ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΤΟΥ ΝΑΤΟ

1
ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΤΟΥ ΝΑΤΟ
Εικόνα
Ελληνες οι χειριστές μαχητικών αεροσκαφών που έλαβαν τον τίτλο του 1ου και 2ου καλύτερου “Πολεμιστή” του ΝΑΤΟ έπειτα από σκληρά γυμνάσια που διήρκεσαν έναν μήνα στην Ισπανία μεταξύ αεροπορικών δυνάμεων της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Γαλλίας, της Πολωνίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας.

Πρόκειται για τον υποσμηναγό Χαράλαμπο Νίκου, που έλαβε το δίπλωμα του “1ου καλύτερου Πολεμιστή”, και τον σμηναγό Λουκά Θεοχαρόπουλο, που κατέκτησε τον τίτλο του “2ου καλύτερου Πολεμιστή”.

Και οι δύο διακριθέντες είναι “Κρητικοί”. Ανήκουν στην ξακουστή 343 Μοίρα της Σούδας, τη “φωλιά” του ήρωα Σμηναγού Κώστα Ηλιάκη που στις 23 Μαΐου του 2006 καταρρίφθηκε ανοιχτά της Καρπάθου από τουρκικό μαχητικό, αλλά και του ψυχωμένου Σμηναγού Δινόπουλου που το 1974 κατέρριψε δύο τουρκικά Φάντομ, όταν αυτά τόλμησαν να ανοίξουν πυρ κατά του ανθυποσμηναγού Σκαμπαρδώνη…

Μισθός ψίχουλα

Ο υποσμηναγός Χαράλαμπος Νίκου και ο σμηναγός Λουκάς Θεοχαρόπουλος με συναδέλφους τους. Και οι δύο διακριθέντες είναι «Κρητικοί», ανήκουν στην ξακουστή 343 Μοίρα της Σούδας.

Τον Μπάμπη και τον Λουκά, τους καλύτερους “πολεμιστές” του ΝΑΤΟ, θα τους χαρακτήριζε κανείς ως παιδιά της διπλανής πόρτας, με τη διαφορά ότι τούτοι δεν τα εξαργυρώνουν όλα με το χρήμα… Αλλωστε ο μισθός του πρώτου, επειδή… είναι και άγαμος, είναι 1.558 μεικτά (περίπου 980 ευρώ καθαρά) και του δεύτερου 1.900 ευρώ μεικτά (κάτι παραπάνω από 1.300 ευρώ καθαρά). Δεν κάνουν “λευκή απεργία”, διότι πληρώνονται λιγότερο απ΄ όλους τους συναδέλφους τους της ΕΕ και ας είναι οι μόνοι που καθημερινά καλούνται να αντιμετωπίσουν τον “εχθρό” υπό πραγματικές συνθήκες μάχης. Δεν βαρυγκωμούν διότι δεν έχουν ωράριο, δεν ξέρουν από Σαββατοκύριακα, δεν μπορούν να χαλαρώσουν και να ονειρευτούν όπως άλλοι συνομήλικοί τους…

Δεν είναι κοσμοκαλόγεροι, αλλά και δεν επηρεάζονται από τις “σειρήνες” και τα εφέ του star system. Είναι ταγμένοι στην αποστολή τους. Την υπεράσπιση του Αιγαίου δεν τη βλέπουν ως ρουτίνα αλλά ως Χρέος. Γι’ αυτό και αποφεύγουν τις κάμερες, τα μικρόφωνα και τους δημοσιογράφους…

“Θεό” κάναμε τον πρώτο των πρώτων, τον υποσμηναγό Χαράλαμπο Νίκου, να μας μιλήσει για την κατάκτηση του τίτλου που έλαβε από το ΝΑΤΟ, του “καλύτερου Πολεμιστή”, και εκείνος απέφευγε ευγενικά. Με το τσιγκέλι τού τις βγάζαμε τις κουβέντες:

- “Γεράκι” είσαι και όχι “χέλι” να γλιστράς και να ξεφεύγεις;

Υποσμηναγός Χ. Νίκου (γελάει): Γεράκι και όχι κοράκι… Το γεράκι χαρακτηρίζεται για την υπερηφάνεια και την αποφασιστικότητά του. Δρα με απόλυτη ησυχία σε αντίθεση με το κοράκι του είναι θορυβώδες…

Δηλαδή εσείς οι αεροπόροι δεν είστε θορυβώδεις;

Μόνο τον θόρυβο των κινητήρων ακούς. Ολη η υπόλοιπη αποστολή είναι ιεροτελεστία. Απαιτείται απόλυτη πειθαρχία, αφοσίωση και αυτοέλεγχος.

Δηλαδή πάτε με τον “αυτόματο πιλότο”. Τόσο εύκολη είναι η δουλειά σας;

Οχι βέβαια. Οι αποστολές αναχαίτισης δεν είναι μία εύκολη υπόθεση όσο εκπαιδευμένος και εάν είσαι. Κάθε φορά αντιμετωπίζεις διαφορετικές καταστάσεις. Αεροσκάφη και πιλότοι στροβιλίζονται βίαια σ΄ έναν αγώνα επικράτησης, φτάνοντας ή, πολλές φορές, ξεπερνώντας τα όρια με τραγικά αποτελέσματα. Η ψυχολογική πίεση είναι μεγάλη, ενώ η κόπωση, σωματική και ψυχική, είναι τεράστια. Γίνεται δε πιο περίπλοκη καθώς υπάρχει η αβεβαιότητα των πραγματικών προθέσεων του “αντιπάλου”, με αποτέλεσμα κάθε φορά να προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο.

Τώρα πια με τη ΝΑΤΟϊκή πιστοποίηση του “καλύτερου Πολεμιστή” θα πετάς πιο άνετα στο Αιγαίο;

Αλίμονο εάν έκανα αυτό το μοιραίο λάθος.

Μήπως είσαι μετριόφρων λίγο περισσότερο απ΄ ό,τι πρέπει;

Δεν είναι θέμα μετριοφροσύνης. Μελετώντας τα αεροπορικά ατυχήματα, διαπιστώνεις ότι τα περισσότερα προέρχονται από την υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων που χειριστή. Ο αεροπόρος πετάει πάνω από τα σύννεφα, δεν καβαλάει το καλάμι…

Τι θέλεις να μας πεις, ότι δεν σ΄ έχει επηρεάσει ο τίτλος του “καλύτερου Πολεμιστή”;

Φυσικά και είμαι ευτυχής, αλλά αυτό δεν με κάνει να ξεφύγω. Παραμένω πάντα προσγειωμένος στην πραγματικότητα και, αφού σχεδιάσω μαζί με την ομάδα μου την επόμενη αποστολή, απογειώνομαι…

Ως εργένης με τον τίτλο του “καλύτερου Πολεμιστή” σίγουρα θα είσαι και ο πιο περιζήτητος γαμπρός…

(Γέλια): Τα εν οίκω μη εν δήμω…

ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…

Βραβείο σε αρχισμηνία για τον επαγγελματισμό του

Ειδική διάκριση για τη φιλοτιμία του έλαβε και ο αρχισμηνίας Νίκος Κοντοπάνος. Ενα σαββατιάτικο απόγευμα εντόπισε διαρροή λαδιών και καυσίμων από ένα γερμανικό Tornado και ένα τουρκικό F-4.

Ενημέρωσε το control του TLP για άμεσες ενέργειες, οι οποίες περιλάμβαναν την ειδοποίηση των τεχνικών των χωρών στις οποίες ανήκαν τα αεροσκάφη. Εκείνο το Σάββατο όμως και από τις δύο χώρες δεν είχε μείνει κανένας για βοήθεια.

Συγχαρητήρια από τον διοικητή

Ετσι ο αρχισμηνίας Κοντοπάνος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία, καθάρισε τα υγρά διαρροής από την πίστα και έβαλε κάτω από τα αεροσκάφη κουτιά συλλογής υγρών διαρροών.

Ο αξιωματικός υπηρεσίας ανέφερε στον διοικητή του TLP το περιστατικό και αυτός εξέφρασε τα συγχαρητήριά του για τον Ελληνα αρχισμηνία και τον επαγγελματισμό του, αφού με την ενέργειά του αυτή προστάτεψε την πίστα του TLP από τη διάβρωση.

Η ΣΜΗΝΙΑΣ ΜΑΡΙΑ ΛΙΝΑ

Φόρτωσε το σύστημα πληροφο­ριών για τις πτήσεις

Κατά την έναρξη των πτήσεων οι τεχνικοί της εταιρείας και οι Αμερικανοί εκπαιδευτές ζήτησαν να τους βοηθήσει κάποιος στη φόρτωση πληροφοριών του συστήματος. Η σμηνίας Μαρία Λινά μαζί με έναν Πολωνό φόρτωσαν το σύστημα και λειτούρ­γησε σε όλη τη διάρκεια των ασκή­σεων χωρίς πρόβλημα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τις θερμές ευχαριστίες και τα συγχαρητήρια από τους Αμερικανούς για την Ελληνίδα σμηνία. Η Μαρία Λινά μπήκε στη Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ) και από το 2009, που αποφοίτησε, υπηρετεί στην 115ΠΜ.

115 ΠΤΕΡΥΓΑ ΜΑΧΗΣ


Και άλλα “Αστέρια” της Σούδας έλαμψαν στους ισπανικούς αιθέρες

Το “Αστέρι”, όπως ονομάζεται η 343 Μοίρα της 115 Πτέρυγας Μάχης της Σούδας, έλαμψε στους αιθέρες της Ισπανίας και σάρωσε τις διακρίσεις κατά τη διάρκεια σκληρών εκπαιδευτικών αερομαχιών μεταξύ Γάλλων με Μιράζ, Πολωνών με Μig-29, Γερμανών με Tornado, Βρετανών με Hawk, Ισπανών με Εurofighter και Τούρκων με F-4E.

Πρόκειται για την 3η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2011 του Tactical Leadership Programme (TLP), που διεξήχθη στο αεροδρόμιο του Albacete της Ισπανίας.

Σκοπός της TLP είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μεικτών σχηματισμών (COMAO), καθώς και η εξοικείωση και συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα νατοϊκά πρότυπα και διαδικασίες. Εκτελέσθηκαν διαφόρων ειδών αποστολές όπως: AI, OCA, Slow Mover Protection/Attack, TST, DEAD, No Flying Zone, CAS, PR και CSAR ημέρας και νύχτας.

Εκτός από το 1ο και το 2ο βραβείο του “Καλύτερου Πολεμιστή” τιμητική διάκριση έλαβαν και τα υπόλοιπα στελέχη της 343 Μοίρας. Επιδεικνύοντας υψηλό επαγγελματικό επίπεδο κατέκτησαν την 1η θέση σε ρόλο Εναέριας Υπεροχής-Air to Air.

Επί είκοσι πέντε μέρες συνολικά έκαναν 30 βολές και επιτεύχθηκαν 23 Kill (απώλειες) παρότι ο κύριος ρόλος της Μοίρας ήταν η Καταστολή Εχθρικής Αεράμυνας-Suppression Enemy Air Defense (SEAD).

Σε αποστολές SEAD εκτέλεσαν με απόλυτη επιτυχία και ακρίβεια βολές Harm, εξουδετερώνοντας όλους τους στόχους που τους είχαν ανατεθεί σε όλες τις αποστολές που έλαβαν μέρος (ποσοστό 100%).

Ηταν η πρώτη φορά που ανατέθηκε από το TLP η αρχηγία αποστολής COMAO σε Ιπτάμενο με ρόλο Καταστολής Εχθρικής Αεράμυνας/ Προστασίας Αεροπορικών Δυνάμεων-Suppression Enemy Air Defense/Force Protection (SEAD/FP).

Σε αποστολή με σενάριο Ζώνης Απαγόρευσης Πτήσεων-No Fly Zone ορίστηκαν Αρχηγοί Αποστολής-Mission Commanders οι Ελληνες συμμετέχοντες, οι οποίοι την εκτέλεσαν υποδειγματικά.

Το γεγονός αυτό απέσπασε τα συγχαρητήρια των εκπαιδευτών του TLP και τα ευμενή σχόλια των υπόλοιπων αποστολών για τις γνώσεις και τον επαγγελματισμό των Ιπταμένων της 343Μ.

Η ελληνική αποστολή ήταν μπαρουτοκαπνισμένη και στο συγκεκριμένο είδος αποστολών, καθώς συμμετέχει ενεργά στον εναέριο αποκλεισμό της Λιβύης.

Ο “ΠΟΛΕΜΟΣ” ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ


Φέτος δεν υπήρξε ούτε μία εμπλοκή

Η ανάδειξη δύο Ελλήνων πιλότων μαχητικών αεροσκαφών ως των καλύτερων πολεμιστών του ΝΑΤΟ κάθε άλλο παρά τυχαίο γεγονός είναι. Επί το πλείστον οφείλεται στην πάγια τακτική της Ελλάδας να στέλνει μαχητικά αεροσκάφη για να αναγνωρίζουν και να αναχαιτίζουν κάθε άγνωστο “ίχνος” που εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς προηγουμένως να έχει καταθέσει σχέδια πτήσης στην Υπηρεσία Πολιτική Αεροπορίας των Αθηνών, όπως ορίζουν οι αποφάσεις και οι κανονισμοί του ICO.

Ωστόσο στην παρούσα χρονική περίοδο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ελλοχεύει ο κίνδυνος στο άμεσο μέλλον η ελληνική Πολεμική Αεροπορία να χάσει την υπεροχή του “καλύτερου πολεμιστή”, καθώς έχουν διακοπεί οι εμπλοκές – αερομαχίες με τα τουρκικά μαχητικά που παραβιάζουν τον εθνικό εναέριο χώρο. Αυτό σημαίνει ότι πλέον έχει σταματήσει η άσκηση των Ελλήνων πιλότων -κυρίως των νεότερων- στο θέατρο των επιχειρήσεων επί πραγματικών δεδομένων. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: Το 2003 είχαν σημειωθεί 1.032 αερομαχίες, το 2010 μόλις 13 εμπλοκές, ενώ το 2011 και μέχρι τώρα ούτε μία…

Πηγή: Εθνος http://rodopinews.gr/19564
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί Ελλάδας”