antinwohellas έγραψε: ↑08 Σεπ 2022, 23:59 ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΑΓΑΠΗΤΗ ΔΟΜΙΝΙΚΗ, Ο ΠΑΤΕΡ ΠΑΪΣΙΟΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΣΚΕΥΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ" ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΑΧΑ Η ΚΩΝ/ΠΟΛΗ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΘΕΙ ΩΣ ..."ΔΩΡΟ" ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ, ΟΠΩΣ ΑΝΕΛΥΣΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ... ΕΠΙΠΛΕΟΝ Η ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΜΕΘΟΔΙΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΛΑΪΚΟΥΣ (ΠΑΤΕΡ ΚΛΕΟΜΕΝΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΚΗΣ, ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ) ΛΟΓΩ ΟΤΙ Ο ΠΑΤΕΡ ΠΑΪΣΙΟΣ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ ΩΣ ΤΟΝ "ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ" (!!!), ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΟΛΑΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟ 1992 ΠΟΥ Ο ΠΑΤΕΡ ΠΑΪΣΙΟΣ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΑΕΙ ΤΟΝ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ, ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ ΜΕΘΟΔΙΟΥ, Ο ΑΛΛΟΣ ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΗΣ ..."ΑΓΙΟΣ" ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ, ΕΨΑΧΝΕ ΜΕ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΓΙΑ ΧΡΥΣΟ ΣΤΟ "ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ" !!! (ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ)...Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ, ΑΠΕΦΥΓΕ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ...
Φίλε αντινεοταξίτη,
Είμαι με το πάτριο ημερολόγιο, ο Λαζακης που ανέφερες ήταν φίλος μου, ανήκαμε σε αδελφούς συλλόγους και ήμασταν σχεδόν καθημερινά μαζί. Τον πατέρα Κλεομένη επίσης τον ξέρω προσωπικά και στα πρώτα χρόνια της πορείας μου στο πάτριο ημερολόγιο αμφισβητούσα και εγώ την αγιότητα του γέροντος Παϊσίου και θα μπορούσα να πω ότι ήμουν και αγιομάχος καθώς έλεγα ότι δεν μπορεί να είναι άγιος γιατί μνημόνευε τον Βαρθολομαίο και άνηκε σε αίρεση. Όλα όσα γράφεις τα γνωρίζω. Ευτυχώς όμως είναι λάθος..
Ένα πράγμα που για κάποιο λόγο ενώ είναι τόσο εμφανές, η πλειονότητα των παλαιοημερολογιτών το παραβλέπει σκανδαλωδώς, είναι ο νόμος της πρώτο Δευτέρα συνόδου που ορίζει την έννοια και τον τρόπο της αποτειχισης. Το γεγονός αυτό, της παραβλέψης εκ των παλαιοημερολογιτών του ορισμού που δίνει η σύνοδος, με έχει προβληματίσει έντονα στο παρελθόν και το έχω συζητήσει με θεολογους, επισκόπους, αρχιεπίσκοπους. Βεβαίως μιλάω για το παλαιό πάντα. Ο νόμος λοιπόν αυτός, ορίζει ότι καλώς γίνεται η αποτείχιση, δεν καταδικάζει όμως τους μη αποτιχεισθέντες έως ότου γίνει πανορθόδοξη σύνοδος που να ορίσει το θέμα. Θα σε παρακαλούσα να μη μου παραθέσεις τα λόγια των Αγίων, όπως του Μάρκου του ευγενικού κλπ, καθώς τα γνωρίζω και καλώς τα είπε ο Άγιος, αυτό όμως δεν συνεπαγει την ακυρότητα των μυστηρίων. Εάν υφίστατο τέτοιο ζήτημα τότε αυτή τη στιγμή στην εκκλησία δεν θα είχαμε Αποστολική διαδοχή. Καθώς πολλοί ακόμα και εκ των Αγίων , μνημόνευαν αιρετικούς πατριάρχες και ουδέποτε η εκκλησία θεώρησε τα μυστήρια τους άκυρα, έως ότου το θέμα της αίρεσης διευθετήθει είτε από πανορθόδοξη είτε από οικουμενική σύνοδο.
Συζητώντας λοιπόν το θέμα αυτό με τους ως άνω που σου είπα, διαπίστωσα ότι απάντηση από κανέναν δεν έλαβα στο γιατί εμμένουν στην ακυρότητα των μυστηρίων του νέου ενώ υπάρχει ξεκάθαρα αυτός ο νόμος.
Αδερφέ μου, και τα μυστήρια του νέου και του παλαιού είναι έγκυρα. Του παλαιού είναι έγκυρα (στις κανονικές συνοδούς), γιατί ορθώς έγινε η αποτείχιση, και του νέου είναι έγκυρα γιατί ακόμα δεν έχει υπάρξει πανορθόδοξη σύνοδος πού να καταδικάσει την αίρεση ή να προσχωρήσει σε αυτήν.
Και για να προλάβω τις απαντήσεις σου, η σύνοδος της Κρήτης ναι ήταν αιρετική. Δεν ήταν όμως αποδεκτή από το πλήρωμα των υπολοίπων ορθοδόξων πατριαρχειων. Το μνημόσυνο από μόνο του Δεν καταργεί την εγκυρότητα των μυστηρίων. Δεν θα βρεις πουθενά τέτοιον κανόνα.
Μη μου παραθέσεις τον νόμο ότι μετά από 70 χρόνια το σχίσμα γίνεται αίρεση, γιατί θα σου παραθέσω και εγώ το ίδιο για τα τόσα σχήματα που έχει το παλαιό.
Στο ερώτημα, πότε θεωρούνται τα μυστήρια άκυρα, η απάντηση είναι η εξής.
Όταν μία σύνοδος καταδικαστεί από πανορθόδοξη σύνοδο.
Οι λόγοι για την καταδίκη είναι η εξής
Α. Καινοφανής αίρεση
Β. Κεκριμενη αίρεση
Για όποια και από τις δύο χρειάζεται πανορθόδοξη σύνοδος να καταδικάσει ώστε να θεωρηθούν τα μυστήρια άκυρα.
Όπως ακριβώς σε έναν ιερέα ή σε έναν επίσκοπο. Μέχρι να τον καταδικάσει η σύνοδος τα μυστήρια του όσο αιρετικός και να είναι παραμένουμε έγκυρα.
Από κει και ύστερα είναι στην κρίση, και στο χρέος του καθενός, να μην πηγαίνει στον ιερέα ο οποίος αιρετίζει δημοσίως και να πιέσει τη σύνοδο για το συντομότερο της καθαίρεσης του. Το ίδιο πράγμα είναι και για τη σύνοδο αδερφέ.
Οι κανόνες της εκκλησίας είναι οι εξής
Ο ιερέας καθαιρείται από τη σύνοδο
Η σύνοδος καθαιρείται από πανορθόδοξη σύνοδο.
Στην περίπτωση που δεν βρεθεί η πανορθόδοξος σύνοδος για να καταδικάσει την αίρεση, τότε έχουμε αδερφέ μου φτάσει ήδη στα έσχατα των εσχάτων. Είναι η περίοδος όπου οι άνθρωποι θα πορεύονται χωρίς ποιμένα. Στον καιρό του αντίχριστου ούτε Νεο ούτε Παλαιό θα υπάρχει.
Συγχώρεσέ με που δεν μπορώ να παραθέσω τον κανόνα , η οποιαδήποτε παράθεση , αλλά γράφω από κινητό.
Ως εκ τούτου, εφόσον δεν μπορούμε να μιλήσουμε για άκυρα μυστήρια στο νέο, και δεν μπορούμε σύμφωνα με τους κανόνες της εκκλησίας, τότε δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα αμέτρητα χαρίσματα του Αγίου πνεύματος στον Άγιο Παΐσιο όπου μαρτυρούνται από χιλιάδες ανθρώπους.
Και πριν μου πεις ότι το θαύμα δεν είναι απόδειξη αγιότητας, όπου βεβαίως έτσι είναι, θα σου πω ότι δεν μιλάμε για κάποια θαύματα τα οποία επιτέλεσε ο άγιος, αλλά η ζωή του ολόκληρη ήταν ένα θαύμα.
Από κει και ύστερα δεν θα ήθελα να μακρηγορήσω στο θέμα με ατελείωτες συζητήσεις, ο καθένας ας κρατήσει τη γνώμη του.
Είμαι με το πάτριο ημερολόγιο, ο Λαζακης που ανέφερες ήταν φίλος μου, ανήκαμε σε αδελφούς συλλόγους και ήμασταν σχεδόν καθημερινά μαζί. Τον πατέρα Κλεομένη επίσης τον ξέρω προσωπικά και στα πρώτα χρόνια της πορείας μου στο πάτριο ημερολόγιο αμφισβητούσα και εγώ την αγιότητα του γέροντος Παϊσίου και θα μπορούσα να πω ότι ήμουν και αγιομάχος καθώς έλεγα ότι δεν μπορεί να είναι άγιος γιατί μνημόνευε τον Βαρθολομαίο και άνηκε σε αίρεση. Όλα όσα γράφεις τα γνωρίζω. Ευτυχώς όμως είναι λάθος..
Ένα πράγμα που για κάποιο λόγο ενώ είναι τόσο εμφανές, η πλειονότητα των παλαιοημερολογιτών το παραβλέπει σκανδαλωδώς, είναι ο νόμος της πρώτο Δευτέρα συνόδου που ορίζει την έννοια και τον τρόπο της αποτειχισης. Το γεγονός αυτό, της παραβλέψης εκ των παλαιοημερολογιτών του ορισμού που δίνει η σύνοδος, με έχει προβληματίσει έντονα στο παρελθόν και το έχω συζητήσει με θεολογους, επισκόπους, αρχιεπίσκοπους. Βεβαίως μιλάω για το παλαιό πάντα. Ο νόμος λοιπόν αυτός, ορίζει ότι καλώς γίνεται η αποτείχιση, δεν καταδικάζει όμως τους μη αποτιχεισθέντες έως ότου γίνει πανορθόδοξη σύνοδος που να ορίσει το θέμα. Θα σε παρακαλούσα να μη μου παραθέσεις τα λόγια των Αγίων, όπως του Μάρκου του ευγενικού κλπ, καθώς τα γνωρίζω και καλώς τα είπε ο Άγιος, αυτό όμως δεν συνεπαγει την ακυρότητα των μυστηρίων. Εάν υφίστατο τέτοιο ζήτημα τότε αυτή τη στιγμή στην εκκλησία δεν θα είχαμε Αποστολική διαδοχή. Καθώς πολλοί ακόμα και εκ των Αγίων , μνημόνευαν αιρετικούς πατριάρχες και ουδέποτε η εκκλησία θεώρησε τα μυστήρια τους άκυρα, έως ότου το θέμα της αίρεσης διευθετήθει είτε από πανορθόδοξη είτε από οικουμενική σύνοδο.
Συζητώντας λοιπόν το θέμα αυτό με τους ως άνω που σου είπα, διαπίστωσα ότι απάντηση από κανέναν δεν έλαβα στο γιατί εμμένουν στην ακυρότητα των μυστηρίων του νέου ενώ υπάρχει ξεκάθαρα αυτός ο νόμος.
Αδερφέ μου, και τα μυστήρια του νέου και του παλαιού είναι έγκυρα. Του παλαιού είναι έγκυρα (στις κανονικές συνοδούς), γιατί ορθώς έγινε η αποτείχιση, και του νέου είναι έγκυρα γιατί ακόμα δεν έχει υπάρξει πανορθόδοξη σύνοδος πού να καταδικάσει την αίρεση ή να προσχωρήσει σε αυτήν.
Και για να προλάβω τις απαντήσεις σου, η σύνοδος της Κρήτης ναι ήταν αιρετική. Δεν ήταν όμως αποδεκτή από το πλήρωμα των υπολοίπων ορθοδόξων πατριαρχειων. Το μνημόσυνο από μόνο του Δεν καταργεί την εγκυρότητα των μυστηρίων. Δεν θα βρεις πουθενά τέτοιον κανόνα.
Μη μου παραθέσεις τον νόμο ότι μετά από 70 χρόνια το σχίσμα γίνεται αίρεση, γιατί θα σου παραθέσω και εγώ το ίδιο για τα τόσα σχήματα που έχει το παλαιό.
Στο ερώτημα, πότε θεωρούνται τα μυστήρια άκυρα, η απάντηση είναι η εξής.
Όταν μία σύνοδος καταδικαστεί από πανορθόδοξη σύνοδο.
Οι λόγοι για την καταδίκη είναι η εξής
Α. Καινοφανής αίρεση
Β. Κεκριμενη αίρεση
Για όποια και από τις δύο χρειάζεται πανορθόδοξη σύνοδος να καταδικάσει ώστε να θεωρηθούν τα μυστήρια άκυρα.
Όπως ακριβώς σε έναν ιερέα ή σε έναν επίσκοπο. Μέχρι να τον καταδικάσει η σύνοδος τα μυστήρια του όσο αιρετικός και να είναι παραμένουμε έγκυρα.
Από κει και ύστερα είναι στην κρίση, και στο χρέος του καθενός, να μην πηγαίνει στον ιερέα ο οποίος αιρετίζει δημοσίως και να πιέσει τη σύνοδο για το συντομότερο της καθαίρεσης του. Το ίδιο πράγμα είναι και για τη σύνοδο αδερφέ.
Οι κανόνες της εκκλησίας είναι οι εξής
Ο ιερέας καθαιρείται από τη σύνοδο
Η σύνοδος καθαιρείται από πανορθόδοξη σύνοδο.
Στην περίπτωση που δεν βρεθεί η πανορθόδοξος σύνοδος για να καταδικάσει την αίρεση, τότε έχουμε αδερφέ μου φτάσει ήδη στα έσχατα των εσχάτων. Είναι η περίοδος όπου οι άνθρωποι θα πορεύονται χωρίς ποιμένα. Στον καιρό του αντίχριστου ούτε Νεο ούτε Παλαιό θα υπάρχει.
Συγχώρεσέ με που δεν μπορώ να παραθέσω τον κανόνα , η οποιαδήποτε παράθεση , αλλά γράφω από κινητό.
Ως εκ τούτου, εφόσον δεν μπορούμε να μιλήσουμε για άκυρα μυστήρια στο νέο, και δεν μπορούμε σύμφωνα με τους κανόνες της εκκλησίας, τότε δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα αμέτρητα χαρίσματα του Αγίου πνεύματος στον Άγιο Παΐσιο όπου μαρτυρούνται από χιλιάδες ανθρώπους.
Και πριν μου πεις ότι το θαύμα δεν είναι απόδειξη αγιότητας, όπου βεβαίως έτσι είναι, θα σου πω ότι δεν μιλάμε για κάποια θαύματα τα οποία επιτέλεσε ο άγιος, αλλά η ζωή του ολόκληρη ήταν ένα θαύμα.
Από κει και ύστερα δεν θα ήθελα να μακρηγορήσω στο θέμα με ατελείωτες συζητήσεις, ο καθένας ας κρατήσει τη γνώμη του.