Re: Περὶ Διαβόλου καὶ δαιμόνων.
Δημοσιεύτηκε: 07 Ιαν 2014, 20:27
Εσυ τι καταλαβαίνεις;
Ενάντια στην Νέα Τάξη Πραγμάτων.
https://filoumenos.com/forum/
LAPTONAS έγραψε: Κυριολεκτικά ή συμβολικά ;
Θα σου πω τι ακριβώς δεν καταλαβαίνω.dominique έγραψε:Εσυ τι καταλαβαίνεις;
Ως εδώ εντάξει. Το έχουμε αναλύσει και δεχτεί από τον ουρανό ως τα καταχθόνια του Άδη εξέπεσαν οι έκπτωτοι άγγελοι.dominique έγραψε: Είναι όμως και άλλος λόγος’ όταν ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είδε την πτώσιν των δαιμόνων, η οποία ηκολούθησεν εις την έπαρσιν του Εωσφόρου, εστάθη και είπε’ «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου», τότε εστάθησαν όλοι εκεί όπου έκαστος ευρέθη, οι μεν αγαθοί Άγγελοι εις τους ουρανούς, οι δε πονηροί δαίμονες εκεί όπου έπεσον, ήτοι άλλοι εις την άβυσσον, οίτινες και έμειναν εκεί κάτω εις την κόλασιν, άλλοι εις την γην, άλλοι εις το ύδωρ και άλλοι εις τον αέρα, οίτινες λέγονται εναέρια τελώνια.
Εδώ δεν καταλαβαίνω, ποια ήταν η δύναμη των δαιμόνων στον αέρα ; Τι διαφορά έχουν από αυτούς που ήταν στη γη και στο ύδωρ ;dominique έγραψε: Με την κατάβασιν όμως του θείου Λόγου ενικήθη η δύναμις των δαιμόνων εκείνων, οίτινες ήσαν εις τον αέρα και εις την γην έπρεπεν όθεν να νικηθή η δύναμις και εκείνων οίτινες ήσαν εις το ύδωρ (1), (1) [Η δε δύναμις εκείνων, οίτινες κατέπεσον εις τα καταχθόνια, συνετρίβη με την κάθοδον του Κυρίου εις τον Άδην μετά την σταύρωσιν, αφ' ότου αναστάς συνεξανέστησε και άπαν το γένος των ανθρώπων.]
Τους συνέτριψε αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν. Πως ακριβώς τους "συνέτριψε" ; Τι εννοούμε εδώ ;dominique έγραψε: δι’ ο και ο μόνος αναμάρτητος Χριστός κατήλθεν εις το ύδωρ και εβαπτίσθη δια να συντρίψη τους δαίμονας, όπως μαρτυρεί και ο Προφητάναξ Δαυΐδ λέγων διά τον Χριστόν' «Συ συνέτριψας τας κεφάλας των δρακόντων επί των υδάτων»
Οι δαίμονες του αέρα,λένε οτι ειναι τα εναερια τελώνια.Τώρα τι διαφορά έχουν,δεν μπορώ να ξέρω;Εδώ δεν καταλαβαίνω, ποια ήταν η δύναμη των δαιμόνων στον αέρα ; Τι διαφορά έχουν από αυτούς που ήταν στη γη και στο ύδωρ ;
Πριν έρθει οι άνθρωποι ήταν υποχείρια του πονηρού και κάτω απο την εξουσία του,με την ενανθρώπηση του Χριστού,καταλύθηκε λοιπόν αυτή δύναμη και η εξουσία του.Τώρα έχουν όπλα να τον πολεμήσουν και έχει δύναμη μόνο πάνω σε εκείνους που του την δίνουν.Τους συνέτριψε αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν. Πως ακριβώς τους "συνέτριψε" ; Τι εννοούμε εδώ ;
Και το ότι έλαβε για τον εαυτό του σώμα ο Λόγος, για να το θυσιάσει για τα
σώματα των ομοίων του, και αυτό το διδάσκουν λέγοντας: «Επειδή τα παιδιά
έχουν σάρκα και αίμα, και αυτός παραπλήσια μετείχε από τα ίδια,
ώστε με το θάνατό του να καταργήσει αυτόν που είχε την εξουσία να επιφέρει
το θάνατο, δηλαδή το διάβολο· και ν’ απαλλάξει αυτούς που, από το φόβο του
θανάτου, ήταν υποδουλωμένοι σ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους».
Και πάλι όμως ο εχθρός μας διάβολος, πέφτοντας από τον ουρανό, τριγυρνά
εδώ κάτω στον αέρα· εξουσιάζει τους δικούς του δαίμονες που είναι το ίδιο
μ’ αυτόν ανυπάκουοι (στο Θεό). Με αυτούς δημιουργεί στους πλανεμένους
φαντασιώσεις και προσπαθεί να εμποδίζει όσους επιχειρούν ν’ ανέβουν προς
το Θεό. Γι’ αυτό λέει ο Απόστολος: «Σύμφωνα με τον άρχοντα που εξουσιάζει
τον αέρα και ενεργεί ενάντια στα παιδιά που επαναστάτησαν στον Θεό-Πατέρα
τους». Ήλθε, λοιπόν, ο Κύριος να νικήσει το διάβολο, να καθαρίσει τον αέρα
και να ανοίξει το δρόμο για την άνοδο στον ουρανό, όπως το είπε ο Απόστολος:
«(το πέτυχε) με το καταπέτασμα, δηλαδή τη σάρκα του»· κι αυτό έπρεπε να
συμβεί με το θάνατό του. Ποιός άλλος θάνατος θα τα έκαμε αυτά παρά μόνον
αυτός που συμβαίνει στον αέρα, εννοώ το σταυρικό θάνατο; Διότι στον αέρα
πεθαίνει μόνον εκείνος που θυσιάζεται στο σταυρό. Δικαιολογημένα λοιπόν
τον υπέμεινε ο Κύριος.
Εκείνος πάλι ο διάβολος, που παλαιότερα επιτίθενταν πονηρά στους ανθρώπους
με όπλο το θάνατο, τώρα που διαλύθηκαν τα σπλάγχνα του, στ’ αλήθεια
νεκρώθηκε. Απόδειξη αυτού είναι ότι οι άνθρωποι, πριν πιστέψουν στο Χριστό,
θεωρούν το θάνατο φοβερό και δειλιάζουν. Όταν όμως πιστέψουν σ’ Εκείνον
και γίνουν μαθητές του, τόσο πολύ περιφρονούν το θάνατο
ώστε πρόθυμα τρέχουν να τον γευθούν και να γίνουν μάρτυρες
της νίκης της αναστάσεως που ο Σωτήρας έφερε πάνω σ’ αυτόν.
Επειδή γνωρίζουν οι δαίμονες την αδυναμία τους,
παρακίνησαν στην αρχαιότητα τους ανθρώπους να μάχονται ο ένας τον άλλον,
για να μην σταματήσουν την μεταξύ τους φιλονικία και στραφούν στον
πόλεμο ενάντια στους δαίμονες.
Αναμφίβολα, όταν οι μαθητές του Χριστού δεν πολεμούν μεταξύ τους,
αντιπαρατάσσονται ενάντια στους δαίμονες με τρόπους και ενάρετες πράξεις.
Και αυτούς τους διώχνουν μακριά, ενώ τον αρχηγό τους διάβολο τον
περιπαίζουν, ώστε οι νέοι να είναι σώφρονες, να υπομένουν τους πειρασμούς,
να δείχνουν καρτερία στους πόνους, ν’ ανέχονται τις ύβρεις και να
περιφρονούν ό,τι στερούνται.
Έλα ντε.dominique έγραψε: Οι δαίμονες του αέρα,λένε οτι ειναι τα εναερια τελώνια.Τώρα τι διαφορά έχουν,δεν μπορώ να ξέρω;
Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού); Εδώ μιλάει για ανθρώπους που είναι υποχείρια του πονηρού.dominique έγραψε: Πριν έρθει οι άνθρωποι ήταν υποχείρια του πονηρού και κάτω απο την εξουσία του,με την ενανθρώπηση του Χριστού,καταλύθηκε λοιπόν αυτή δύναμη και η εξουσία του.Τώρα έχουν όπλα να τον πολεμήσουν και έχει δύναμη μόνο πάνω σε εκείνους που του την δίνουν.
Οι Σπαρτιάτες δεν είχαν φόβο θανάτου όταν πολέμησαν τον Ξέρξη μερικούς αιώνες π.Χ. Οι σημερινοί άνθρωποι έχουν φόβο θανάτου. Άρα το ότι δεν είχαν φόβο αυτό δεν σημαίνει (δεν είναι αξιόπιστο κριτήριο) ότι καταλύθηκε ο θάνατος. Σημαίνει ότι δεν είχαν φόβο. Συνεπώς, σύμφωνα με αυτά τα χωρία, η ανάσταση κατέλυσε το φόβο του θανάτου.dominique έγραψε: Εκείνος πάλι ο διάβολος, που παλαιότερα επιτίθενταν πονηρά στους ανθρώπους
με όπλο το θάνατο, τώρα που διαλύθηκαν τα σπλάγχνα του, στ’ αλήθεια
νεκρώθηκε. Απόδειξη αυτού είναι ότι οι άνθρωποι, πριν πιστέψουν στο Χριστό,
θεωρούν το θάνατο φοβερό και δειλιάζουν. Όταν όμως πιστέψουν σ’ Εκείνον
και γίνουν μαθητές του, τόσο πολύ περιφρονούν το θάνατο
ώστε πρόθυμα τρέχουν να τον γευθούν και να γίνουν μάρτυρες
της νίκης της αναστάσεως που ο Σωτήρας έφερε πάνω σ’ αυτόν.
Δηλαδή σήμερα δεν το κάνουν ; Το κάνουν αφού και διχόνοια υπάρχει και πόλεμος. Φυσικά λοιπόν προκύπτει ότι οι άνθρωποι είτε στην αρχαιότητα είτε σήμερα συνεχίζουν να είναι αδύναμοι. Τι άλλαξε συνεπώς στην μεταξύ των ανθρώπων σχέση ;dominique έγραψε: Επειδή γνωρίζουν οι δαίμονες την αδυναμία τους,
παρακίνησαν στην αρχαιότητα τους ανθρώπους να μάχονται ο ένας τον άλλον,
για να μην σταματήσουν την μεταξύ τους φιλονικία και στραφούν στον
πόλεμο ενάντια στους δαίμονες.
Άρα η ενάρετη ζωή διώχνει τους δαίμονες (= δηλαδή την πονηρή σκέψη που είναι εκ του πονηρού) ενώ επίσης το να περιπαίζει κανείς αυτούς και τον ίδιο τον αρχηγό είναι μορφής διδασκαλία για να ανέχονται της ύβρειςdominique έγραψε: Αναμφίβολα, όταν οι μαθητές του Χριστού δεν πολεμούν μεταξύ τους,
αντιπαρατάσσονται ενάντια στους δαίμονες με τρόπους και ενάρετες πράξεις.
Και αυτούς τους διώχνουν μακριά, ενώ τον αρχηγό τους διάβολο τον
περιπαίζουν, ώστε οι νέοι να είναι σώφρονες, να υπομένουν τους πειρασμούς,
να δείχνουν καρτερία στους πόνους, ν’ ανέχονται τις ύβρεις και να
περιφρονούν ό,τι στερούνται.
Δεν είναι δοξασίες.Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού); Εδώ μιλάει για ανθρώπους που είναι υποχείρια του πονηρού.
Δηλαδή συνέτριψε ποια εξουσία και ποια δύναμη ; Διότι αυτή η δύναμη συνεχίζει να υπάρχει. Μήπως λοιπόν η συντριβή ήταν προσωρινή ;
Πως αντιλαμβανόμαστε οτι είναι ο άρχων;«άρχων της εξουσίας του αέρος» (Εφεσίους 2,2).
περὶ δὲ κρίσεως, ὅτι ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου κέκριται(Κατ'Ιωαν.16,11)
ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς καὶ εἶπεν· Οὐ δι' ἐμὲ αὕτη ἡ φωνὴ γέγονεν, ἀλλὰ δι' ὑμᾶς. 31 νῦν κρίσις ἐστὶ τοῦ κόσμου τούτου, νῦν ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου ἐκβληθήσεται ἔξω
οὐκέτι πολλὰ λαλήσω μεθ' ὑμῶν· ἔρχεται γὰρ ὁ τοῦ κόσμου ἄρχων, καὶ ἐν ἐμοὶ οὐκ ἔχει οὐδέν·(Κατ'Ιωαν.14,30)
Πως συνδυάζεται ο θάνατος με τον πονηρό;"Και αναβιβάσας αυτόν ο διάβολος εις όρος υψηλόν, έδειξεν εις αυτόν πάντα τα βασίλεια της οικουμένης εν μια στιγμή χρόνου, και είπεν προς αυτόν ο διάβολος, "Εις σε θέλω δώσει άπασαν την εξουσίαν ταύτην και την δόξαν αυτών, διότι εις εμέ είναι παραδεδομένη, και εις όντινα θέλω δίδω αυτήν, συ λοιπόν εάν προσκυνήσης ενώπιον μου, σου θέλουσιν είσθαι πάντα."(Κατα Λουκάν 4,5-7)
Ποια άλλη δύναμη καταργήθηκε;ἐπεὶ οὖν τὰ παιδία κεκοινώνηκε σαρκός καὶ αἵματος, καὶ αὐτὸς παραπλησίως μετέσχε τῶν αὐτῶν, ἵνα διὰ τοῦ θανάτου καταργήσῃ τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου, τοῦτ' ἔστι τὸν διάβολον(Εβραίους2,14)
Η δύναμη του πονηρού εξακολουθεί και υπάρχει μόνο σε όσους δεν αντιστέκονται,γιατί ο κάθε άνθρωπος αποφασίζει ελεύθερα αν θα αντισταθεί ή θα γίνει υποχείριό του."διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ’ εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις. Διά τούτο αναλάβετε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να αντισταθήτε εν τη ημέρα την πονηρά, και αφού καταπολεμήσητε τα πάντα, να σταθήτε."(Προς Εφεσ.6 12-13)
Επί πάσι δε, αναλάβετε την ασπίδα της πίστεως, διά της οποίας θέλετε δυνηθή να σβέσητε πάντα τα βέλη του πονηρού τα πεπυρωμένα.
(Προς Εφεσ.6 14-17)
Πριν το Χριστό δηλαδή οι άνθρωποι δεν επέλεγαν ελεύθερα αν θα είναι υποχείρια του διαβόλου ή όχι ; Τι άλλαξε ως προς την επίδραση του διαβόλου ; Διότι όπως πριν ήταν υποχείρια (γιαυτό και Tον σταύρωσαν) , έτσι και μετά παρέμειναν υποχείρια (διότι τους αγίους τους κατεδίωξαν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο - π.χ. τον Πέτρο τον σταύρωσαν στη Ρώμη) .dominique έγραψε:Δεν είναι δοξασίες.Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού); Εδώ μιλάει για ανθρώπους που είναι υποχείρια του πονηρού.
Δηλαδή συνέτριψε ποια εξουσία και ποια δύναμη ; Διότι αυτή η δύναμη συνεχίζει να υπάρχει. Μήπως λοιπόν η συντριβή ήταν προσωρινή ;
Πως αντιλαμβανόμαστε οτι είναι ο άρχων;«άρχων της εξουσίας του αέρος» (Εφεσίους 2,2).
περὶ δὲ κρίσεως, ὅτι ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου κέκριται(Κατ'Ιωαν.16,11)
ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς καὶ εἶπεν· Οὐ δι' ἐμὲ αὕτη ἡ φωνὴ γέγονεν, ἀλλὰ δι' ὑμᾶς. 31 νῦν κρίσις ἐστὶ τοῦ κόσμου τούτου, νῦν ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου ἐκβληθήσεται ἔξω
οὐκέτι πολλὰ λαλήσω μεθ' ὑμῶν· ἔρχεται γὰρ ὁ τοῦ κόσμου ἄρχων, καὶ ἐν ἐμοὶ οὐκ ἔχει οὐδέν·(Κατ'Ιωαν.14,30)
Πως συνδυάζεται ο θάνατος με τον πονηρό;"Και αναβιβάσας αυτόν ο διάβολος εις όρος υψηλόν, έδειξεν εις αυτόν πάντα τα βασίλεια της οικουμένης εν μια στιγμή χρόνου, και είπεν προς αυτόν ο διάβολος, "Εις σε θέλω δώσει άπασαν την εξουσίαν ταύτην και την δόξαν αυτών, διότι εις εμέ είναι παραδεδομένη, και εις όντινα θέλω δίδω αυτήν, συ λοιπόν εάν προσκυνήσης ενώπιον μου, σου θέλουσιν είσθαι πάντα."(Κατα Λουκάν 4,5-7)
Ποια άλλη δύναμη καταργήθηκε;ἐπεὶ οὖν τὰ παιδία κεκοινώνηκε σαρκός καὶ αἵματος, καὶ αὐτὸς παραπλησίως μετέσχε τῶν αὐτῶν, ἵνα διὰ τοῦ θανάτου καταργήσῃ τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου, τοῦτ' ἔστι τὸν διάβολον(Εβραίους2,14)
Η δύναμη του πονηρού εξακολουθεί και υπάρχει μόνο σε όσους δεν αντιστέκονται,γιατί ο κάθε άνθρωπος αποφασίζει ελεύθερα αν θα αντισταθεί ή θα γίνει υποχείριό του."διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ’ εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις. Διά τούτο αναλάβετε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να αντισταθήτε εν τη ημέρα την πονηρά, και αφού καταπολεμήσητε τα πάντα, να σταθήτε."(Προς Εφεσ.6 12-13)
Επί πάσι δε, αναλάβετε την ασπίδα της πίστεως, διά της οποίας θέλετε δυνηθή να σβέσητε πάντα τα βέλη του πονηρού τα πεπυρωμένα.
(Προς Εφεσ.6 14-17)
dominique έγραψε:Με την κατάβασιν όμως του θείου Λόγου ενικήθη η δύναμις των δαιμόνων εκείνων, οίτινες ήσαν εις τον αέρα και εις την γην έπρεπεν όθεν να νικηθή η δύναμις και εκείνων οίτινες ήσαν εις το ύδωρ (1), (1) [Η δε δύναμις εκείνων, οίτινες κατέπεσον εις τα καταχθόνια, συνετρίβη με την κάθοδον του Κυρίου εις τον Άδην μετά την σταύρωσιν, αφ' ότου αναστάς συνεξανέστησε και άπαν το γένος των ανθρώπων.] δι’ ο και ο μόνος αναμάρτητος Χριστός κατήλθεν εις το ύδωρ και εβαπτίσθη δια να συντρίψη τους δαίμονας, όπως μαρτυρεί και ο Προφητάναξ Δαυΐδ λέγων διά τον Χριστόν' «Συ συνέτριψας τας κεφάλας των δρακόντων επί των υδάτων»
Ποια λοιπόν τελώνια (δοξασίες του λαού);dominique έγραψε: Οι δαίμονες του αέρα,λένε οτι ειναι τα εναερια τελώνια.Τώρα τι διαφορά έχουν,δεν μπορώ να ξέρω;
προφανώς εννοεί ως άνοδο την πνευματική άνοδο, και τον αέρα ως σκοτεινό περιβάλλον.Ήλθε, λοιπόν, ο Κύριος να νικήσει το διάβολο, να καθαρίσει τον αέρα
και να ανοίξει το δρόμο για την άνοδο στον ουρανό
http://el.wiktionary.org/wiki/%E1%BC%80%CE%AE%CF%81 Αρχικά ο ἀήρ ήταν το αντίθετο της λέξης "αἰθήρ" (αιθέρας) και σήμαινε τον σκοτεινό και ζοφερό άνεμο ή τον πυκνό αέρα και τη βαριά ατμόσφαιρα, αργότερα όμως χρησιμοποιήθηκε για τον αέρα γενικάο Αηρ
Πάντως θέλει αρκετό ψάξιμο,για να βρείς επακριβώς αυτά που ψάχνεις απο τους Πατέρες που φυσικά τα λένε πολύ καλύτερα απο μένα.Τεκνία, μηδεὶς πλανάτω ὑμᾶς· ὁ ποιῶν τὴν δικαιοσύνην δίκαιός ἐστι, καθὼς ἐκεῖνος δίκαιός ἐστιν· ὁ ποιῶν τὴν ἁμαρτίαν ἐκ τοῦ διαβόλου ἐστίν, ὅτι ἀπ' ἀρχῆς ὁ διάβολος ἁμαρτάνει. εἰς τοῦτο ἐφανερώθη ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἵνα λύσῃ τὰ ἔργα τοῦ διαβόλου.(Ιωαν.Α' 3,7)
Κι από μένα, αλλά δεν γίνετε αλλιώς. Δεν μπορώ να ρωτάω τον πνευματικό όταν υπάρχουν τόνοι κειμένων πάνω στα ορθόδοξα πιστεύω. Αναγκαστικά λοιπόν θέλει ψάξιμο.Πάντως θέλει αρκετό ψάξιμο,για να βρείς επακριβώς αυτά που ψάχνεις απο τους Πατέρες που φυσικά τα λένε πολύ καλύτερα απο μένα