
η εικόνα ίσως γίνει καθαρότερη.
Άρα για κάποιο λόγο θα το είπες.
Ξαναδιαβάζοντας τον Εκκλησιαστή μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι η πτώση του Σολομώντα του έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσει και αυτό το πεδίο (μυστικισμός - εσωτερισμός) ώστε να έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει άποψη και να καταλήξει σε συμπεράσματα.
Οπως ένας ναρκομανής που συνήλθε μπορεί να γράψει για τον εφιάλτη των ναρκωτικών, ή μια πόρνη για την κατάντια της πορνείας κλπ, έτσι και αυτός γνωρίζοντας τα βαθέα του εσωτερισμού απέκτησε τη δυνατότητα να σχολιάσει εκ των υστέρων και να μεταφέρει τη ματαιότητα και την πλάνη και αυτής της παραμύθας του σατανά και να ολοκληρώσει αυτό που αναφέρει στον δεύτερο στίχο του βιβλίου.

ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης

Πως άλλωστε να σχολιάσεις περί ΠΑΝΤΩΝ και περί της ματαιότητας των πάντων, εαν πρώτα δεν γνωρίσεις τα πάντα.

Ωστε να μπορέσει τελικά να καταλήξει στο ξεκάθαρο συμπέρασμα που αναφέρει και στον τελευταίο στίχο του βιβλίου, χωρίς να μπορεί κάποιος να αντιτείνει ότι σχολιάζει θέματα που δεν γνώρισε.

13 Ας ακούσωμεν το τέλος της όλης υποθέσεως· φοβού τον Θεόν και φύλαττε τας εντολάς αυτού, επειδή τούτο είναι το παν του ανθρώπου.
14 Διότι ο Θεός θέλει φέρει εις κρίσιν παν έργον και παν κρυπτόν, είτε αγαθόν είτε πονηρόν

Με τέτοιο επιλογο δε ξεκαθαρίζει αρκετά και το που βρέθηκε ο Σολομώντας σε σχέση με το Θεό με το πέρας της αναζήτησής του.
Συμφωνώ γιατί είναι προφανές ότι το αντικείμενο του Εκκλησιαστή είναι η ματαιότητα μακρυά από τον ήλιο και η κατανόηση του σκότους.

Γιαυτό επαναλαμβάνει το Ματαιότητα ματαιοτήτων, είπε ο Εκκλησιαστής· τα πάντα ματαιότητα.

και λέει

Ποια είναι η ωφέλεια στον άνθρωπο από κάθε μόχθο του, που μοχθεί κάτω από τον ήλιο; 1:3
Είδα όλα τα έργα που γίνονται κάτω από τον ήλιο 1:14
τα πάντα ματαιότητα, και θλίψη πνεύματος, και κανένα όφελος κάτω από τον ήλιο. 2:11
...Και είδα, ακόμα, κάτω από τον ήλιο 3:16
κτλ κτλ

αλλά όλα αυτά το μόνο που επιβεβαιώνουν είναι ότι ο Σολομώντας "εξέπεσε" στο σκοτάδι (κάτω από τον ήλιο) και ενισχύουν την θέση ότι μπορεί πράγματι να πειραματίστηκε με διαφορά άρα διόλου τυχαία η "ρετσινιά".
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σολομώντας και Σολομωνική

65
LAPTONAS έγραψε:
αλλά όλα αυτά το μόνο που επιβεβαιώνουν είναι ότι ο Σολομώντας "εξέπεσε" στο σκοτάδι (κάτω από τον ήλιο) και ενισχύουν την θέση ότι μπορεί πράγματι να πειραματίστηκε με διαφορά άρα διόλου τυχαία η "ρετσινιά".
Μα δεν νομίζω να τίθεται ζήτημα για το αν ο Σολομώντας εξέπεσε. Το ζήτημα αυτό για εμένα τουλάχιστον δεν υφίσταται. Οταν δε ο σοφότερος άνθρωπος που έζησε ποτέ καταπιαστεί με κάτι είναι δεδομένο ότι θα το ξετινάξει, θα το πάει μακρυά. Παραεξέπεσε δηλαδή πιθανότατα.

Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι αν εξέπεσε στο σκότος, αλλά μάλλον είναι το γιατί έπεσε, και το αν τελικά συνήλθε. Εξ ου και η τοποθέτησή μου.

Re: Σολομώντας και Σολομωνική

66
Κατά τη γνώμη μου εξέπεσε γιατί όταν όταν έχεις χαρέμια , πλούτη και τον Θεό και είσαι και βασιλιάς, όλα από την παιδική σου ηλικία έτοιμα δεν εκτιμάς τίποτα και σου φαίνονται όλα μάταια. Το Ισραήλ έχασε την εμπιστοσύνη που είχε απέναντι του , και ως αποτέλεσμα το βασίλειο αμέσως μόλις το ανέλαβε ο γιος του διέλυσε όπως έπαθε και ο Ξέρξης στην Περσία που είχε μεγαλώσει στην πολυτέλεια και πολλοί άλλοι σύμφωνα με την ιστορία.

Αυτό έγινε σε πλέον μεγάλη ηλικία, και σε καμία περίπτωση δεν συνήλθε. Αν εννοείς "μετανόησε", αυτό δεν μπορούμε να το ξέρουμε.

Εκτός αν ισχύει αυτό που λέει ο Gladiator.
GLADIATOR έγραψε:
sarotos έγραψε:το εχω το Βιβλιο, μπορεις να μου πεις σελιδα?
Αγιος Νήφων – Ένας Ασκητής Επίσκοπος (σελ. 96)

επίσης ακόμα δεν μπορούμε να εντοπίσουμε σε ποιο σημείο της Βίβλου αναφέρει ανάμειξη του Σολομώντα με επικλήσεις πνευμάτων... που ήταν και το αρχικό ζητούμενο
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σολομώντας και Σολομωνική

67
Σοφ. Σολ. 7,14 Η σοφία είναι ανεξάντλητος θησαυρός δια τους ανθρώπους, τον οποίον αυτοί, όταν καταλλήλως και προθύμως χρησιμοποιούν, συνάπτουν φιλίαν προς τον Θεόν, διότι αυτοσυνιστώνται και γίνονται δεκτοί από αυτόν χάρις εις τας μεγάλας δωρεάς, τας οποίας έχουν λάβει δια της ορθής παιδείας.


Σοφ. Σολ. 7,15 Εύχομαι δε να μου δώση ο Θεός ικανότητα να εκφράσω τον θαυμασμόν μου δια την σοφίαν, και με ευγνωμοσύνην να ενθυμούμαι πάντοτε τας δωρεάς του Θεού, διότι αυτός είναι ο οδηγός και χορηγός της σοφίας, ο παιδαγωγός και διορθωτής των σοφών.
Σοφ. Σολ. 7,16 Διότι εις τα χέρια αυτού ευρισκόμεθα και ημείς και οι λόγοι μας, η σύνεσίς μας όπως και η επιστήμη των διαφόρων έργων.

Σοφ. Σολ. 7,17 Αυτός μου έχει δώσει την αληθή γνώσιν των όντων, ώστε να γνωρίσω πως συνεστήθη ο κόσμος και πως ενεργούν τα επί μέρους στοιχεία της φύσεως.

Σοφ. Σολ. 7,18 Να γνωρίσω την αρχήν, το μέσον και το τέλος των χρόνων, την αλλαγήν του ηλιοστασίου και τας μεταβολάς των εποχών του έτους.

Σοφ. Σολ. 7,19 Τους κύκλους των ετών και τας θέσεις των αστέρων.

Σοφ. Σολ. 7,20 Τας φύσεις των ζώων, τα ένστικτα των θηρίων τας ορμάς των ανέμων, τους διαλογισμούς των ανθρώπων, τας διαφοράς, που υπάρχουν μεταξύ των φυτών και τας δυνάμεις των ριζών.

Σοφ. Σολ. 7,21 Χαρις εις την θείαν σοφίαν εγώ εγνώρισα όλα τα απόκρυφα και φανερά όντα και τας ιδιότητας αυτών. Η σοφία, η οποία εκ του μηδενός εδημιούργησε και κατευθύνει τα πάντα, με εδίδαξε αυτά.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Άλλες θρησκείες & αιρέσεις,σἐκτες & παραθρησκείες,”

cron